mekanike_khodroye_khod_bashid_ghesmate_4

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مکانیک خودرو خود باشید ۴”

مکانیک خودرو خود باشید ۴

اسلاید 1: مكانيك خودرو خود باشيدقسمت چهارممديريت آموزش و توسعه شركت ايران خودرواداره كل آموزش مديران مرداد ماه 86

اسلاید 2: دستگاه سوخت رسانيو اگزوز خودرو

اسلاید 3: باك بنزين (مخزن سوخت)باك بنزين معمولا در عقب و يا بغل وسيله نقليه و (يا در جلو و يا در زير صندلي راننده ) بسته ميشود .

اسلاید 4: .واحد داخل اطاق تشکیل شده از دو قرقره ویک عقربه که جریان لازم از سو ئیج به قرقره سیم پیج اولی (قرقره اصلی )رسیده وسپس انشعاب پیدا می کند – یک شاخه دیگر به باک هدایت میشود .بنا براین قرقره اولی (اصلی ) وسری وقرقره دوم موازی بسته میشود . در واحد باک مقاومت متغییری بکار رفته که جاروی آن به شناور باک اتصال دارد. وقتی که باک خالی است : شناور به کف باک نزدیک می شود وجارودرابتدای مقاومت قرار دارد بنا براین مقاومت باک کاهش یافته و جریان بیشتری از طریق باک به بدنه هدایت می شود پس به قرقره دوم که موازی با واحد باک قرار گرفته جریان کمتری ارسال می گردد وهسته آن نمی تواند بخوبی مغناطیس شود درنتیجه قرقره اول بیشترمغناطیس شده و عقربه را بطرف خالی (E طرف چپ) جذب می کند.وقتی باک پرباشد: شناورهمراه سوخت بالاآمده وجاروی شناورروی سیم پیچ مقاومت حرکت می کند و باعث می گرددمقاومت واحد باک افزایش پیدا نموده و باک جریان کمتری نسبت به قرقره انحراف مصرف نماید درنتیجه متناسب باتغییرات جریان درباک وقرقره انحراف نیروی جاذبه هسته افزایش یافته وعقربه به طرف پر(Fطرف راست)منحرف میشود طرزكار دستگاه سوخت نما

اسلاید 5: بر خلاف نظر عامه حركت در بزرگراه ها سبب افزايش خوردگي سيستم خودرو نميشود . سفرهاي كوتاه شهري تا 5 كيلومتراجازه نميدهد كه سيستم به دماي كاري خود برسد لذا چگالش گازهاي حاصل از احتراق باعث تجمع آب اسيد و در نتيجه خوردگي صفحات فلزداخل منبع اگزوز ميگردد . بدين جهت بايستي تمهيداتي براي افزايش دماي گازهاي آلاينده در زمان روشن شدن موتور و توقفهاي پي در پي صورت پذيرد .در جاده هاي برفي به دليل پاشيدن نمك بر روي جاده ها سطوح خارجي سيستم دچار خوردگي ميگردند .در هر صورت هيچگاه نبايستي از عايق حرارتي مبدل كاتاليزوري غفلت نمود . *** عمرمفيد كاتاليزوري در سفرهاي كوتاه شهري كاهش مي يابد بعبارت ديگر در تاكسي ها اين مسئله بيشتر ديده ميشود و در سفرهاي طولاني عمر مبدل كاتاليزوري افزايش مي يابد ، بااين وجود توصيه ميگردد هر سال يكبار سيستم اگزوز مورد بازرسي قرار گيرد . كاركرد صحيح و مناسب سيستم جرقه ، فيلتر هوا و تعويض روغن موجب افزايش عمر و كارايي مبدل كاتاليزوري ميشود .

اسلاید 6: بنزين در مقايسه با ديگر سوخت‌ها از لحاظ ميزان مصرف انرژي از چاه تا چرخ براي خودروهاي سبك در وضعيت متوسط قرار دارد. ميزان انتشار NOX خودروهاي بنزيني در مرحله چاه تا چرخ نسبتاً پايين بوده در حالي كه ميزان انتشار خروجي آنها نسبتاً بالا مي‌باشد كاهش ميزان انتشارات خروجي و تبخيري انگيزه مهمي براي بهينه‌سازي بنزين و توليد بنزين با فرمولاسيون جديد بوده است. معمولاً فرايند فرمولاسيون جديد حداقل همراه با اضافه نمودن تركيبات اكسيژنه (مانند MTBE و ETBE)، كاهش مواد آروماتيك بنزين و اولفين و نيز پايين آوردن دماهاي تبخير مي‌باشد به لحاظ ايمني مي‌توان بنزين و گازوئيل را سوخت‌هايي ايمن (البته نه بدون خطر) در نظر گرفت. از جمله معايب اين دو سوخت مي‌توان به مواردي چون سخت تجزيه شدن آنها در محيط (عدم زيست تجزيه‌پذير بودن) و نفوذ در آب و خاك و بالطبع آلوده كردن آنها اشاره كرد. خودروهاي سواري بنزيني در صورتي مي‌توانند از مخازن سوخت (باك) فلزي يا پلاستيكي استفاده كنند به مواد تشكيل‌دهنده آن با بنزين سازگاري داشته باشد. بنزين مي‌تواند بعضي از مواد پلاستيكي و فلزي را در خود حل كرده يا موجب زنگ‌زدگي آن شود. به خصوص وقتي كه در آن الكل وجود داشته باشد بنزين

اسلاید 7: پژو 206 صندوقدار پنجمين و آخرين گونه از انواع مدل 206 به شمار مي رود. اين خودرو در ميان مدلهاي ديگر پژو 206 شامل هاچ بك 3 در و 5در ، كوپه روباز و استيشن به دليل برخورداري از صندوق عقب بزرگ و جادار نقش خود را به عنوان يك خودرو خانوادگي ايده آل به خوبي ايفا ميكند. این خودرو اولین خودرو در کلاس ابعادی B/C وخانواده محصولات 206 است كه در هر دو مدل بنزيني و دوگانه سوز جهت تولید انبوه طراحی گردیده است. 206 صندوقدار براي نخستين بار در نمايشگاه خودرو فرانكفورت 2005 به جهانيان معرفي شد. اين خودرو حاصل ايده و فكر ايراني و همكاري دو شركت بزرگ ايران خودرو و پژو مي باشد. پروژه 206SD با كد T13 از مارس 2004 و با هدف طراحي و توليد مدل سدان اين خودرو براي عرضه در بازار ايران و 39 كشور دنيا شروع شد. ايران‌خودرو تنها عرضه كننده اين محصول در بازارهاي صادراتي خواهد بود. خودروي 206 صندوقدار بصورت 19 مدل مختلف طبق تعريف بازار كشورهاي صادرتي و بازار ايران توليد و عرضه خواهد شد. اين مدلها در موتور، گيربكس، سيستم تعليقّ، سيستم ترمز، نوع سوخت مصرفي و تجهيزات جانبي متفاوت خواهند بود. پژو 206صندوقدار

اسلاید 8:  مشخصاتمدل 1مدل 2اتوماتيك ابعادطول 4188 mm4188 mm4188 mmعرض1655 mm1655 mm1655 mmارتفاع1456 mm1456 mm1456 mmفاصله بين دو محور 2443 mm2443 mm2443 mmبدنهنوع رنگ متاليکمتاليکمتاليک

اسلاید 9: كنيستر (بازياب بخاربنزين )***وظيفه كنيستردر كشورهاي توسعه يافته طبق قانون ، آلودگي حاصل ازبخارات هيدروكربن ها در خودرو بايستي كاهش يابد .بخارات بنزين داخل باك توسط كنيستر براي استفاده مجدد موتور ذخيره ميشود . بدين صورت مانع از آزاد شدن بخارهاي بنزين به محيط ميشود .***شرح كنيستر بين باك وو ورودي لوله مانيفولد قرار ميگيرد . داخل كنيستر كربن فعال براي جذب بخار بنزين وجود دارد و در نتيجه هوا براحتي وارد آن ميشود .***توجه :سيستمم كنيستر بر روي خودروهاي پژو 206 ، پژو پارس ، پژو 405 و سمند نصب شده است .

اسلاید 10: متعلقات سيستم اگزوزمنيفولداگزوزمنبع اگزوزوسطمنبع اگزوزعقبكاتاليزورطول تقريبي مجموعه اگزوز 3 متراست كه در زير خودور نصب ميگردد .شكل ظاهري مجموعه اگزوز بر اساس نوع موتورو خودرو تغيير ميكند .لوله اگزوز از موتور خودرو تا انتهاي آن كه تنها جائي است كه اگزوز قابل رويت مي باشد ، امتداد مي يابد .

اسلاید 11: وظيفه سيستم اگزوز هدايت و انتقال گازهاي خروجي حاصل از احتراق د رموتورهاي احتراق داخلي گازهاي حاصل از احتراق توسط مانيفولد دود جمع شده و به سمت منبع اگزوز و از آنجا به لوله انتهائي اگزوز هدايت ميشود .كاهش آلايندگي دودهاي حاصل از احتراقاحتراق ، 4 نوع گاز از آلاينده هاي خطرناك را در محيط منتشر ميسازد :منوكسيد كربن – هيدروكربنهاي حاصل از احتراق ناقص – اكسيدهاي نيتروژن – دوده حاصل از احتراق موتورهاي ديزلبا واكنشهاي شيميائي كه مبدل كاتاليزوري انجام ميدهد ميزان آلاينده ها كاهش مي يابد .مبدل كاتاليزوري تنها در خودروهايي كه سوخت بدون سرب استفاده مي كنند كاربرد دارد .منوكسيد كربن هيدروكربن اكسيد نيتروژندي اكسيد كربن آبگاز نيتروژنكاتاليزور

اسلاید 12: وظيفه سنسور اكسيژن اصول كاركرد براي كاركرد صحيح مبدل كاتاليزوري بايد نسبت سوخت و مواد بصورت دقيق كنترل گرديده و دماي مبدل كاتاليزوري در محدوده 600 تا 800 درجه سانتيگراد حفظ شود .وظيفه سنسور اكسيژنسنسور اكسيژن موظف است مقدار اكسيژن موجود در گازهاي حاصل از احتراق را اندازه گيري نموده و به ECU خودرو منتقل نمايد . اين اطلاعات پردازش گرديده و در نهايت ميزان دقيق و بهينه سوخت توسط واحد ECU تعيين ميشود .توجه : سنسور اكسيژن در خودروهاي پژو 206 ، پارس ، 405 و سمند نصب شده است .

اسلاید 13: آنچه بايد در هنگام ظاهر شدن عيب در سيستم اگزوز بدانيد .بخاطر داشته باشيد كه مبدل كاتاليزوري ، حساس و آسيب پذير است ! حتي بروز اشكال در سيستم جرقه ، بنزين نامناسب ( با سرب ) و افزودنيهاي روغن نيز باعث آسيب ديدگي مبدل كاتاليزوري ميگردد .خرابي يك سيستم اگزوز علاوه بر ايجاد صداي ناهنجار سبب صدمه ديدن موتور نيز ميگردد .

اسلاید 14: با توجه به آمار خرابي سيستم اگزوز آنچه كه مشاهده ميشود اين است كه سيستم اگزوزي كه توسط كارخانه بر روي خودرو نصب گرديد كه بندرت تعويض ميشود .سازندگان قطعات شركت ايران خودرو و از جمله سازندگان اگزوز ، سعي شان برآن است كه كيفيت محصولات خود را با خواسته هاي ايران خودرو و نيازهاي مشتريان هماهنگ سازند .به چه دليل استفاده از قطعات اصلي ايران خودرو توصيه ميشود ؟

اسلاید 15: Lllllllllllllllllمممممك نخنحخمممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممبطور كلي با افزايش ميزان آلاينده ها ، خسارتهاي جبران ناپذيري بر گياهان ، حيوانات و بويژه انسانها وارد خواهد شد .شركت ايران خودرو تلاش زيادي در كاهش آلودگي از خودروهاي بنزيني و ديزلي دارد . از اينرو با توليد خودورهاي انژكتوري و نصب كاتاليزور در خودرو ها سعي در بهينه سازي اين روند دارد .

اسلاید 16: پايان

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید