علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

نحوه عملکرد سرویس ADSL

nahve_amalkarde_servicehaye_adsl

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نحوه عملکرد سرویس ADSL”

نحوه عملکرد سرویس ADSL

اسلاید 1: نحوه عملکرد سرویس ADSL دراین ارائه در راستای افزایش میزان آگاهی کاربران از نحوه عملکرد سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL)، سعی به معرفی ارکان تاثیرگذار در ارایه اینترنت پرسرعت ADSL))و همچنین پاسخگویی به سوالات متداول در ارتباط با سرعت دسترسی به سایتهای اینترنتی ،شده است .

اسلاید 2: شماتیک کلی:

اسلاید 3: نمایی از نواحی تشکیل دهنده سرویس ADSL

اسلاید 4: ناحیه 1:محل کاربر این ناحیه شامل منزل یا محل کار کاربر می باشد. کاربر از طریق یک دستگاه که اصطلاحا مودم ADSL نامیده می شود و از طریق خط تلفن به اینترنت متصل می گردد. کامپیوتر یا لب تاپ کاربر از طریق کابل و یا از طریق سیستم بیسیم به مودم ADSL متصل می گردد. در صورتیکه در خانه یا محل کار کاربر چندین کامپیوتر، لپ تاپ یا تبلت موجود باشد، همگی آنها می توانند بطور همزمان از طریق سرویس ADSL به اینترنت دسترسی پیدا نمایند. در ناحیه 1، مواردی که بر سرعت و کیفیت دانلود و باز شدن صفحات وب تاثیر گذار میباشند عبارتند از : کیفیت خط تلفن داخل منزل مشترک، نوع پریز تلفن متصل به مودم ،سیستم کامپیوتر کاربر، کیفیت مودم کارت شبکه، کیفیت شبکه بی سیم بین مودم و کامپیوتر، کیفیت کابل بین مودم و کامپیوتر و تعداد کامپیوترهایی که همزمان از اینترنت استفاده میکنند و عملکرد کامپیوتر (سیستم عامل، مرورگر و ...) میباشند.

اسلاید 5: ناحیه 2خطوط تلفن این ناحیه شامل سیم مسی تلفن از ساختمان کاربر تا مرکز مخابرات منطقه می باشد. مالکیت این قسمت به عهده شرکت مخابرات است. لازم به ذکر است، شرکتهای ارایه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت، هر ماه مبلغی تحت عنوان آبونمان از طرف مشترک به شرکت مخابرات جهت تعمیر و نگهداری این خطوط پرداخت می نمایند. در ناحیه 2، پارامترهای اصلی تاثیر گذار عبارتند از : سیم مسی استفاده شده از ساختمان مشترک، میزان فاصله ساختمان مشترک تا مرکز مخابراتی، میزان پارازیت موجود بر روی خط تلفن و... میباشند.

اسلاید 6: ناحیه 3:مخابرات شهر این ناحیه شامل مرکز مخابراتی هر ناحیه می باشد. تمام خطوط تلفن کاربران هر منطقه به مرکز مخابرات آن ناحیه متصل می شوند. از آنجا که شرکتهای ارایه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت ( مانند پارس آنلاین ) برای برقراری سرویس ADSL در هر مرکز مخابراتی نیاز به نصب تجهیزات مورد نیاز دارند، به این منظور خدماتی نظیر برق، فضا، تهویه و ... را از شرکت مخابرات آن ناحیه اجاره می نمایند. در ناحیه 3، پارامترهای مهم تاثیرگذار عبارتند از : کیفیت سیم مسی استفاده شده در مرکز مخابراتی، جهت ایجاد اتصال بین تجهیزات متعلق به شرکت ارایه دهنده خدمات اینترنت پرسرعتADSL) و خط تلفن مشترک میباشند. (فرایند انجام اتصال بین تجهیزات شرکت ارایه دهنده خدمات اینترنت و خط تلفن مشترک اصطلاحاً رانژه مخابراتی نامیده میشود.)

اسلاید 7: ناحیه 4:مخابرات استان و زیرساخت تمامی شرکتهای ارایه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت جهت ایجاد ارتباط بین مراکز مخابراتی و ساختمان مرکزی خود نیاز به تهیه خطوط ارتباطی شهری و بین شهری دارند. این خطوط ارتباطی مشابه اتوبانها، بزرگراههای حمل و نقل شهری و بین شهری می باشند. به مجموع این خطوط ارتباطی، شبکه ملی ارتباط داده گفته می شود. این شبکه ارتباطی توسط شرکت مخابرات (مشابه شهرداری که اتوبانها و بزرگراههای داخل شهری را فراهم می نماید) و شرکت زیرساخت(مشابه وزارت راه و ترابری که اتوبانها و بزرگراههای بین شهری را فراهم می نماید) مهیا می شوند. در ناحیه 4، پارامتر های مهم تاثیر گذار بر سرعت و کیفیت سرویس عبارتند از : کیفیت مناسب خطوط ارتباط شهری و بین شهری و همچنین پهنای باند مناسب از مراکز مخابراتی تا ساختمان مرکزی شرکت ارائه دهنده اینترنت میباشد.

اسلاید 8: ناحیه 5:PAPها این ناحیه شامل تجهیزات واقع شده در ساختمان مرکزی شرکتهای ارایه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت می باشد. عمده وظایف این تجهیزات، شناسایی کاربر،چک نمودن اعتبار قرارداد، محاسبه میزان مصرف، تنطیم سرعت اتصال به شبکه اینترنت و در نهایت اتصال کاربر به شبکه زیرساخت کشور به عنوان دروازه ورود به اینترنت میباشد.یکی از وظایف اصلی تجهیزات نصب شده در ساختمان مرکزی شرکت ارایه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت، تعیین سرعت دسترسی به اینترنت میباشد. مشخصاً سرعت دانلود یا باز نمودن صفحات وب نمیتوانند از سرعت دسترسی تعیین شده در این تجهیزات بالاتر باشد.

اسلاید 9: ناحیه 6:شرکت زیرساخت این ناحیه شامل شرکت زیرساخت کشور که عهده دار ایجاد و نگهداری بزرگراههای ارتباطی بین شهری، خریداری خطوط ارتباطی برون مرزی، تامین کل اینترنت کشور، تضمین کیفیت خطوط ارتباطی در محدوده جغرافیای ایران و همچنین فروش اینترنت به متقاضیان حقوقی(شرکتهای ارایه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت، شرکتهای و سازمانهای دولتی و ....) می باشد. در ناحیه 6، پارامتر تاثیرگذار بر سرعت و کیفیت سرویس، کیفیت خطوط ارتباطی برون مرزی فراهم شده توسط شرکت زیرساخت، میباشد.

اسلاید 10: مبادی اینترنت ایران:

اسلاید 11: پهنای باند ورودی به ایران از طریق فیبر نوری تامین می‌شود. تا سال ۱۳۸۴، قسمت عمدهٔ پهنای باند ایران از طریق کابل دریایی بین جاسک و فجیره تامین می‌شد که به علت وابستگی به یک ورودی، قطعی‌های عمده در اینترنت ایران رخ می‌داد. سال۱۳۸۸، ایران تعداد مبادی اینترنت خود را به ۹ عدد افزایش داد به شکلی که با تمام کشورهای همسایه به جز پاکستان، فیبر ارتباطی دارد. به علاوه ایران در این سال خبر از پیوستن به شبکه فالکون داده شد؛ به این ترتیب ظرف پانزده سال بعدی، ایران می‌بایست مستقیماً به شبکه فیبرنوری جهانی (فلگ) بپیوندد.در آبان ۱۳۹۱، مجموع پهنای باند ایران از طریق ۹ درگاه مختلف برابر با ۴۶۷stm1 اعلام شد که معادل ۷۲،۶۲۷ مگابیت در ثانیه است. پهنای باند ورودی به ایران توسط شرکت ارتباطات زیرساخت تهیه می‌شود

اسلاید 12: در حال حاضر 9 درگاه اینترنتی در کشور وجود دارد و کابل بوشهر جدید‌ترین مسیر اینترنتی کشور به‌شمار می‌رود. در حال حاضر دو درگاه اینترنتی در مرزهای چابهار وجود دارد که هر کدام از آن‌ها با ظرفیتی معادل STM 64 فعال هستند. بندر‌عباس با ظرفیتی معادل STM 55، آستارا با STM 56 و نوردوز با STM 64 از دیگر درگاه‌های اینترنتی کشور به‌شمار می‌روند. در مرز‌های بازرگان نیز درگاهی با ظرفیت STM 96 فعال است و درگاه‌های سه‌رود و جاسک به ترتیب با ظرفیت‌های 64 و4 STM1 دیگر درگاه‌های اینترنتی کشور به‌شمار می‌روند.

اسلاید 13: اینترنت در ایران در سطح جامعه اکثراً محدود به وب‌گردی و ارتباطات راه‌دور و در دانشگاه‌ها تحقیقات علمی است و تجارت الکترونیک به علت نبود زیرساخت‌ها و قوانین لازم در سطح محدودی ارائه می‌گردد.در سال ۱۹۹۳، ایران دومین کشوری در خاورمیانه بود که به اینترنت متصل شد. از آن زمان، تعداد کاربران اینترنت در ایران روند فزاینده‌ای داشته به شکلی که در فاصلهٔ سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ با رشد متوسطی حدود ۴۸٪ در سال، این تعداد به حدود ۲۳٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر رسید در آخرین آمار اعلام شده در سال ۲۰۱۱، تعداد کاربران ایرانی ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود، تعدادی که بیش از نیمی از کاربران اینترنت در کل خاورمیانه رادر این سال به خود اختصاص داده است.

اسلاید 14: اما بر اساس آمار دسامبر ۲۰۱۲ ایران به لحاظ سرعت اینترنت در دسترسی برای کاربران خانگی، در بین ۱۷۸ کشور در جایگاه ۱۶۳ قرار گرفته است و از بین کشورهای خاورمیانه تنها مصر و سوریه رتبهٔ پایین‌تری دارند. همچنین در فصل اول سال ۲۰۱۳ ایران در بین کشورهای جهان جزء کندترین کشورها در زمینه ارائه اینترنت پرسرعت است. کاربران اینترنت در ایران هم از فیلترینگ اعمال‌شده توسط نهادهای دولتی و هم از فیلترینگ معکوس اعمال‌شده توسط شرکت‌های وابسته به کشورهایی که ایران را تحریم کرده‌اند، رنج می‌برند. همچنین، تولیدکنندگان محتوا در اینترنت طبق قانون موظفند که اطلاعات شخصی خود و ویژگی‌های فنی وب‌گاه خود را نزد دولت ثبت کنند.

اسلاید 15: نمودار رشد کاربران اینترنت ایران، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۱؛ نمودار تعداد کاربران اینترنت به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت ایران را نشان می‌دهد. منبع: بانک جهانی

اسلاید 16: در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۰ از میان ۱۵۲ کشور بررسی شده، ایران پس از کشورهایی چون ونزوئلا، نیجریه، بولیوی، عراق، پاراگوئه وجزایر ترک و کایکاس با سرعتی برابر ۰٫۶۱ مگابیت بر ثانیه در رتبه ۱۴۴ قرار گرفت. آمار منتشرشده در مرداد ۱۳۹۰ نیز حاکی از آن بود که از نظر متوسط سرعت اتصال کاربران به اینترنت، ایران در بین کشورهای جهان رتبه پنجم از آخر را داراست. بر اساس آمار دی ۱۳۹۱ ایران به لحاظ سرعت اینترنت خانگی، در بین ۱۷۸ کشور در جایگاه ۱۶۳ قرار گرفته‌است.

اسلاید 17: ناحیه 7:سازمانهای نظارتی ایجاد محدودیت به منظور حفظ و صیانت از شئونات اسلامی، فرهنگی و اخلاقی در فضای مجازی توسط سازمانهای نظارتی.اصلی‌ترین مرجع مسئول در این رابطه شورای عالی انقلاب فرهنگی و پس از ان شورای عالی اطلاع‌رسانی است.اعضایی از این دو شورا به همراه اعضای دیگری از قوای سه گانه، کمیته‌ای به نام کارگروه تعیین محتوای مجرمانه اینترنتی را تشکیل می‌دهند که نهاد تصمیم‌گیرنده در مورد فیلترینگ اینترنت در ایران است.در ناحیه 7، نحوه عملکرد سیستم نظارتی (فیلتیرنگ) بر روی سرعت دانلود و باز شدن صفحات وب تاثیرگذار میباشد.

اسلاید 18: ناحیه 8اینترنت این ناحیه به معرفی نحوه هدایت درخواست کاربر در فضای اینترنت می پردازد. در صورتیکه مقصد نهایی کاربر در خارج از کشور باشد، درخواست کاربر پس از عبور از شرکت زیرساخت ایران، وارد شرکت جهانی اینترنت می گردد و از طریق شبکه ارتباط بین الملل، به مقصد نهایی می رسد. بطور مشابه، در صورتیکه مقصد نهایی کاربر در داخل کشور باشد، درخواست کاربر پس از رسیدن به شرکت زیرساخت کشور از طریق خطوط ارتباطی شهری و بین شهری به سمت مقصد نهایی هدایت می شود. در ناحیه 8، وجود ظرفیت (پهنای باند) کافی بر روی خطوط ارتباطی برون مرزی (شبکه ارتباط بین الملل)، مهمترین پارامتر میباشد.

اسلاید 19: ناحیه 9شبکه جهانی اینترنت اینترنت فضایی جهت دسترسی و تبادل اطلاعات می باشد. اطلاعات در محیط اینترنت بر روی کامپیوترهایی که اصطلاحاً سرور نامیده می شود، قرار دارند. جهت سهولت در دسترسی به اطلاعات موجود بر روی این سرورها که در داخل یا خارج کشور قرار دارند، از ابزارهایی مانند مرورگرهای اینترنتی، ایمیل و ... استفاده می شود. در ناحیه 9، عملکرد نامناسب سرور مقصد (سرور حاوی سایت مطالب درخواستی) و همچنین وجود ارتباط مناسب با ظرفیت کافی به شبکه اینترنت، مهمترین پارامتر می باشد.

اسلاید 20: با تشکر از بذل توجه تان

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید