مشکلات و راهکارهای جذب بارهای جدید در بخش ریلی
اسلاید 1: مشکلات و راهکارهای جذب بارهای جدید در بخش ریلی (جهت ارائه در کارگروه پارادایم اتاق فکرراه آهن)
اسلاید 2: مشکلات پیش رو در جذب بارهای جدیدعدم وجود زمانبندی قابل اعتماد قطارهای باریعدم وجود سیستم حمل و نقل ترکیبی و درب به دربعدم وجود تعرفه شناور و مشوق های لازم برای بارهای جدید و بویژه تجاریضعف ساختار سازمانی بخش بازرگانی و بازاریابی راه آهن و بخش خصوصی و رویکرد سنتی به موضوع بازاریابیعدم حضور بخش خصوصی در فرایند برنامه ریزی و مدیریت ترافیکعدم وجود فرایند مدون ارتباط با مشتریان جهت شناسائی نیازها و انتظارات در بدنه موجودبالا بودن میزان انفصال واگن های باردار در بین مسیر به دلایل مختلف
اسلاید 3: مشکلات پیش رو در جذب بارهای جدید(ادامه)عدم تنوع واگن های مخزن دار برای حمل انواع فراورده های نفتی و مایعتکیه شدید حمل و نقل ریلی به حمل بارهای معدنی و ایجاد یک حاشیه نسبتا امن عدم استفاده از مشاورین زبده بازاریابی دربدنه ذینفعان ریلینبود سیستم یکپارچه اطلاعاتی ارتباط با مشتریان و صاحبان کالامحدودیت لکوموتیو و پائین بودن قابلیت اطمینان (Reliability) و در سرویس بودنرقابتی نبودن تعرفه ریلی در مقایسه با جاده به دلیل حق دسترسی بالای ریلیمشکلات جدی در امر تخلیه و بارگیری بدلیل فرسودگی تجهیزات و ضعف مدیریتی در این حوزهعدم وجود تقسیم وظائف مشخص بین مدیریت شبکه ریلی و بخش خصوصی در امر بازاریابینبود سیستم تشویقی و تنبیهی کارآمد برای پرسنل درگیر در حوزه سیر و حرکت و ترافیک
اسلاید 4: مهمترین راهکارها (بخش عملیات)حرکت در جهت برنامه ای شدن قطارها و تاکید بر تداوم آنارتقاء ضریب اطمینان ناوگان ریلی (بهبود عملکرد فنی ناوگان موجود – تامین ناوگان نو جدید)ایجاد مکانیزمی برای تحرک و انگیزه بیشتر کارکنان موثر در حوزه عملیات حمل و نقلواگذاری بخشی از مسولیت مدیریت ترافیک و بهره برداری به بخش خصوصی (برای شروع در یک مسیر مشخص با راه اندازی قطار کامل)ایجاد مکانیزمی برای توسعه حمل و نقل ترکیبی بارتهیه طرحی مشخص برای ارتقاء کمی و کیفی فرایند تخلیه و بارگیری (حضور پررنگ بخش خصوصی و استفاده از سرمایه مالی و مدیریتی آنها در این حوزه)اتخاذ تدابیری برای افزایش سرعت قطارهای باری
اسلاید 5: مهمترین راهکارها (بخش بازاریابی)تهیه برنامه بازاریابی استراتژیک (منطبق با استراتژی رشد بخش ریلی – تهیه نقشه راه و برنامه عملیاتی در قالب اقدامات کوتاه مدت , میان مدت و بلندمدت). ضمنا در این برنامه وظائف بخش دولتی و شرکت های ریلی به خوبی ترسیم گردد.بازنگری در ساختار مدیریت بازاریابی با مشارکت بخش خصوصیایجاد سیستم یکپارچه مدیریت بازار با تعیین نقش هر یک از ذینفعان (CRM , پورتال مرکزی , ...)تدوین نظام جدید قیمت گذاری تعرفه ( با تاکید براولویت بارهای جدید , مشوق های مناسب برای بخش خصوصی و صاحبان کالا...)حرکت در راستای کاهش حق دسترسی و همخوانی نسبی با جادهبکارگیری مشاورین زبده در بخش بازاریابی ارائه مشوق های جذاب برای شرکت های فورواردر برای جذب بارهای جدید
اسلاید 6: با تشکر از توجه شما
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.