معرفی شبکه پستی کشور
اسلاید 1: معرفی شبکه پستی کشوردفتر بازاریابی و بررسیهای اقتصادی بهمن 86
اسلاید 2:
اسلاید 3: به استناد اساسنامه اتحاديه جهـانـی پست ، مصوبات سـازمان ملل متحد و قانون اساسي جمهوری اسلامی ايران ، شبكه ارتباط پستي به عنوان يك زيرساخت اقتصادي و اجتماعي ، خدمات عمومي و گستردهاي فراهم ميكند كه هرگونه نوشته و كالا را با هزينه اندك جابجا نموده و در كليه مناسبات اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي مشاركت دارد .
اسلاید 4: جایگاه اقتصادی پست صرفه اقتصادي هزينه هاي پستي براي آحاد جامعه كاهش هزينه هاي عمومي دولت با كاهش هزينه هاي ناشي از انجام امور موازي توسط سازمانها صرفه جويي ملي با افزايش بهره وري و جلوگيري از ترددهاي غير ضرورتسهيل در ارائه امور نيابتي سازمانها به مردم و جلوگيري از فساد و ديوان سالاري اداري برقراري ارتباط بازار كالا و خدمات با استفاده از سرويسهاي پستي ايجاد اشتغال توسط پست با بهره گيري از سرويس هاي نوين پستينقش و اهميت ارتباط پستي
اسلاید 5: جایگاه اجتماعی پست ايجاد امكان ارتباط با اقصي نقاط كشور و جهان براي افراد جامعهتسهيل امكان ارتباط مردم با دولت و بالعكس كاهش مسافرتهاي درون شهري و برون شهري كاهش آلودگيهاي زيست محيطي و تامين سلامت و بهداشت رواني جامعه تامين تسهيلات رفاهي براي شهروندان با دريافت خدمـــات از طريـــق سرويس هاي پستيكاهش مهاجرت روستائيان به شهـــــرها با تامين خدمات مورد نيازآنان توسط پست
اسلاید 6: جایگاه فرهنگی پست اشاعه فرهنگ مكاتبه بـــه جاي مراجعـه حضـــوري (تقليل خود پستچي گري)كمك به امر سوادآموزي افراد به ويژه در نقاط دورافتاده و محروم تسهيل امور مربوط به تبليغ و اطلاع رساني از طريق توزيـــع بروشورها توزيع جرايد ، مجلات ، كتب و نشريات و كمك بـــه اعتلاي سطح دانش و فرهنگ عمومي جامعه
اسلاید 7: عضويت در گروه حق ترمينالعضويت درکميته UPU / IATAعضويت در گروه اقدام امنيت پستیعضويت در شورای بهره برداری (POC) اتحاديه جهانی پست (UPU)عضويت در گروه اقدام توسعه پستیعضويت در تيم پروژه ارتباط مشتریاهم دست آوردهاي بين المللی پست (هم پيوندی پستی جهانی )عضويت در شورای اداري (CA) اتحاديه جهانی پست (UPU)
اسلاید 8: اهم اقدامات بين المللی پست (هم پيوندی پستی جهانی )چاپ تمبرهای مشترک با کشورهای برزيل ، چين ، روسيه ، هند، ونزوئلا ، ارمنستان ، اوكراين، اتريشبرگـزاری دوره مديريت مشتريان کلان توسط مشاور UPUشرکت در37دوره آموزشی برگزار شده اتحاديه جهانی درکشورهای مختلف طی سالهای 76 تا پايان83عضويت در تعاونی Telematicو EMS و انجمن جهاني تمبرکمکهای تجهيزاتی و آموزشی به برخی از کشورها در راستای توصيه های اتحاديه جهانی پست از جمله کشورهای افغانستان ، سودان و ارمنستان
اسلاید 9: اهم اقدامات بين المللی پست (هم پيوندی پستی جهانی ) برگزاری هشتمين کنگره منطقه ای اتحاديه پستی آسيا و اقيانوسيه APPU سال 1379 همکاری فنی و بين المللی در کار محاسبه و تعيين قيمت تمام شده مرسولات پستي با مشارکت UPU تصويب پيشنهـاد ايـران در خصـوص انتشـار تمبـر وانشـاء نويسی در باب گفتگوی تمدنها برگزاری اولين نمايشگاه تمبر ايران و 28 کشور در راستای ايده گفتگوی تمدنها برگزاري دوره هاي آموزشي براي مديران بازاريابي كشورهاي منطقه عضويت در هيات مشــــاوره ای پست مستقيم
اسلاید 10: اهم اقدامات بين المللی پست (هم پيوندی پستی جهانی )پذيرش فرودگاه بين المللی شرکت خدمات هوايي پست و مخابرات ( پيام ) بعنوان HUB( مرکز مبادله ) پستی منطقه از طرف اتحاديه پستی منطقه ای آسيا و اقيانوسيه APPU تشكيل گروه كاري در زمينه اعلاميه حقوق مشتري ، پست خريد الكترونيكي ، پست و محيط زيست با عضويت چند كشور فعال جهانتصويب پيشنهادات ايران درخصوص سنجش رضايت مشتري ، پست و محيط زيست ، اعلاميه حقوق مشتري ، پست خريد الكترونيكي در كنگره پستي بخارست (2004)
اسلاید 11: طبق اسناد منتشره شرکت مطالعات حمل و نقل ترافیک شهر تهران ، تعداد سفرهای روزانه با خودرو يا وسائط نقليه عمومی مردم بالغ بر 15 میلیون سفر می باشد که تنها 55% آن با هدف اشتغال و آموزش صورت می گیرد ومابقي (45%) که با احتساب 25 دقیقه وقت تلف شده در هر سفر ، بطور سالیانه برابر 844 میلیون ساعت از وقت مردم تهران به هدر می رود. همچنین بین آلودگی هوا و میزان مرگ و میرهای ناشی از بیماری قلبی رابطه مستقیمی وجود دارد. طبق آمار سازمانهای ذیربط حدود 35 تا 40 درصد از مرگ و میرها به خاطر سکته قلبی است و ترافیک تهران متهم شماره یک این تلفات انسانی و تهدید سلامتی شهروندان است.مي توان بسياري از اين سفرها را با استفاده از شبكه گسترده پست و جايگزيني روشهاي ارتباطي بجاي مراجعات حضوري تا حدود زيادي كاهش داد و در واقع به افزايش بهره وري ملي و استفاده مطلوب و مشترك از امكانات كمك شايان توجه نمود . اثرات پست بر محيط زيست و سلامت شهروندان
اسلاید 12: درصد سفرهاي روزانه به تفكيك هدف سفردر مناطق شهرداري تهران ( سال 1385)سفرهاي شغليسفرهاي آموزشيسفرهاي خريد كالا و خدماتسفرهاي تفريحي و سايرسفر با مبدا – مقصد غیر خانه جمع 3920131414100.00درصد سفرهاي غير بازگشت روزانه توليد شده به تفكيك هدف سفر شهر تهران 1383ماخذ: (مرکز مطالعات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران
اسلاید 13: داشتن نقاط تماس متعدد ازقبیل دفاترشهری وروستایی دولتی،دفاتر ICT روستایی و دفاتر خدمات ارتباطی شهری که توسط بخش خصوصی اداره می شود،نمایندگی های پستی و صنادیق پستینیروهای آموزش دیده روشهای اجرایی منظم وقانونمندشبکه گسترده توزیعشبکه های حمل ونقل درون وبرون استانیقابلیتهای شبکه پستی و ضرورت ایجاد دفاتر پستی چند منظوره
اسلاید 14: دفتر پستي شهريدفتر خدمات ارتباطيواحد پستي روستاييواحد پستي روستاييآژانس پستيدفاتر ICT روستاییجمع نقاط تماسدفتر پستي شهريدفتر خدمات ارتباطينمایندگی پستیدفتر مشترك پست ومخابرات روستاییآژانس پستيدفاتر ICT روستاییجمع نقاط تماس3580235534004184477490018896آمار نقاط تماس شبكه پستي در سراسر كشورتعداد 121719 صندوق پستي شهري ، روستايي وشخصي مي باشد كه در جدول فوق منظور نگرديده است
اسلاید 15: ردیفمناطق پستی و استانهادفاتر مربوطهتعداد نقاط111مرکزی- بهارستان، آب سردار – نجات الهی- صفاری- فیاض بخش6213مرکزی – والفجر – پاسداران – آزادی – اکباتان – مالک اشتر – سلسبیل – جوادیه – رازی – منیریه پاستور – یوسفیان12314مرکزی- صادقیه – قناعت – بادامی – شهر آرا – ستارخان – شهر زیبا – آیت الله کاشانی8415مرکزی- مطهری – ایرانشهر – سینا – انقلاب 5516مرکزی- شهید فلاحی – فدک – آیت – حسن بنا – نظام وظیفه – مدنی7617مرکزی – ولایت – شهید افسریه – بروجردی – محصل6718مرکزی – شهید مدرس – شیخ صدوق – هجرت – دولت آباد – امیر کبیر – باغ فیض – پاکدشت – اسلامشهر – ورامین – 22 بهمن – قرچک 15 خرداد - 13819مرکزی- تجریش – رستم آباد – قلهک49اصفهانفیض (میانی)- مسجد سید- غدیر – خوراسگان – آزادگان – ملک شهر – جلفا – بازار- کوی امام – سپاهان شهر – مکانیزه – زرین شهر – اردستان – خوانسار – فریدن – فلاورجان – گلپایگان – فریدون شهر – چادگان – آران و بیدگل – نطنز – دهاقان – سمیرم – شاهین شهر – فولاد شهر – نجف آباد – مبارکه – کاشان – نائین – تیران – خمینی شهر – شهرضا3210خوزستاناهواز – میانی – اهواز – الغدیر – اهواز خرم کوشک – خرمشهر – بندر ماهشهر – آبادان – اروند کنار – شادگان – شوشتر – اهواز کوت – عبدالله – ایذه – باغ ملک – بهبهان – رامهرمز – سوسنگرد – شوش – مسجد سلیمان –آبادان- مرکزی1711گیلانرشت – ناحیه 1و2 رشت – ناحیه 2و 4 رشت – ناحیه 5و 6 رشت – لاهیجان – ناحیه 1 لاهیجان بندر انزلی – ناحیه 1 بندر انزلی – سیاهکل – لنگرود – شفت – ماسال- آستانه اشرفیه – املش رودسر – منجیل – تالش – رضوانشهر – آستارا – فومن – صومعه سرا – رودبار – رستم آباد 2612خراسان شمالیبجنورد – اسفراین – فاروج جاجرم – مانه و سملقان – شیروان613مازندرانساری – بهشهر – قائم شهر جویبار – سواد کوه بابل – بابلسر – آمل محمودآباد – نور – نوشهر – چالوس – تنکابن – رامسر – نکا1514همدانهمدان – مرکزی(بوعلی1و2) همدان دفتر پستی چمران- همدان دفتر بین النهرین – صالح آباد – لاله جین – قروه درجزین –رزن – فامنین – کبودر آهنگ – نهاوند – فیروزان – قندی – اسدآباد – ملایر – همدان دفتر بازار- همدان دفتر بهار1715گلستانگرگان – گنبد – آزادشهر – رامیان – بندر ترکمن – بندر گز – کرد کوی – مینودشت –کلاله – علی آباد -آق قلا – گنبد کاووس1216خراسان رضویمشهد میانی (ناحیه 7) ناحیه 8 ناحیه 3 ناحیه 4 – دفتر سجاد – بردسکن – تایباد- تربت جام – حیدریه – چناران –خواف – درگز – سبزوار – سرخس – فریمان – قوچان – کاشمر – کلات – گناباد – نیشابور – خلیل آباد21تعداد کل نقاط Online تعداد کل نقاط Online تعداد کل نقاط Online 207نقاط On line شبکه پستی (آبانماه 86)
اسلاید 16: برخورداری از بانک اطلاعاتی کدپستی ده رقمیدارا بودن زیر ساختهای فناوری اطلاعات امکان بهره گیری ازتوان بخش خصوصی تجربه انجام امور نیابتی سازمانهابنابراین پست می تواند به عنوان یک گزینه مناسب در تجمیع ارایه خدمات کلیه سازمانهاو ارگانهای دولتی وغیردولتی تحت عنوان دفاتر پستی چندمنظوره به شمارآید.
اسلاید 17: ارائه سرويسهای جديد پستی سرويسهای نوين پستی که در سالهای اخير بر اساس نياز مشتری داير شده است شامل: پست مستقيم (DM) : پست مستقيم ارسال نامه –آگهي تبليغاتي و نمونه كالا بصورت هدفمند است كه به نام و نشاني مشتريان بالقوه ارسال مي گردد .پست مستقيم يك رسانه ارتباطي است كه امكان برقراري يك رابطه پويا و دو طرفه براي بازار توليدو مصرف فراهم مي سازد (بررسي ها نشان داده است 48% از كل تماسهاي برقرار شده از طرف پست مستقيم در آمريكا منجر به دريافت سفارش شده است اين رقم در مورد تماسهاي تلفني 7% و مجله و روزنامه هر كدام 6% بوده است )
اسلاید 18: بخش عمده بانكهاي اطلاعاتي پست مستقيم به شرح زير مي باشد:رديفبانک اطلاعاتیتعداد رکوردجمع کلجمع کل708/720/811بانک اطلاعاتی مشخصات فردی افراد جامعه شهری به تفکيک سن- شغل – مدرک تحصيلی 000/000/422بانک اطلاعاتی اماکن مسکونی کل کشور 584/968/113بانک اطلاعاتی ثبت نام کنندگان موبايل سال 84000/000/84بانک اطلاعاتی ثبت نام کنندگان موبايل سال 83-82000/600/55متقاضیان دریافت کارت هوشمند سوخت ماشین و موتور000/000/46بانک اطلاعاتی اماکن – مشاغل خصوصی سراسر کشور 306/235/27بانک اطلاعاتی داوطلبان آزمون سراسری سازمان سنجش سال 83-82000/100/1
اسلاید 19: رديفبانک اطلاعاتیتعداد رکورد8بانک اطلاعاتی داوطلبان آزمون کارشناس سازمان سنجش 84-83000/050/19قبول شدگان دانشگاه آزاد اسلامی سال 83000/50910بانک اطلاعاتی داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه آزاد سال 83-82000/40011بانک اطلاعاتی اماکن دولتی سراسرکشور 386/25112بانک اطلاعاتی داوطلبان آزمون استخدامی ادواری سال 83-82000/21013بانک اطلاعاتی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش سال 83-82000/15014بانک اطلاعاتی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 84-83000/15015بانک اطلاعاتی داوطلبان آزمون کارشناسی نا پیوسته دانشگاه آزاد سال 85-86000/15016بانک اطلاعاتی داوطلبان کاردانی پیوسته سازمان سنجش 85000/150
اسلاید 20: رديفبانک اطلاعاتیتعداد رکورد17بانک اطلاعاتی معلمان 398/14818بانک اطلاعاتی مدارس کل کشور 703/12219بانک اطلاعاتی داوطلبان آزمون جامع علمی کاربردی 84-83000/11520بانک اطلاعاتی داوطلبان آزمون کارشناسی ناپيوسته دانشگاه آزاد 11000021بانک اطلاعاتی داوطلبان آزمون کاردانی پیوسته سازمان سنجش سال 85-849367522بانک اطلاعاتی داوطلبان آکارشناسی ناپیوسته سازمان سنجش سال 85-847500023بانک اطلاعاتی دارندگان خودرو000/6924بانک اطلاعاتی داوطلبان آزمون آکارشناسی ناپیوسته سازمان سنجش سال 85-846767825بانک اطلاعاتی داوطلبان آزمون جامع علمی کاربردی سال 83-82000/6026بانک اطلاعاتی داوطلبان سال سومی شرکت کننده در آزمون دانشگاه آزاد سال 84-83000/50
اسلاید 21: رديفبانک اطلاعاتیتعداد رکورد27بانک اطلاعاتی داوطلبان آکاردانی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی سال 85000/4428بانک اطلاعاتی داوطلبان آزمون جامع علمی کاربردی سال 85-84000/4029بانک اطلاعاتی پزشکان و دندانپزشکان کل کشور 000/3530بانک اطلاعاتی داوطلبان آزمون کارشناسی ناپيوسته سازمان سنجش سال 82-83 000/2831بانک اطلاعاتی داوطلبان آزمون کاردانی پيوسته سازمان سنجش سال 83-82000/2532بانک اطلاعاتی اعضاء هيئت علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی 000/2233بانک اطلاعاتی قبول شدگان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سال 83-82500/13
اسلاید 22: رديفبانک اطلاعاتیتعداد رکورد34بانکهای دولتی و خصوصی کل کشور 000/1235بانک اطلاعاتی مشاغل خصوصی و اماکن دولتی (کتاب زرد ویرایش 85)000/1036بانک اطلاعاتی داوطلبان آزمون کاردانی دانشگاه آزاد سال 83-82000/837بانک اطلاعاتی انتشارات کل کشور 000/538بانک اطلاعاتی وکلای دادگستری 400/239روانپزشکان سراسر کشور000/140بانک اطلاعاتی شرکتهای کامپيوتری 723
اسلاید 23: رديفبانک اطلاعاتیتعداد رکورد41بانک اطلاعاتی روابط عمومی ادارات و شرکتها 35542داوطلبان آزمون کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد3800043داوطلبان آزمون سراسری سازمان سنجش (در حال جمع آوری)000/400/144داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد86- 85 (در حال جمع آوری)000/20045داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی 85- 86000/000/1
اسلاید 24: پست ترکيبی(پست هايبريد) :با پست ترکيبی امکان ارسال نامه از طريق اينترنت يا کامپيوتر های شخصی فراهم می آيد نامه هاي ارسالي در كمتر از يك ثانيه از طريق شبكه هاي ديجيتالي شركت پست به شهر مقصد منتقل مي گردد نامه هاي وارد شده در شهر مقصد توسط دستگاه چاپگر ، پاكت گذاري و در كمتر از يك روز درب منزل گيرنده توزيع مي شود.پست خريد الکترونيکی (E – shopping) در سيستم پست خريد می توان به فروشگاههای موجود در سايت شركت پست (www.post.ir)مراجعه و كالاي مورد نظر را خريداري نمود. كالاي انتخاب شده از فروشگاه تهيه و به آدرس متقاضي ارسال ميگردد. هزينه خريد درب منزل توسط موزع و در هنگام تحويل کالا اخذ می گردد.
اسلاید 25: رهگيری و رديابي مرسولات پيشتاز(T&T)سيستم رهگيری مرسولات پيشتاز به منظور نظارت و پيگيری مستمر مسير مرسولات پيشتاز در سراسر کشور طراحی و ايجاد شده است. از طريق اين سيستم مي توان از وضعيت مرسوله پيشتاز آگاه گرديد. همچنين امکان ارائه گزارشات متنوع از وضعيت ترافيک در کل کشور و در هر استان به مديران شرکت پست از ويژگی های اين سيستم می باشد.ساير سرويسها -سرويس لجستيك- پيك ويژه ( hand to hand)- چاپ تمبرهاي شخصي و تبليغاتي
اسلاید 26: الف ) انجام امور دبيرخانه اي :1- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي 2- شركت مخابرات استان تهران 3- بانك ها : از جمله بانك توسعه صادرات ، كشاورزي ب ) امور ابلاغيه ها : اوراق مالياتي سازمان امور مالياتي كشورابلاغيه هاي سازمان تامين اجتماعي ابلاغ احكام و آراء صادره سازمان هاي تابعه قوه قضائيه ابلاغ تخلفات ساختماني از طرف شهرداري وبرگ هاي نوسازي فهرست خدمات ارائه شده توسط شبكه پستي كشور
اسلاید 27: ج ) ثبت نام به نمايندگي از سوي دستگاهها : 1-كنكور سراسري سازمان سنجش ، آزاد ، پیام نور و دانشگاه علمي و كاربردي2-کارت هوشمند سوخت وسائط نقلیه (شرکتهای ITI و پخش فرآورده های نفتی ایران)3- سيم كارت دائم و اعتباري(شرکت ارتباطات سیار)4 -كارت شناسائي ملي (سازمان ثبت احوال کشور)5- صدور حواله کالا های اساسی (ستاد بسیج اقتصادی)6- آرم طرح ترافیک تهران (سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران) 7- وام ازدواج صندوق مهر رضا8- دفترچه بيمه خدمات درماني ، بيمه بستري شهري (سازمان بیمه خدمات درمانی)9- مشمولین نظام وظيفه 10- عدم سوء پيشينه 11- تائيديه اسناد و مدارك (وزارت امور خارجه )12- كاريابي 13-كارت اتصال به شبكه پيجر
اسلاید 28: د ) توزيع :1-كالا برگ هاي شهري ، روستايي و عشايري (مرحله دوازدهم ستاد بسیج اقتصادی)2- سيم كارت تلفن همراه و سيم كارت اتصال به شبكه پيجو 3-قبوض تلفن هاي ثابت و همراه آب ، برق وگاز4- گذرنامه، گواهینامه ، كارت و سند مالکیت خودرو 5-کارت هوشمند سوخت خودروها6-تائيديه تحصيلي (وزارت آموزش و پرورش)7- جرايد و نشريات مشتركين 8-حقوق مستمري بگيران تامين اجتماعي 9- بروشورهاي اطلاع رسانی نهادهای دولتی و غیر دولتی
اسلاید 29: اعلام كد پستي ده رقمي از طريق شماره تلفن 140 و همچنين ارتباطات مردمي با شماره تلفن 8411111ايجاد گروه ارتباط با مشتری (CRM) به منظور : جلب مشتری ، افزايش و نگهداری مشتريان راضی و وفادار انتقال تجربيات شخصی و منسجم مشتری ايجاد هماهنگی بين فعاليتهای بازاريابی ، فروش و خدمات شناسايی ، جذب ونگهداری مشتريان ارزشمنداستقرار سيستم مديريت كيفيت در شركت پست (دريافت گواهي نامه بين المللي ISO 9001-2000 از شركت RWTUV)اطلاع رسانی و پاسخگویی
اسلاید 30: شناسائي و احصاء 617 خدمت مربوط به 47 سازمان دولتیتعیین فرایندعملیات هریک ازخدماتاقدام بمنظور بسترسازی ITدرسطح دفاتر منتخباقدام جهت تقویت شبكه WAN دفاتر پستی
اسلاید 31: اختصاص اعتبارات به طرحهاي عمراني شركت پست جمهوري اسلامي ايران در برنامه چهارم توسعه نام طرح8485868788جمعسهمساماندهي خدمات پايه پستي236271302328358149581/39ارتقاي كيفيت خدمات پستي716469757135032/9توسعه فناوري در عمليات پستي292287334352385165094/43به هنگام سازي كد پستي ده رقمي504929343820033/5آموزش و توسعه سرمايه انساني11111213136060/1جمع6606827468028653755سهم577/1716/1887/1936/214/23100اعتبارات به ميليارد ريال
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.