کسب و کار مدیریت و رهبری

نظام آراستگی ۵اس (۵S Metodology – 5S System)

methodology-s

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
این پاورپوینت به معرفی و ارایه نظام آراستگی ۵اس (۵S Metodology - 5S System) در سطح کارشناسی ارشد و کارشناسی می پردازد. با توجه به جامعیت مطالب و طراحی زیابی فایل کاملا آماده برای یک ارایه دانشگاهی می باشد. محتوای فایل: ۱- مقدمه - تعریف و مفهوم نظام آراستگی ۵S - شناخت نظام - اصول نظام - ویژگی های نظام - اهداف نظام - مزایای نظام - تشریح اصول نظام - ارکان نظام - موانع اجرای نظام - عوامل موفقیت در اجرای نظام
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
561 بازدید, 7 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظام آراستگی ۵اس (۵S Metodology – 5S System)”

نظام آراستگی ۵اس (۵S Metodology – 5S System)

اسلاید 1: نظام آراستگی 5S5s methodology

اسلاید 2: مقدمه بعد از پایان جنگ جهانی دوم، اقتصاد ژاپن و صنعت این کشور در ورطه نابودی قرارگرفته بود و با تلاش و کوشش سخت مردم این کشور مخصوصاً دراحیای دوباره صنایع آن مرز و بوم، صنعت این کشور وارد مرحله جدیدی از توسعه و بهتر بگوییم تبلور دوباره شد در این راستا فعالیت های مختلفی از سوی کارشناسان و مهندسان ژاپنی شکل گرفت تا صنایع دوباره بازیافته خود را بر پایه دانش روز مهندسی بر پا کنند که در این راستا می توان از استفاده موثر از افراد متخصصی همچون دکتر ادوارد دمینگ در دهه پنجاه میلادی نام برد.با این سیر تحول که در ژاپن طی شد دیری نپائید که کارشناسان ژاپنی با استفاده از اندوخته هایی که از مشاوران برجسته آمریکایی و اروپایی بدست آورده بودند شروع به پایه گذاری سیستم های مدیریتی و کاری مختلف در جهت ارتقاء سازمان های خود کردند که سیستم 5S یکی از عمده ترین فعالیت های آنان بود.

اسلاید 3: تعریف و مفهوم 5S مجموعه ای از استانداردها و فعالیتهایی که در قالب یک نظام فرهنگی، مدیریتی و ایجاد محیطی سامان یافته، مرتب، پاکیزه، زیبا، دلپذیر، خلاق و حفظ آن، تأکید دارد. هدف نهایی بکارگیری 5S پیشگیری از اتلاف است.

اسلاید 4: شناخت نظام 5S «پنج اس» نظامی است که در ژاپن بصورت نهادینه مورد استفاده قرار گرفته و نتایج بسیار خوبی را برای واحدهای صنعتی و خدماتی به ارمغان آورده است. نتایجی که معمولاً با استفاده از این روش حاصل می گردد را می توان به اختصار به پیشگیری از حوادث، کاهش وقفه کاری و افزایش بهره وری در محیط کار عنوان نمود. بطور کلی هدف نهایی «پنج اس» پیشگیری از اتلاف است. علیرغم اینکه سیستم «پنج اس» به ظاهر خیلی ساده و قابل فهم است و انجام آن اصول نیز خیلی ساده به نظر می‌آید ولی عموماً سازمانها و واحدها برای پیاده کردن آن در عمل با مشکلات فراوان روبرو هستند. دلیل این امر را باید در ظاهر ساده آن جستجو کرد. در واقع تحقق «پنج اس»از آن رو دشوار است که مدیران و پرسنل اجرایی از اهداف و مأموریتهای آن بصورت صحیح اطلاع کاملی ندارند. بنابراین اجرای نظام «پنج اس» و تدارک بستر مناسب برای انجام آن تا زمانی که اصول آن به خوبی شناخته نشده کاری بسیار دشوار است.

اسلاید 5: اصول نظام 5Sعبارت «پنج اس» براساس حروف ابتدای پنج واژه ژاپنی انتخاب شده است. جدول زیر معادل پنج واژه مذکور را به ترتیب از چپ به راست به سه زبان ژاپنی، انگلیسی و فارسی نمایش می‌دهد:ساماندهیSortSeiriپاکیزه سازیSet in orderSeisoنظم و ترتیبshineSeiton استانداردسازیStandardizeSekitsuانضباطSustainShitsuke

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید