کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک

modiriyat_va_barnameh_riziye_esteratejhik

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک”

مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک

اسلاید 1: مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک مبحث: مدیریت آموزشی سمیه فودازی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه امام صادق (ع)

اسلاید 2: تعریف استراتژی:واژه استراتژی به چهار مقوله استناد می کند:نهادینه ساختن خشونتفعال سازی ذهنبهبود بخشیدن به تصویرگری ذهنروش شناسی منفک بودن از زمان

اسلاید 3: توجه به عامل زمان و تفکیک آن به دو سطح:زمان تاکتیک، که گردش آن بدون توقف و پیوسته است و انجام امور خرد و بی نهایت مولد در حیات یک موسسه، شرکت و سازمان را شامل می شود.زمان استراتژیک، که گردش آن ناپیوسته است و برای تصمیمات بزرگ و عمده تنظیم می شود، زیربنای آن مکاتب و اصولی است که تفکر انتقادی مداوم را امکان پذیر می سازد؛ لذا به ایجاد یک دوگانگی می انجامد و در یک زمان گذشته و حال با هم حضور می یابند.

اسلاید 4: مدیریت استراتژیک از دیدگاه اجتماعی:مدیریت استراتژیک نوعی مدیریت آینده نگر، انطباق پذیر و خلاق و پویاست.مدیریت استراتژیک یک فراگرد است نه یک پدیده. فراگردی که از بینش و نگرشی آینده نگر و آینده ساز آغاز می شود.

اسلاید 5: ویژگی های یک مدیر استراتژیک:دارای قدرت تخیل وذهن مبتکر و نوآور اهل خطر کردنتوانمند در تشخیص واقعیتها از امورغیر واقعی و خیالیشکیبا و پیگیر دارای ارزیابی درست از امکانات و محدودیتهای محیط بیرونی و درونیترسیم آینده قابل تحققمتوجه زمینه فرهنگی جامعه

اسلاید 6: استراتژی توسعهاستراتژی توسعه در گذشته اساسا بر رشد اقتصادی پایه ریزی شده بود، در حالی که توسعه فراگردی است جامع و فراگیر که تمامی وجوه زندگی انسانها را دربر می گیرد.توسعه حقیقی، توسعه ای است متوازن که در آن حوزه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به صورت اجزاء بهم پیوسته یک کل، همزمان تحول پیدا می کنند.

اسلاید 7: توسعه را می توان افزایش حق انتخاب یا آلترناتیوها تعریف کرد که هسته اصلی آن خلاقیت و نوآوری است.توسعه اساسا گسترش توانایی های ذهنی انسان را هدف گرفته است یعنی توسعه فرهنگ را.توسعه فرهنگی به معنی گسستن ازسنتهای گذشته نیست، زیراسنتها انباشت و ذخیره تجربیات گذشته یک جامعه است.توسعه بر مبنای گسترش سنتها و تجارب گذشته انجام می گیرد و نه بر اساس نفی آنها.

اسلاید 8: نظام آموزشی نوین همراه انتقال علوم و تکنولوژی و نظام ارتباط جمعی در کشورهای جهان سوم تا کنون در جهت تقویت دوگانگی فرهنگی (فرهنگ نخبگان و فرهنگ مردم) عمل کرده است.نظام آموزشی در آینده باید در جهت کاستن این شکاف عمل کند.نظام آموزشی باید با فراهم کردن زمینه نوآوری و بازاندیشی افراد را برای تغییر آماده کند.

اسلاید 9: مدیریت استراتریکمدیریتی است که بتواند روشهای مناسبی برایایجاد تغییردر سازمان پیدا کند

اسلاید 10: مدیریت استراتژیک فرایند اتخاذ تصمیماتی است که منجر به توفیق، ادامه حیات و یا مرگ سازمان میشود.وظیفه استراتژیستها (طرح ریزان) عبارت است از بهترین نوع استفاده از منابع مؤسسه در یک محیط در حال تغییر.استراتژی یک برنامه واحد، همه جانبه و تلفیقی است که محاسن یا نقاط قوت اصلی سازمان را را با عوامل و تغییرات محیط مربوط می سازد و به نحجوی طراحی شده است که با اجرای صحیح آن از دستیابی به اهداف اصلی سازمان اطمینان حاصل می شود.

اسلاید 11: استراتژیاستراتژی به طور کلی با این امور سر و کار دارد:1- فعالیت مؤسسه چیست؟2- این فعالیت چه باید باشد؟3- تولیدات مؤسسه چیست و بازار کار آن کجاست؟4- مؤسسه برای دستیابی به اهداف خود به چه اقداماتی نیازمند است؟

اسلاید 12: عناصر مدیریت استراتژیک:

اسلاید 13: رسالات مؤسسهبرای ادامه حیات و بقاء لازم است مؤسسه مشروعیت داشته باشد.رسالت مؤسسه موجب مشروعیت آن می گردد.بیان درست رسالتها موجب می شود افراد در داخل و خارج مؤسسه بدانند مؤسسه به چه دلیل به وجود آمده و شخصیت و تصورات آن چه می باشد.رسالتها باید آنقدر روشن و مشخص باشد که راهنمای عملیات مؤسسه قرار گیرد.

اسلاید 14: بیانیه رسالت بیانیه رسالت مؤسسه باید این ویژگی ها را داشته باشد تا بتواند در ارزیابی تصمیمات استراتژیک مورد استفاده قرار گیرد:باید تا حد امکان دقیق باشد.اجزاء اصلی استراتژی را بیان نماید.نشان دهد که چگونه می توان به اهداف مؤسسه دست یافت.تعریف فعالیت مؤسسه اولین قدم در تجزیه و تحلیل استراتژی است.

اسلاید 15: اهداف مؤسسهقصدهایی را که سازمان می خواهد با وجود و فعالیت خود به آنها دست یابد اهداف سازمان گویند. نکات مهم در مورد اهداف:حتی ساده ترین سازمانها بیش از یک هدف را دنبال می کنند.سازمانها معمولا بعضی اهداف را کوتاه مدت و برخی را بلند مدت دنبال می کنند.چون زمان و منابع محدود است اولویت بندی اهداف واجد اهمیت بسیاری است.

اسلاید 16: برای اندازه گیری و تعیین موفقیت در هر هدف، راههای گوناگونی وجود دارد:کارایی اثر بخشیمصالحه بین ایندو مصالحه بین اهداف کارآیی بخشهای مختلفبین اهداف رسمی و اهداف واقعی تفاوت وجود دارداهداف استراتژی نیستند، بلکه استراتژیها وسیله رسیدن به اهداف هستند.

اسلاید 17: ضرورت تدوین اهداف برای یک استراتژیست:

اسلاید 18: عوامل مؤثر برتدوین اهداف:نیروها و منابع داخلینیروهای محیط خارجیاهداف گذشته و رشد مؤسسهارزشهای مدیریت عالی

اسلاید 19: مراحل تکامل فراگرد هدف گذاری

اسلاید 20: ویژگی های مدیریت استراتژیک: وظیفه یک مدیر عالی استمعطوف به آینده بوده و به اهداف بلند مدت سازمان مربوط استسازمان را به صورت یک سیستم نگاه می کندسازمانها را به صورت سیستم باز می نگردمدیران رده پایین راراهنمایی می کند

اسلاید 21: 6. اهداف سازمان را با منافع جامعه بطور یکپارچه مورد بررسی قرار می دهد.7. در ارتباط با توضیع بسیار مؤثر منابع سازمان است8. منابع وداده های معلومات مورد استفاده در تصمیم گیری متفاوت است

اسلاید 22: فرایند و مراحل مدیریت استراتژیک:1.توسعه و بالندگی استراتژی ها2.اجرای استراتژی ها3. کنترل و ارزیابی استراتژی

اسلاید 23: استراتژیست و اتخاذ تصمیم:آنچه که باعث می شود مدیر به فکر تصمیم استراتژیک بیفتدتحلیل فاصلهGap Analysis است

اسلاید 24: نکات مهم در تحلیل فاصله:فاصله باید معنی دار تشخیص داده شودتصمیم گیرنده باید برای کاهش فاصله انگیزه ای داشته باشدتصمیم گیرنده باید اعتقاد داشته باشد که فاصله را میتوان تقلیل داد

اسلاید 25: استراتژیستها (برنامه ریزان) تدوین اهداف و استراتژی تنها وظیفه مدیر عالی نیست بلکه افراد مختلفی نظیر هیئت مدیره، مدیران میانی، کارکنان برنامه ریزی تلفیقی و مشاورین می توانند در آن نقش داشته باشند

اسلاید 26: فرایند برنامه ریزی آموزشی استراتژیک:باز اندیشیدورنگریگرد آوری2.بازسازیبرنامه ریزی3.باز آفرینیاجرا و ارزیابی

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید