مشاهده سبد خرید و ادامه جهت پرداخت “مدیریت رفتار سازمانی” به سبد خرید شما افزوده شد.
کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت رفتار سازمانی

modiriyate_raftare_sazmani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت رفتار سازمانی”

مدیریت رفتار سازمانی

اسلاید 1: 1مجتبی امیریمدیریت رفتار سازمانی

اسلاید 2: 2گر به ظاهر آن پري پنهان بودآدمي پنهان تر از پريان بودنزد عاقل زان پري كه مضمر است آدمي صد بار خود پنهان تر استآدمي همچون عصاي موسي است آدمي همچون فسون عيسي استتو مبين ز افسون عيسي حرف و صوتآن ببين كز وي گريزان گشت موت

اسلاید 3: 3علوم رفتاریمانند علوم تجربی دقیق نیستند ؛نتایج آنها به طور صد در صد قابل پیش بینی نیست ؛راه های افزایش اثرگذاری بر دیگران را نشان می دهند ؛علوم احتمالی هستند ؛موضوع آنها انسان و رفتارهای اوست ؛مبتنی بر مطالعه منظم و نظام مند رفتار هستند .مشاهده روابط بین پدیده های رفتاری و درک روابط علی و معلولی در میان آنها

اسلاید 4: FeedbackFeedback OutputsInputsSubsystemSubsystemSubsystemSubsystemOrganizationSystems Anchor of OB

اسلاید 5: An Open Systems View of Organizations and OB

اسلاید 6: Insert Figure 1.1 here What is Organizational Behavior?

اسلاید 7: Levels of AnalysisGroup LevelIndividual LevelOrganizational Level

اسلاید 8: Components of Organizational Behavior

اسلاید 9: © 2005 Prentice Hall Inc. All rights reserved.1–9Management SkillsTechnical skills The ability to apply specialized knowledge or expertise.Human skills The ability to work with, understand, and motivate other people, both individually and in groups.Conceptual Skills The mental ability to analyze and diagnose complex situations.

اسلاید 10: © 2005 Prentice Hall Inc. All rights reserved.1–10Effective Versus Successful Managerial Activities (Luthans)Traditional managementDecision making, planning, and controllingCommunicationExchanging routine information and processing paperworkHuman resource managementMotivating, disciplining, managing conflict, staffing, and trainingNetworkingSocializing, politicking, and interacting with others

اسلاید 11: © 2005 Prentice Hall Inc. All rights reserved.1–11Toward an OB Discipline

اسلاید 12: © 2005 Prentice Hall Inc. All rights reserved.1–12Contributing Disciplines to the OBPsychology The science that seeks to measure, explain, and sometimes change the behavior of humans and other animals.

اسلاید 13: © 2005 Prentice Hall Inc. All rights reserved.1–13Contributing Disciplines to the OB FieldSociology The study of people in relation to their fellow human beings.

اسلاید 14: © 2005 Prentice Hall Inc. All rights reserved.1–14Contributing Disciplines to the OB FieldSocial Psychology An area within psychology that blends concepts from psychology and sociology and that focuses on the influence of people on one another.

اسلاید 15: © 2005 Prentice Hall Inc. All rights reserved.1–15Contributing Disciplines to the OB FieldAnthropology The study of societies to learn about human beings and their activities.

اسلاید 16: © 2005 Prentice Hall Inc. All rights reserved.1–16Contributing Disciplines to the OB FieldPolitical Science The study of the behavior of individuals and groups within a political environment.

اسلاید 17: © 2005 Prentice Hall Inc. All rights reserved.1–17Basic OB Model, Stage IIE X H I B I T 1–8

اسلاید 18: 18رفتارچيست ؟رفتار عبارتست از يكسري فعاليت(A series of Activities)

اسلاید 19: 19عوامل شكل دهنده رفتارانگيزه يا نياز (Motives or Need)هدف يا قصد (Goal or Incentive)انگيزه (نياز)هدف (محرك)رفتار

اسلاید 20: 20كيفيت شكل گيري رفتار رفتار انسان مبتني بر دو عامل است :انگيزه ها و نيازها كه مبتني بر انتظارات انسان است .هدف و محرك خارجي كه برخاسته از قابليت دسترسي آنهاست.

اسلاید 21: 21وضعيت انگيزشيانگيزه ها يا نياز هاهدف يا محرك خارجيرفتارفعاليت در جهت هدففعاليت هدفانتظاراتقابليت دسترسي

اسلاید 22: 22انگيزه ها و نيازهاموجب آغاز و ادامه رفتار يا فعاليت هستند ؛جهت كلي رفتار هر فرد را تعيين مي كنند ؛مي توانندآگاهانه و ناآگاهانه باشند ؛گاهي از آنها به عنوان نياز ( تمايلات يا محركهاي دروني ) نام برده مي شود .

اسلاید 23: 23انگيزه ها و نيازها هر انساني صدها انگيزه و نياز دارد ؛ ولي همواره تحت تاثير يك انگيزه يا نياز كه شدت يافته است رفتار مي كند.هيچ نيازي براي هميشه ارضاء نخواهد شد .فاصله اوج گيري و شدت يافتن هر نياز به محيط بستگي دارد .

اسلاید 24: 24شدت انگيزهكمزيادانگيزه ها و شدت يافتن يا كاهش آنهافاصله اوج گرفتن و فروکش کردن نیازها

اسلاید 25: 25 نيازها در دو حالت موجب رفتار نخواهند شد : هنگامي كه قدري ارضاء شده باشند ؛ وقتي از شدت نياز كاسته شود، نياز ديگري جانشينآن مي گردد. هنگامي كه سركوب شوند . انگيزه ها و نيازها

اسلاید 26: 26 هنگامي كه ارضاي نياز شديد با مانع روبرو شود:گاهي ممكن است از شدت آن كاسته شود كه در اين صورت محرك رفتار نخواهد بود و آزمودن رفتارهاي مختلف مورد توجه قرار مي گيرد تا هدف مورد نظر تحقق يابد.اگر نياز پيوسته سركوب شود ، دوباره شدت يافتن آن تنش را به همراه خواهد داشت .انگيزه ها و نيازها

اسلاید 27: 27نتايج مورد انتظار از يك رفتار را هدف مي گويند؛ همه رفتارهاي انسان هدف دار استروانشناسان هدف را محرك خارجي مي نامندمحركها مي توانند مادي و ملموس باشند (افزايش دستمزد) و يا غيرملموس (كسب قدرت يا قدرداني از زحمات)هدفها با انگيزه ها تعامل داشته و بر روي هم اثر متقابل دارند.هدف

اسلاید 28: 28بسياري از مردم از چيزهايي كه مي خواهند آگاه نيستند و در نتيجه رفتارهاي آنان نيز تحت تاثير ناخودآگاه است؛ اين ناآگاهي به سبب تلاش نكردن براي شناخت خود است.در صورتي كه هدف در خود آگاه باشد فرد مي داند به دنبال چيست ولي اگر هدف در ناخودآگاه باشد چرايي رفتار براي فرد آشكار نيست..هدف

اسلاید 29: 29مقايسه انگيزه‌ها و اهداف چرايي رفتار آدمي هستند. موجب آغازوادامه فعاليت مي‌شوند. در درون فرد قرار دارند. اگر انگيزه بالا باشد،‌ اهداف بلند انتخاب مي‌شود. انگيزه ها و هدف ها بر هم اثر متقابل دارند. نتايج مورد انتظار رفتار هستند. محرك خارجي فعاليت هستند. بيرون از فرد قرار دارند. اگر ارزش هدف بسيار بالا باشد، انگيزه براي كسب آن تشديد مي‌شود. تمامي رفتارهاي آدمي هدف دار هستند.هدف هاانگيزه ها

اسلاید 30: 30وضعيت انگيزشيانگيزه ها يا نياز هاهدف يا محرك خارجيرفتارفعاليت در جهت هدففعاليت هدفانتظاراتقابليت دسترسي

اسلاید 31: 311- فعاليت هاي هدف : - به هدف مي انجامند ؛ - از شدت نياز مي كاهند .2-فعاليت هاي در جهت هدف: - هميشه به هدف نمي انجامند ؛ - از شدت نياز نمي كاهند بلكه آن را تشديد مي كنند ؛ - ممكن است به ناكامي منجر شوند . تمايز مهم بين اين دو فعاليت در اثرگذاري بر شدت نياز است .طبقه بندي فعاليت ها

اسلاید 32: 32سوال:بهتر است در فعاليت هدف درگير شد يا در فعاليت در جهت هدف؟پاسخ:ادامه فعاليت در هر يك از اين دو سطح مشكلاتي به همراه دارد .فعاليت هدف يا در جهت هدف ؟

اسلاید 33: 33نكته:-پرداختن بيش از حد به فعاليت هدف بي علاقگي و بي تفاوتي به همراه دارد. - پرداختن بيش از حد به فعاليت در جهت هدف عجز و ناكامي به همراه داردراه حل:برقراري كنش چرخشي مداوم ميان اين دو است. وقتي كسي در هدفي ورزيده شد بايد برايش محيط يا هدف ديگري فراهم آورد.فعاليت هاي هدف يا در جهت هدف ؟

اسلاید 34: 34تعامل فعاليت هافعاليت در جهت هدففعاليت هدف

اسلاید 35: 35ممانعت از ارضای نياز (Blocking Need Satisfaction)مانعنیاز شدید 3استمرار رفتار12مانعتلاش رفتاریتلاش رفتاریتلاش رفتاریموفقیت

اسلاید 36: 36اگر آدمي در جهتي به تلاش خود ادامه دهد كه موفقيتي در آن نيست ممكن است:1- به رفتارهاي قابل قبول و معقول دست بزند، براي مثال:هدفهاي ديگري را جايگزين كند مانند؛شركت در كنكور پزشكي و عدم موفقيت بنابراين شركت در رشته زيست شناسي به جاي پزشكيرفتارها و عدم موفقيت

اسلاید 37: 372- به رفتارهاي نامعقول و غيرقابل قبول دست بزند كه محصول دو عامل است: الف) عدم تجانس شناختي ب) ناكامي و عجزرفتارها و عدم موفقيت

اسلاید 38: 38الف) عدم تجانس شناختياگر دو ادراك همديگر را تاييد كنند ، رابطه هماهنگ دارند و اگر در تعارض باشند عدم تجانس شناختي را به همراه دارند كه براي رهايي از اين حالت يا كاهش آن بايد يكي از ادراكات را نفي يا تعديل كنند، براي مثال: زياد سيگار كشيدن و طرح سرطان ريه براي سيگاري هاعدم ارضاي نيازها

اسلاید 39: 39ب) عجز و ناكامي ناكامي و عجز ، محصول عدم ارضاي نياز شديد براي مدتي طولاني است. برخي از رفتارهاي غير منطقي ناشي از عجز و ناكامي عبارتند از :پرخاشگريدليل تراشبرگشت به دوران كودكي يا رفتارهاي واپس گرايانهتثبيت يا خوگرفتگيبي تفاوتي و پوچيعدم ارضاي نيازها

اسلاید 40: 40رفتارهاي غيرمنطقي (Irrational Behavior)بي‌تفاوتي بدترين حالت ناكامي است كه همراه با بي‌علاقگي به دنيا و مافيهاست .بي‌تفاوتي

اسلاید 41: 41 فرد مي داند رفتاري را كه در پيش گرفته نتيجه‌اي ندارد ولي در انجام وادامه دادن آن اصرار مي‌ورزد. مثال: مدير براي حل مشكل بي‌نظمي افراد را تنبيه مي‌كند. باوجود مؤفق نبودن باز هم به اين شيوه ادامه مي‌دهد.خوگرفتگي(تثبيت)رفتارهاي غيرمنطقي (Irrational Behavior)

اسلاید 42: 42رفتارهاي غيرمنطقي (Irrational Behavior)دراين حالت فرد رفتاري كودكانه از خود نشان مي‌دهد مثال: لگد زدن به ماشين به علت پنچر شدن آن در بين راهبرگشت به رفتار واپسگرايانه

اسلاید 43: 43رفتارهاي غيرمنطقي (Irrational Behavior) گربه دستش به گوش نمي‌رسید....دليل تراشي

اسلاید 44: 44رفتارهاي غيرمنطقي (Irrational Behavior)اولين نتيجه ناكامي، رفتار تهاجمي است كه همراه با تنفر شديد عليه عاملي كه مانع رسيدن به هدف است بروز مي‌كند.مثال: كارگر به رييسش حمله مي كند، اورا مضروب مي‌كند و از اعتبارش مي‌كاهد.پرخاشگري (تهاجم)

اسلاید 45: 45تئوريهاي انگيزشتئوري انگيزش را به طور كلي مي توان به دو دسته تقسيم كرد :تئوريهاي محتوايي ( Content Theories ) ؛ اين تئوريها به دنبال تبيين عوامل انگيزش افراد يا چرايي رفتار آنها هستند . تئوريهاي فرايندي( Process Theories )؛ تئوريهاي فرايندي به جاي تبيين عوامل و محركهاي انگيزشي به دنبال تبيين كيفيت ايجاد انگيزه و چگونگي شكل گيري رفتار افراد هستند .

اسلاید 46: 46تئوريهاي محتواييتئوري سلسله مراتب نيازها )Maslow’ s Hierarchy of Needs )تئوري دو عاملي انگيزشHerzberg ‘s Tow-Factors Theory ) )تئوري سه عاملي انگيزش( McClelland’s 3-Need theory )تئوري ( ERG )انگيزش( Alderfer ‘s “ERG “ Theory )

اسلاید 47: 47تئوري سلسله مراتب نيازها )Maslow’ s Hierarchy of Needs )همه انسانها داراي هفت دسته نياز هستند كه به ترتيب عبارتند از : 1 - نيازهاي زيستي ؛2 – نيازهاي ايمني و تأمين ؛3 – نيازهاي اجتماعي ( تعلق و محبت )؛4 – نياز به احترام ؛5 – نياز به خود شكوفايي ؛6 – نياز به شناخت و كسب معرفت ؛7 – نياز به زيبايي و زيبايي شناسي .

اسلاید 48: 48تئوري سلسله مراتب نيازها )Maslow’ s Hierarchy of Needs ) با ارضاي هر يك از نيازها ، نياز سطح بالاتر ( نياز ديگر ) اوج گرفته و شدت مي يابد ؛نیازهای سطوح پایین تر محسوس تر ، ملموس تر و محدودتر از نیازهای سطح بالاست ؛هر قدر نیازها عالی تر باشد دارنده این نیازها نسبت به دیگران از تکامل بیشتری برخوردار است ؛پیگیری و ارضای نیازهای عالی نشان دهنده سلامت شخصیت افراد است ؛نیازهای متعالی از پیچیدگیهای خاصی برخوردار است و دارای پیش شرطهای بیشتری است .

اسلاید 49: 49سلسله مراتب نيازها و انگيزه‌هاي انساناحترام وشخصيتاجتماعي و تعلقو محبتايمني و تامينزيستيخود شكوفاييشناختزيباييشناسيشدت انگيزهكمزياد

اسلاید 50: 50و ...سلسله مراتب نيازها و انگيزه‌هاي انساناحترام وشخصيتاجتماعي و تعلقو محبتايمني و تامينيزيستيخود شكوفاييشناختزيباييشناسيشدت انگيزهكمزياد

اسلاید 51: 51احترام وشخصيتاجتماعي و تعلقو محبتايمني و تامينيزيستيخود شكوفاييشناختزيباييشناسيسلسله مراتب نيازها و انگيزه‌هاي انسانشدت انگيزهكمزياد

اسلاید 52: 52احترام وشخصيتاجتماعي و تعلقو محبتايمني و تامينيزيستيخود شكوفاييشناختزيباييشناسيسلسله مراتب نيازها و انگيزه‌هاي انسانشدت انگيزهكمزياد

اسلاید 53: 53افراد و سطوح مختلف انگيزه‌ها و نيازهاي آنانانگيزه ها و نيازهاي زيستي ايمني و نأميناجتماعي ، تعلق و محبتاحترام و شخصيتخود شكوفاييشناختزيبايي

اسلاید 54: 54سطح بندي كاركنان بر اساس نيازهاي آناننيازهاي فيزيولوژيكينيازهاي تأميننيازهاي اجتماعي بودننيازهاي قدر و منزلتنيازهاي خود شكوفايي

اسلاید 55: 55سطح بندي كاركنان بر اساس نيازهاي آناننيازهاي فيزيولوژيكينيازهاي ایمنی و تأميننيازهاي اجتماعي بودننيازهاي قدر و منزلتنيازهاي خود شكوفايي

اسلاید 56: 56تئوري دو عاملي انگيزش ( Herzberg ‘s Tow-Factors Theory)دو دسته از عوامل پديد آورنده نگرش شغلي هستند و رفتار انسان را در سازمان شكل مي دهند :1- عوامل انگيزشي : اين دسته از عوامل افزايش دهنده رضايت شغلي و به وجود آورنده نگرش مثبت به شمار مي آيند و عبارتند از : شناسايي ، موفقيت ، ماهيت كار ، مسئوليت و پيشرفت .

اسلاید 57: 57تئوري دو عاملي انگيزش ( Herzberg ‘s Tow-Factors Theory)2- عوامل بهداشت رواني : اين دسته از عوامل رضايت شغلي را به همراه ندارند و تنها از بروزنگرش منفي و نارضايتي جلوگيري مي كند و عبارتند از : حقوق و مزايا ، روابط متقابل شخصي ،وضعيت كار ، امنيت شغلي ، سرپرستي ، خط مشيها و مديريت ، جايگاه ، عوامل مربوط به زندگي شخصي .

اسلاید 58: 58همه انسانها سه نیاز مهم دارند :1- نیاز به كسب موفقیت ، توفیق طلبی يا ميل به انجام چيزي بهتر با كارایی بيشتر ؛2. نیاز به تعلق يا ميل به برقراری و حفظ روابط دوستانه و گرم با ديگران ؛3. نیاز به قدرت يا ميل به كنترل دیگران و نفوذ در رفتار آنها .تئوري سه عاملي انگيزش(McClelland’s 3-Need theory)

اسلاید 59: 59تئوري سه عاملي انگيزش ( McClelland’s 3-Need theory )مفروضات اين تئوري :اين نيازها در طي زماني و در نتيجه تجربيات زندگي به دست مي آيند ؛اين نيازها در نيمه خود آگاه انسان قرار دارد ؛با وارد كردن اين نيازها درخودآگاه مي توانيم درخود تغييرايجاد كرده و با انگيزه شويم .

اسلاید 60: 60( ERG ) تئوري انگيزش ( Alderfer ‘s “ERG “ Theory )این تئوری همانند تئوری سلسله مراتب نیازهای مازلو است با این تفاوت که :1- نیازها را در سه دسته طبقه بندی کرده است ؛ شامل : - نیازهای زیستی که به رفاه مادی فرد منجر می شود ؛ - نیازهای تعلق که به ارضای میل به روابط فردی مربوط است ؛ - نیازهای رشد که در رابزه با میل به رشد و توسعه مستمر فردی است ؛ 2- بر خلاف اصل “ ارضاء – پیشرفت “ مبتنی بر اصل “ ناکامی – بازگشت “ است ؛

اسلاید 61: 61( ERG ) تئوري انگيزش3- شکل گیری رفتار در هر لحظه می تواند مبتنی بر بیش از یک نیاز شدت یافته باشد ؛ نیازهای رشد نیازهای تعلق نیازهای زیستی

اسلاید 62: 62Content Theories of MotivationSelf-ActualizationEsteemBelongingnessSafetyPhysiologicalGrowthRelatednessExistenceMotivator--HygieneTheoryMotivatorsHygienesNeed forAchievementNeed forPowerNeed forAffiliationMcClelland’sLearned NeedsERG TheoryNeeds Hierarchy Theory

اسلاید 63: 63( Process Theories ) تئوريهای فرايندی تئوری انتظار( Expectancy Theory ) تئوری انتظار حاصل ضرب سه نوع باور است : تلاش منجر به عملكرد مي شود . عملكرد منجر به پاداش مي شود . پاداشها بايستي مطلوبيت داشته باشد . تئوری انتظار بر روابط میان این عناصر که انتظارات و جذابیتها نامیده می شود تأکید دارد ؛

اسلاید 64: 64تئوری برابری آدامزتئوری برابری مبتنی بر این پیش فرض ساده است که انسانها می خواهند با آنها منصفانه رفتار و برخورد شود ؛برابری باور به رفتار منصفانه در مقایسه با دیگران است ؛هنگامی که افراد احساس بی عدالتی و نابرابری کنند برای رفع بی عدالتی و برقراری برابری و عدالت برانگیخته می شوند ؛مراحل چهارگانه احساس برابری یا نابرابری : 1- ارزیابی نحوه برخورد سازمان با خود ؛ 2- ارزیابی نحوه برخورد سازمان با دیگران ؛ 3- مقایسه وضعیت خود با دیگران ؛ 4- ادراک عدالت و برابری یا بی عدالتی و نابرابری ؛

اسلاید 65: 65Negative and Positive InequityA. An Equitable SituationSelfOther$21 hour = $2 per hour$42 hours = $2 per hour

اسلاید 66: 66Negative and Positive Inequity (cont)$21 hour = $2 per hour$31 hour = $3 per hourB. Negative InequitySelfOther

اسلاید 67: 67Negative and Positive Inequity (cont)$21 hours = $1 per hourC. Positive Inequity$31 hour = $3 per hourSelfOther

اسلاید 68: 68ضرورت و اهميت انگیزش بي‌تفاوتي و از دست دادن انگيزه بارزترين مشخصه فرد، گروه ، سازمان، ‌جامعه و تمدني است كه درسراشيبي زوال قرارگرفته است. بي‌تفاوتي و فقدان انگيزه در هر كس به اندازة شعاع وجودي كه دارد خطرناك و مخرب است.

اسلاید 69: 69ضرورت و اهميت انگيزش هر فرد، گروه، سازمان يا جامعه و تمدن در حال زوالي مي‌‌تواند عناصر بسيار زنده و سازنده‌اي در خود داشته باشد كه آن را به تجديدحيات و نوسازي دوباره بكشاند و در عين حال هرفرد ، گروه ،سازمان ، ‌جامعه يا تمدن در حال رشد نيز مي‌تواند داراي عناصر مخربي باشد يا در آن پديد بيايد كه آن را در سراشيبي زوال و سقوط قراردهد.

اسلاید 70: 70نشانه‌هايي از با‌انگيزه بودن كاركنان بيشتر كارها ، با بهره‌وري مطلوب و در مدت زمان پيش بيني شده انجام مي‌گيرد. افراد از كار خود لذت مي برند و از انجام آن به خود مي‌بالند. افراد با تلاش هرچه بيشتر مشغول كار مي شوند ، چرا كه كارشان را دوست دارند. افراد بر كار خودشان نظارت مي كنند و نياز به مراقبت فراوان نخواهد بود. روحيه ها در سطح بالايي قرار خواهند داشت ، چرا كه فضايي دلپذير بر محيط كار حكمفرماست.

اسلاید 71: 71نشانه‌هايي از بي‌انگيزگي كاركنانعملكرد ضعيف كاركنان در امور محوله (كمي وكيفي) ؛عدم مشاركت كاركنان در تحقق اهداف سازمان ؛ عدم قبول مسئوليت جديد ؛عدم حضور به موقع ، ترك محل كار ، غيبت يا تآخير ؛بهره‌وري پايين ؛شكايات مداوم ، منفي بافي ، پچ پچ کردن ؛انداختن گناهان به گردن ديگران وسيستم ؛توجيه كارها و نه توجه به درست انجام دادن كار ؛مقاومت در مقابل تغييرات بصورت رسمي و غير رسمي ؛

اسلاید 72: 72يك پرسش اساسيآيا آدم با انگيزه اي هستيد ؟ (حالتان خوب است؟) وقتي انگيزه نداريد يا حالتان خوب نيست چه مي كنيد؟ براي شاد زيستن و خوب زندگي كردن يا انگيزه داشتن در زندگي چه كار كرده ايد ؟

اسلاید 73: 73پرسشهاي اساسی 11111111111 - چرا حالمان بد مي شود و روحيه ما ضعيف و شكننده مي گردد ؟ - آيا عواملي كه روحيه مارا خراب كرده و انگيزه را در ما از بين مي برد ، خارج از كنترل ماست ؟ يا تحت كنترل ما و مربوط به خودمان است؟پاسخ اين است : هر چه براي ما رخ مي دهد به خودمان باز مي گردد و اين عوامل نيز خارج از كنترل ما نيستند . عوامل خارجي هر چه باشند از فيلترفكر و انديشه و احساسات ما مي گذرند و بر رفتار ما اثر مي گذارند . طرز فكر ما احساسات ما را شكل داده است و روحيه ما را خوب يا بد مي سازد .

اسلاید 74: 74 عادات بد به آساني شكل مي گيرند اما زندگي با آنها دشوار است . عادات خوب به سختي تثبيت مي شوند ، اما زندگي با آنها سهل و آسان است . دفع افسردگي و انتخاب شادي در زندگي يا با انگيزه بودن يك عادت خوب و دست يافتني است. عادتها چگونه شكل مي گيرند ؟

اسلاید 75: 75با انگيزه بودن و شاد زيستن هنري است اكتسابيآنان كه انگيزه ندارند و جهان را بي جاذبه ،خسته كننده و راكد مي يابند افرادي هستند كه براي ايجاد انگيزه در خود و در نتيجه شادي و نشاط در زندگي سعي و كوشش لازم را نكرده اند .

اسلاید 76: 76به سخن مولوي :طالب هر چيز اي يار رشيد غير آنچيزي كه مي جويد نديدو يا به تعبير فردوسي :اگر تخم خار است خود كشته اي و گر پرنيان است خود رشته اي

اسلاید 77: Management 8/e - Chapter 1477Study Question 3: What are the process theories of motivation?Process theories of motivation …How people make choices to work hard or not.Choices are based on:Individual preferences.Available rewards.Possible work outcomes.Types of process theories:Equity theory.Expectancy theory.Goal-setting theory.

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید