صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:

صفحه 5:

صفحه 6:

صفحه 7:

صفحه 8:

صفحه 9:

صفحه 10:

صفحه 11:

صفحه 12:

صفحه 13:

صفحه 14:
8 مح 0 = 3

صفحه 15:

صفحه 16:

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:

صفحه 20:

نام درس :روانشناسی ورزشی :عنوان ارائه مهارتهای روانی استاد :دکتر واعظ موسوی ارائه دهنده :جواد الیاسی تاريخ ارائه90/09/06 : مهارتهای روانی ‏آشنایی با مهارتهای روانی و نتیجه پژوهشهای انجام شده ‏شناخت عناصر تمرین مهارتهای روانی و ویژگیهای روانی ورزشکاران موفق ‏آشنایی با مراحل اجرای برنامه آمادگی روانی ‏درک اهمیت خودآگاهی در تغییر واکنشهای هیجانی و تغییر رفتار ‏تشخیص زمان و شرایط اجرای برنامه تمرین مهارتهای روانی مهارتهای روانی مهارتهای روانی به ویژگیهای ذاتی یا آموخته ورزشکار اطالق می شود که موفقیت او را ممکن یا محتمل می سازد. از جمله مهارتهای روانی :کنترل اضطراب – کنترل توجه – داشتن انگیزه درونی و حفظ اعتماد به نفس. نمونه روشهای روانی شامل :تصویر سازی – گفتگوی درونی – هدف گزینی و آرام سازی (ویلی)1988. تمرین مهارتهای روانی()PST ‏تمرین مهارتهای ذهنی یا روانی است که به منظور بهبNNNNود علمکرد افزایش خشنودی و دستیابی به رضایتمندی بیشتر در ورزش و فعالیت جسمانی انجام می شود اهمیت تمرین مهارتهای روانی عملکرد مطلوب در ورزش حاصل ترکیبی از تواناییهای فNNNنی -جسNNNمانی و روانی( تمرکز- اعتماد به نفس -مهار کردن اضطراب)...است. دست کم 50درصد ورزش ذهنی یا روانی است و در برخی ورزشها این مNNیزان بNNه 80تNNا 90 درصد می رسد. رشد مهارتهای جسمانی و روانی هردو مستلزم تمرین دادن آن بخشی است که بNNرای بهبNNود عملکرد نیازمند تقویت است. سودمندی تمرین مهارتهای روانی ‏تحقیقاتی که توسط محققان انجام شد حاکی از اثر مثبت تمرین مهارتهای روانی بر عملکرد بودند. با وجود سودمندیهای تمرین مهارتهای روانی بسیاری از ورزشکاران و مربیان به آن نمی پردازند که علت آن را هم بی اطالعی از نحوه آموزش و تمرین ذاتی و تغییرناپذیر پنداشتن ویژگیهای روانی ذکر می کنند. محتوای برنامه های تمرین مهارتهای روانی ‏محتوای برنامه ها از دو منبع مشخص می شود: یکی نیازی است که مربیان و ورزشکاران اعالم می کنند دیگری پژوهشهایی که ویژگیهای روانی ورزشکاران موفق را بررسی می کنند. مراحل برنامه تمرین مهارتهای روانی ‏مرحله اول :آشنایی با مهارتهای روانی ‏مرحله دوم :آموزش مهارتهای روانی ‏مرحله سوم :تمرین مهارتهای روانی چه کسی برنامه تمرین مهارتهای روانی را هدایت می کند؟ مطلوب آن است که اجرای برنامه با روانشناس ورزشی باشد اما چون استخدام روانشناس برای همه نهادهای ورزشی مقدور نیست می توان اجرای برنامه را به مربی سپرد. تدوین برنامه و نظارت بر اجرای آن را حتما روانشناس باید انجام دهد. مزیت سپردن اجرای برنامه به مربی ارتباط دائم مربی و ورزشکار است. زمان اجرای برنامه تمرین مهارتهای روانی بهترین زمان برای آغاز آموزش مهارتها در فصلی است که مسابقات برگزار نمی شود تا ورزشکار فرصت یادگیری مهارتهای تازه و تمرین آنها را داشته باشند. مقدار وقت الزم برای تمرین مهارتهای روانی معموال 15تا 30دقیقه است که باید سه تا پنج بار در هفته در آغاز یا پایان تمرینات به آن پرداخت. هادی ساعی پرافتخارترین قهرمان تاریخ المپیک ج.ا.ایران هادی ساعی پرافتخارترین قهرمان تاریخ المپیک ج.ا.ایران هادی ساعی پرافتخارترین قهرمان تاریخ المپیک ج.ا.ایران هادی ساعی پرافتخارترین قهرمان تاریخ المپیک ج.ا.ایران هادی ساعی پرافتخارترین قهرمان تاریخ المپیک ج.ا.ایران هادی ساعی پرافتخارترین قهرمان تاریخ المپیک ج.ا.ایران هادی ساعی پرافتخارترین قهرمان تاریخ المپیک ج.ا.ایران هادی ساعی پرافتخارترین قهرمان تاریخ المپیک ج.ا.ایران هادی ساعی مرد روزهای سخت :منبع واعظ موسوی.سید محمد کاظم( )1388روانشناسی ورزشی. انتشارات سمت

51,000 تومان