علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

مقدمه ای بر مهندسی نرم افزار

mohandesiye_narm_afzar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مقدمه ای بر مهندسی نرم افزار”

مقدمه ای بر مهندسی نرم افزار

اسلاید 1: مقدمه ای بر مهندسی نرم افزارOmid.Mofidian@gmail.com

اسلاید 2: اهدافمعرفی مهندسی نرم افزار و تشریح اهمیت آنبررسی مسائل کلیدی مطرح در مهندسی نرم افزارطرح مباحث اخلاقی، حرفه ای و دغدغه های مهندسین نرم افزار

اسلاید 3: مهندسی نرم افزاراقتصاد جهانی به نرم افزار وابسته است.بیشتر سیستم ها توسط نرم افزار کنترل می شوند.مهندسی نرم افزار به تئوری ها، متدها و ابزار حرفه ای توسعه ی نرم افزار وابسته است.هزینه ی نرم افزار کسری معنی داری از تولید ناخالص ملی را در تمامی کشورهای توسعه یافته را نمایش می دهد.

اسلاید 4: هزینه های نرم افزارغالباً هزینه ی نرم افزار به هزینه های سیستم کامپیوتری محدود می شود. در یک کامپیوتر شخصی هزینه ی نرم افزار بیشتر از هزینه ی سخت افزار می باشد.هزینه های نرم افزار بیشتر در توسعه و نگهداری صرف می شود. در سیستم های با عمر طولانی، هزینه ی نگهداری ممکن است چند برابر هزینه ی توسعه گردد.برای مهندسین نرم افزار هزینه ی موثر توسعه اهمیت دارد.

اسلاید 5: نرم افزار چیست؟برنامه های کامپیوتر و مستندات مربوطه – نیازمندی ها، مدل های طراحی و کتاب راهنمای کاربر – هستند.محصولات نرم افزاری ممکن است برای مشتری خاص یا عرضه ی عمومی توسعه داده شود.محصولات نرم افزاری ممکن استکلی – برای فروش به مشتریان مختلف کامپیوتر شخصی توسعه داده می شود مانند اکسل یا ورد.سفارشی – برای مشتری خاصی توسعه داده می شود.در حال حاضر نرم افزار با توسعه ی برنامه های جدید، پیکربندی سیستم های نرم افزاری کلی یا استفاده ی مجدد نرم افزار موجود ایجاد شود.

اسلاید 6: مهندسی نرم افزار چیست؟مهندسی نرم افزار یک نظام مهندسی است که به تمامی جنبه های محصول نرم افزار اهمیت می دهد.مهندسین نرم افزار باید با یک شیوه ی اصولی و سازماندهی شده را در کارشان پذیرفته و ابزار و تکنیک های مناسب برای حل مشکلات را بکار گیرند. در این راستا باید محدودیت های توسعه و دسترس پذیری منابع نیز مدنظر قرار گیرد.

اسلاید 7: تفاوت بین مهندسی نرم افزار و علوم کامپیوترعلوم کامپیوتر به تئوری و اصول اهمیت می دهد، مهندسی نرم افزار به مسائل عملی توسعه و تحویل نرم افزار اهمیت می دهد.مهندسی نرم افزار از تئوری های علوم کامپیوتر استفاده می کند اما کافی نیست.

اسلاید 8: تفاوت مهندسی نرم افزار و سیستممهندسی سیستم به تمامی جنبه های توسعه ی سیستم های مبتنی بر کامپیوتر اهمیت داده که شامل سخت افزار، نرم افزار و مهندسی فرآیند است. مهندسی نرم افزار بخشی از فرآیند زیرساخت نرم افزار، کنترل، برنامه های کاربردی و بانک های اطلاعاتی در سیستم است.مهندسین نرم افزار در مشخصات سیستم، معماری، یکپارچگی و گسترش درگیر شده اند.

اسلاید 9: فرآیند نرم افزار چیست؟مجموعه ای از فعالیت ها که هدف شان توسعه یا تکامل نرم افزار است.فعالیت های کلی در تمامی فرآیندهای نرم افزاری:مشخصات – سیستم چه کاری باید انجام دهد و محدودیت های توسعه چیستتوسعه – تولید سیستم نرم افزاریاعتبارسنجی – بررسی شود که مشتری چه می خواهدتکامل – تغییر نرم افزار در پاسخ به تقاضای تغییر.

اسلاید 10: مدل فرآیند نرم افزار چیست؟نمایش ساده ای از فرآیند نرم افزار است که از دیدگاهی خاص نشان داده می شود.نمونه هایی از دیدگاه های فرآیند:دیدگاه جریان کاری – توالی فعالیت ها،دیدگاه جریان داده – جریان اطلاعات،دیدگاه نقش/فعالیت – نقش افراد.مدل های کلیآبشاری،توسعه ی تکراری،مهندسی نرم افزار قطعه گرا.

اسلاید 11: هزینه های مهندسی نرم افزارتقریباً 60 درصد هزینه، هزینه ی توسعه است، 40 درصد هزینه ی تست می باشد. برای نرم افزار سفارشی، هزینه های تکامل بر هزینه ی توسعه می چربد.هزینه ها به نوع توسعه ی سیستم و نیازمندی ها مانند کارآیی و قابلیت اطمینان سیستم بستگی دارد.توزیع هزینه ها به مدل توسعه وابسته اند.

اسلاید 12: توزیع هزینه

اسلاید 13: هزینه های توسعه ی محصول

اسلاید 14: متدهای مهندسی نرم افزارشیوه های ساخت یافته ی توسعه ی نرم افزار شامل مدل های سیستم، نمادسازی ها، قوانین، توصیه ی طراحی و راهنمای فرآیند می باشد.توصیف های مدلتوصیف های گرافیکی مدل ها باید تولید شوند،قوانینمحدودیت هایی در مدل های سیستم اعمال می شود،پیشنهاداتطراحی خوب توصیه می شود،راهنمای فرآیندفعالیت های جاری چه هستند.

اسلاید 15: مهندسی نرم افزار به کمک کامپیوترسیستم های نرم افزاری برای فعالیت های فرآیند نرم افزار پشتیبانی خودکاری فراهم می نمایند.سیستم های کیس غالباً برای پشتیبانی مورد استفاده قرار می گیرند.حدبالای کیسابزاری برای پشتیبانی از فعالیت های فرآیند نیازمندی ها و طراحی،حدپایین کیسابزاری برای فعالیت های برنامه نویسی، اشکال زدایی و تست.

اسلاید 16: ویژگی های نرم افزار خوبنرم افزار باید وظیفه مند و کارآ بوده همچنین قابل نگهداری، قابل اطمینان و قابل پذیرش باشد.قابل نگهدارینرم افزار باید قدرت تغییر پذیری را داشته باشد؛قابل اطمیناننرم افزار باید قابل اعتماد باشد؛راندماننرم افزار نباید منابع سیستم را بیهوده مورد استفاده قرار دهد؛قابل پذیرشنرم افزار باید توسط کاربران قابل پذیرش باشد. بدین معنی که قابل درک، قابل استفاده و سازگار با سیستم های دیگر باشد.

اسلاید 17: چالش های کلیدی مهندسی نرم افزارناهمگن، تحویل و اطمینان.ناهمگنیتکنیک های توسعه برای ایجاد نرم افزاری است که بتواند از عهده ی پلاتفرم ها و محیط های اجرایی ناهمگون برآید؛تحویلتکنیک های توسعه به تحویل سریعتر نرم افزار منتهی می شود؛اعتبارتکنیک های توسعه ثابت می کند که نرم افزار می تواند توسط کاربرانش مورد اطمینان قرار گیرد.

اسلاید 18: مسئولیت اخلاقی و حرفه ایمهندس نرم افزار درگیر مسئولیت های گسترده تری از مهارت های تکنیکی یک برنامه ی کاربردی ساده است.مهندسین نرم افزار باید رفتار صادقانه ای داشته باشد و مسئولیت پذیر باشد.رفتاری منطبق بر قانون اخلاقی داشته باشد.

اسلاید 19: پی آمدهای مسئولیت حرفه ای 1محرمانگیمهندسان باید بطور طبیعی اطلاعات کارمندانشان یا مشتریانشان را حفظ کنند.صلاحیتمهندسان نباید بدصلاحیت جلوه کنند. نباید دانسته کاری را بپذیرند که خارج از صلاحیتشان باشد.

اسلاید 20: پی آمدهای مسئولیت حرفه ای 2حقوق مالکیت فکریمهندسان باید به قوانین محلی نسبت به استفاده ی از امکانات و مالکیت فکری به عنوان اختراعات، حق تالیف و غیره احترام بگذارند. آنها باید مراقب باشند از حقوق کارفرمایان و مالکیت فکری حمایت شود.سوءاستفاده از کامپیوترمهندسین نرم افزار نباید از مهارت های تکنیکی خود نسبت به کامپیوتر مردم سوءاستفاده کنند.

اسلاید 21: نظام نامه ی اخلاقی ACM/IEEEانجمن های حرفه ای امریکا از قوانین اخلاقی حمایت می کنند.اعضای این سازمان موظفند به قانون عمل نمایند.قانون دربرگیرنده ی هشت ماده در مورد رفتارها و تصمیمات حرفه ای مهندسین نرم افزار شاغلان، معلمان، مدیران، ناظران و سیاست گذاران است.

اسلاید 22: نظام نامه ی اخلاقی - مقدمهمقدمهقوانین در سطح بالایی مطرح شدند؛ برخی از مواد به صورت جزیی و با مثال هایی همراه است که چگونگی فعالیت حرفه ای مهندسین نرم افزار را بیان می دارند.مهندسین نرم افزار باید در تحلیل، تعیین مشخصات، طراحی، توسعه، تست و نگهداری نرم افزار صلاحیت داشته و آن را تعهد نمایند.

اسلاید 23: نظام نامه ی اخلاقی – اصول 1عمومیتمهندسان نرم افزار باید مطابق با علایق عمومی عمل نماید.متقاضی و کارمندمهندسان نرم افزار باید به روشی عمل نماید که مطابق با علایق متقاضیان و کارمندان باشد.محصولمهندسان نرم افزار باید مطمئن باشند که محصولاتشان و اعمال تغییرات را مبتنی بر استانداردهای حرفه ای انجام خواهند داد.

اسلاید 24: نظام نامه ی اخلاقی – اصول 2داوریمهندسان نرم افزار باید درستی و استقلال را در داوری حفظ نمایند.مدیریتمدیران و سرپرستان مهندس نرم افزار باید شیوه ی اخلاقی را در مدیریت توسعه ی و نگهداری نرم افزار ترویج کنند. حرفهمهندسان نرم افزار باید به درستی و حسن عملکرد شهرت کسب کنند.

اسلاید 25: نظام نامه ی اخلاقی – اصول 3همکارانمهندسین نرم افزار باید بیطرف بوده و از همکاران خود پشتیبانی نمایند.مسائل شخصیمهندسین نرم افزار باید تمام عمر در ارتقای سطح علمی و اخلاقی خود کوشا باشند.

اسلاید 26: مسائل غیرقابل حل اخلاقیمخالفت با سیاست کلی مدیریت.کارمندانتان به روشی غیراخلاقی عمل کنند و قبل از پایان و تست سیستم کار را ترک کنند.مشارکت در توسعه ی سیستم های سلاح های کشتار جمعی یا سیستم های هسته ای.

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید