سایر آموزش

مدیریت زمان ۳

modiriyte_zaman

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت زمان ۳”

مدیریت زمان ۳

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم مدیریت زمانمشاور: داریوش پور قاسم

اسلاید 2: مقدمهدر مدیریت زمان تلاش بر این است تا مهارت هایی را بیاموزیم که نه تنها در برنامه ریزی تحصیلی، بلکه در زندگی فردی و اجتماعی خود موفقیت های مطلوب تری به دست آوریم و از زندگی خود لذت بیشتری ببریم.

اسلاید 3: مدریت زمان یعنی چه؟منظور از مدیریت زمان متوقف کردن زمان و تحت کنترل در آوردن آن نیست، بلکه مدیریت زمان به این معنی است که بیاموزیم تا بتوانیم از زمانی که هم اکنون در اختیار داریم به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم و به اهدافی که در زندگی داریم، از جمله موفقیت تحصیلی دست یابیم.مدیریت زمان یعنی: استفاده مطلوب از زمان برای اجرای برنامه ها و غعالیت ها، متناسب با اهدافی که داریم.پیروزی = خواستن + استمرار + تلاش + توکل الهی

اسلاید 4: گام های لازم برای کسب مهارت مدیریت زمان:الف: هدف گذاریب: فهرست بندی اولویت هاج: رعایت اولویت ها

اسلاید 5: الف: هدف گذاری هدف ها می توانند بلند مدت (مثل رسیدن به شغل پزشک متخصص جراحی چشم)، میان مدت (مثل قبولی در آزمون المپیاد شیمی) و کوتاه مدت (مثل موفقیت در امتحان پایان نیمسال) باشند . اهداف خود را بطور دقیق تعیین کنید و توجه داشته باشید که هدف هایتان واقعی و قابل دست یابی بوده و موضوع هدف ها مشخص باشند.

اسلاید 6: تکلیف: سه هدف از هریک از انواع هدف های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت خود در زندگی را به ترتیب اولویت در نمون برگ زیر بنویسید و در پایان هر روز بررسی کنید که آیا فعالیت هایی که انجام داده اید در راستای اهدافتان بوده است یا نه؟

اسلاید 7: ب: تعیین فعالیت ها و اولویت بندی آن هاکارهایی که اضطراری و با اهمیت هستند: هم نیاز به اقدام فوری دارند و هم نتایج آنها حائز اهمیت است (مثل مشکلات شخصی و حرفه ای).کارهایی که اضطراری و فوری نیستند، اما مهم هستند: به هدف های زندگی مربوط می شوند ولی مجبور به انجام فوری آنها نیستیم (مثل فراگرفتن رانندگی).کارهایی که اضطراری و فوری هستند اما مهم نیستند: این کارها هیچ ارتباطی با اهداف ما ندارند و حتی گاهی اوقات مانعی بر سر راه اهداف ما می شوند (مثلا دوستی که ما را با یک پیامک به حضور فوری در پارک برای قدم زدن با وی دعوت می کند). کارهایی که نه اضطراری هستند و نه مهم : کارهایی که انجام دادن یا ندادن آنها هیچ سود و زیانی به حال ما و اهداف ما ندارند و بیشتر باعث اتلاف وقت می شوند (مثل تماشای بیش از حد تلویزیون).

اسلاید 8: تکلیف: امور و فعالیت های خود را با توجه به درجه اضطرار و اهمیت شان در جدول زیر بنویسید.جدول فعالیت هاعادیاضطراری(2)(1)با اهمیت(4)(3)کم اهمیت

اسلاید 9: ج: رعایت اولویت هادر این مرحله باید چگونگی اختصاص وقت به اولویت های زندگی خود را مشخص کنیم. بدین منظور وظایف و فعالیت های هفتگی خود را با توجه به اولویت های چهارگانه در جدول اولویت بندی فعالیت های هفتگی جای دهید.

اسلاید 10: جدول اولویت بندی فعالیت های هفتگی

اسلاید 11: تلف کننده های زمانمکالمات تلفنی غیر ضروری و صحبت های غیر ضروری و بیش از حد با دوستاناستفاده بیش از حد از پیامک و اعتیاد به چت کردن با اینترنتمهمانان ناخوانده و بدون برنامه قبلیصرف وقت برای مطالعه مطالب کم اهمیت و روشها و عادات نادرست مطالعهتماشای بیش از حد تلویزیون و پرسه زدن در پارک و خیاباننداشتن برنامه ریزی صحیح و سستی و بی ارادگی در تصمیم گیری و اجرای آندوباره کاری وتکرار غیرضروری کارها ویا عادت امروز وفردا کردن و اهمال کاریبرنامه نادرست استراحت و خوابناتوانی در” نه“ گفتن به درخواستهای نابجای دیگران و وقت گذرانی بیش از حد با آنهاسرگرمی های غیر ضروری و طولانی مدتنداشتن تمرکز حواس و یا ترس از شکست و اشتغال فکری به آن

اسلاید 12: تکلیف: فعالیت های یک روز خود را در جدول زیر نوشته و میزان اتلاف وقت از طریق هریک را از صفر (کمترین حالت) تا پنج (بیشترین حالت) مشخص کنید.

اسلاید 13: راه های ایجاد وقتزنده کردن وقت های مرده: مثل حفظ لغات انگلیسی در زمان انتظار اتوبوس انجام کارها بطور همزمان: مثل گوش کردن به نوار آموزش انگلیسی در حین رانندگیتنظیم وقت خواب و بیداری: تعیین وقت مناسب خواب و تنظیم میزان خواب در حد متعادلکنترل اوقات تفریح: محدود کردن و کنترل زمان تفریح و اضافه کردن آن به وقت اختصاص داده شده برای انجام فعالیتها” نه“ گفتن به در خواست های نابجا و غیر ضروری دیگران.به تعویق انداختن کارهای غیرضروری: حذف و به تأخیر انداختن کارهای غیر ضروری و کم اهمیت (مثل پاسخگویی به تمام پیامک های ارسالی به گوشی تلفن)بالا بردن سرعت مطالعه و انجام تکالیف: استفاده از مهارت های تندخوانی و تند نویسی

اسلاید 14: نکات مفید برای موفقیت در مدیریت زمانهمواره از شب قبل برای فعالیت های روز بعد برنامه ریزی کنید.فهرست تکالیف خود را اولویت بندی کرده و برای انجام آنها مهلت تعیین کنید.همیشه تکالیف دشوار را زودتر از بقیه و در بهترین شرایط جسمی و روحی انجام دهید.دروس و کارهای مهم اما ناخوشایند را به تعویق نیندازید، چون ازاین طریق خوشایند نخواهند شد.بین فعالیتها و تکالیف، زمان های کوتاه برای استراحت و تجدید قوا در نظر بگیرید.مکالمات تلفنی و مطالبی را که قصد بیان آنها را دارید و یا اطلاعاتی را که قصد گرفتن از مخاطب دارید از قبل برنامه ریزی کنید تا بتوانید در حداقل زمان آن را انجام دهید.همواره کارهای خود را با توجه به اهداف زندگی وبا انگیزه، پشتکار وجدیت بالا انجام دهید.به خودتان و تصمیمی که گرفته ایدکاملا اطمینان داشته و در هر شرایطی به آن پایبند باشید.بطور دقیق بررسی کنید که وقت خود را صرف چه کاری می کنید؟

اسلاید 15: در زندگی خود فرد منظمی باشید تا وقت خود را مثلا برای یافتن وسایل شخصی تان صرف نکنید. به فکر انجام کارهایی باشید که الان می توانید انجام دهید و فوراً به سراغ آنها بروید چون زمان به عقب برنمی گردد. و گاهی استرس و خستگی معلول افسوس خوردن از کارهایی که می توانستید ولی انجام نداده اید.مراقب باشید دیگران هرگاه اراده کردند وقت شما را به خود اختصاص ندهند و در مواقع لزوم پاسخ جرأت مندانه بدهید.برای رسیدن به اهداف، خوشبینانه تلاش کنید و عندالزوم از افراد آگاه و مورد اطمینان راهنمایی و مشورت بخواهید.حدالامکان نقش تلف کننده های زمان را به حداقل برسانید.به قول ” ویلفردوپارتو“ اقتصاد دان ایتالیایی، 80 درصد نتیجه مورد نظر از 20 درصد تلاش ها حاصل می شود. پس انجام 20 درصد از مهمترین کارها را در اولویت قرار داده و به آنها متمرکز شوید تا بهترین نتیجه را بگیرید.در حالت عادی کارهای خود را نسبت به کارهای دیگران در اولویت قرار دهید.

اسلاید 16: دفتر یا سررسیدی مناسب برای ثبت مهم ترین کارهای خود تهیه کنید و آن را بطور زیبا و دلنشین تزوین کنید و در هر صفحه فهرست مهم ترین کارهای خود را ثبت کنید.روز خود را با مهم ترین کارهای ثبت شده در دفترتان شروع کنید.همیشه از خود بپرسید: اکنون بهترین کاری که می توانم برای استفاده از زمانم انجام دهم چیست؟یک روز را 365 بار تکرار نکنید و برای هر روزتان برنامه متنوع داشته باشید.نکات مثبت و مفید خود را برجسته و ناکامی و شکست های خود را کوچک کنید و از شکست ها فقط بمنظور رفع نواقص کار خود استفاده کنید.از به تعویق انداختن شروع کارهایی که برای انجام دادن در نظر گرفته اید بپرهیزید. به هیچ وجه چند هندوانه را با یک دست برندارید و تا زمانی که کاری را تمام نکرده اید کار جدیدی را شروع نکنید.در پایان هر روز فرصتی را برای ارزیابی عملکرد خود اختصاص دهید.استعدادهای منحصر بفرد خود را تقویت کنید که این کار زمان انجام کارها را کاهش می دهد.برنامه ریزی را مهم بشمارید و مهارت ها را تمرین کنید.

اسلاید 17: ارزشیابی مهارت های مدیریت زمانمدل چرخ موفقیت در مدیریت زمان

اسلاید 18: نحوه استفاده از مدل چرخ موفقیت در مدیریت زمانبراساس وضعیت فعلی خود در هریک از مهارت های دهگانه در چرخ موفقیت، بطور واقع بینانه با گذاشتن χ به خود امتیاز دهید و نقاط به دست آمده را به هم وصل و نمودار موفقیت خود را رسم نمائید. در مرحله بعدی، مهارت های با نمره پائین را بررسی کنید و سعی کنید آن مهارت ها را بهبود بخشید.نقاط مورد انتظار موفقیت خود را با رنگ دیگری مشخص کرده و نمودار آن را رسم نمائید و برای مقایسه وضعیت فعلی با وضعیت مورد انتظار از جدول زیر استفاده کنید.برای رسیدن به نمرات مورد انتظارتان در مهارت های دهگانه موفقیت سعی کنید.

اسلاید 19: با آرزوی موفقیت برای شماپایان

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید