پزشکی و سلامت بیماری‌ها

مضرات حرکات بسیار زیاد (ورزش سنگین) و مضرات سکون بسیار زیاد

mozerate_varzesh_sangin_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مضرات حرکات بسیار زیاد (ورزش سنگین) و مضرات سکون بسیار زیاد”

مضرات حرکات بسیار زیاد (ورزش سنگین) و مضرات سکون بسیار زیاد

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: مضرات حرکات بسیار زیاد (ورزش سنگین) و مضرات سکون بسیار زیاد

اسلاید 3: مضرات حرکات بسیار زیاد (ورزش سنگین):حرکت بسیار زیاد:باعث گرم و خشک شدن بدن می شود (افزایش صفرا)؛اخلاط بدن را متعفن می کند؛موجب تحلیل بدن می شود؛موجب سستی بدن می رود؛ایجاد خفقان و غش می کند.

اسلاید 4: ورزشهای سنگین یعنی ورزشی که بیش از حد معمول باشد، نه تنها ارزش درمانی ندارند بلکه یک نوع خودکشی محسوب می شوند!وقتی فردی چند سال ورزش سنگین می کند، مانند آن است که فتیله چراغ عمر خود را بالا کشیده باشد؛ حاصل این عمل، نور خیره کننده ای است که در ظاهر، دیگران را به حیرت درآورده است و شخص، مورد تحسین قرار می گیرد.

اسلاید 5: ورزش سنگین باعث می شود که سوخت چراغ زندگی جسمانی، یعنی حرارت و رطوبت غریزی به سرعت رو به پایان رود.با اتمام حرارت غریزی، قوای بدن(حیوانی، طبیعی و نفسانی) دیگر در کالبد جسم باقی نمی مانند و از بدن خارج می شوند(خروج روح از بدن).این اتفاق توجیه طب سنتی بر مرگ های زودرس بسیاری از ورزشکاران حرفه ای در این روزگار است.

اسلاید 6: بنابراین می توان به صراحت گفت:تقریبا هیچ یک از ورزش های حرفه ای رایج، مورد تایید طب سنّتی نیست!

اسلاید 7: ورزش سنگین در طب قدیم:در طب قدیم، ورزش های سنگین، محدود به مواردی مثل کشتی بود که علاوه بر این که موارد علمی در روش اجرای آنها لحاظ شده بود، در گزینش افراد هم دقت می شد!در طب قدیم، ضمن نهی افراد خشک مزاج(و به ویژه افراد صفراوی) از این گونه فعالیت ها، اغلب، افراد دموی، با رعایت تمهیدات لازم، به آنها می پرداختند.

اسلاید 8: ترک ورزش:ترک ناگهانی ورزش و به ویژه ورزش های سنگین، بسیار خطرناک است!بسیار تجربه شده است که این کار باعث افت شدید قوای بدنی و ظهور انواع بیماری ها می شود.از دیدگاه طبّ سنّتی، هرگاه جنبشي كه حرارت غريزي، یعنی ابزار زندگي جسمانی را به سوي اندام ها راهنمايي مي كند متروك گردد، نيروي اندام ها رو به ناتواني و نابودي مي رود.

اسلاید 9: مضرات سکون بسیار زیاد:سکون و بی حرکتی، در همه حالات، سرد کننده و رطوبت دهنده بدن است و در حقیقت موجب افزایش خلط بلغم در بدن می گردد.حاصل این اتفاق، چاقی، لختی و سستی بدن، تنبلی، رکود ذهنی، افزایش امتلاء و تجمّع اخلاط فاسد یا نپخته در بدن و ... است.

اسلاید 10: مضرات سکون بسیار زیاد:بی حرکتی موجب خفه شدن و خاموشی تدریجی حرارت غریزی می شود.در مقام مثال، حرارت غریزی بدن شخصی که تنبل و ساکن است، مانند آتشی که در آن دمیده نمی شود، کم کم رو به زوال می رود.

اسلاید 11: نکته ها: یکی از بهترین ورزشها، ورزش باستانی است که اصول مورد تایید طب قدیم، در آن رعایت شده است.فوتبال و ورزشهای خشن مانند ورزشهای رزمی سنگین که باعث زد و خورد و ضربه های ناگهانی می گردد، مورد تایید طبّ سنتی نیستند.

اسلاید 12: نکته ها:در ورزش، حرکات مفاصل باید دارای نیروی مقابل و کنترلی باشد و حرکت سریع مفصل تا انتهای دامنه حرکتی، بسیار خطرناک است. این اشکال در اغلب ورزش های مدرن وجود دارد.

اسلاید 13: ورزش های غیر ایزومتریک(وزنه برداری، پرورش اندام و …) تقریبا هیچ یک از اهداف ورزش طبّی را برآورده نمی کنند.این گونه ورزش ها:سرعت واکنش عضلانی را کم می کنند؛قلب را تضعیف می کنند؛فشارخون را بالا می برند؛آسیب های جدّی به دستگاه اسکلتی عضلانی و بویژه ستون فقرات وارد می کنند؛اینها سوای آثار مخرّب اخلاقی ناورزش پرورش اندام و نیز زیان های غیرقابل جبران مصرف مکمّل های رایج در این گونه ورزش هاست.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید