علوم پایه محیط زیست و زیست‌شناسی

معرفی گونه درختی پده و پراکنش آن در ایران و جهان

padeh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معرفی گونه درختی پده و پراکنش آن در ایران و جهان”

معرفی گونه درختی پده و پراکنش آن در ایران و جهان

اسلاید 1: معرفی گونه درختی پده

اسلاید 2: مقدمه پده درختی از جنس صنوبرPopulus و از خانواده بید Salicaceae میباشد.جنس صنوبر شامل 5 بخش است که پده تنها گونه از بخش تورانگا میباشد پده، Populus euphratica از جمله گونه هاي درختي است كه درمناطق خشك و نيمه خشك در حاشيه رودخانه ها به صورت طبيعي رويش دارد. ايران نيز با 20000 هكتار پده زار از جمله مناطق عمده رويش پده است.

اسلاید 3: گونه پده Populus euphratica Oliv.قديمي‌ترين گونه از بخش‌هاي پنجگانه جنس صنوبر بومي مناطق خشك و نيمه خشك تحمل آن نسبت به خشكي و شوري خاك استفاده از چوب، تامين علوفه ازبرگ در فصل خشك سال، حفظ و تثبيت ديواره هاي كناري رودخانه ها و جلوگيري از عريض شدن بستر آنها و نيز پناهگاه حيات وحش جانوري تنوع جغرافيايي و اقليمي اختلافات مورفولوژيكي و ژنتيكي ميان درختان شناسايي خصوصيات اكولوژيكي، مورفولوژيكي و ژنتيكي درختان رويشگاههاي مختلف برنامه هاي اصلاحي آتي جهت جنگلكاري خصوصا در مناطق گرم و خشك با خاك شور و قليامقدمه

اسلاید 4: پراکنش جغرافیایی و گستره طبیعی گونه پده در جهان پراکنش جغرافیاییرویشگاههای طبیعی آن در قاره های اروپا، آسیا و آفریقا می باشد. درخت پده از جهت شرق به غرب به جز سطح کوچکی در اسپانیا که از کشور مراکش وارد شده است در کشور های چین، هندوستان، پاکستان، افغانستان، ایران، کشور های تازه استقلال یافته شوروی سابق، عراق، سوریه، مصر ، لیبی، الجزایر، مراکش، فلسطین، ترکیه و اسپانیا بطور طبیعی یافت میشود و از جهت جنوب به شمال از بالای خط استوا در حد جنوبی یک محدوده کوچکی را در کشور کنیا تحت پوشش دارد.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید