سایر تحقیق و پژوهش

مقاله نویسی

amuzeshe_maghale_nevisi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مقاله نویسی”

مقاله نویسی

اسلاید 1: مقاله نویسی11/2/2018

اسلاید 2: مقاله نويسي

اسلاید 3: هدف مقاله نويسي انواع مقاله مقاله های پژوهشي مقاله های مروریسر مقالهمقاله های گزارش موردگزارش کوتاه

اسلاید 4: شايعترين مقالات ، مقاله های پژوهشي هستند. اجزا اصلي يک مقاله پژوهشيعنوانچکيدهمقدمهمواد و روشهايافته هابحث و نتيجه گيری نهايي

اسلاید 5: عنوان اولين نقطه تماس نويسنده با خوانندگان است.شرايط عنوان ارتباط مستقيم با موضوع مقالهکوتاه و واضح”بررسی انگل های روده ای از طريق آگاهي مادران در شهر x در سال...””بررسی آگاهي مادران شهر x از انگل های روده ای در سال...”اجتناب از ذکر تعداد نمونه در عنوان”بررسی 1000مورد کودک مبتلا به گلودرد چرکي...” عنوان مقاله

اسلاید 6: اجتناب از ذکر روش مطالعه در عنوان به جز در موارد خاص A randomized double bilnd clinical trial: …A DELPHI study on ...رعايت ملاحظات اخلاقي در ذکر عنوان”شيوع کری در کارگران ذوب آهن ...”” شيوع ناشنوايي در کارگران ذوب آهن ...”عنوان مقاله (ادامه)

اسلاید 7: رعايت اصول نگارش (فارسي ، انگليسی، ...) عدم استفاده از بعضی کلمات کليشه ای مثل :پژوهشی در ، بررسي ، مطالعه، تحقيقي در و ...توضيحات و لغات اضافی : کودکان در سنين نوزادي(نوزادان)مطالعه تاثيرات استرس بر فشارخون زنان و مردان بالغ( تاثير اضطراب بر فشار خون بالغين)ذکر زمان و مکان در مطالعه توصيفی ”شيوع ديابت در تهران در سال 1380 ...”” آگاهی،نگرش و عملکرد زنان شهر تهران نسبت به برنامه های تنظيم خانواده در سال 1367 ...”عنوان مقاله (ادامه)

اسلاید 8: عنوان در مطالعات تحليلی”رابطهOCP با ديسپلازي سرويکس””فراوانی افت تحصيلی در دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي تهران و عوامل مرتبط با آن”عنوان در مطالعات تجربي ”تاثير آموزش بر عملکرد بيماران مبتلا به ديابت شيرين در رعايت رژيم غذايي””مقايسه تاثير پني سيلين G و کانامايسين در درمان آندومتريت”عنوان سوالی” آموزش بر مبنای حل مساله: آيا برای دانشجويان ايراني موفقيت آميز است؟“عنوان مقاله (ادامه)

اسلاید 9: (1) استاديار، گروه زنان ومامايي، بيمارستان ولي عصر، دانشکده پزشکي، دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي ،درماني تهران، تهران، ايران.(1) Assistant Professor, Valie Asr Reproductive Health Research Center, IVF group, Tehran University of Medical Sciences, Tehran, Iran. نام مولفين و درجه علمیعنوان مقاله: .............حسين علوی نسب(1)،......

اسلاید 10: اهميت چکيدهسبک نگارش چکيده در مجلات مختلف متفاوت مي باشد.انواع چکيده به طور کلي : ساختاری / غير ساختاریچکيده اجزا چکيده ساختاری :مقدمه(Introduction) : مساله مورد پژوهش/هدف اصلي تحقيقمواد و روشها( Materials & Methods): روش مطالعه/روش انتخاب نمونه ها/شيوه و ابزار گرآوری داده ها/ روش اجرا / آزمون های آماریيافته ها( Results): شرح کوتاه يافته های مهم همراه با اعداد وارقام نتيجه گيری نهايي(Conclusion): نتيجه گيری کوتاه در يک جمله / بدون بحث و تفسير

اسلاید 11: حد مجاز چکيده: 150 تا 250 کلمه (بستگي به مجله دارد)چکيده(ادامه) اصول کلي در نوشتن چکيده : ذکر نکات اساسی و مهمعدم ذکر مراجع يا شماره آنهااستفاده از ارقام حسابي : بيست درصد (نادرست) 20% ( درست)فقط اشاره به مطالب شود، بحث و نقد لازم نيست.استفاده از افعال با زمان گذشته

اسلاید 12: واژگان کليدیچکيده(ادامه)3 تا 10 واژه واژه ها بايد از واژه های فهرست MeSH در ايندکس مديکوس استخراج شوند.

اسلاید 13: مقدمه اولين بخش از متن اصلی مقاله است.مقدمهروند منطقي مقدمه:توصيف کوتاه از موضوع مورد مطالعه (اشاره به اهميت ، وسعت ،شدت و...)مروری کوتاه بر پژوهشهای کاملا مرتبط و بيان ضرورت انجام پژوهش کنونیذکر هدف، فرضيه يا سوال پژوهش“اين پژوهش به منظور تعيين اثر شيمي درمانی بر سرطان پروستات انجام شد.”عدم ذکر طرح تحقيق در مقدمه

اسلاید 14: اصطلاحات و مخفف های علمی مورد استفادهمقدمه(ادامه)داخل پرانتز يا زير نويسبيماری مالتی پل اسکلروزيس ( MS) بيشتردر سنين.... در هنگام بستن لوله ها(TL) به روش .....

اسلاید 15: در مقدمه از آوردن موارد زيراجتناب می ورزيممقدمه(ادامه)1- بيان اطلاعات گسترده، غير اختصاصی و غير مرتبط با پژوهش 2- ارايه مطالب در حد کتابهای درسی3- ارايه جداول و تصاوير 4- طولانی کردن مطلب و نوشتن جملات بلند5- اغراق و بزرگ جلوه دادن تحقيق

اسلاید 16: بايد تمام اجزا روش شناسي پژوهش(RESEARCH METHODOLOGY) به طور دقيق ولی خلاصه توضيح داده شود.مواد و روشهاهدف بخش مواد و روشها1- خوانندگان با روش پژوهش به کار رفته آشنا شوند و بتوانند همان پژوهش را با تمام جزئيات و با دقت تکرار نمايند.2- خوانندگان از مقايسه يافته ها يا نتايج پژوهش با مواد و روشهای به کار رفته، اعتبار نتايج را داوری کنند.

اسلاید 17: مواد و روشها(ادامه)جامعه مورد مطالعه، نمونه گيری و طرح پژوهش به عنوان مثال در مطالعات تجربی: نحوه تصادفی کردن نمونه ها، تعداد افراد حذف شده از پژوهش و شرايط حذف افراد( حذف اختياری يا حذف اجباری) نحوه ورود به مطالعه و نحوه خروج از مطالعهاز ذکر توضيحات اضافی و تشريح روشهای رايج خودداری شود.

اسلاید 18: مواد و روشها(ادامه)به عنوان مثال در مطالعات مورد _شاهدی : چگونگی انتخاب شاهدها چگونگی انتخاب مورد هابه عنوان مثال در مطالعات پيگيری و همگروهی : شرايط انتخاب نمونه ها شرايط پيگيری نمونه ها و شرايط کنترل نمونه ها

اسلاید 19: مواد و روشها(ادامه)روش و ابزار گرد آوری داده هادستگاه ها مواد و روش های آزمايشگاهی ابزار و وسايل مشخصات داروها آزمونها پرسشنامه ها اعتبار آزمونها و ابزار گردآوری داده ها نحوه تعيين روايی و پايايی روشها

اسلاید 20: مواد و روشها(ادامه)نکته : اگر وسيله يا مواد استفاده شده استاندارد و شناخته شده است، ذکر نام آنها کافی است. ولی اگر وسيله و ابزار و مواد شناخته شده نيست، بايد به اندازه کافی درباره چگونگی ساختمان آن توضيح دهد.

اسلاید 21: مواد و روشها(ادامه)روش اجرامکان و زمان اجرای پژوهش تعداد گروه های مورد مطالعهدستورالعمل آزمودنيها ملاحظات اخلاقی پژوهش نحوه کنترل متغيرهای مداخله گر و مخدوش کننده نحوه کور سازیروش توصيف و تحليل داده ها (روشها و ابزار آماری، سطح معنی داری آزمونها )

اسلاید 22: مواد و روشها(ادامه)نکته: حجم قسمتهای بالا بستگی به نوع پژوهش دارد و در هر پژوهش لازم می شود که به يک قسمت بيش از ساير قسمتها پرداخته شود.نکته: لازم است در نگارش بخش مواد و روشها از زمان گذشته استفاده شود.

اسلاید 23: يافته ها يا نتايجهدف بخش يافته ها و نتايج، پاسخگويی به سوالهای پژوهش است.در تدوين بخش نتايج چه نکاتی را رعايت کنيم؟1- توصيف کلامی، رسا و کوتاه2- ابتدا شرح يافته های زمينه ای و سپس يافته های اصلی مرتبط با اهداف و فرضيه های پژوهش4- احتراز از آوردن ارقام فقط به صورت درصد5- ذکر انحراف معيار با ميانگين 6-ذکر مقياس اعداد 7- فقط گزارش يافته ها يعني در اين بخش احتراز از نقد، تفسير، اظهار نظر و کوچک يا بزرگ جلوه دادن نتايج

اسلاید 24: يافته ها(ادامه)در تدوين بخش نتايج چه نکاتی را رعايت کنيم؟(ادامه)8- خلاصه کردن نتايج در قالب جدول، شکل، نمودار و تصوير.9- رعايت نکات زيردر تهيه جداول: 1- بطور دقيق 2- در يک فضای کم 3-خلاصه وار

اسلاید 25: بحث و نتيجه گيریساختار بحث1- چند پاراگراف اول: پاسخ به سوال های اصلی پژوهش2- ارايه شواهد و دلايل موافق و مخالف3- نقد روش کار خود و ديگران و دلايل تفاوت4- نتيجه گيری کلی5- پيشنهاد برای تحقيقات بعدی

اسلاید 26: بحث و نتيجه گيرینکات مهم در بحث1- مقايسه انتقادی با يافته های پژوهش مشابهنخست بايد يافته هايی که در تاييد نتيجه مطالعه شما است بياوريد و اگر در رد آن نيز شواهدی وجود دارد عنوان کنيد. وجوه تشابه و افتراق روش کار و طراحی پژوهش، مطالعات بايد با يکديگر مقايسه شود. 2- از اظهار نظردر زمينه هايی که داده نداريد يا داده های شما برای نتيجه گيری کافی نيست، خودداری کنيد.2- نتيجه کلی يا پاسخ به سوال اصلی پژوهش به اختصار

اسلاید 27: بحث و نتيجه گيری(ادامه)نکات مهم در بحث(ادامه)4- درباره تعميم نتايج بايد بحث گردد.( با چه اعتباری و تا چه حد نتايج قابل تعميم است) 6- مقايسه نتايج بايد با ارزش ( P ) و دامنه اطمينان ( CI ) بيان شود.

اسلاید 28: بحث و نتيجه گيری(ادامه)در بحث بايد از انجام چه کارهايی بپرهيز نمود؟1- تکرار يافته ها2- رونوشت مطالب کتابها3- تکرار مطالب بررسی متون يا مطالب مقدمه4- اشاره به اطلاعاتی که در قسمت يافته ها نيامده است.5- اشاره به بررسی هايی که هنوز به اتمام نرسيده است.6- تاکيد بيش از حد به نتايج آماری بدون توجيه بيولوژيکی و شواهد واقعی.

اسلاید 29: سپاسگزاری1- سپاس از کمکهای فنی2- سپاس به خاطر حمايتهای مالی4- حمايت معنوی و ترغيب برای انجام پژوهش

اسلاید 30: مراجع / ماخذبرای نوشتن فهرست مراجع روش کتابخانه ملی پزشکی آمريکا ( NLM ) در نمايه پزشکی روش پذيرفته شده ای است. نحوه رفرانس نويسی يک مقالهنام خانوادگی نام نويسنده / نويسندگان. عنوان مقاله. نام مجله. سال نشر، دوره(شماره): صفحه ها.نکته : در صورتی که تعداد نويسندگان بيش از 6 نفر باشد بايد سه نفر اول نوشته شود و بدنبال آن کلمه « و ديگران» (and et al) آورده شود.

اسلاید 31: مراجع / ماخذ(ادامه) نحوه رفرانس نويسی يک مقاله(مثال) Buhimschi IA, Buhimschi CS, Weiner CP. Protective effect of N-acetylcysteine against fetal death and preterm labor induced by maternal inflammation. Am J Obstet Gynecol 2003; 188: 203-8.

اسلاید 32: مراجع / ماخذ(ادامه) نحوه رفرانس نويسی يک کتاب نام خانوادگی نام نويسنده / نويسندگان. نام کتاب. (جلد. شماره چاپ ) محل نشر. ناشر، سال نشر: صفحه ها.Limbird LE, Hardman JG, Gilman AG.Goodman and Gilman’s the pharmacological basis of therapeutics.10 th ed, New York. MC Graw Hil, 2001:150-176.

اسلاید 33: مراجع / ماخذ(ادامه) چگونه در متن به مراجع استناد کنيم؟ 1- روش اول : سيستم هاروارد2- روش دوم : رديف کردن فهرست مراجع به ترتيب حروف الفبای نام خانوادگی نويسندگان و اختصاص شماره از 1 تا آخر به مراجع و استناد کردن در متن بر حسب شماره مرجع3- روش سوم : ونکوور

اسلاید 34:

اسلاید 35: نگارش گزارش مورد / گزارش موارد 1- چکيده : حدود 100 تا 150 کلمهشامل علت گزارش، معرفی بيمار و يافته های بالينی معمولا به روش غير ساختاری تهيه می شود( برخی از مجله ها درباره مقاله های موردی چکيده نويسی نمی خواهند)2- مقدمه:در يک يا دو بند ويژگی های عمده آنکه شايان توجه بوده است، بررسی متون و دليل منحصر به فرد بودن يا غير منتظره بودن ( برخی از مجلات نظير مجله پزشکی نيو انگلند و لانست در اينگونه مقالات بخش مقدمه ندارند و مقالات موردی آنها با معرفی بيمار آغاز می شود.

اسلاید 36: نگارش گزارش مورد / گزارش موارد (ادامه) 3-شرح مورد: معرفی بيمار، سن، جنس، علت مراجعه، تاريخچه، داده های بالينی، داده های آزمايشگاهی، نکات جالب توجه در بررسی های بالينی و آزمايشگاهی، نتايج درمان و سرانجام کار( در صورت لزوم از تصوير يا عکس مربوط به مورد با رعايت ملاحظات اخلاقی استفاده می شود).معمولا بيان روان همرا ه با داده های لازم و زمان گردآوری آنها در خصوص بيمار مورد بحث، روشنترين راه بيان «حکايت بيمار» است. 4-بحث و نتيجه گيری: بحث و توجيه نويسنده در خصوص نادر بودن يا غير منتظره بودن مورد /مقايسه مورد خود با نتايج گزارش های سايرين و ارايه شواهدی دال بر تازگی آن

اسلاید 37:

اسلاید 38: مقاله مروری1- چکيده : حدود 75 تا 100 کلمه جهت معرفی موضوع و اينکه چه منابعی ( از چه تاريخ تا چه تاريخی ) مورد بازنگری قرار گرفته اند.( برخی از مجله ها درباره مقاله های موردی چکيده نويسی نمی خواهند)2- مقدمه:در اين قسمت به طور کلی بايد هدف و منظور مقاله مروری به خوانندگان تفهيم شود. بيماری و سوال مورد بررسی معرفی می شود.

اسلاید 39: مقاله مروری(ادامه)3- روشها : منابع مورد استفاده پايگاه های اطلاع رسانی دوره زمانی زبان کتب و نشريات اصطلاحات مهم تحقيق و تعاريف مورد لزوم 4-نتايج( قسمت اصلی): 5- بحث:6- مراجع:

اسلاید 40: مرور منظم ( سيستماتيک) مقاله هامقاله های مروری سنتی معمولا جامع هستند. اين نوع مفاله ها معمولا توسط افراد صاحب نظر و با تجربه که دارای پژوهش های در اين زمينه هستند، نگارش می يابند.اين قبيل نوشتارها عليرغم ارزشی که دارند، سوگری های متعددی هم دارندکه شامل موارد زير است:1- نويسنده نسبت به پژوهش های شخصی خود سوگرايی دارد.2- نويسنده ممکن است مقاله های چاپ شده در آن زمينه را نديده باشد و در نتيجه مقاله های بسيار کليدی از قلم افتاده باشد.3- نويسنده بر پايه سليقه و تجربه خود مقاله ها را گزينش کرده و در نتيجه پذيرش يا عدم پذيرش مطالب بر اساس معيارهای عينی نيست.

اسلاید 41: مرور منظم ( سيستماتيک) مقاله ها (ادامه)4- موضوع انتخاب شده بسيار گسترده است و نويسنده قادر به بازنگری همه مقاله های کليدی و ارزيابی نقادانه آنها نمی باشد.5-بهترين جستجوهای معمولی غير سيستماتيک در شبکه های اطلاع رسانی حدود يک سوم تا نيمی از مقالات مربوطه را ارزيابی می کنند.6-گزارش هايی که نتايج منفی دارند، يعنی حکايت از عدم موفقيت يک نوع درمان يا روش تشخيصی دارند، عموما برای چاپ پذيرفته نمی شوند.( سوگرايی در انتشار )

اسلاید 42: ويژگی های يک مقاله مروری منظم ( سيستماتيک)1- موضوع مقاله يک جنبه خاص بالينی است، عمومی نمی باشد.2- مراجع بسيار جامع هستند و با روش جستجوی سيستماتيک و روشن بازيابی شده اند.3- معيارهای گزينش مقاله ها و مطالب آنها از پيش تعيين شده و روشن هستند و برای تمام اطلاعات و مقاله ها به طور يکسان بکار می روند.4- کليه اطلاعات بازيابی شده ، ارزيابی و نقد دقيق می شوند.مرور منظم ( سيستماتيک) مقاله ها (ادامه)

اسلاید 43: 5- معمولا درقسمت نتيجه گيری از اطلاعات مقداری (عددی) دقيق استفاده می شود و اگر از روشهای تجزيه وتحليل آماری استفاده شود به مقاله فرا تحليلی يا متا آناليز تبديل می گردد.ويژگی های يک مقاله مروری منظم ( سيستماتيک)(ادامه)

اسلاید 44: چرا سيستماتيک ؟برای تمام محتواهايی که بايد مورد تحليل قرار گيرد يک دسته روش يکسان بکار برده می شود.طبقه بندی به صورتی انجام می گيرد که تمام محتواهای مربوط به هم مورد تحليل قرار گيرند.سيستماتيک يعنی تجزيه و تحليل به گونه ای طراحی شود که کليه منابع مربوط به سوالها يا فرضيه های پژوهش مورد بحث و بررسی قرار گيرند.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید