صفحه 1:
مر العم ارم

صفحه 2:
عنوان: پل تاور بر یج

صفحه 3:
است که بر روی رود وقتی تصمیم به ساخت لین پل گرفته شد یک مسایقه بین طراحان مطرح به وجود آمد تا بهترین طراحی تخاب شود. پیش از ۵۰ طراح طرح های خود را ارائه دادند بعضی از طرح ها نزدیک به طرح نهایی و بعضی کاملا متفاوت بود و در تهایت طرح آقای هوراس جونز انتخاب شد. و بخشی از مسیر جاده‌روی لّن را می‌توان در موافع لزوم بالا کشید تا کشتی‌های بزرگ بتوانند به‌راحتی از زیر آن عبور نمایند.

صفحه 4:
اری گزتیک ‎cual‏ TOWER BRIDGE

صفحه 5:
جمعیست شرق لندن در اواخر قرن نوزدهم به شدت افزایش یافته بود و فکر ساخت پل جدیدی بر روی رود تیمز در آن ناحیه در حدود سال ۱۸۷۶ شکل گرفت. پس از ن چندین سال طول کشید تا طرح نهایی پل پذیرفته شود و سرانجام کار ساخت آن در ۱۸۸۴ آغاز گردید. پل تاور بریج دارای برج‌هایی با معماری گوتیک و ویکتوریلیی که در آن زمان مورد پسند مردم قرار نگرفت اما با گذر زمان این پل به یکی از معروف ترین نمادهای شهر لندن بدل شد.

صفحه 6:
ساختار و عملکرد پل * با توجه به محل قرار گرفتن پل تاور بریج در مجاورت بندر و در جهت دریا و نیاز عبور کشتی‌های بزرگ از زیر لن, تصمیم بر لن شد تا پل را به صورت متحرک بسازند تا در مواقع لزوم باز شده و امکان عبور کشتی‌ها و قایق‌ها را فراهم سازد. * تاور بریج بخش شمالی رودخانه تایمز را به بخش جنوبی آن وصل می کند.

صفحه 7:
ساختار و عملکرد پل * موتورهایی هیدرولیکی در برج‌های پل تعبیه شد (در اصل برج‌ها نقش پنهان‌گر را داشتند) ولز نیروی ‎uly be‏ پمپاژ لب به انباشتگرهای هیدرولیک استفاده می‌شد تا موتورهای بالاکشنده پل را به کار اندازد. تا سال ۱۹۷۶ که همه چیز برقی شد از اين روش استفاده می‌گردید.

صفحه 8:
ساختار و عملکرد بل * هر کدام از زبنه‌های پل متحرک بیش از ۳۰ متر عرض داشته و قابلیت باز شدن نا زاویه ۸۳ درجه را داراست. لين جل در گذشته روزلنه تقریباً ۵۰ بار باز و بسته می‌شد اما امروزه لین میزان به ۱۰۰۰ بار در سال کاهش یافته‌است. همچنین ساعات باز شدن زبانه‌ها از پیش برنامه‌ریزی شده‌است و طبق آن دو نیمه پل به بالا و پایین کشیده می‌شود.

صفحه 9:
* طول کلی تاور بریج ۲۴۴ متر است که به سه بخش تقسیم شده که بزرگ ترین بخش لُن ۶۱ متر است و هر کدام از برج های آن ۶۵ متر ارتفاع دارند. * بیش از ۴۰۰ کارگر برای ساخت این پل به کار گرفته شدند و بیش از ۷۰ هزار تن بتن در کف رودخانه تیمز ريخته شد تا بتواند اين پل را حفظ کند. * این پل حداقل یک بار در روز و حدود ۱۰۰۰ بار در سال بالا می رود. ترافیک در رودخلنه لین روزها کم شده است و قایق هایی که می خواهند از زیر پل رد شوند باید از قبل عبور خود رالطلاع دهند و هر بار تقریبا ۵ دقیقه طول میکشد.

صفحه 10:
گردشگری * این امکان نیز برای بازدیدکنندگان وجود دارد که وارد برج‌ها شوند. دو برج توسط گردشگاهی در قسمت بالا به یکدیگر متصلند و نمایی زیبا از لندن را می‌توان از آنجا مشاهده نمود. * همچنین در داخل پل: نمایشگاه تاور بریج قرار دارد که مساحت گردشگاه و دو برچ را شامل می‌شود و بازدیدکنندگان می‌تولنند از موتورخانه ویکتوریایی که درون برج‌ها قرار دارند دیدن کنند.

صفحه 11:
در جنگ جهانی دوم * در طول جنگ جهانی دوم و به عنوان احتیاطی از آن جا که تسهیلاتی توسط اقدامات دشمن آسیب:دیذه بودنفه یک موتوز: سوم در سال ۲ نصب شد. * این دستگاه با قطر ‎٩‏ فوت (۲.۷ متر) و وزن ‎٩‏ تن و با سرعت۳۰۰ دور در دقيقه کنترل شده بود. * لین موتور زملنی که بقیه سیستم در سال ۱۹۷۴ مدرن شده از کار افتاذه بود و توسط شرکت شهر لندن به موزه بخار صنعتی ‎dus! Forncett‏ ah

صفحه 12:
مدرنیزاسیون پل * در سال ۰۱۹۷۴ ساز و کار اولیه اصلی تا حد زیادی با یک سیستم جدید الکتروهیدرولیک طراحی و جایگزین شد. * یک سیستم کامپیوتری در سال ۲۰۰۰ نصب شد تا کنترل افزایش و کاهش باسکول را از راه دور انجام دهد. لین امر غیر قابل اعتماد بود و باعث شده که پل در چندین مراحل طی سال ۲۰۰۵ در موقعیت های باز یا بسته قرار گیرد تا حسگرهای آن جایگزین شوند. 1 4

صفحه 13:
قاور بريج در سال ۲۰۱۶ پل برج به مدت سه ماه در اواخر سال ۲۰۱۶ (۱ اکتبر تا ۳۰ ذسامبر) به تمام ترافیک راه بسته شد. این کار به منظور ساخت و تعمیر ساختاری از پل بود که شامل: تعمیر عمده در سیستم های بلند کردن پل تعمیر روسازی پیاده رو و جاده و جاده ها

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان