پزشکی و سلامت بیماری‌ها

مراقبت های دوران بارداری

moraaaghebathaye-bardaaari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مراقبت های دوران بارداری”

مراقبت های دوران بارداری

اسلاید 1: مراقبتهای دوران بارداری

اسلاید 2: علل مرگ و میر در ایران زایمان زیر 18زایمان با فاصله کم حاملگی متعددزایمان بعد از 35-40 سالگیعلل مرگ و میر مادران در جهانخونریزی28%سقط عمدی 19%افزایش فشار خون 17%عفونت 15%موارد دیگر %11

اسلاید 3: گروه های پرخطرزایمان اول در سن بالای 35 یا زیر 16 سال، شروع بارداری با وزن زیر kg 45 یا قد زیر cm140 خونریزی پیش از زایمان و تهدید به سقط، کم خونی، پره اکلامپسی و اکلامپسی، وضعیت غیر عادی جنین ( نمایش بریچ، عرضی، ... ) دوقلویی یا چند قلویی، سابقۀ مرده زایی و مرگ داخل رحمی، چندزاهای مسن، سابقۀ زایمان زودرس قبلی، بارداری همراه بابیماری های عمومی مانند بیماری قلبی، کلیوی، دیابت، سل و ... ، مصرف دخانیات و مشروبات الکلی، تغذیۀ نا مطلوب، طولانی شدن بارداری و غیره.

اسلاید 4: بهترين سن بارداري 30-20 سالگي است .بارداري در سنين زير 18 سال و بالای 35 سال احتمال تولد نوزاد کم وزن ، زايمان زودرس ، فشارخون حاملگي ، ديابت ، آنمي ، ناهنجاري جنيني و زايمان سخت را افزايش مي دهد . حاملگي بيش از 3 بار احتمال بروز عوارض دوران بارداري و زايمان را افزايش مي دهد . مناسب ترين زمان جهت انجام خدمات درماني دندانپزشکي به مادران باردار سه ماهه دوم بارداري است .

اسلاید 5: اگر 14 روز از موعد قاعدگی گذشت اولین احتمال بارداری است.

اسلاید 6: یک برنامۀ استاندارد برای ویزیت های دوران بارداری، ماهی یکبار از هفتۀ 1 تا 32، هر دو هفته یکبار از هفتۀ 32 تا 36 و پس از آن معاینۀ هفتگی تا زمان ختم حاملگی است. بر حسب شرایط مادر و علایم خطر احتمالی، می توان دفعات معاینه را افزایش داد. تعیین آلفا فیتو پروتئین هفته 18-16 برای تشخیص ناهنجاریهای کروموزومی و لوله عصبیتست تحمل گلوکز 28-24 هفتگی برای افراد در معرض خطر

اسلاید 7: جنین رشد بسیار سریعی دارد و وزن او از یک گرم در 8 هفتگی به 3200 گرم در هفته چهلم می رسد.جنین برای چنین رشدی , احتیاج به انواع مواد مغذی دارد که باید از طریق تغذیه صحیح مادر تامین شود . سوءتغذیه طولانی در دوران پیش از بارداری , می تواند باعث سوءتغذیه جنین شود و در نتیجه ممکن است که وزن نوزاد هنگام تولد از حداقل قابل قبول ( 2500 گرم) کمتر باشد.

59,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید