صفحه 1:

صفحه 2:
2 1 یک رویلاد ورزشی علیرضا الهی

صفحه 3:
د« د ل

صفحه 4:
به صرف بودجه براى توسعه ورزش تمايل دارند تا اين كه طبق يك برنامه مشخص مبلغ قابل توجهى منابع درآمدى جمع آورى نمايند.

صفحه 5:
حتنى تم ع است د ‎pans‏ از مدیران ورزشی از منابع مالى بالقوه اى كه در حوزه فعاليت انها وجود دارد بى اطلاع باشند.

صفحه 6:
صورت *درآمدسازی برای توسعه . برنامه ریزی موثر و حفظ استقلال ضروری است.

صفحه 7:
رویداد ورزشی S > Jb * حق 2 39.255 ‎TV Right)‏ 5 صدور مجوزها( 15606170 بليط فروشى يا دريافت وروديه ها(5:] 17660631 ©2186 6©) ‎Merchandising &) (316 34 5 oles ©‏ ‎(Commercial‏ ‏"درآمدهای محل برگزاری ‎(stadium revenue)ctate‏ ‎(Endorsement) ¢)\i5 ee. "‏

صفحه 8:
Sponsorship Ju ‏حامیان‎ - حامیان مالي از رویدادها و وقایع ورزشي براي یافتن مشتري براي شرکت توليدي خویش استفاده مي‌کنند. - حمایت مالي يكي از شيوه‌هاي سرمايه‌گذاري در ورزش است که در سایه آن رويدادهاي سازماندهي شده مورد حمایت مالي قرار مي‌گيرند. - حمایت مالي يكي از محورهاي بازاريابي ورزشي است. - با حمايت مالي شرکت‌ها درصدد ایجاد وفاداري به محصول, آرم» افزایش مشتریان» ایجاد انحصار و تسریع در بازگشت سرمایه هستند. - جذب حامي مالي يكي از شيوه‌هاي درآمدزايي ودنونه۳۰0۲ است و ‎ul‏ هنر جذب درآمد براي يك رویداد با سازمان ورزشي است.

صفحه 9:
تعبین شر کای تجاری المپیک‌ها (0) ‎The Olvpic Partner‏ ‎el‏ کداک, مک‌دوناله مات‌سی‌شی‌تاء سامسونگ مجلات تایم و شرح ‏ورزشی» شرکت پستی 5 11۳ ویزا و زیراکس. ‎9 95 1988 1 12 175 1992 2 10 350 1996 3 11 500 2000 4 21 575 2004 5 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 10:
صح‌گذاری ‎Endorsment‏ نخبه و قهرمانان می‌توانند با تأیید و یا مصرف محصولات ورزشی در فروش آنها تأثیر بگذارند. نیرروی عظیم ارتباط شکیل اونیل و کنش 130012016 و همچنین ارتباط مایکل جردن و كنش 17116 يك جهش در مییزان روش اين شركتها در سطع جهان ایجاد گردد. کنش 136013016 قبل از انعقاد قررارداد با اونیل یک قرارداد ۵/۱ میلیون دلاری با 4 امضاء کر‌دند که کفش اونیل را به تصویر بکشند. جانب ایوان دارنده مدال طلای المپیک ۱۹۹۲ گفت سواچ آن قدر کیفیت دارد كه حتی موقع شنا كرردن آن را به دست دارم.

صفحه 11:
‎rT FERS (A WS Oe eerie‏ منططا ‏1 ) در بین حامیان مالي المبيك از برجستگي خاصي برخوردار شود. ِ ‏2( 8 2صرف‌کنندگان جالب و جذاب جلوه ‎ ‎ ‎ ‎ ‏ي ‎pao Sly Clow‏ 7 سواج دقت زمان‌سنجي المپيك را دارد حتماً ساعت باكيفيتي است. ‏ارزیابی اقدامات سوا 1 ) رسانه‌ها و مصرف‌کنندگان. سواج را يكي از ستاره‌هاي حامي المپيك تلقي کردند. ‎as glow ( 2‏ عنوان يك شرکت شاد و سرزنده و سرشار از شور زندگي توصیف شد. 3 ) ابداعات تکنولوژيكکي سواچ در یکصدمین سال المپيك مورد تحسین و تقدیر قرار گرفت 4) رسانه‌ها 2 سواج مدال لا دازتد و لن را عامل شگفت‌انگیز المپيك نامیدند. 5 ) پس از المپيك فروش سواچ با جهش صعودي

صفحه 12:
ایجاد تعول در روند حقر پخش تلویزیونی بازی‌های المپیک 1 منابع درآمد المپیک (همة منابع) (۱۹9۶-۱۹۹۳) ۲ شرکت ها 5 (حمایت کنندگان) 7۳0۴ ‎ET‏ که ۸ تلویزیون

صفحه 13:
ایجاد تحول در روند حق پخش تلویزیونی بازی‌های المپیک 2008 2004 2000 هزینه‌های حق پخش -بازی‌های تابستانی 1996 كل هزيندها در هر سال 1980 ۱ oes I | Year 1976 | 2500 2000 1500 + 1000 -— ۱972 | 500 Millions

صفحه 14:
1 ) باحامیان مالي صادقانه رفتار کنید و به وعده‌هاي خود عمل کنید. 2 رهايي را انتخاب کنید که حامیان به اهداف 38 خانواده حامیان مالي را به مسابقات و مراسم مهم دعوت کنید. 4 ) تقدیرنامه و گواهي ویژه به حامیان مالي اهداء نمایید. 5 ) يس از رويدادء ارتباط خویش را با حامیان قطع 6 )نام و آرم حامیان را در کلیه انتشارات رویداد درج كنيد. 7) يك فیلم و آلبوم عکس از حضور فعال حامیان در رویداد براي شرکت‌هاي حامي ارسال نمایید. 8 ) طي نامه‌اي به کلیه حامياني که از حمایت شما امتناع ورزیده‌اند و یاشماباآنهابه توافق

صفحه 15:
AtosK> Origin 8۰ Kodak lenovo IM Manulife

صفحه 16:
بخ ش تلوی زیونی

صفحه 17:
ناریخچه ای از قراردادهای تلویزیونی لیگ برتر تاريخ شروع قرارداد 1983 1985 1986 1988 1992 1997 BBC/ITV BBC/ITV BBC/ITV ITV BSKYB BSKYB انگلستان(تا ۲۰۰۱) تعداد پخش زنده در هر فصل 10 14 18 60 60 خی بخ سالاند (میلیون پوند) 2/6 1/3 3/1 11 42/8 167/5 حق پخش هر مسابقه (میلیون پوند) 0/26 0/22 0/22 0/61 0/71 2/79

صفحه 18:
میران درآمد حاصل از حامیان | درصد از کل ما بوند لیگ ‎Geer‏ 367 21% 5 تان 0 کالچیوی ایتالیا 150 14% بوندسلیگای آلمان 250 26% لیگ فرانسه 130 20%

صفحه 19:
۸1 2 ۱۶۱ ‏دل‎ Cc Broadcast و« * 220 کشور * 3800 ساعت برنامه * 4 میلیارد نفر بیننده تلويزيوني * هر بیننده به طور میانگین 10 ساعت

صفحه 20:
۸1 2 ۱۶ 11۸) Broadcast... » US - 18 hours per viewer * Europe - 15-40 hours per viewer * Australia - 35 hours per viewer * Japan - 32 hours per viewer

صفحه 21:
دریافت ورودیه در لیگ برتر فوتبال انگلستان (میلیون پوند) 1998 ۰.۰. 1994 ۰.۰. 1995 ۰. 60

صفحه 22:
د داه اااحق پخش تلویزیونی در ایران؟

صفحه 23:
در اير پخش زنده تلویزیونی مسابقات ورزشی به عنوان یک حق برای صاحبان بازیها به شمار نمی رود بلكه پخش آنها در تلویزیون به عنوان لطفی از طرف سازمان صدا و سیما به صاحبان بازیها ( مثلا باشگاهها) بیشمرده مي شود

صفحه 24:
قوانین بین المللی صدور مجوز پخش مسابقات از شبکه های تلویزیونی فقط با صاحیان بازیهانظیر فدراسيونهاء سازمانهای لیگ و باشگاهها می باشد. 2۵ فیفا(۳1۳۵) در ماده 64 اساسنامه نود .با صراحت فروش حق پخش تلویزیونی مسابقات را جزو حقوق قانونی صاحبان لازیها می داند.

صفحه 25:
تخمين عیزان هزیه كرد در حمايت مالى از ورزش در سراسر دنيا ۰ بيليون دلار آمريكا * سال ۲۰۰۲ : ۶/۲۶ بیلیون دلار آمریکا(۱۱ درصد افزایش ) * سال ۲۰۰۳ : ۲/۲۳ بیلیون دلار آمریکا(۶/۷ درصد افزایش)

صفحه 26:
* درآمد حاصل ازفروش بلیط * درآمد حاصل از تبلیغات * درآمد حاصل از حق ثبت‌نام بازیکنان درآمد حاصل از فروش فرم قرارداد * درآمد حاصل از محل جرائم موی ها هزینه داوران و ناظران هزینه اداری» مصرفی هزینه مراسم و تشریفات هزینه ایاب و ذهاب هزینه خرید رایانه ‎gen eee‏ هزینه مأموریتها خرید لوازم ورزشی

صفحه 27:
5 حق عضویت * تقسیم بین باشگاهها * حق پخش تلویزیونی * هزینه‌مای عملیاتی ‎Ole =‏ © هزینه‌های اداری و مدیریتی * صدور مجوز 5 ‎lea‏ ‏َ ديكر هزينه ‏وروديه ورزشكاه براى مسابقات به ميزبانى سازمان ليك ‏* ديكر درآمدها

صفحه 28:
مقایسه کل درآمد سازمان لیگ حرفه ای ایران و ژاپن (ارقام به تومان است)

صفحه 29:
روند کسب درآمد حاصل از حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ حرفه‌ای ژاپن (ارقام به میلیون تومان است)

صفحه 30:
مقایسه درآمد حاصل از تبلیغات و حامیان مالی در سازمان لیگ حرفه‌ای ایران و سازمان لیگ فوتبال ژاپن (ارقام به میلیون تومان است) سس ود مسمس :سسجت که لنال سوه سس میلگین داد سه فصل بركزارأميائكين درآمد سه فسل ال لیگ میتگین داد تم فسهای لیگ میتگین رده فسل ریگ مده ليك يران ‎os 7 a‏

صفحه 31:
مقایسه میانگین در آمد حاصل از بلیط فروشی مسابقات لیگ حرفه‌ای ایران و در ۳ فصل اخیر (ارقام به میلیون تومان است) بن ميادكين درآمد بليطفروشى درليك حرقه لى ليران. ميادكين. درلمد بليطفروشى درليك حرفه لى ز لين

صفحه 32:
د داه رده بندى ثروتمند ترين باشكاههاى -فوتبال جهان(فصل ۱۹۹۸

صفحه 33:
مینزان سود عملیاتی (میلیون رتبه نام پاشگاه کشور پوند)

صفحه 34:
سنبع اساکترینیکی: 10916:00۳0 وجمنهی)۰ 1۲۲۷۲۸ ا زتوجه شما متشكرم

51,000 تومان