علوم مهندسی معماری و عمران

معماری های تک و اکوتک

های تک و اکو تک

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معماری های تک و اکوتک”

معماری های تک و اکوتک

اسلاید 1: معماری های تک و اکوتک

اسلاید 2:

اسلاید 3:   با اوج گيري معماري در نيمه دوم قرن بيستم ومعماران براي عملي كرن طرح ها و افكار بلند پروازانه خود سعي در نو اوري وافرينشي متفاوت با گذشته داشتند. همزمان با رشد علم معماري تكنولوژي نيز در حال رشد بودو بعضي از معماران بر جسته از جمله ميس ون دروهه و لوكور بوزيه اقدام به استفاده از تكنولوژي روز در معماري كردند. فلز وبتن از عواملي بودند كه با پيشرفت علم و خلاقييت برخي از معماران تاثير شگرفي در معماري نهادند و تا به امروز نيز با تحولات جديد همچنان مورد استفاده قرار مي گيرد.از های تک تا اکوتک

اسلاید 4: با گسترش تكنولوژي پايه هاي جنبشي جديد( كه بعدها هاي تك نام كذاري شد ) بنيان گذاري شد.براي مثال ميتوان به ساختمان سيگرام(1958) ميس اشاره كرد. درآغاز اين جنبش فن اوري تاثيرات نا مطلوبي را در معماري به جاي گذاشتو بيشتر به جنبه هاي كاركرد گرايي در معماري پرداخت و روح طراحي را در معماري نا ديده گرفت در حقيقت معماري پيچيده (فن آوري بالا )و مبهم(روح معماري)را بوجود آورد.پس از گذشت چند سال از يك طرف مساله پيچيدگي در معماري واز طرف ديگر كم رنگ شدن عوامل محيطي در اين نوع طراحي باعث كم رنگ شدن اين جنبش گرديد.

اسلاید 5: همزمان با رشد جنبش هاي تك گروه حامي توسعه پايدار كه از سال 1970 شكل گرفته بوددر سال 1990 طي كنفرانسي ابعاد توسعه پايدار را كه شامل علم و تكنولوژي- ميگرديدبيان نمود.مسائل ذكر شده در مورد مشكلات هاي تك واز طرفي رشد توسعه پايدار همزمان با اين جنبش عده اي از معماران را بر آن داشتكه از تكنولوژي در هماهنگ سازي طبيعت با معماري استفاده كنند.اين امر منجربه ايجاد و شكل گيري معماري اكو تك در برابر اكو تك گرديد.

اسلاید 6: با پيشرفت اكو تك انواع گوناگوني از ساختمانها در زير مجموعه اين گرايش بوجود آمد كه هر كدام ويژگيهاي خاص خود را دارد . در اين گرايش در حقيقت معماري و تكنولوژي بر روي يكديگر تاثير ومتقابل گذاشته اند نه يكطرفه. از نمونه هاي شاخص اكو تك ميتوان به گنبد رايشتاك آلمان- شهرداري كاكه كاوا ـ بانك تجاري فاستر در آلمان و مركز ژان ماري اثر رنتزو پيانو اشاره كرد.

اسلاید 7: در سال 1971، دو معمار جوان ايتاليايي تبار به نام‌هاي ريچارد راجرز ساكن انگلستان و رنزوپيانو ساكن ايتاليا، در مسابقه طرح ساختمان مركز ژرژپمپيدو در پاريس در بين 681 شركت كننده برنده اعلام شدند. نماي اين ساختمان را مجموعه‌اي از دودكش‌ها، آبگردان‌ها، لوله‌هاي تأسيساتي و ستون‌ها، تيرها، بادبندها، راه پله‌ها و مسيرهاي رفت‌ و آمد تشكيل مي‌داد. اين معماران آغازگر سبكي در اروپا بودند كه به نام ‌هاي ـ تك يا تكنولوژي بسيار پيشرفته معروف گرديد.

اسلاید 8: معماران اين سبك تكنولوژي را دستاورد بزرگ مدرنيته و مهم‌ترين عامل توسعه و پيشرفت در قرن بيستم می‌دانند. از نظر آنها، عصاره و مشخصه هر عصر در معماري آن دوره شكل كالبدي يافته است. به عنوان نمونه، معابد يونان باستان با آن نظم و تناسبات كامل هندسي، تبلور ذهنيت كمال گراي يونانيان باستان است و بناهاي عظيم روم باستان، نمايش قدرت امپراتوري و حكومت سزارها مي‌باشد و بالاخره كليساهاي سر به فلك كشيده گوتيك نمايش دهده ي قدرت كليسا و ذهنيت قرون وسطا است.

اسلاید 9: به همين ترتيب، ساختمان‌هاي امروز مي بايد نمايش دهنده عصارة فكري و تكنيكي عصر حاضر يعني تكنولوژي باشد. نظريات و مباني معماري مدرن و هاي ـ تك در اصول، بسيار به يكديگر نزديك است و مي‌توان گفت كه معماري‌هاي ـ تك فرزند خلف معماري مدرن است. ولي از نظر شكلي تفاوت‌هاي بين اين دو مكتب معماري مشاهده مي‌شود. به طور كلي مي‌توان بيان كرد كه ‌آن سادگي و بي‌پيرايگي كه در معماري مدرن وجود دارد در هاي ـ تك ملاحظه نمي‌شود و اگر معماران مدرن در طرح‌هاي خود ماشين را به نمايش مي‌گذارند، معماران هاي ـ تك داخل ماشيين و اجزاء آن را نشان مي‌دهند.

اسلاید 10: برج ايفل در نمايشگاه 1889 پاريس ساختمان ايده‌آل و آرماني معماران هاي ـ تك است. برج ايفل با 330 متر ارتفاع و اسكلت فلزي نمايان، نمادي از دستاوردهاي تكنولوژي در عصر مدرن است.

اسلاید 11: موضوعي كه لويي كان در دهة شصت عنوان كرد (بخش‌هاي سرويس دهنده ـ قسمت‌هاي خدماتي ـ از بخش‌هاي سرويس شونده ـ قسمت‌هاي سكونتي ـ مجزا شوند) هم اكنون يكي از موارد بسيار مهم در ساختمان‌هاي هاي ـ تك است.لذا داكت‌ها، لوله‌ها و اجزاء تأسيساتي ساختمان از بدنه اصلي ساختمان جدا مي‌شوند. حسن اين كار در بنا به نظر معماران هاي ـ تك سهولت تعمير و نگهداري ساختمان است. به علاوه قسمت‌هاي سرويس دهنده كه عمر نسبتاً كوتاهي دارند (يك الي بيست سال) از قسمت‌هاي سرويس شونده كه عمر طولاني تري دارند(بيست الي هفتاد سال) به صورت دو قسمت مجزا از هم عمل مي‌كنند.

اسلاید 12: در اكثر ساختمان‌ها، بام ساختمان به عنوان سطح پنهان و فراموش شده ساختمان فرض مي‌شود، ولي در ساختمان‌هاي هاي ـ تك ، بام سطح پنجم بنا است و كاملا طراحي مي‌شود. بخش‌هايي همچون برج هاي خنك كننده، آبگردان‌ها، پمپ‌هاي حرارتي، داكت‌ها، لوله‌هاي تأسيساتي، خرپاها، كابل‌هاي سازه‌اي و همچنين جرثقيل پاك كردن شيشه‌ها و خرپشته‌ها، همواره به عنوان بخش مهمي از ساختمان در روي بام طراحي مي‌شوند. طرح اين بخش‌ها با توجه به چهارنماي ديگر انجام مي‌شود و در معرض ديد قرار مي‌گيرد.از ديگر معماران معروف اين سبك مي‌توان از نورمن فاستر ياد كرد.

اسلاید 13: ريچارد راجرز به عنوان نظريه پرداز اصلي سبك‌ هاي ‌ـ تك معتقد است كه « ساختمان‌هاي عصر رنسانس در فلورانس شباهتي به بافت مجاور خود و معماري گوتيك قرون وسطا نداشتند، بلكه اين معماري جلوه‌اي از تبلور عصر جديد را نويد مي‌داد».راجرز معتقد است كه « هر بنايي بايد نمايانگر زمان خود باشد». به نظر وي در عصر تكنولو ژي نمي‌توان در خانه‌هاي يونان باستان و يا قصرهاي امپراتوري روم باستان زندگي كرد.

اسلاید 14: نكته جالب توجه اين كه در حال حاضر مرتفع‌ترين ساختمان و بزرگ‌ترين فرودگاه جهان توسط يكي از شاخص ترين معماران اين سبك يعني نورمن فاستر طراحي شده است. برج هزارة توكيو و فرودگاه جدید هنگ‌کنگ.

اسلاید 15: امورزه از درك کارهاي اين معماران ملاحظه مي شود كه با استفاده از تكنولوژي ، سعي در استفاده حداكثر از عوامل طبيعي هنچون آفتاب ، باد ، آب‌هاي زيرزميني و گياهان براي تنظيم شرايط محيطي ساختمان دارند. لذا در معماري جديد آنها كه به نام اكو ـ تك (اكولوژي + تكنولوژي) خوانده مي‌شود ، تكنولوژي در مقابل طبيعت قرار ندارد ، بلكه در كنار و به موازت طبيعت براي بهره‌برداري هرچه بيشتر از امكانات محيطي و تأمين آسايش انسان جاي دارد.

اسلاید 16: رویکرد به زیست و اکولوژی یکی از گرایش های عمده معماران های تک است . این معماران طلایه دار استفاده از عوامل اقلیمی و محیط زیست در ساختمان هستند . سازگاری با محیط زیست است .از اصولی که در اکثریت کارهای ارائه شده در اکوتک به نظر می رسد ، می توان موارد زیر را بیان کرد  :تهویه طبیعی با امکان جریان هوا از سقف ، تهویه مطبوع و دمیدن هوا از زیر کف ، کنترل نور و نظایر اینها ، استفاده کردن از منابع طبیعی زیر زمینی ، استفاده کردن از انرژی منابع طبیعی همچون گرما ، نور خورشید ، باد ، انرژی گرمایی ، آب باران  .

اسلاید 17: ریچارد راجرز

اسلاید 18: ریچارد راجرز در سال 1933، در فلورانس ایتالیا به دنیا آمد. پدر او پزشک بود و مادرش علاقه زیادی به طراحی مدرن داشت. خانواده راجرز در سال 1938، همزمان با پدیدارشدن نشانه‌های آغاز جنگ جهانی دوم، به انگلستان بازگشتند. او در مدرسه AA لندن به تحصیل در رشته معماری پرداخت و مدرک فوق‌لیسانس خود را از دانشگاه Yale دریافت کرد. راجرز در این دانشگاه به همراه نورمن فاستر، همکلاسی خویش، از محضر بزرگانی همچون پل رودلف که رئیس مدرسه معماری بود و جیمز استرلینگ بهره جست.

اسلاید 19: همچنین او در آنجا علاقه زیادی به فرانک لویدرایت پیدا کرد، تا جایی که از او با عنوان my first god یاد می‌کند. راجرز پس از مدتی کار برای Skidmore, Owings & Merrill در نیویورک، به انگلستان بازگشت تا نخستین فعالیت حرفه‌ای معماری خویش را به همراه نخستین همسرش، Su Brumwell ، نورمن فاستر و Wendy Cheeseman، در قالب گروهی کوتاه‌عمر بنام Team 4 که فعالیتش تنها تا سال 1967 ادامه یافت، شروع کند.

اسلاید 20: از سال 1971 نیز، با پروژه مرکز ژرژ پمپیدوی پاریس، شراکت او با رنزو پیانو شروع شد که این همکاری تا سال 1978 ادامه داشت.راجرز در حال حاضر رئیس Richard Rogers Partnership است، شرکتی که آن را در سال 1977، در لندن تأسیس کرد و هم‌اینک دارای دفاتری در بارسلون، مادرید و توکیوست.

اسلاید 21: ریچارد راجرز که از سال 1996، با کسب مقام اشرافی، به لرد راجرز ملقب گشته، در طول سال‌های متمادی زندگی حرفه‌ای خویش، موفق به دریافت تعداد زیادی از جوایز معتبر معماری شده است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به مدال طلای انستیتو سلطنتی معماران بریتانیا (RIBA) در سال 1985، و شیر طلایی 2006 ونیز اشاره کرد. ریچارد راجرز همواره با طراحی ساختمان‌هایی همگام و سازگار با محیط زیست و بهره‌مند از تکنولوژی روز، در خط مقدم جنبش معماری پایدار بوده است. توجه به نور طبیعی و تغییرات اقلیمی و خلق ساختمان‌هایی که تا حد امکان از حداقل انرژی و نیز انرژی پاک استفاده کنند، مهم‌ترین دغدغه‌های او در این معماری محسوب می‌شوند.

اسلاید 22: یکی از معروف‌ترین کارهای راجرز در میان نخستین پروژه‌های او قرار دارد: مرکز ژرژ پمپیدو در پاریس که آن را در سال 1971، به همراه رنزو پیانو، در یک مسابقه بین‌المللی طراحی کرد. در این پروژه، آنچه که معمولاً در ساختمان‌ها پنهان نگهداشته می‌شد، در معرض نمایش ‌گذاشته شد و سازه نمایان فولادی این ساختمان و نمای چشمگیر آن که تحت تسلط لوله‌های تأسیساتی، پله‌های ‌برقی و سایر عناصر خدماتی بود، آن را به ساختمانی تأثیرگذار در تاریخ معماری معاصر تبدیل کرد.

اسلاید 23:

اسلاید 24:

اسلاید 25:

اسلاید 26:

اسلاید 27:

اسلاید 28:

اسلاید 29:

اسلاید 30: یکی دیگر از کارهای مشهور راجرز که از پروژه‌های اولیه او به شمار می‌رود، برج اداری Lloyd’s of London ( بزرگترين شركت بيمه انگليس ) در شهر لندن است که اجرای آن در سال 1986 به پایان رسید.

اسلاید 31:

اسلاید 32: از دیگر پروژه‌های مهم راجرز می‌توان به گنبد هزاره لندن (1996-1999)، ترمینال 4 فرودگاه Barahas مادرید و تالار گردهمایی ولز (1997-2005) در Cardiff (1998-2005) اشاره کرد. او در حال حاضر پروژه‌های بزرگی در نقاط مختلف جهان در دست طراحی دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از: طراحی یک برج 71 طبقه اداری برای سایت مرکز تجارت جهانی در نیویورک، ساختمان Leadenhall در لندن و چند پروژه دیگر در ژاپن و کره جنوبی.

اسلاید 33: فرودگاه باراهاس مادریدپروژه او برای ترمینال شماره 4 در فرودگاه باراهاس ،در سال 1997 در یک مسابقه معماری انتخاب شد.

اسلاید 34: فرودگاه باراهاس مادرید اولین بار در سال 1933 افتتاح گردیدو بارها گسترش یافت.در قسمت شمال غربی فرودگاه نیازهای جدیدی برای آن تشخیص داده شده است از جمله : فضای جدید برای یک ترمینال، ساختمانsatellite و دو باند جدید پرواز و ساختمانهای جانبی لازم . ترمینال جدید، شهر مادرید را بعنوان یک قطب بزرگ اروپایی مطرح خواهد کرد واین موقعییت، کانون ارتباطی بین اروپا و آمریکای لاتین خواهد بود.

اسلاید 35: طراحی این پروژه از سال 1998 تا 1999 بطول انجامید. 1 سال بعد ساخت آن آغاز شد و در سال 2005 ساخت آن به پایان رسید.سرانجام در سال2006 به بهره برداری رسید و تا سال 2010 به حداکثر کارایی خود دست پیدا خواهد کرد.اجزائ اصلی این طرح شامل: 309000 متر مربع -پارکینگ ماشین, 470000متر مربع - ساختمان ترمینال,315000 متر مربع- ساختمان ماهواره, 64000 مترمربع- راههای ارتباطی تیم طراحی همچنین لازم داشت که سیستم جابجایی اتوماتیک بار و مسافر را در فرودگاه جای دهد.

اسلاید 36:

اسلاید 37: این پروژه بالغ بر 1 میلیون متر مربع مساحت دارد و در حدود 6 میلیارد یورو برای ساخت و راه اندازی آن هزینه شده است. همچنین توانایی جابجایی 35 میلیون مسافر را در سال دارد.ترمینال جدید یک توالی شفاف فضایی برای وارد شدن و راهی شدن مسافران را به نمایش می گذارد.خوانایی ساختمان و طراحی مدولار، یک توالی تکرار شونده موج گونه ای را توسط بالهای پهناور فولاد پیش ساخته خلق می کند.

اسلاید 38:

اسلاید 39:

اسلاید 40: سقف با نوارهای bamboo بامبو مزین شده .این نوارها یک ظاهر صاف و یکپارچه ای را ایجاد میکنند و در تضاد با آنها،سازه های درختی رنگ شده قرار گرفته است. این سازه درختی به منظور خلق یک چشم انداز یک کیلومتری، رنگ شده اند.طبقه پایین تر ساختمان، فضای انبار وجابجایی باراست که یک تضاد برجسته ای را به همراه فضای سبک و شفاف در بالا به نمایش می گذارد. سقف بزرگ ترمینال برای جریان دادن نورطبیعی به داخل، گویی پانچ شده است. این هدایت نور به دقت کنترل شده است.

اسلاید 41:

اسلاید 42:

اسلاید 43:

اسلاید 44:

اسلاید 45: رنزو پیانو

اسلاید 46: رنزو پيانو در جئونا در ايتاليادر 14 سپتامبر سال 1937 متولد شد در سال 1964 از دانشگاه معماري در ميلان فارغ التحصيل شد و به عنوان يك دانش آموز در زير نظر يك گروه مهندسي در فلورانس شروع به كار كرد .معماري پيانو به سوابق او بستگي دارد چرا كه پدري معمار داشت و با طرز قرار گرفتن ساختمان ها آشنا بود او پسري خجالتي بود كه در منطقه پيكي زندگي مي كرد در آنجا منظره اي از طبيعت وجود نداشت و آفتاب سوزان هم آنها را دچار مشكل مي كرد لذا تصميم گرفت تا سايباني از برگ در امتداد باد به طور ثابت درست كند و اين اولين كار او در راستاي معماري بود .

اسلاید 47: «پيانو»مهندسي معماري را در دانشگاه «فلورانس» و «پليتكنيك ميلان» سپري كرد و بعدها در سال 1964 فارغ التحصيل شد . بعد از پدرش ، « فرانكو آلبيني » اولين الگو و كار فرماي او شد . پيانو با « آلبيني » به مدت دو سال كار كرد . اين همكاري زماني بود كه آلبيني مشغول كار براي تبديل يك موزه در جنوا بود . شايد « پيانو » بيشترين تجربه ي خود را در سفر هايي بدست آ ورد كه آ خر هفته ها از منزل به « جنوا » مي رفت . پيانو فهميد كه متد طراحي آلبيني ( كه الان متد پيانو مي باشد ) مبني بر حذف كردن قسمتهاي غير ضروري است بدون اينكه آسيبي به سيستم برسد .

اسلاید 48: مجموعه فرهنگي تيجيبائو

اسلاید 49:

اسلاید 50: مجموعه فرهنگي تيجيبائو مجموعه فرهنگي jean marie tjibaou در اقيانوس شمالي در شبه جزيره newcaledonia مستعمره فرانسه و پايتخت نومايا قرار گرفته است . اين مجموعه بر خواسته ازتوجه به گياهان بومي و كلبه هايي كه به وسيله مردم بومي كاناك ساخته شده بود،توسط معمار ايتاليايي –رنزوپيانو-در سال 1993طراحي شده است . مجموعه كه سايت عظيمي را به خود اختصاص داده است به jeam marie tjibaouرهبر سياسي مردم كاناك كه در جنگ براي استقلال داخلي new caledoniaدر سال 1989 كشته شد ،اهدا شده است و به همين اسم نامگذاري شده است.

اسلاید 51:

اسلاید 52:

اسلاید 53:

اسلاید 54: مجموعه فرهنگي تي جي بائو از منحنيهاي قفس مانند كه از چوب درختان كاج و صنوبر ساخته شده است . مركز فرهنگي براي نمايش دادن و فعاليت هاي مختلف روز مره در صدد تامين موضوعات بر طبق فرهنگ مردم كاناك طراحي شده است و ريشه هاي فرهنگ آن ها را حفظ كرده است و در طراحي ساختمان ، از باورها و اعتقادات فرهنگي مردم كاناك و همچنين چشم انداز زيباي شبه جزيره الهام گرفته شده است .

اسلاید 55:

اسلاید 56: آب و هوا در نيو كالدونيا به طور قابل توجهي گرم و مرطوب است ،بنابراين يكي از ملاحظات اصلي براي مجموعه به وجود آوردن يك سيستم خنك كننده انفعالي كارا و موثر است. سيستم تهويه ي انفعالي يكي از روش هاي اصلي خنك كردن و تهويه در مجموعه tjibaouاست.مجموعه از 10 خانه انتزاعي چوبي با سايز ها و عملكردهاي متفاوت تشكيل شده است كه رنزو پيانوبراي آنها عنوان caseرا پيشنهاد كرده است.اينcaseها در يك انهناي ملايم در طول شبه جزيره به منظور تهويه ي ماكزيمم روي يك تپه جاي گرفته اند ،جايي كه بيشترين باد است .نما به سوي باد جنوبي غالب است.در اين مجموعه از ارمان هاي طبيعي مشخص از قبيل باد ،نور،آب،و پوشش گياهي استفاده مي شود .

اسلاید 57:

اسلاید 58:

اسلاید 59: آکادمی علوم کالیفرنیا

اسلاید 60: “ما برای آکادمی، محلی ساخته ایم که هم نظر بصری و هم از نظر عملکرد، جزئی از محیط اطرافش است، مثل اینکه تکه ای از زمین را برداشته باشید و زیرش یک ساختمان ساخته باشید”. اینها جملاتی بود که رنزو پیانو برای وصف آکادمی علوم کالیفرنیا گفته است. آکادمی علوم کالیفرنیا، هم یک موزه ی تاریخ طبیعی است، هم یک رصدخانه و هم محل نگهداری بیش از ۲۰ میلیون تحقیق که از دانشمندان سراسر دنیا جمع آوری شده است. بنای قدیمی این محوطه، شامل ۱۲ ساختمان جدا از هم بود که هم اکنون همه ی آنها توسط ساختمانی مدرن که بر روی طبیعت محیط تاکید کرده به صورت یکپارچه درآمده. با وجود زیربنای وسیع این مجموعه مقدار انرژی که در آن به هدر میرود، با استفاده از آخرین تکتولوژی های ساختمانی بسیار ناچیز است.

اسلاید 61:

اسلاید 62: تپه هایی که روی سقف به صورت گنبد هایی قرار گرفته شده که حداکثر شیبش ۶۰ درجه است، تنها برای زیبایی ظاهری بنا نیست. این تپه ها هم نقش یک افلاک نما را بازی میکند و هم برای نورگیری داخل استفاده می شود؛ علاوه بر آنها این تپه های گنبد مانند به وابستگی بین زمین و علوم زیستی جانداران اشاره دارد و این بنا به وسیله ی آنها مقدار زیادی از انرژی اش را ذخیره می کند.

اسلاید 63:

اسلاید 64: در حقیقت این تپه ها در روی سقف مانند بادگیر عمل می کنند، یعنی با به گردش درآوردن هوا در داخل ساختمان، هوای خنک را داخل محوطه ی اصلی بنا می کنند و  به این وسیله در مصرف انرژی تا حدود زیادی صرفه جویی می شود.

اسلاید 65: سقف این بنا با ۶ اینچ خاک پوشانده شده است. این کار علاوه بر اینکه باعث میشود این سقف، عایق بسیار خوبی در برابر دما باشد ( به طوری که دمای داخل بنا ۱۰ درجه خنک تر از دمای خارج است )، عایق بسیار مناسبی برای صدا هم هست ( این سقف فرکانس صدا ها را تا ۴۰ دسیبل کاهش می دهد ). علاوه بر همه ی اینها، این سقف با جذب ۹۸ درصد از آب بارندگی های احتمالی ، آب لازم برای آبیاری گیاهان را در تمام طول سال تامین میکند.

اسلاید 66:

اسلاید 67: هدف رنزو پیانو این بوده تا با ساختن بنای شفاف، ارتباط بین این ساختمان و محیط اطرافش را به بهترین وجه به بینندگان القا کند، برای همین “شیشه” در دیوار های خارجی این بنا به مقدار بسیار زیادی مورد استفاده قرار گرفته که به بینندگان این امکان را میدهد تا از بین دیواره های آن، به تماشای موزه ای که در داخل وجود دارد بپردازند.

اسلاید 68:

اسلاید 69:

اسلاید 70: کلیسای پادره پیو

اسلاید 71:

اسلاید 72:

اسلاید 73:

اسلاید 74:

اسلاید 75: این بنا مجموعه ای از بهترین ویژگی های معماریست که یک ساختمان می تواند داشته باشد : نورپردازی، نما، ارتباط با خیابان های اطراف، دسترسی ها و … ولی شاید مهمترین ویژگی آن ارتباط و هماهنگی بسیار کاملی باشد که با محیط اطراف خود در شهر نیویورک دارد.پروژه نیویورک تایمز :

اسلاید 76: نورمن فاسترنورمن فاستر در سال 1935 در منچستر انگلیس در خانواده ای فقیر به دنیا آمد.

اسلاید 77:

اسلاید 78: در سن 21 سالگی او بورس تحصیلی را در معتبر ترین مدرسه معماری جهان مدرسه معماری یل(Yale University) به خود اختصاص داد تا با رفتن به سرزمین آمال سپید ایالات متحده گام در راهی نهد كه آینده ان روشن بود مدرسه معماری یل جایی بود كه بیشترین تاثیر را در دیدگاه  نورمن گذاشت

اسلاید 79: نورمن فاستر یکی از معروفترین معماران سبک اکوتک است . طرح وی برای بازسازی راشیتاگ ، پارلمان جدید آلمان در برلين در سال  1993  به عنوان برنده اول اعلام شد . فاستر در طرح خود یک شیشه ای به جای گنبد تخریب شده پارلمان ، در جنگ جهانی دوم ، در نظر گرفت . این گنبد از چند نظر جالب توجه بود : نخست آنکه در داخل گنبد دو رامپ مارپیچ قرار دارد که به سکوی فوقانی جهت تماشای مناظر اطراف ختم می شود و لذا مردم به صورت سمبلیک بر بالای سر نمایندگان خود صعود می کنند . در هنگام شب گنبد از طریق تالار مجلس روشن می شود و به صورت گنبدی نورانی می درخشد ، که نشانه ای از قدرت و توانایی اين پروسه در آلمان فدرال است .

اسلاید 80:

اسلاید 81: از موارد دیگر می توان ، پنجره های هوشمند جهت تهویه هوا ، استفاده از سوخت تجزیه شونده بیوگاز جهت تولید برق بدون آلودگی ، حرارت تولید شده در یک مخزن طبیعی آب گرم در زیر ساختمان ، آب سرد لایه های زیر زمینی جهت تامین سرمایش ساختمان ، را نام برد .

اسلاید 82:

اسلاید 83:

اسلاید 84:

اسلاید 85:   لرد نورمن فوستر معمار 70 ساله، تا به حال خالق آثاری جسورانه در مقیاس جهانی، از برج پر سرو صدای خیار شوری (Gherkin) در لندن گرفته تا فرودگاه جدید پکن (بزرگترین محوطه ساختمانی حال حاظر جهان)، بوده است؛ وی همچنین طراح بلند ترین برج جهان _ که هرگز ساخته نشد _ نیز هست.... اما هیچکدام از آثار گذشته فاستر قابل مقایسه با اثر اخیر وی در پایتخت جدید قزاقستان نیستند یعنی همان هرم صلح فاستر.هرم صلح فاستر

اسلاید 86:

اسلاید 87:

اسلاید 88: لندن ، انگلستان نورمن فاستر ، 2004/1997 . زيربنا  :  76400  مترمربع. ارتفاع : 180 متر  /  41 طبقه. ايجاد اولين برج اکولوژيکی پايتخت. پلان شعاعی با محيط دايره ای شکل. سازه : بادبندهای مورب در ديوار ساختمان /فضای بدون ستون در طبقات . . محيط سرسبز  /  ايجاد اقليم مناسب. باغ مارپيچ شکلی در فضا   /  شش  های ساختمان. صرفه جويی در مصرف انرژی

اسلاید 89: دفتر مركزي سويس ري

اسلاید 90: لندن ، انگلستان نورمن فاستر ، 2002/1998سايت :. جنوب رودخانه تيمز. دسترسی مناسب به خطوط مترو. خالی از اتومبيلکليت بنا :. فرم خاص : تخم مرغ. شهرداری لندن. نماد جديدی برای پايتخت. فضاها : تالار قانون گذاری، گالری،کتابخانه، اتاقهای کميته ها، دفاتر اداری،رستوران.. رمپ مارپيچ بطول 730 مترتأسيسات :. حداقل مصرف انرژی. عبور آب گرم در اعضای استيل افقی. استفاده از آب های سرد زير زمينی در  خنک کردن. استفاده از مواد قابل بازيافت

اسلاید 91: تي‌هال لندن

اسلاید 92: لندن ، انگلستان نورمن فاستر ، 2000/1996با همکاری مجسمه سازی به نام آنتونی کارو و گروه مهندسی سازه آروپ ساخته شده است .. پل عابر پياده / بر روی رودخانه تيمز / در امتداد کليسای جامع سنت پل. پل معلق / دو تکيه گاه / 8 کابل /  چندين بازوی عرضی در فواصل 8 متری.پل هزاره

اسلاید 93: برج هیرست نیویورکاین برج 42 طبقه که در محله منهاتان قرار گرفته و به یک ساختمان سبک آرت دکو که یکی از نشانه های مهم شهری منهاتان است در سال های 28-1920 ساخته شده الحاق شده است به گونه ای که بر روی این ساختمان  قرار گرفته است .

اسلاید 94:

اسلاید 95:

اسلاید 96: نرمن فاستر در باره این طرح می گوید این ترکیب بهترن نمونه برای ترکیب ساختارهای دنیای قدیم با جدید است که نوایی دو نفره را به شکل تاریخی و مدرن اجرا میکنند . ارتفاع هر طبقه 4 متر است و ار تفاع کلی برج 182 متر است و مساحت فضاهای داخلی برج حدود 67000متر مربع است  .

اسلاید 97: دپارتمان معماری ناربنارائه دهنده خدمات : طراحی معماری مدلینگ پرزانته رساله مهندس کاویانی 09137299517

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید