جغرافیا و نجوم

مقاله ی علمی

maghale_elmi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مقاله ی علمی”

مقاله ی علمی

اسلاید 1: مقاله علمیتهیه و تنظیم: رخساره نوریان راد / ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری / پیام نور بابل

اسلاید 2: موضوعاتی که راجع به آنها صحبت خواهیم کرد:انواع مقالات علمی ساختار مقاله علمی پژوهشی ملاحظات مربوط به تدوین مقاله علمی پایگاه های اطلاعات علمی

اسلاید 3: انواع مقالات علمیمقالات پژوهشی و تولیدی مقالات مطالعاتی و ترویجیبنیادیکاربردیگردآوریمروری ( Review )تحلیلی

اسلاید 4: ساختار مقاله علمی پژوهشیمشخصات مقالهچکیدهمقدمهروش تحقیقاطلاعات و داده ها ( یافته ها )تجزیه وتحلیل نتیجه گیری تصدیق و سپاسگزاری منابع10) ضمایم

اسلاید 5: ساختار مقالات علمی پژوهشی ( ادامه...)مشخصات مقاله: عنوان مقاله نام نویسنده یا نویسندگان زمان و مکان تهیه مقاله نام دانشگاه یا موسسه مربوطه عنوان و رتبه نویسندگان نام نویسنده مسئول ( آدرس پستی، الکترونیکی و نمابر)

اسلاید 6:

اسلاید 7: ساختار مقالات علمی پژوهشی ( ادامه...) چکیده: در حد نیم صفحه ( 100 تا 200 کلمه) محتوای چکیده: ضرورت تحقیق ، سوال و فرضیه تحقیق( پیش زمینه) روش تحقیق یافته ها تجزیه و تحلیل نتیجه گیری واژگان کلیدی

اسلاید 8:

اسلاید 9:

اسلاید 10: ساختار مقالات علمی پژوهشی ( ادامه...) مقدمه: بیان موضوع پژوهش مبانی نظری و موضوع مقاله قلمرو جغرافیایی یا موضوعی مقاله تاکید بر اهمیت مسئله، موضوع و ابعاد آن

اسلاید 11: روش تحقیق ( مواد و روش ها) : سوال یا سوالات تحقیق فرضیه ها جامعه آماری نمونه گیری روشهای گردآوری اطلاعات روش تجزیه و تحلیل اطلاعاتساختار مقالات علمی پژوهشی ( ادامه...)

اسلاید 12: ساختار مقالات علمی پژوهشی ( ادامه...) اطلاعات و یافته ها : در این قسمت مقاله، یافته های خامِ آماری و غیر آماری پژوهش بدون هرگونه اظهار نظر و تجزیه و تحلیل ارائه می شود.

اسلاید 13: ساختار مقالات علمی پژوهشی ( ادامه...) تجزیه تحلیل و بحث :در این قسمت یافته های پژوهش در راستای هدف تحقیق و تست فرضیه ها مورد بحث قرار می گیرد.

اسلاید 14: ساختار مقالات علمی پژوهشی ( ادامه...) نتیجه گیری : دستاورد تحقیق و در نهایت گزاره علمی تحقیق تدوین و ارائه می شود.

اسلاید 15: ساختار مقالات علمی پژوهشی ( ادامه...) تصدیق و سپاسگزاری : نام و مشخصات اشخاص حقیقی و حقوقی که از تحقیق حمایت و پشتیبانی کرده یا هزینه آن را متقبل شدند ذکر می شود و از آنها تشکر و قدردانی می شود.

اسلاید 16: ساختار مقالات علمی پژوهشی ( ادامه...) منابع : ترجیحا به روش بین متن ( APA ) ذکر می شود. مجله های علمی گاه سبک خاصی برای ارجاع دهی دارند، که برای اطلاع از آن باید به صفحه راهنمای مجله مراجعه نمود.مثال : ( بین متن ) ارتباط عبارت است از انتقال و تبادل اطلاعات، معانی و مفاهیم و احساس ها بین افراد (الوانی، 1369، ص 147). (پایان متن ) مرادی، عفت، مختاری نوری، جمیله، خادم الحسینی، محمد، عبادی، عباس، و سالاری، محمد مهدی. (1389). میزان اثربخشی مراقبت های هسته ای پزشکی بر سطوح یادگیری به وسیله نرم افزار چندرسانه ای. پرستاری مراقبت های ویژه، 3(2)، 98-93.

اسلاید 17: ساختار مقالات علمی پژوهشی ( ادامه...) ضمائم :این قسمت شامل اشکال و اسناد ضروری می باشد نظیر نقشه، نمودار، تصویر که بر غنای مطلب می افزاید.

اسلاید 18: ملاحظات مربوط به تدوین مقاله علمیپرداختن به اصل موضوع و پرهیز از حاشیه روی و موضوعات فرعیاستفاده از منابع به شیوه مورد نظر مجله و ترجیحا منابع دست اولراهنمای نگارش مجله به دقت مطالعه و فونت، فاصله خطوط و...طبق دستورالعمل مجله باشداز چاپ مقاله در بیش از یک مجله خودداری گردد ( Black list)هنگام ارسال مقاله نامه ای خطاب به سردبیر مجله تهیه شود که محتوای آن شامل مشخصات فیزیکی مقاله، محتوای آن، مسائل حقوقی، و کاربری های آن در جاهای دیگر نظیر ارائه در همایش ها می باشد.

اسلاید 19: پایگاه های اطلاعات علمیاولین پایگاه اطلاعات علمی در مقیاس جهانی و شامل تمام رشته های علمی در سال 1960 در آمریکا توسط ایوژنه گارفیلد تحت عنوان موسسه اطلاعات علمی تاسیس شدISI

اسلاید 20: پایگاه های اطلاعات علمی (ادامه...) موسسه ISI عامل تاثیر ( IF= Impact Factor ) را نیز برای مجلات محاسبه و ارائه می کند. عامل تاثیر ( ضریب تاثیر ) به صورت زیر محاسبه می شود:(IF) عامل تاثیر = تعداد استنادها و ارجاعات به مقالاتِ یک مجله طی یک سالتعداد مقالات چاپ شده در همان مجله طی دوسال قبل

اسلاید 21: مثالی از عامل تاثیر (IF): عامل تاثیر یک مجله در سال 2008 :IF2008 = سوال: عامل تاثیر مجله زیر را برای سال 2011 محاسبه کنید.تعداد مقالاتی که در 2010 چاپ شده و در 2011 به آنها استناد شده = 63تعداد مقالاتی که در 2009 چاپ شده و در 2011 به آنها استناد شده = 94تعداد کل مقالاتی که در سال 2010 چاپ شد : 61تعداد کل مقالاتی که در سال 2009 چاپ شد : 51پاسخ :تعداد مقالاتی که در 2006 و 2007 چاپ شده و در سال 2008 به آنها استناد شده استتعداد مقالات منتشره در همان مجله در سالهای 2006- 2007IF2011 = = 1.402157112

اسلاید 22: پایگاه های اطلاعات علمی (ادامه...) JCR= Journal Citation Reportsگزارش استنادی مجلات ( JCR ) ، هرساله توسط موسسه ISI چاپ می شود.این گزارش اطلاعاتی در مورد مجلات دانشگاهی ارائه می کند. همچنین عامل تاثیر ( IF ) مجلات را نیز گزارش می کند.

اسلاید 23: پایگاه های اطلاعات علمی (ادامه...)Scopusاین پایگاه توسط موسسه انتشاراتی Elsevier پایه گذاری شده و 16000 مجله علمی را نمایه کرده و لستناد سنجی می کند.یافتن استناد به مقالات ( citation ) جستجو در مقالات وابسته به یک دانشگاه خاص ( affiliation ) مرور عناوین ثبت اختراع ( patent ) در تمامی موضوعات علمی

اسلاید 24: پایگاه های اطلاعات علمی (ادامه...)پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC ) این پایگاه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در شیراز تاسیس شد.مجلات علمی ایران و کشورهای اسلامی را نمایه سازی و ارزیابی می کند. فهرست مجلات تحت پوشش خود را به همراه عامل تاثیر آن معرفی می نماید.

اسلاید 25: پایگاه های اطلاعات علمی (ادامه...)پایگاه اطلاعات علمی وابسته به جهاد دانشگاهی (SID) اولین بانک جامع و روزامد نشریات علمی – پژوهشی ایران ترویج و اشاعه اطلاعات علمی محاسبه عامل تاثیر ( IF ) مجلات پژوهشی کشور تعیین مقالات پر استناد

اسلاید 26: پایگاه های اطلاعات علمی (ادامه...)بنیاد بین المللی DOI ( IDF ) این پایگاه اسناد علمی الکترونیکی را در فضای مجازی مشخص نموده و به آنها کد هویتی اختصاص می دهد. DOI معرف هویت یک سند علمی اعم از مجله، مقاله، عکس ، جدول و ... می باشد و به معنی شاخص رقومی ماده علمی است. DOI یک عدد است که از دو بخش پیشوند و پسوند تشکیل شده است. پیشوند توسط بنیاد بین المللی به ناشر ثبت شده اختصاص می یابد و پسوند توسط ناشر به سند الکترونیکی اختصاص می یابد.10.1000/182

اسلاید 27: فهرست برخی از پایگاه های اطلاعات علمی IranDoc - www.irandoc.ac.irاز طریق این سایت که متعلق به پژوهشکده اطلاعات و مدارک علمی ایران است می توان به مجموعه ای از پایگاههای اطلاعاتی علمی در ایران شامل پایان نامه ها، مقالات مجلات، سمینارها و طرح های تحقیقاتی دست یافت. این پایگاه برای پیشینه پژوهشی منابع فارسی توصیه می شود. پایگاه استنادی ISI غیر رایگان www.isiknowledge.com/پایگاه گران قیمت آی اس ای که تنها در برخی از دانشگاههای کشور قابل دسترس است و از طریق آن می توان به جستجوی مقالات علمی در بیش از 10 هزار مجله پر استناد در جهان دست یافت. این پایگاه مهمترین منبع برای تحقیقات بین المللی است.

اسلاید 28: فهرست برخی از پایگاه های اطلاعات علمی ( ادامه...)پایگاه اطلاعاتی استنادی جهان اسلام - غیر رایگان www.isc.gov.irپایگاه استنادی نسبتا نوظهور که از طریق آن می توان به شبکه استنادی مجلات علمی ایران دست یافت که توسط مرکز منطقه ای علوم و فناوری شیراز تهیه شده است و مجلات پر استناد ایران را نشان می دهد. پایگاه استنادی Scopus- غیر رایگان - www.scopus.comپایگاه استنادی نوظهور ی که در سال 2005 به عنوان رقیب ای اس ای بوجود آمد و شبکه استنادی میان17 هزار مجله بین المللی را در اختیار محققان قرار می دهد.

اسلاید 29: فهرست برخی از پایگاه های اطلاعات علمی ( ادامه...)Google Scholar - http://scholar.google.comیکی از مهمترین پایگاههای اطلاعاتی برای بازیابی مقالات علمی در محیط وب که شبکه استنادی میان دهها هزار مقاله علمی را نظیر آی اس آی مهیا ساخته است و در رشته های علوم و علوم اجتماعی اهمیت بسزایی دارد. Mag Iran - www.magiran.comپایگاه اطلاعاتی مجلات، روزنامه ها و نشریات کشور که توسط بخش خصوصی تهیه شده است و از طریق اشتراک در آن می توان به اطلاعات کتابشناختی و متن کامل نشریات و به خصوص مجلات علمی- پژوهشی و علمی ترویجی دست یافت.

اسلاید 30: فهرست برخی از پایگاه های اطلاعات علمی ( ادامه...)Journal Citation Reports - ww.isiknowledge.comاین پایگاه فهرست مجلات هسته نمایه شده در ای اس ای در رشته های مختف را در بر دارد و مهمترین منبع برای انتخاب و سفارش مجلات هسته و پر استناد در رشته های مختلف است.

اسلاید 31: یک نمونه از مقاله علمی

اسلاید 32: فهرست منابعسرمد، زهره.، بازرگان، عباس. و حجازی، الهه.، ( 1379 ) . روش های تحقیق در علوم رفتاری. چاپ سوم. تهران، برگهدهنوی، حسین.، ( 1377). روش تحقیق. چاپ سوم. قم. نشر معروف.Robert Day (1995): How to write and publish a scientific paper. 4th Edition, Cambridge University Press“How to Write a World Class Paper”, Elsevier Author Workshop, 2009 Alexandrov, A. V., “How to Write a Research Paper”, Cerebrovasc Dis, Vol. 18, pp. 135-138, 2004“Essentials of Writing Biomedical Research Papers”. Second edition. Zeiger. McGRAW-Hill

اسلاید 33: از توجه شما سپاسگزارمسال نو مبارک

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان