صفحه 1:
صفحه 2:
توانمندسازي
منهوم: هلاه (xpi
(مقریلتحلکم بر آن
ارائه دهنده : ربابه موسی قلیزاده
رئیس گروه آموزش و توانمندسازی ستاد مرکزی و دانشکاههای علوم
پزشکی کشور
آدرس ایمیل:
R.m gholizadeh@gqmail com
صفحه 3:
y ۷
موضوع درس: توانمندسازی کارمندان
- آشنایی فراگیران با مقرارت حاکم بر دستورالعمل نظام آموزش و توانمندسازی
ماده ©:
نامه استخدامى كاركنان غير هيات علمى
فراكيران بس از دوره قادر خواهند بود:
-١ تاريخجه . تعاريف و اصطلاحات دستورالعمل نظام آموزش و توانمندسازی
۲- اصول حاکم بر آموزش متابع انسانى را توضيح دهند.
6- ساختار
مت ورس را ع للد
۴- فرآیند آموزش را تشریح کنند.
۵- امتیازات مترتب بر دوره های آموزشی را مخاسبه و اعطا کنند.
صفحه 4:
توانمندسازي کارمندان
Employees
Empowerment
«واگذاری مسئولیتبه پایین ترین سطوح
سازمان بکونهای که بتوان از دانایی»
مهارت» تجربه و انگیزه آنان برای پشرفت
اهداف سازمان مدد گرفت.»
صفحه 5:
عوامل موش در ایجاد توانمندی
۱
عوامل فردی عوامل گروهی عوامل سازمانی
۲ اهداف وماموریت های سازمان
گروه (تیم) نقش و انتظا
re 5 یواست
دانش, مهارت اد درون گروهی چرخه اطلاعات در سازمان و
تکرش درك افراد نسبت به ااسترسى به منابع
حیطه نظارت
نظام پاداش دهی
نظام مشارکت در فرآیند
ce عملیات
ابتکارونوآوری سو Se ste وری
cS 9
lanes تم
صفحه 6:
SLAs موز
ow Ub st) راد
7 0
صفحه 7:
y ۷
فلسفه شکل گیری دوره های معادل
مصوب ۲۶/ ۱۲/ ۱۳۶۴
# عدم توانایی دانشگاهها و موْسسات آموزش HE
در تربیت نیروی انسانی
*# عدم توانایی دستگاههای اجرایی در جذب فارغ
التحصیلان برخی از رشته های تحصیلی
#۶ خالی شدن دستگاههای اجرایی از نیروهای
تعطیلی دانشگاهها بواسطه انقلاب فرهنگی
آنین نامه احرانی ماده ۱۵۰ قانون برنامه سوم توسعه در
سال ۱۳۷۹
صفحه 8:
y ۷
0 ٠
آموزش كارمندان در سياست هاى كلى نظام ادارى ابلاغى مقام
معظم رهبری
* نهادینه سازی فرهنگ سازمانی مبتفی بر ارزش های اسلامی و کرامت
انسانی و ارج تهادن به سرمایه های انسانی و اجتماعی (بند ۱)
* _ دانش کرلیی و شایسته سالاری مبنی بر اخلاق اسلامی در نصب و
ارتقای مدیران (بند۳)
* ایجاد زمینه رشد معنوی منلبع انسانی و بهسازی و ارتقای سطح دانش,
تخصص و مهارت هاى آنان(بند۵)
دلفش بنيان كردن نظام ادارى از طريق بكاركيرى اصول مديريت
دانش و یکپارچه سازی اطلاعات با ابتناء بر ارزش (بند1۶)
صفحه 9:
y
آموزش کارمندان در ده برنامه تحول در نظام
اداری کشور
متناسب سازی دلنش» مهارت و نگرش کار کنان دیلتبا شغل
مورد نظر در قالب نظام جدید آموزش
ایجاد ارتباط حا
بهره مندی از
ن کارمندان و مدیران با آموزش و
3
ساماندهى بورسها و دوره هاى آموزشى داخل و خارج براى
کارکنان دولت
ارلیه آموزش های فرهنگی» فنی؛ محاسباتی و قانونی به
مدیران و کارشناسان
ارائه آموزش خای تخصصی و اختصاصی مربوط به مديران
ارائه آموزش های کار گاهی و مهارتی به مدیران و کارمندان
صفحه 10:
39 ١
فصل نهم قانون مديريت خدمات
كشورى
) آموزش وتوانمندسازیی (
ماده های ۶۳۵۸ وتبصره ها و
آیین نامه اجرایی آون" وم
صفحه 11:
y ۱
W آیین نامه اجرانی فصل نهم- به تاه ماد ۲ |
قانون مدیریت خدمات کشوری
(شماره 2/۲۵۷۹ ۴۳۹۱۶ ک مورخ۸۹/۱/۱۰)
ماده :١ نظام آموزش دستگاه های اجرایی ظرف شش ماه با
cule, اصول و ویژگیهای زیر تدوین و ابلاغ شود:
هدایت دستگاه های اجرایی جهت کاربست رویکرد راهبردی
در آموزش و توانمندسازی سرمایه انسانی
افزایش دانش, مهارت و نگرش معنوی کارمندان متناسب با
مشاغل و نقشهای محوله به آنها
برقراری تعامل با دیگر نظام های منابع انسانی مانند ارتقاء و
انتصاب جبران خدمت» طبقه بندی مشاغل» ارزیابی عملکرد
کارمندان
صفحه 12:
> ابلاغ بخشنامه نظام آموزشکا کنان دولت طی بخشنام شماره ۲۱۰/۱۸۳۴
مورخ ٩۳/۰۱/۲۰ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری
2 ابلاغ بخشنامه اصلاحیه نظام آموزشض بخننامه شارء ۱۸۱۹/۹۲/۲۰۰
مورخ ۱۳۹۲/۱۱/۱۴معاونت توسعه مدیریت و سرمیهاتانی ریاست جمهوری
مصوبه شورای lle اداری در مورد مرنمه آموزش و تریت مدپران آینده
دستگاههای بریشماره۱۱۸۵۱/۹۲/۲۰۶ مورخ 1۱۳۹۳/۹/۵
ye نقشه اصلاح نظام اداری کشور برنه چهرم-مدیریت
سرمايه انباثى»- موضوعات استراتؤيك * و8 يا موضوعات:
و
- طراحی و استقرار نظام آموزش و توسعه منابع انسانی
- طراحی مدل مد: و برنامه ریزی مسیر ارتقاء شغلی کارمندان 5
مديران ۱
- طراحى مدل شايستكى و نظام انتخاب و انتصاب مديران
- طراحی و استقرار نظام جا
ین پروری؛ آموزش و توسعه مدیران
صفحه 13:
y ۷
فصل هفتم آیین نامه اداری استخدامی:
توانمندسازی
ماده 45. تعریف توانمندسازی :
شناسایی و توسعه قابلیتهای کارمندان از طریق ارتقای دانش؛
اصلاح نگرش و بهبود مهارتهای آنان به نحوی که باعث
افزایش کارایی و اثربخشی و در نهایت تسهیل در دستیابی
به اهداف سازمانی گردد.
ماده 46. الزام به طراحی نظام آموزش بر اساس دستورالعمل
مصوب le امناء
- تناسب ساختن دانش, مهارت و نگرش کارمندان با شغل مورد نظر
- تامین انگیزههای لازم برای مشارکت مستمر آنان در فرایند آموزش
- برقراری ارتباط بین ارتقاء و انتصاب كارمندان و مديران با نظام
آموزش
صفحه 14:
۷
آبین نامه اداری و استخدامی کار کنان
غير هيات علمی
فصل اول : تعاريف
فصل دوم : راهبردها و فناورى انجام وظايف موسسه
فصل سوم : فناورى اطلاعات و خدمات ادارى
فص چهارم وروة به خدمت
فصل هفتم انعند سازی کارمندان
فصل هشتم : حقوق و مزایا
فصل نهم : نظارت و ارزیابی عملکرد
فصل دهم : حقوق و تکالیف کارمندان
فصل یازدهم : بازنشستگی و تامین اجتماعی
فصل دوازدهم : مقررات مختلف ins
صفحه 15:
۱
۷ ٠
iyi | i ۳ الل
1 2 را hen ی
صفحه 16:
9 ۷
دستورالمل نظام آموزش و توانمندسازی در ۷ پخش
فهرست
بخش اول : كليات
بخش دوم: ساختارمديريت وراهبرى آموزش
بخش سوم: فرایند آموزش
بخش چهارم: دورههای آموزشی
بخش پنجم: شیوه اجرای ف رآیندهای آموزشی
بخش ششم: امتیازات آموزش و سازو کارهای انگیزشی
بخش هفتم : مدیریت اطلاعات
صفحه 17:
١
y
اصول حاکم بر آموزش منابع انسانی
< ۰ < ۰
اصل نگرش سیستمی
ol جامعیت
اصل توجه به تغیبرات
نگرش راهبردی
اعنل مشار کت
اصل اصلاح و باز خورد مستمر
صفحه 18:
اهداف كلان آموزش
ووز آمدسازى وارتقاء سطح دانشء مهارت وتكرش منابع اتساتي
لل سس سس سس حب
توانمندسازی مدیران جهت ایفای موثرنقش ها و وظایف مدبریتی
0 |
آماده سازى كارمندان موسسه ازبعد دانش» مهارت وشايستكى هاى شغلى براى ارتقاء به
إرتبه شغلى بالانو در شفل موره تصدی
آماده سازى كارضدان موسسه جهت انتصاب به سطوح شفلى بالائر وبا يذيرش تفشهاى جديد
صفحه 19:
راهردهای آموزش مناخ انسانی موسمه ۰ ۴
تقاء سطح باور و اعتقاد مديران به توانمند سازى از طريق 1
افزا یش اثربخشی برنامه های آموزش
استفاده از ظرفیت های درون و برون سازمانی در تعیین و تامین خدمات
آموزشی
کاربرد استانداردهای ملی و بین المللی در مدیریت و راهبری فرایند آموزش
استفاده از فن آوری های نوین مدیریت برای اجرا و ارزشیابی آموزش i
تم کز بر رویکرت آموزش های کوتاه مدت و کاربردی |
نظارت و اخد بازخورد از عملکرد آموزش
صفحه 20:
۷
يخش دوم؛ ساخنار مديريت و راهبری آموزشی
ماده ۳. موسسه مکلف است جهت دستیابی و
پیشبرد اهداف نظام آموزش و توانمندسازی
منابع انسانی نسبت به ایجاد ساختار نو
در زیر مجموعه مدیریت توسعه سازمان و
سرمایه انسانی موسسه متناسب با حجم
فعالیتهای آموزشی اقدام نماید.
صفحه 21:
y
واحد آموزش وتوانمندسازی منابع انسانی
یکی از واحدهای معاونت توسعه مدیریت ومنابع موسسه است
وظیفه :
-تعیین سطح دافش ومهارت های شغلی کارمندان به منظور
انجام وظایف ماموریتها ودستیابی به اهداف موه
-اجرای مراحل اصلی فرایند آموزش
صفحه 22:
ae tne
فرایند آموزش
الف) خط و مشی گذاری
ب) طراحی و برنامه ریزی آموزشی
جی و طراحی آموزشها
- تدوین برنامه های آموزش
ج)اجرای آموزش
د) نظارت ارزشیابی آموزشی
«) اثربخشی آموزش
صفحه 23:
۷
ج) اهرای آموزش ها
ماده ۷. موسسه مکلف است بودجه آموزشی مورد
نیاز را بطور سالانه در بودجه سنواتی پیش بینی و
پس از تصویب هزینه نمایند و در سال به صورت
میانگین حداقل ۵۰ ساعت آموزشهای ضمن
خدمت برای هر رشته شغلی برگزار نماید.
کارمدان معرفی که به این دوره ها در سور
عدم کسب نمره قبولی مکلف به پرداخت هزینه
ای
صفحه 24:
y ١
سقف ساعات آموزشی
برابرمفاد با مفاد مربوط به اعطاء گواهینامه نوع دوم
دوره های مازاد بر آن مورد پذیرش و قابل ذخیره سازی برای
سالهای بعد نخواهد بود.
رديف | مدر
1 تامدرک تحصیلی حداکثر۱۵۰ساعت ==
فوق ديبلم
2 لیسانس حداکثر ۱۳۰ ساعت . حداکثر ۳۰ ساعت
(معادل ۱۵ امتیاز)
3 فوق لیسانس و بالاتر حداکثر ۱۲۰ساعت حداکثر ۵۰ ساعت
(معادل ۲۵
امتیاز )
صفحه 25:
شناسنامه آموزشی
کاربرگی الکترونیکی است که تمامی اطلاعات آموزشی
هر یک از کارمندان موسسه اعم از اطلاعات
پرسنلی» آموزش های مورد نیازه آموزش های
گذرانده شده و معادل سازی فعالیت های علمی
مرتبط با شغل کارمند (تالیف تحقیق, ترجمه
تدریس و ...) در آن ثبت و نگهداری می گردد و در
ارتقاء انتصاب و ارزشیابی عملکرد کارمندان مورد
استفاده قرار می گیرد.
صفحه 26:
گواهینامه آموزشی
برگه ای است که در پایان دوره آموزشی در ازای
کسب نمره قبولی به هر یک از شرکت کنندگان اعطا
میشود.
می بایست حاوی این موارد باشد:
۱-اطلاعات شخصی شرکت کننده ۲- عنوان
1099 سمینار و ... ۳- شماره مجوز برگزاری ۶-
زمان برگزاری ۵- مدت دوره "- نمره کسب ده
۷- امضای بالاترین مقام منابع انسانی دانشگاه
درج نمره قبولی در گواهینامه های آموزشی
سمیارها و همایشس ها را يلت
صفحه 27:
ماده ۶
© میانگین حداقل ساعت آموزش برای هر رشته شغلی 9۰
ساعت
0 کارمندان معرفی شده به این دوره ها در ص
استد ر 7
صورت عدم قبولی تقبل هزینه به عهده کارمند می باشد.
صفحه 28:
ماده ۷
کارمندلنی که با ابلاغ انشایی به پستهای مدیریتی و
سرپرستی منصوب می گردند. مجاز خواهند بود علاوه
بر آموزشهای شغلی ضمن خدمت مرتبط با پست
سازمانی» دوره های آموزشی ضمن خدمت مرتبط را با
آ" ابلاغ صادره و رعایت سقف سالانه طی نمایند و از
مجموع امتیازات کسب شده آموزشی مذکور برای
استفاده از امتیازات پیش بینی شده در اين نظام
استفاده نمایند.
صفحه 29:
>
<—
ماده ۱۳
شرکت در دوره های آموزشی کوتاه مدت که بر اساس
معرفی واحد آموزش و موافقت واحد مربوطه در
دوره های آموزشی شرکت می نمایند مدت حضور آنان
در کلاسهای آموزشی می بایست ماموریت ساعتی و يا
ماموریت روزانه لحاظ گردد.
صفحه 30:
ماده ۱۶ و ۱۷
ماده 16: شرکت هر یک از کارمندان دردوره
آموزش کوتاه مدت مطابق با رعایت ماده ۱۵
این دستورالعمل که منجر به ترک منطقه
جغرافيايى محل اشتغال اعم از داخل و خارج از
کشور وی گردد. فونالعاده ماموریت پرداخت
می گردد.
ماده 17: چنانچه حضور در دوره آموزش در
محل جغرافيايى محل خدمت بعد از وقت اداری
باشدء فوقالعاده اضافهكار ساعتى برابر مقررات
مربوط تعلق مى كيرد
صفحه 31:
ماده ۱۸
ملاک موفقیت در دوره های آموزشی کسب
7 در آزمونهایی که درپایان دوره آموزشی
توسط مجری به عمل می آید. می باشد.
صفحه 32:
ماده ۲۲
*آموزشهای توجیهی بدو خدمت
*آموزش های شغلی
*آموزشهای فرهنگی و عمومی
*آموزشهای مدیران
صفحه 33:
۷
دوره توجیهی بدو خدمت
درجهت آشنا شدن کارمندان جدید الاستخدام با
اهداف و وظایف دانشگاه قوانین و مقررات
استخدامیء ایجاد توانایی های شغلی و ... برگزار
مى كردد
"زمان برگزاری آن قبل یا حداکثر شش ماهه اول
استخدام کارمندان می باشد.
"دوره الزامی است و تمامی کارمندان ملزم به طی
دوره می باشند
”روش اجرا مى تواند حضوری یا غیر حضوری باشد.
"به مدت ۱۰۰ ساعت و زیر نظر کارگروه آموزش
تدوین و ابلاغ گردیده است.
صفحه 34:
آموزش های شغلی
توانمندی تخصصی مورد نیاز مشاغل دانشگاه را به
شاغلین انتقال می دهد
دوره الزامی است و تمامی کارمندان حسب نیاز شغلی
بايد آن را طی نمایند.
صفحه 35:
آموزش های فرهنگی و عمومی
به منظور رذ اخلاقی و ارت
ارائه می شود.
0 الزامی یا اختیاری بودن دوره توسط کمیته
آموزش تعیین میشود.
صفحه 36:
آموزش های مدیران
در راستای افزایش دانش, بهبود نگرش, بصیرت و
توسعه مهارتهای انسانی, ادراکی و فنی مدیران
طراحی را اجرا می گردد.
طی این آموزش ها برای انتصاب. ارتقاء و تمدید مدت مدیریت
الزامی است.
زمان برگزاری دوره قبل از انتصاب مدیران و در طول
خدمت آنان می باشد.
طی دوره برای کارشناسان و مدیران جهت انتصاب و
ارتقاء به پستهای مدیریتی الزامی است.
صفحه 37:
امتیازات آموزش و ساز وکارهای انگیزشی
محاسبه جهت حق شاغل در احکام کارگزینی
ميزان | شروع | بایان ies
ساعت | محاسبه | محاسبه
این امتیاز تا سقف ۱۰۰۰ ساعت در قسمت حق شاغل
مخابه قرا
۰۰| ازبدو | پابان Bay قرار
"| ۳۳ خدعت | یک سامت آموزش معادل 8/٠ امتباز به حق شافل
آضافه می کردد
محاسبه جهت ار زشیابی سالانه ( قسمت توسعه فردی).
ابان 5
میزان ساعت | شروع محاسبه OE) نحوه محاسبه
تا بایان امتیاز اين قسمت در فرم
۰ساعت | از ابتدای سال “ju
صفحه 38:
۳ تمدید فرارداد کار کنان پیمانی و
فراردادی
میزان ساعت | . شروع محاسبه | پایان محاسبه
cold» | از ابندای سال | تا پایان سال
صفحه 39:
y ١
امتيازات آموزش و ساز وكارهاى انكيزشى
۴- محاسبه جهت ارقاء رتبه ( مقدماتی » پایه ؛ ارشد »خبره » عالی )
|مقدار ساعت آموزث jo
“Seu 2 اموزسى مورد نياز
ند | جهت كسب رتبه بالار
مقدماتی 7
as, شغلى | بايه cela Poo ا
خبره ۰ ساعت
صفحه 40:
۷
y
امتبازات آموزش و ساز وکارهای انگیزشی
- تبدیل وضع استخدام آزمایش به
رسمی
۶- انتصاب و ارتقا به پست های مدیریتی
۷- محاسبه جهت اعطاء گواهینامه های
نوع دوم
"گواهینامه مهارتی
" کواهینامه تخصصی ۱
"کواهینامه تخصصی- پژوهشی
صفحه 41:
مدبریت اطلاعات وارزشیابی آموزش
منبع انسانی
ماده ۳۹
-موسسه موظف است تمامی داده ها و اطلاعات آموزش را در قالب
یک برنامه نرم افزاری تحت عنوان «مدیریت اطلاعات آموزش
کارمندان» ذخیره » پردازش, نگههداری و بروز نمایند.
صفحه 42:
۱. دارای معرفی نامه واحد آموزشبرای کارمندان
۲ دوره آموزشی بر اساس نیاز آموزشی مربوط به
رشته شغلی باشد.
۲ موسسه یا سازمان برگزار کننده داری مجوز اجرای
دوره از معاونت توسعه ریاست جمهوری داشته باشد.
۳ دوره آموزشی برگزار شده توسط سایر دانشگاههای
علوم پزشکی صرفاً می بايست مجو زكميته راهبری |
آموزش را داشته باشد نه مجو زكميته آموزش دانشكاه
صفحه 43:
مواد و تبصره های
مرقبط با توانمندسازی
کارمندان با تاکید
بر کار کردهای آموزش
در آیین نامه اداری استخدامی
اعضاى غير هيات علمى مصوب هيات
امنا
صفحه 44:
فصل پنجم (استخدام )
ماده ۳۲ «طول دوره رسمی آزمایشی
حداقل یکسال و حد اکثر دو سال
وکارمند بارعایت شرایط زیر به
مستخدم رسمی تبدیل خواهد شد
الف) ...
ب) طی دورههای آموزشی و کسب
امتیاز لازم
صفحه 45:
فصل پنجم (استخدام )
«انعقاد قرارداد مجدد باکارمند پیمانی یا
قراردادی منوط به تحقق شرایط ذیل است:
الف )...
1
د) ارتقاء سطح علمى و تخصصى در
زمينه شغل مورد تصدى»
صفحه 46:
۱ ,
فصل شم (انتصابات )
ماده (2۱)
« انتصاب وارتقا شغلی کارمند بلیدبا رعلیت شرایط
تحصیلی »تجوبی و موفقیت در دوره های آموزشی
ضمن خدمت مورد لزوم؛ چس از احراز شایستکی
وعملکرد موفق درمشاغل قبلی آنان صورت گیرد.
صفحه 47:
y ۷
فصل هفتم: توانمندسازی کارمندان
ماده ۴۵
توانمندسازی عبارت است از:
شناسایی و توسعه قابلیتهای کارمندان
ازطريق ارتقاى ذانش» اصلاح ذكوش و
بهبود مهار تهاى آنان
به نحوی که باعث افنزایش
کار آیی و اثر بخشی
و
در نهایت تسهیل در دستیابی به اهداف سازمانی
دد.
صفحه 48:
۷ 39
فصل هفتم: توانمندسازی کارمندان
ماده 46 : موسسه مكلف است:
نظام آموزش كارمندان را براساس دستور
العملى كه از سوى هيات امناء موسسه
تصويب مى شودء طراحى نمايد.
-١ متناسب ساختن دانش: مهارت و تكرش
كارمندان با شغل مورد نظر
'؟-انكيزه هاى لازم براى مشاركت مستمر
آنان در فرايند آموزش
- رابطه بين ارتقاء و انتصاب كارمندان و
مديران با نظام آموزش برقرار شود.
صفحه 49:
فصل هفتم: توانمندسازی کارمندان
ماده 47:
موسسه موظف ابت به منظور سياست كذارى و
مدیریت کلان آموزش منابع انسانی» از
مصوبات کمیته راهبری آموزش و توانمند
سازی وزارت متبوع تبعیت نماید .
صفحه 50:
y ۷
فصل هفتم: توانمندسازی کارمندان
ماده ۴۸:
اعطای ماموریت آموزشی
برای تحصیلات تکمیلی دانشگاهی (فوق لیسانس و بالاتر)
شرط:
۱- نیازهای نیروی انسانی موسسه حسب نوع و تعداد
رشته و مقطع تحصیلی مورد نیاز متناسببا هر
برنامه توسعه استخراج گردد (ماده ۳۰)
۲- اولویتها در قللب سهمیه سالانه تعیین و به
تصویب هیات رییسه موسسه رسیده باشد.
صفحه 51:
39 ١
۰ os we a
فصل هشتم (حقوق ومزایا)
ماده (۴) دستورالعمل نحوه تعیین حق شغل وشاغل
«امتیاز حق شاغل کارمندان بر اساس عوامل
تحصیلات. دوره های آموزشی و مهارت و سنوات
خدمت وتجربه طبق جدول شماره ۳ برقرار خواهد
شد»
جه ازای طی هر یک ساعت آموزش نیم امتیاز حد اکثر
۵۰۰ امتیاز به جدول حق شاغل اضافه خواهد شد.
تبصره ۲
به امتیاز تحصیلات دارندگان گواهینامه DPW 4
میزان ۲۰۰ امتیاز اضافه می گردد
صفحه 52:
y ۷
فصل نهم (نظارت وارزیابی عملکرد)
بخشنامه شماره ۵۵۷ /۲۱۲ /د مورخ ۲۹ /۶ /۱۳۹۳
معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت متبوع
(موضوع: ابلاغ دستورالعمل ارزیابی مدیران و کارمندان)
محور آموزش :
گذراندن دوره آموزشی ضمن خدمت فرهنگی و عمومی
با ارائه گواهی به ازای هر ۵ ساعت ۱ امتیاز می باشد.
گذراندن دوره آموزشی ضمن خدمت ارتقاء شغلی با .
ارائه گواهی به ازای هر ۱۰ ساعت ۳ امتیاز تعلق
مى كيرد.
صفحه 53:
۷
فصل دهم( حقوق وتکالیف کارمندان)
ماده (78)
-مدت مجازمرخصی بدون حقوق(کارمند رسمی وپیمانی) سه سال
"تمدید مرخصی بدون حقوق به مدت ۲سال منوط به:
-کسب مرخصی برای ادامه تحصیلات عالی مشروط به:
در رشته مربوط به شغل کارمندان یا نیاز موسسه
تبصره ۱) مدت مرخصی بدون حقوق وماموییت آموزشی به عنوان
طول دوره مورد نیاز خدمت آزمایشی محسوب نمی شود.
تبصره 3
کارمندان موسسه که همسر ایشان جهت مامهییتیا ادلمه تحصيل
اعزام عی شهند عی توانند حداکثربه مدت ۶سال بدون محاسبه
حقوق استفاده شده تبلی از مرخصی بدون حقوق
استفاده نمایند.
صفحه 54:
۷
نتیجه گیری
اصول حاكم يراميزثن 2 فرایند آموزش:
- نگرش سیستمی - طراعى و برنامه ريزى اموزشى
- اصل جامعیت - تدوین برنامه آموزشی
- توجه به تغییرات -اجرا آموزش
- نگرش راهبردی - نظارت و ارزشیابی
- همکاری و مشارکت
< الاح و بازخورد
دوره های آموزشی : d ena ری
sc .یل استخدام آزمایشی به رسمی
Tee تمدید قرردد پیمانی
- آموزشهای شغلی
1 - ارتقا شفلی دررتبههای شفلی
- آموزش های فرهنگی و عمومی انتصاب و ارتقا
-آموزش های مدیریتی - امیاز حق شاغل
