کسب و کار

معرفی مراحل اجرای استراتژی ها از طریق کارت های امتیازی متوازن

ejraye_esteratejhiha_az_tarighe_karthaye_emtiyaziye_motevazen

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معرفی مراحل اجرای استراتژی ها از طریق کارت های امتیازی متوازن”

معرفی مراحل اجرای استراتژی ها از طریق کارت های امتیازی متوازن

اسلاید 1: بسم اله الرحمن الرحيم

اسلاید 2: معرفي مراحل اجراي استراتژي ها از طريق كارتهاي امتيازي متوازن(Balanced Scorecard)

اسلاید 3: missionVisionCore ValuesCSFOrganizationProcessStrategyماموريت : دليل وجودي سازمان ما چيست ؟چشم انداز : مي خواهيم چه بشويم ؟ارزشهاي محوري : ما به چه چيزهايي معتقديم ؟عوامل بحراني موفقيت : نشانه تحقق اهداف سازماناستراتژي : برنامه بازي ما ؟فرايند ساختار سازماني بخش اول : كليات برنامه استراتژيكفرآيند عمومي برنامه ريزي استراتژيك :

اسلاید 4: هنر و علم تدوين ، اجرا و ارزيابي تصميمات متنوع و پيچيده ، كه سازمان را قادر مي سازد به اهداف بلند مدت خود دست يافته و بقاء خود را محيط دائما در حال تغيير حفظ كند مديريت استراتژيك ، علم هماهنگي و انطباق با محيط دائما در حال تغيير امروزي است بخش اول : كليات برنامه استراتژيك29101يك تعريف ساده از مديريت استراتژيك

اسلاید 5: بخش اول : كليات برنامه استراتژيك 30101 اجزاء اصلی تفکر استراتژيک عبارتست از : درنظر گرفتن مفروضات معقول درباره محصولات بيان اين مفروضات به صورتی آشکار و روشن انجام دادن تجزيه و تحليل های مناسب اتخاذ تصميمات ( استراتژی های ) روشن و اجرايی اجرای تصميمات ( استراتژی ها ) کنترل و بازنگری نتايج حاصل از اجرای استراتژی ها برای برنامه ريزی استراتژيک بايد تفکر استراتژيک داشت

اسلاید 6: عملي بودنقابل توجيه و دفاع بودنواقعي بودندقيق بودناصيل بودنمشاركتي تهيه شودبخش اول : كليات برنامه استراتژيك32101ويژگيهاي بهينه يك استراتژي

اسلاید 7: مراحل تهيه و تدوين استراتژيهابخش اول : كليات برنامه استراتژيك33101شناسايي و تعيين ماموريتها، اهداف و استراتژيهاي كنوني سازمانمرحله اولتدوين بيانيه ماموريت سازمان مرحله دومشناسايي فرصتها و تهديدهاي خارجي سازمانمرحله سومتهيه ماتريس بررسي رقابتمرحله چهارمتهيه ماتريس ارزيابي عوامل خارجي سازمانمرحله پنجمشناسايي نقاط قوت و ضعف داخلي سازمانمرحله ششمتهيه ماتريس ارزيابي عوامل داخلي سازمانمرحله هفتمتهيه ماتريس تهديدات ، فرصتها ، نقاط ضعف و نقاط قوت (SWOT)مرحله هشتمتعيين اهداف بلند مدت و ارائه استراتژي هاي خاصمرحله نهممشخص كردن نحوه اجراي استراتژي ها و نتايج مورد انتظار از آنهامرحله دهمتعيين هدفهاي سالانه و سياستهاي اجراييمرحله يازدهمتعيين راههاي ارزيابي و بررسي استراتژي هاي تدوين شدهمرحله دوازدهم

اسلاید 8: نمونه هايي از استراتژي هاي سازماني تنوع بخشيدن به فعاليتها خريد شركتهاي ديگر توليد و عرضه محصولات جديد رسوخ در بازار كاهش هزينه هابخش اول : كليات برنامه استراتژيك34101 يكپارچه سازي عمودي به بالا يكپارچه سازي عمودي به پايين يكپارچه سازي افقي

اسلاید 9: بخش اول : كليات برنامه استراتژيك31101اصطلاحات کلیدی موجود در مدیریت استراتژیکماموریت ما به چه کاری مشغول هستیم ، چرا ما هستیم ، علت وجودی ما چیست ؟ارزش های محوری (ما به چه چیزهایی معتقدیم ؟)چشم انداز (می خواهیم چه بشویم ؟ )استراتژی (برنامه بازی ، ما چگونه می خواهیم به آن چشم انداز برسیم ؟ )روش ارزیابی متوازن (چگونگی پیاده سازی و تمرکز بر استراتژی )برنامه ها و اقدامات استراتژیک (چه کارهایی لازم است که انجام دهیم ؟ )اهداف مشخص (چه کاری لازم است که انجام بدهم ؟ )فرآيندهاي داخلي يادگيري و رشدنتایج استراتژیک به خاطر داشته باشیم که استراتژی ها ابزاری هستند که سازمان می توان با آنها به اهداف بلند مدت خود دست یابد .ماليمشتري

اسلاید 10: 31101 روش ارزيابي متوازن ( Balanced Scorecard ) روشي است كه در آن استراتژي سازمان به يكسري شاخص هاي عملكرد قابل اندازه گيري ترجمه شده و از طريق اجراي آن سيستمي براي سنجش تحقق استراتژي و مديريت استراتژيك ايجاد مي شود. مقدمهبخش دوم : معرفي مدل BSC

اسلاید 11: ارزيابي متوازن ابتدا يك روش ارزيابي عملكرد بودامروزه روش ارزيابي متوازن يك سيستم مديريت استراتژيك شناخته مي شودسپس بعنوان ابزاري جهت تحقق استراتژي مورد استفاده قرار گرفتبخش دوم : معرفي مدل BSC

اسلاید 12: جنبه هاي مدل BSCاهداف کلان مرتبط با اين حوزه معيارهااهداف كمياقدامات خرد مرتبط با هر شاخصجنبه مالياهداف کلان مرتبط با اين حوزه معيارهااهداف كمياقدامات خرد مرتبط با هر شاخصجنبه يادگيري و رشداهداف کلان مرتبط با اين حوزه معيارهااهداف كمياقدامات خرد مرتبط با هر شاخصجنبه مشترياهداف کلان مرتبط با اين حوزه معيارهااهداف كمياقدامات خرد مرتبط با هر شاخصجنبه فرآيندهاي داخليچشم انداز و استراتژيبخش دوم : معرفي مدل BSCصفحه 38 از 5918101

اسلاید 13: بخش دوم : معرفي مدل BSCصفحه 38 از 5919101در هركدام از جنبه هاي مدل BSC چه چيزي را جستجو مي كنيم؟ جنبه مالي : براي موفقيت مالي چه كارهايي را بايد انجام دهيم و چگونه با صاحبان سهام برخورد و ارتباط داشته باشيم؟ جنبه مشتري : مشتريان در مورد ما چه فكر مي كنند و ما براي رسيدن به چشم انداز سازمان چگونه بايد در مقابل آنها ظاهر شويم؟ جنبه فرآيندهاي داخلي : براي جلب رضايت مشتريان ، كدام فرآيندها بايد بهبود يابند؟ جنبه يادگيري و رشد : به منظور رسيدن به چشم انداز سازمان، چگونه توانايي هاي خود را در راستاي بهبود و تغيير تقويت كنيم؟

اسلاید 14: توضيح و ترجمه چشم انداز و استراتژي توضيح چشم انداز ايجاد درك يكسان برقراري ارتباط و اتصال انتقال و آموزش تعيين اهداف كلان اتصال پاداشها به ارزيابي عملكردبرنامه ريزي و تعيين اهداف اجرايي تعيين اهداف اجرايي همسوسازي ابتكارات استراتژي تخصيص منابع تعيين شاخصهاي عملكرد بازخور و فراگيري استراتژيك تبيين چشم انداز مشترك تهيه اطلاعات بازخور استراتژيك كل نگري استراتژي ها BSCBSC بعنوان چارچوب سيستممديريت استراتژيك

اسلاید 15: صفحه 38 از 5919101رويكرد BSC به مديريت استراتژيك واجد27 ويژگي برتر و سرآمد مي باشدويژگي سازمان هاي استراتژي محور بر اساس مدل BSC تهيه نقشه استراتژي تهيه كارتهاي متوازن امتيازي تعيين اهداف براي هر يك از شاخص ها ، معيارها و استراتژي ها تعيين محركهاي منطقي و قابل قبول تخصيص مسئوليتها و وظايف2- سازمان را در خدمت استراتژي ها قرار دادن تعريف وظايف و مسئوليتهاي سازمان در مقابل استراتژي ها تخصيص استراتژي ها به هر يك از واحد هاي پشتيبانيتخصيص استراتژي ها به هر يك از شركاي خارجي تخصيص استراتژي ها به هر يك از واحدهاي عملياتي و اداريتخصيص استراتژي ها به هر يك از اعضاي هيات مديره1- ترجمه و تبديل استراتژي ها به عبارات اجرايي و عملياتي3- تبديل استراتژي ها به وظايف روزمره هر يك از كاركنان اطلاع رساني عميق و كافي به كاركنانتعريف و مشخص نمودن اهداف فردي كاركنانمرتبط كردن پاداش كاركنان با استراتژي هامرتبط نمودن برنامه هاي توسعه شغلي كاركنان با استراتژي ها4- شناسايي و اتخاذ استراتژي ها به عنوان يك فرآيند مستمر5- ثبت و نهادينه نمودن تغيير از طريق رهبري موثر سازمان تعهد مديريت ارشد شناسايي و تعيين هنگام ضرورتهاي تغيردرگير نمودن تيم رهبري سازمانتبيين كامل چشم انداز و استراتژي ها ي سازماناتخاذ روشهاي جديد در زمينه رويكرد ها و برداشتها ي مديريت تعيين مديريت برنامه اجراي BSC در سازمان ايجاد سيستم گزارش دهي در مورد BSC برگزاري جلسات بازنگري استراتژي ها برنامه ريزي ، بودجه بندي و يكپارچه سازي استراتژي هابرنامه ريزي و يكپارچه سازي منابع انساني و IT با استراتژي هامرتبط نمودن مديريت فرآيند سازمان با استراتژي هامرتبط نمودن فعاليتهاي نشر دانش در سازمانايجاد اداره يا فعاليتهاي مديريت استراتژيكبخش دوم : معرفي مدل BSC

اسلاید 16: برخي نكات در مورد مدل BSCصفحه 38 از 5921101تبيين و تدوين سيستم گزارش دهي در مورد عملكرد تعيين و شناساييشاخص هاي كليدي عملكردبررسي و ارزيابيميزان رضايت مشتريان سازمانارزيابي وضع موجود سازمانآموزش گروه اصليمسئول اجراي پروژهيكپارچه سازي و ادغام شاخص هاي كليدي عملكردبومي نمودن و اجرايسيستم گزارش دهيبراي شاخص هاي كليدي عملكردBSCبخش دوم : معرفي مدل BSC

اسلاید 17: چرخه مديريت استراتژيك و جايگاه BSC تدوين استراتژيها اجراي استراتژيها ارزيابي استراتژيهابخش دوم : معرفي مدل BSC28101تدوين استراتژيهااجراي استراتژيهاكنترل و ارزبابي استراتژيهاBSC

اسلاید 18: نمونه هايي از شاخص هايي كه مي توان در جنبه هاي چهارگانه مدل BSC از آنها بهره برد :50101جنبه مشتريجنبه مالي سهم بازار رشد تقاضاي مشتري مشتريان جدد به كل مشتريان سفارشها به درخواستها شكايات به سفارشات شكايات به مشتريان برداشت مشتري درمورد تحويل و خدمات برداشت مشتري درمورد طراحي محصول/ خدمت هزينه متوسط درخواست درآمد حاشيه سود ناخالص ( براي هربخش، مشتري و محصول ) سود خالص مديريت نقدينگي متوسط ارزش سفارشات نسبت ارزش افزوده به كاركنان نسبت درآمد به كاركنان نسبت درآمد به كاركنان جمع روزهاي بدهي جمع روزهاي تامين اعتبارات گردش موجودي نرخ بازگشت سرمايه در گردشبخش دوم : معرفي مدل BSC

اسلاید 19: نمونه هايي از شاخص هايي كه مي توان در جنبه هاي چهارگانه مدل BSC از آنها بهره برد :51101جنبه يادگيري و رشدجنبه فرآيندهاي داخلي تعداد محصولات جديد عرضه شده كل درآمد حاصل از محصولات جديد هزينه هاي تحقيق و توسعه به درآمد هزينه آموزش به درآمد كل روزهاي آموزش كاركنان به كل كاركنان تعداد محصولات استراتژيك تعداد مطالعات و تحقيقات انجام شده بر روي رقبا تحويل هاي به موقع بر اساس تامين كنندگان تعداد اقلام تامين شده بي كيفيت به تعداد خريد مواد اتلاف ها نرخ ضايعات غيبت ها گردش كاركنان تعداد حوادث به كاركنان تعداد كاركنان جديد به كل كاركنان نرخ تحويل هاي به موقع به مشتريان نسبت خروجي به نفر/ ساعت زمان هاي تنظيم نرخ بهره وري از ماشين آلاتبخش دوم : معرفي مدل BSC

اسلاید 20: حوزه ماليحوزه مشتريحوزه نوآوري و يادگيريحوزه فرآيندهاي داخليصفحه 39 از 59651011.عملکرد باید درهر چهار حوزه (مشتریان ،مالی، فرایند داخلی، رشد و آموزش) مطابق با استراتژی ها مورد سنجش قرار گیرد.2 . بالانس بودن لزوما تناظر یک به یک نیست.3 . بالانس بودن یعنی بین فاکتورهای پیش رو و فاکتورهای پیرو تفاوت قائل شویم.مفهوم بالانس بودنبخش دوم : معرفي مدل BSC

اسلاید 21: تعيين تدوين برداشتهاي اوليه و پايه اي از رويكردهاي استراتژيك سازمان فرآيند برنامه ريزي استراتژيكتعريف رابطه علت و معلولي بين استراتژي هاتعريف اهداف شاخص ها و برنامه هاي اجرايي در قالب تهيه نقشه استراژيتهيه كارتهاي امتيازي متوازنتعريف تعيين شاخص ها از طريق اتخاذ رويكردهاي آبشاري (Cascading) بخش دوم : مراحل اجراي BSC بر اساس نقشه اجراي BSC

اسلاید 22: 6. همسو كردن افراد با استراتژي ها7. سه جنبه اي كه در همسو كردن افراد با استراتژي ها بايد مورد توجه قرار گيرد.8. ايجاد ساختاري مناسب براي همسو كردن افراد با استراتژي9. تهيه كارتهاي امتيازي متوازن براي افراد10. اندازه گيري و اثربخشي و ميزان اجراي استراتژي ها از طريق كارتهاي BSC 11. بررسي ميزان متوازن بودن عملكرد اهداف12. بررسي متوازن بودن عملكرد براساس مدل BSC بخش دوم : مراحل اجراي BSC بر اساس نقشه اجراي BSC

اسلاید 23: 13. نقش و وظايف رهبران و مديران در اجراي استراتژي ها13-1-ايجاد ديدگاه مشترك در سازمان 13-2- ارزيابي و باز نگري استراتژي ها 13-3- اقدام براي نتايج بازنگري استراتژي ها13-4- تسريع در فرآيند بلوغ سازماني بخش دوم : مراحل اجراي BSC بر اساس نقشه اجراي BSC

اسلاید 24: 1. تعيين چشم انداز2. مشخص كردن ويژگيهاي محيط پيرامون شركت3. مشخص كردن اهداف مالي و فروش مي خواهيم چه بشويم؟ مي خواهيم به كجا برسيم؟شرايط سياسيشرايط اقتصاديشرايط تكنولوژيشرايط زيست محيطيسياستها و استراژيهاي مشتريسودسرمايه گذاريسهم بازاربخش سوم : نقشه راه

اسلاید 25: 4. تبيين اهداف مرتبط با مشتريان5. اهداف مرتبط با فرآيندهاي داخليدرصد سهم هر يك از مشتريان ازفروش شركتشاخص هاي اصلي موفقيت (CSF)فرآيندهاي محوريفرآيندهاي مديريتيفرايندهاي پشتيبانيفرايندهاي پشتيباني عموميبخش سوم : نقشه راه

اسلاید 26: 6. فهرست استراتژي هاي شركت7. اهداف، برنامه ها و اقدامات امورS1S2..S6S7ST1ST2..ST9بخش سوم : نقشه راه

اسلاید 27: ماتريس استراتژي هاي منتخب و برنامه هاي مرتبط با آنها درشركت كشتيرانيS1S2S3S4S5S6S7ST1P1P1P1ST2P2P2P2ST3P3P3ST4P4P4ST5P5P5P5ST6P6ST7P7P7ST8P8ST9P9بخش سوم : نقشه راه

اسلاید 28: استراتژي سطح سازماناستراتژي سطح كسب و كاراستراتژي سطح وظيفه ايبخش چهارم : شناسايي و تعيين استراتژي در سطوح مختلف سازماني

اسلاید 29: استراتژي سطح مؤسسه كسب و كار3كسب و كار2كسب و كار1استراتژي هايتوليد/عملياتاستراتژي هاي مالي/ حسابدارياستراتژي هايبازاريابياستراتژي هاي روابط انسانيسطح مؤسسهسطح كسب و كارسطح وظيفه اي

اسلاید 30: استراتژي هاي سازمان معمولا داراي 3 سطح است سطح مؤسسه Corporate Level :عمدتا شامل اعضاي هيات مديره، مدير عامل و مديران اداري است.مسئول عملكرد مالي كل مؤسسه و دستيابي به هدفهاي غير مالي به عنوان مثال تصوير ذهني و مسئوليت اجتماعي موسسه مي باشند.مديران اين سطح ضمن برنامه ريزي افق پنج ساله از توانايي هاي ممتاز خود در صنعت مربوطه بهره برداري مي كنند. بخش چهارم : شناسايي و تعين استراتژي در سطوح مختلف سازماني

اسلاید 31: سطح كسب و كار Business Level:عمدتا مديران موسسه و كسب وكار را دربرمي گيرد.اين مديران بايد بيانيه هاي عمومي مربوط به جهت ها و مقاصد سطح مؤسسه را به هدفها و استراتژي ملموس وظيفه اي براي بخش هاي كسب و كار يا واحد استراتژيك كسب و كار تبديل نمايند.مديران اين سطح بايد مبنايي را كه شركت مي تواند در يك ميدان محصول- بازار انتخاب شده رقابت كند،معين نمايند.بخش چهارم : شناسايي و تعيين استراتژي در سطوح مختلف سازماني

اسلاید 32: سطح وظيفه اي Functional Level : عمدتا مديران محصول، جغرافيايي و حوزه هاي وظيفه اي را دربرمي گيرد. مسئوليت آنها تدوين هدف هاي ساليانه و استراتژي هاي كوتاه مدت در زمينه هايي مثل توليد، عمليات، تحقيق و توسعه، مالي و حسابداري، بازاريابي و روابط انساني است.بخش چهارم : شناسايي و تعيين استراتژي در سطوح مختلف سازماني

اسلاید 33: توسعه چشمگير سهم بازارايجاد نمايندگيها و توسعه دفاتر نمايندگي جديد در بنادر مهم بين المللي بهبود ساختار و مهندسي مجدد سيستم ها و روشهاي سازماني در راستاي اهداف استراتژيك شركتبررسي راهكارهاي توسعه شبكه بازاريابي و ارتقاء كارايي دفاتر منطقه ايو نمايندگيها با تفويض تدريجي اختيارات ايجاد شبكه هاي منظم عملباتي در حمل و نقل كانتينري بين بنادر ايران واروپا و نيز بين بنادر ايران و آسيابهبود ساختار سازماني شركت و ايجاد شركت مالك و شركتهاي سرمايه پذير و تخصصي اقماري بمنظور افزايش بهروري و ايجاد انعطاف لازم براي حضور فعال در بازار رقابتي همكاري با شركتهاي موفق بين المللي و بررسي تاسيس شركتهاي مشتركStrategy mapfinancialcustomrInternalProcesslearning&growth

اسلاید 34: توسعه چشمگير سهم بازارگسترش حوزه جغرافيايي فعاليت از طريقشناسايي و گسترش بازارهاي هدف جديد و يافتن راهكارهاي ارتقاء فعاليت در آنهارقابتي نمودن نرخ حمل از طريقكاهش هزينه هاي عملياتيپيش بيني شرايط حاصل از تحولاتجهاني و...توسعه حوزهفعاليتهايبازاريابياز طريق...گسترش ارتباط با اتحاديه هاي بين المللي مرتبط با صنعت حملو نقل بززسي ايجاد خطوط منظم جديد كشتيرانيهمكاري با شركتهاي پيشروبرنامه ريزي براي ارائه خدماتحملسراسرياستفاده از سرمايه گذاري خارجي براي تامين تجهيزات و فراهم آوردنامكانات بندري بمنظور ايجاد زيرساختهاي لازم در حمل و نقل سراريfinancialcustomerInternalprocessLearning&growthStrategy map

اسلاید 35: اسامي/ شماره استراتژي هااسامي/ شماره استراتژي هااسامي/ شماره استراتژي هااسامي/ شماره استراتژي هااسامي/ شماره استراتژي هااسامي/ شماره استراتژي هاS6S5S4S3S2S1محوريفرآيندهاي اصلي شركتمديريتيفرآيندهاي اصلي شركتپشتيبانيفرآيندهاي اصلي شركتپشتيبانيعموميفرآيندهاي اصلي شركتبخش پنجم : شناسايي و تعيين ارتباط استراتژي ها با فرآيند هاي اصلي شركت

اسلاید 36: جدول شناسنامه فرآيندهاي اصليجدول شناسنامه فرآيندهاي اصليجدول شناسنامه فرآيندهاي اصليجدول شناسنامه فرآيندهاي اصليجدول شناسنامه فرآيندهاي اصلينام فرآيند : نوع فرآيند: نام فرآيند : نوع فرآيند: نام فرآيند : نوع فرآيند: نام فرآيند : نوع فرآيند: نام فرآيند : نوع فرآيند: رديفوظايف و مسئوليتهاي فرآيندWhoHowWhereبخش پنجم : شناسايي و تعيين ارتباط استراتژي ها با فرآيند هاي اصلي شركت

اسلاید 37: تشريح چهار قسمت اصلي كارتهاي امتيازياهداف استراتژيك ما چيست؟ ( Objective) شاخص هاي مناسب براي ارزيابي تحقق اين اهداف كدام است؟ (Measure)كميت مورد نظر براي هر يك از شاخص ها در دوره هاي ارزيابي چقدر باشد؟ (Target)چه برنامه ها و ابتكاراتي براي تحقق اهداف داريم؟(Initiative)بخش ششم : تهيه كارت امتيازي متوازن

اسلاید 38: جنبه ماليجنبه ماليجنبه ماليجنبه ماليبراي كسب موفقيت مالي بايد در نظر سهامدارانمان چگونه ظاهر شويم؟اقدامات و برنامه‌هااهداف كميشاخص هااهدافابتكاراتبراي كسب موفقيت مالي بايد در نظر سهامدارانمان چگونه ظاهر شويم؟براي كسب موفقيت مالي بايد در نظر سهامدارانمان چگونه ظاهر شويم؟براي كسب موفقيت مالي بايد در نظر سهامدارانمان چگونه ظاهر شويم؟جنبه رشد و ياد گيريجنبه رشد و ياد گيريجنبه رشد و ياد گيريجنبه رشد و ياد گيريبراي تحقق چشم اندازمان چگونه بايد قابليت تغيير و بهبود را ايجاد و حفظ كنيم؟اقدامات و برنامه‌هااهداف كميشاخص هااهدافابتكاراتبراي تحقق چشم اندازمان چگونه بايد قابليت تغيير و بهبود را ايجاد و حفظ كنيم؟براي تحقق چشم اندازمان چگونه بايد قابليت تغيير و بهبود را ايجاد و حفظ كنيم؟براي تحقق چشم اندازمان چگونه بايد قابليت تغيير و بهبود را ايجاد و حفظ كنيم؟جنبه مشتريجنبه مشتريجنبه مشتريجنبه مشتريبراي تحقق چشم اندازمان بايد در نظر مشتريانمان چگونه ظاهر شويم؟اقدامات و برنامه‌هااهداف كميشاخص هااهدافابتكاراتبراي تحقق چشم اندازمان بايد در نظر مشتريانمان چگونه ظاهر شويم؟براي تحقق چشم اندازمان بايد در نظر مشتريانمان چگونه ظاهر شويم؟براي تحقق چشم اندازمان بايد در نظر مشتريانمان چگونه ظاهر شويم؟جنبه فرايند داخليجنبه فرايند داخليجنبه فرايند داخليجنبه فرايند داخليبراي ارضاء سهامداران و مشتريانمان در كدام فرايندهاي كسب و كار بايد برتري يابيم؟اقدامات و برنامه‌هااهداف كميشاخص هااهدافابتكاراتبراي ارضاء سهامداران و مشتريانمان در كدام فرايندهاي كسب و كار بايد برتري يابيم؟براي ارضاء سهامداران و مشتريانمان در كدام فرايندهاي كسب و كار بايد برتري يابيم؟براي ارضاء سهامداران و مشتريانمان در كدام فرايندهاي كسب و كار بايد برتري يابيم؟چشم انداز واستراتژي

اسلاید 39: شاخصهاي پيشروشاخصهاي تابعموجد عملكرد آيندهداراي قابليت پيشبينيتابع عملكرد گذشتهفاقد قدرت پيش بينيشناسايي شاخص ها بخش ششم : تهيه كارت امتيازي متوازن

اسلاید 40: نگرش آبشار گونه CASCADINGتعريف شاخص هاي مشتركدراين حالت شاخص هاي اصلي و اهداف كلان شركت را عينا به هر يك از استراتژي ها يا فرايندهاي متناظر آنها تخصيص داد.شاخص هاي مختص هر يك از واحدهادر اين حالت، براساس شاخص ها و اهداف كلان شركت، شاخص هاي عملكردي هر يك از استراتژي ها يا فرآيندهاي متناظر آنها تعيين و مشخص مي شود.تدوين شاخص ها با اهداف اختصاصي، منحصر به فرد براي هر يك از فرايندها يا استراتژي ها دراين حالت شاخص ها يا اهداف خاص و اختصاصي براي هر يك از واحدها/ استراتژي ها تعريف مي شود.بخش ششم : تهيه كارت امتيازي متوازن

اسلاید 41: ویژگی های یک برگ امتیازی خوب: 1. برگ امتیازی متوازن باید با پیوند رشته ای از روابط علت ومعلولی،راهبرد شرکت را باز گوید.هر معیار برگ امتیازی متوازن بخشی از زنجیره علت و معلولی است،پیوندی از طراحی راهبرد تا دستاورد های مالی.بخش ششم : تهيه كارت امتيازي متوازن

اسلاید 42: .2 . به کمک برگ امتیازی متوازن از راه تبدیل راهبرد به مجمو عه ای همسو و پیوسته از هدفهای عملیاتی ، قابل فهم و سنجش پذیر می توان راهبرد شرکت را به کلیه کارکنان القا کرد. مدیران و کارکنان تحت هدایت یک برگ امتیازی ،اقدامات و تصمیماتی را بر میگزینند که آنها را به تحقق راهبرد شرکت رهنمون می سازد. بخش ششم : تهيه كارت امتيازي متوازن

اسلاید 43: .3 . در شرکتهای انتفاعی ،برگ امتیاز متوازن باید تاکید زیادی بر هدفها و معیار های مالی داشته باشد. برگ امتیازی متوازن بر معیار های غیر مالی بعنوان بخشی از برنامه تحقق عملکرد مالی تاکید دارد.بخش ششم : تهيه كارت امتيازي متوازن

اسلاید 44: 4. برگ امتیازی متوازن باید با شناسایی حسا س ترین معیار ها ،تعداد معیار های مورد استفاده را محدود کند پرهیز از کثرت و تکثیر معیار ها باعث جلب نظر مدیریت به معیار های مهم و کلیدی استقرار راهبرد می شود.بخش ششم : تهيه كارت امتيازي متوازن

اسلاید 45: . 5. برگ امتیازی باید روشنگر معیار های مالی و عملیاتی با یکدیگر شود. یک برگ امتیازی خوب، نمایانگر آن است که تاکید بر عملکرد مالی کوتاه مدت ممکن است بر عملکرد مالی بلند مدت لطمه زند چرا که شاخصه پیش برنده عملکرد دراز مدت یعنی مخارج تحقیق و توسعه کاهش می یابد.بخش ششم : تهيه كارت امتيازي متوازن

اسلاید 46: .6. در برگ امتیازی متوازن علاوه بر معیار های عینی باید به معیار های ذهنی نیز توجه کرد. معیار های عینی:سود عملیاتی حاصل از پیشگامی در میریت هزینهسهم بازار بازده تولید معیار های ذهنی:مرتبه خشنودی کار کنان و مشتریانبخش ششم : تهيه كارت امتيازي متوازن

اسلاید 47: ارتباط استراتژي هاي امور با استراتژي ها و اهداف شركتبرنامه هاي اجرايي تعيين شده براي استراتژيهدف كمي تعيين شده براي شاخص هاي اندازه گيريشاخص هاي اندازه گيري اجراي استراتژي عنوان استراتژيشماره استراتژيكارت امتياز ي متوازن (BSC) امور........ شركت كشتيراني بر اساس برنامه استراتژيك سازمان

اسلاید 48: استراتژي مرتبط شركتكد استراتژيS1S2S3S4S5S6S7رديفكد برنامه هاي اجرايي مرتبط بااستراتژيST-1 P1برنامه زمانبندي اجرابرنامه زمانبندي اجرامسئوليتهامسئوليتهامسئوليتهارديفبرنامه اجرايي (P1) برنامه اجرايي (P1) تاريخ شروعتاريخ پايانمسئول انجام/واحد مجريمسئول كنترل وتصديقملاحظاتA1A2A3كد استراتژيكشرح استراتژي اموربخش هفتم : تعيين جزئيات برنامه هاي اجرايي

اسلاید 49: حوزه ماليحوزه مشتريحوزه نوآوري و يادگيريحوزه فرآيندهاي داخليدر اين مرحله با استفاده از نمودار RADAR بررسي مي نماييم كه آيا عملكرد شركت در جنبه هاي چهار گانه مدل BSC مطابق استراتژي ها و اهداف تعيين شده مي باشد يا خير ؟ بخش هشتم : تست بالانس بودننمودار سبز : استراتژي سازمان نمودار قرمز : عملكرد واقعي

اسلاید 50: جهت تجزيه و تحليل نتايج به نكات زير توجه كنيد: قبل از تجزيه و تحليل به نمودارهايي كه رسم نموده ايد كاملا توجه كنيد آن دسته از جنبه هاي مدل BSC را كه با اهداف استراتژيك خود منطبق نيستند انتخاب كنيد آنها را بر اساس ميزان استراتژيك بودن ، اولويت بندي كنيد جنبه هايي كه از نظر استراتژيك بودن در اولويت قرار مي گيرند ، جهت تجزيه و تحليل نيز در اولويت قرار مي گيرند پس از تعيين جنبه استراتژيك ، آن دسته از برنامه هايي كه با اهداف استراتژيك خود منطبق نيستند را انتخاب كنيد از ميان برنامه هاي انتخاب شده ، نتايج فعاليت هايي كه استراتژيك تر است ، جهت تجزيه و تحليل در اولويت قرار مي گيردبخش نهم : تجزيه و تحليل نتايج و بازنگري استراتژي ها86101

اسلاید 51: جهت تجزيه و تحليل نتايج به نكات زير توجه كنيد: قبل از تجزيه و تحليل به نمودارهايي كه رسم نموده ايد كاملا توجه كنيد آن دسته از جنبه هاي ماتريس را كه با اهداف استراتژيك خود منطبق نيستند انتخاب كنيد آنها را بر اساس ميزان استراتژيك بودن ، اولويت بندي كنيد جنبه هايي كه از نظر استراتژيك بودن در اولويت قرار مي گيرند ، جهت تجزيه و تحليل نيز در اولويت قرار مي گيرند پس از تعين جنبه استراتژيك ، آن دسته از خانه هايي كه با اهداف استراتژيك خود منطبق نيستند انتخاب كنيد از ميان خانه هاي انتخاب شده ، نتايج خانه اي كه استراتژيك تر است ، جهت تجزيه و تحليل در اولويت قرار مي گيرد86101بخش هشتم : تجزيه و تحليل نتايج و بازنگري استراتژي ها

اسلاید 52: نقشه استراتژيكارت امتيازي متوازنتخصيص مجدد به اولويتهابه روز نمايي استرايآزمون فرضياتو نهادينه نمودن يادگيري و عملكرداقدامات و نو آوريهافرآيند بازنگري استراتژي ها

اسلاید 53: باتشكر از توجه شما

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید