Piaget

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مراحل رشد شناختی پیاژه”

مراحل رشد شناختی پیاژه

اسلاید 1: به نام خدامراحل رشد شناختی پیاژه

اسلاید 2: انسان ها در چهار مرحله جداگانه و در تعامل با طبيعت و تجربه، از نظر رشد شناختي پيشرفت مي كنند: مرحله حسي – حركتي (تولد تا دو سالگي)     خرده مرحله شكل گيري بازتاب ها (1-0 ماهگي) بازتاب شرطی مانند مكيدن /جذب

اسلاید 3: خرده مرحله واكنش هاي چرخشي نخستین (4-1 ماهگي) منظور از دورانی یا چرخشی این است که کودک پس از انجام یک عمل به صورت تصادفی، به تکرار آن می پردازد (بین کودک و محیط دور می زند) مثلاً باز و بسته کردن یا مکیدن انگشتان؛ بنابراین، اولین واکنش های چرخشی نیازمند تعامل بخشی از بدن (انگشت) با بخش دیگرآن (دهان) است. به عبارت دیگر متضمن سازمان بندی دو شمای بدنی و یا حرکتی می باشد که قبلاً جدا از هم انجام می گرفته (هماهنگ کردن حرکت دست به طرف دهان یا عمل مکیدن). آن چه اهمیت دارد پافشاری بر روی میزان کار انجام شده است. کودک شیرخوار تنها پس از اشتباه های زیاد می تواند حرکات جداگانه را هماهنگ کند.از ویژگی های دیگر این مرحله:نمایان شدن رفتار تقلیدی در کودک با تکرار رفتار خود (تقلید رفتار دیگران وجود ندارد)نمایان شدن رفتار انتظاری مقدماتی: کودک در مرحله قبل زمانی به مکیدن می پرداخت که دهان او با پستان مادر تماس گرفت؛ اما در این مرحله وقتی در وضعیت شیرخوردن در آغوش مادر قرار می گیرد، شروع به مکیدن می کند. در این زیرمرحله است که رفتار خود را متناسب با محیط تغییر می دهد. تجربه های تازه و انطباق با محیط و طراحی ساختارهای تازه شناختی مانند شیشه به جای پستانک و گرفتن اسباب بازیپس از انجام تصادفی یک عمل آن را تکرار می کند

اسلاید 4: واكنش هاي چرخشي دومین (8-4 ماهگي) مهارت چنگ زدن، دستكاري و دستيابي به اشياء‌ي، تكرار رويدادهاي جالب دوره درک علت و معلول های ساده و هماهنگی حواس بینایی و لامسهدر این دوره عادت های حرکتی تغییر می کند مثلا آخرین باری که به شیشه دست زد به او شیر داده شد پس باز به شیشه دست می زند. کمتر بر بدن متمرکز است و محیط را شامل می شود.  مرحله حس آمیزی یا هماهنگی حواس است. واکنش های چرخشی دومین وقتی روی می دهد که کودک واقعه جالبی را خارج از بدن خود کشف و دوباره ایجاد می کند مثلاً تکان دادن عروسک بالای سر خود. پیاژه گاهی به این واکنش ها به عنوان واکنش هایی که «باعث ادامه یافتن و طول کشیدن مناظر جالب می شوند ((making interesting sights last نام می برد؛ بنابراین تفاوت این واکنش های با واکنش های چرخشی نخستین در آن است که این ها عادت های حرکتی را تغییر می دهند و نه بازتاب ها را و ضمناً علاوه بر بدن کودک محیط را هم شامل می شوند.

اسلاید 5: در این مرحله تا حدودی به ثبات اولیه شیء می رسد. مثلاً کودک قادر است با دیدن بخش معلومی از یک شیء پنهان شده آن را تشخیص دهد اما اگر تمام شیء را از دید او پنهان کنیم به دنبال آن نخواهد گشت. در این مرحله کنترل بیشتر بر رفتار امکان تقلید موثر را فراهم می کند هرچند انعطاف و سرعت لازم را در آن ندارند.

اسلاید 6: انجام عمليات با هدف، كنار زدن مانع و چنگ زدن اسباب بازي آگاهي از پايداري دوره درک بسیار ساده از زمان (با شنیدن صدای پا میداند او تا لحظه ای دیگر می رسد)در این مرحله تمایز بین هدف و وسیله صورت می گیرد. کودک می تواند از یک وسیله برای چند هدف یا از چند وسیله برای یک هدف استفاده کند. (به واسطه وسیله ای به هدف برسد). کودک می تواند مجزا بودن نخ را از عروسکی که بالای سر او آویزان است تشخیص دهد و با حرکت دادن نخ (وسیله) عروسک را به حرکت درآورد (هدف). در کودک رفتار انتظاری پدیدار می گردد؛ مثلاً با باز شدن در کودک به انتظار ورود کسی می ماند. در این مرحله در پایداری شیء (permanence of object) پیشرفت می کند و کودک شیء را که به طور کامل از دید او پنهان شده جستجو می کند.هماهنگي طرحواره هاي دومین (12-8 ماهگي)

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید