کامپیوتر و IT و اینترنت

موتور‌های جست و جو

motor_jostejoo

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 25 اسلايد دنیای امروز دنیای اطلاعات است و سریع ترین راه انتقال اطلاعات استفاده از فضای وب می باشد. امروز مسئله بازیابی اطلاعات، از مهم ترین مباحث مورد توجه در حوزۀ مطالعات فضای وب است. کارآمدترین و محبوب ترین ابزار بازیابی اطلاعات، موتورهای جستجو می باشند.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1254 بازدید, 0 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “موتور‌های جست و جو”

موتور‌های جست و جو

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: موتور های جست جو Designed by Cyber man2

اسلاید 3: 3فهرست مطالب: عنوان صفحهمقدمه 4تاریخچه 5معماری موتورهای جستجو 6اجزای اصلی موتورهای جستجو 7انواع موتورهای جستجو 8انواع دسته بندی موتورهای جستجو از لحاظ دسترسی 9بررسی چند موتورجستجو عمومی 10 رتبه بندی موتورهای جستجو 18 بدست آوردن رتبه بالا در موتورهای جستجو 22 فاکتورهای کاهش رتبه در موتورهای جستجو 23منابع 24

اسلاید 4: مقدمه:دنیای امروز دنیای اطلاعات است و سریع ترین راه انتقال اطلاعات استفاده از فضای وب می باشد.  امروز مسئله بازیابی اطلاعات، از مهم ترین مباحث مورد توجه در حوزۀ مطالعات فضای وب است.  کارآمدترین و محبوب ترین ابزار بازیابی اطلاعات، موتورهای جستجو می باشند. 4

اسلاید 5: موتورهای جستجو از سال 1990 در دسترس عموم قرار گرفتند.  موتورهای جستجو از ابزارهائی نظیر گوفر، ورونیکا و آرچی پدید آمدند که در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی طراحی شده بودند. ایدۀ جستجوی عنکبوتی که در آن نرم افزارهای خودکار ، پیوندهای موجود در شبکه را دنبال می کردند، از یک وب سایت به وب سایت دیگر می رفتند و آنها را در نمایه خود ذخیره می کردند. در سال 1994 و 1995 سه موتور جستجوی آلتاویستا، لایکوز و وب کرولر به وجود آمدند.  رقابت در اواخر دهۀ نود میلادی ، تلاش های صورت گرفته منجر به پیدایش و عرضه موتورهای جستجوی دیگری از جمله :معرفی موتور جستجوی گوگل در سال 1998 گردید.تاریخچه:5

اسلاید 6:  موتور جستجو در واقع برنامه ای است که ضمن غربال سازی انبوه میلیونی صفحات وب، آنها را در یک نمایه یا پایگاه اطلاعاتی ذخیره کرده و سپس اقدام به مقایسه و تطبیق در خواست جستجو با این صفحات می کند. پس از آن بر اساس ساز و کار رتبه بندی، صفحات یا مدارک بازیابی شده را به طور رتبه بندی شده در اختیار جستجو گر قرار می دهد.معماری موتورهای جستجو:6

اسلاید 7: 1) روبات خزنده و جمع آوری کننده اطلاعات2) برنامه نمایه ساز و پایگاه اطلاعاتی3) نرم افزار جستجو و رتبه بندی اطلاعات7اجزای اصلی موتور جستجو:

اسلاید 8: انواع موتورهای جستجو از لحاظ دسترسی :موتورهای جستجو عمومی (General Search Engines) موتورهای جستجو تخصصی ((Special Search Engines ابر موتورهای جستجو (Meta Search Engines)انواع موتورهای جستجو از لحاظ روش جستجوی مطالب: موتورهای دارای فهرست راهنمای موضوعی موتورهای کلید واژه ای8انواع موتورهای جستجو:

اسلاید 9: 9انواع دسته بندی موتورهای جستجو از لحاظ دسترسی

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید