صفحه 1:
نظام آموزش و پرورش کشور فرانسه
صفحه 2:
_بريايه مساحتء» TCM ee O ST a ما
_سومين كشور بزركّ در كل قاره ارويا
_دومين كشور يرجمعيت ارويا با جمعيتى بيشتر از 65/2 ميليون تن
ecovarier ec coer ye Bernt Ss ten errno neers 1۱
awil,s Kin 5
ae ا ا ا ليسي
ا ب 1 حاک
ایجاد می کنند.
صفحه 3:
۱ ا ا ا nes era
BSG Sty CS cine) ys oer ا
ety) PURE CMG) Up Se Re SU Nee Tere wee Ws Sea pe C ae
BEC RCS Sie SC MeN eT iC ay USC Swe Se) MCh Serie rig
PS UES hy ir eer lls | ed ep ep ee
WESC سر DCRR eee
cell yeti ty) a caso ee ee
صفحه 4:
7
Ber Crp TSE e or Ie er SC SOrh Pais Np Trae py
POP رسع Je eee ee
صفحه 5:
۴" ۵
صفحه 6:
5 نظام آموزشی
>
FERPA PERU ORT ل lho ae eee On
(COPE RCoN Ben ا wear dae waco Dy) ev ease ir y her rye SenCe eM eter)
Nh Re
< دراین محور, تلاش های متفکران و مسولان کشور ظرف مدت بیش ازدو قرن پس از انقلاب
۱
و( الا(
آموزشی کشور مورد توجه قرار گرفته است.
Row fersrelir | eye ee meres racy ont eee are encore ne eye ed
۶ درجهت پاسنگویی به ار ۵ و PN fst ry
دیده است.
صفحه 7:
0
ا را spu gee oe a
EPEC UB Ee aeat were Me Ores Loe ee ier sce er per Rover]
متوسطه دریافت نموده و برخی دیگر نیز به آموزش فنی و حرفه ای روی می
آورند.
[0 ا eres]
99
۶ - تفکیک مقاطع آموزش ابتدایی و و متوسطه از یکدیگر.
< - امکان حضور کلیه کودکان گروه سنی 5-3 سال در کلاسهای پیش دبستانی
فراهم گردید.
ره را تا ار را ار
1
صفحه 8:
۱۳ ار ی را 6 open eee
[۳ 7 levy
ol میادرت ندر
< در 3 سال اول آموزش رسمىء آموزش يايه در حوزه مهارتهاى بايه (ابتدايى) ارائه
ا |
Sse cee ey
EOP p ane Centar CESS Uri vere cel Pree ا ا ا
۳
صفحه 9:
در کلیه | مشاوران متخصصی در جهت ارائه
Reels) yell cl) cal sea oe eens
ا ار Oy ۳1 ار oP
نظر گرفته شده است.
صفحه 10:
آموزش پیش دبستانی
ا ا لت
eee ل ا 1 0
pow
0 ROO bree Re Ny
Pen SEO Lerner: Shire Orem Meee] ا MED e Ee EC Ley
شخصیت اجتماعی آنان میباشد.
ا ل 0
كارآموزان متبحر به اجرا كذاشته شد.
0 ا ا ا ere lg
از 2 میلیون کودک فرانسوی مبادرت می نمایند.
صفحه 11:
>
و
ميكردد جرا كه خدمت سربازى درحال حاضر در كشور فرانسه به حالت تعليق درآمده و با اجراى جامع جذب
سرباز معلم 300[ جایگزین گردیده است.
۱۳۱ Pesce oh hss yey lls ار
1 ۱ coi istic scl ا Eee EC
< در مناطق کم جمعیت نیز کلاس های موقتی پاره وقت تشکیل میگردد.
۶ به طور کلی دانش آموزان به سه دسته تقد کر
کودکان
نوجوان. جوانان
صفحه 12:
۳ سياست هاى اموزشى بيش دستانى)
0 ewte] BC ne atten pT rvar Yt rec pers Ov Ape Pg
كه مراكز بيش دبستانى به عنوان ابزارى جهت برخوردارى از برابرى فرصت
000 ا ا ل Fy
م اا 00
ee ee ا ۷
صفحه 13:
اهداف اآموزشی لس دشتانی)
ف ا ا ا ا ا ا ا ا ا ل
كاركران و مهاجرین
۱ Mes eee nesters
3- توسعه كليه امكانات بالقوه كودكى در جهت شكل يذيرى شخصيت و...
4- رشد هوشی, حسی-حرکتی و ذهن کوکان
5- رشد ارتباط غیرکلامی و کلامی
ا 5
vvvvyvy
7- مشارکت در تشخیص نارسایی هایی حسی-حرکتی و ذهنی و فراهم سازی
ا ل ار مم
2 ا ا ل ا ee
اجتماعى
صفحه 14:
۳ نقاط ضعف و قوت كرك (بیش دبستانی)
ا ا ا ل BME
eee ا ۳
دبستانی شده و مراکز پیش دبستانی عمومی که در بر آموزش مهارت های سواد و
ا hi ۳۹
افزايش نرخ موالید در فرانسه به وارد آمدن فشار بر پیکره نظام آموزشی کشور
منجر گردیده است.
صفحه 15:
آموزش ابتدایی
مع
FOE PIO Csr رار Fe
ار
۱۳۳ ی ی
ارت ot ee ee
Reeve seer Stroen Numer re] pwr Cp re mer ed Ne ore od
۳ نموه
0200 ا cen nen hare
Paces ip Peart ear ype rer rye hea owe ey ae تكهدارى از آنها
الإ لا ا ا ااا ار ار ل
صفحه 16:
سر
صفحه 17:
1
۲۲۱ ace weed] eee
POMPOM Ter eli lley cn oll
0 er Se
erp RCE erT pe Ho) Src ern Lr bene tle SCP nCl SCOPE RUPEES
۱9۹] ۱ ا ا ل ee TIN
000700077 111 رده سنى 11 شال
صفحه 18:
8 دوره متوسطه
ore rene cere لت >
(Cerra) Ev vrreey
صفحه 19:
ا كل از ۳
3797 fiers Sle cle Jw li eee eo
“an ذیل متشکل گر
[0 ا ا ا ا ا >
PON a hs Loo) ا ا
متوسطه یاد میگردد.
راهنمایی تحصیلی 6
00 Ta Sr erie ا OTP)
Rostep vert re Coen] ا ا DEOL BTD)
ا purify weblog را ات
شناخته شده است.
صفحه 20:
و تکام بخشی به مهارت های آموزشی فراگرفته شده دانش آموزال ۳
5 | ور آبتدایی و توسعه دانش آنان طی مقطع آموزش ۰۰ ۳
وا ا-تماعی شدن دانش آموزان و شکوفایی شخصیتی و ها ۳
آنان به سوی ادامه تحصیلات آکادمیک.
x 3
Se Ss
صفحه 21:
۳ سیکل دوم آموزش متوسطه(لیسه)
eee ee
۳
اهداف آموزشی
edie ane] AWS ار ار ۱۳
| ا ا ا Scene cer a a
POSES ROM ا TSO NCES)
۱ از از را از ار ار rere oO
صفحه 22:
۱۱ e9) JSuw 049) Slraal>
SEPA Dee ا ass ro] Petar rnc ا ere ese
Cre we CeO CU RCS ESL eS i ee wre COME LS mel reer
كار فردى و كروهى و تقويت حس مسئوليت يذيرى
a ne ee)
صفحه 23:
corr فنی و حرفه ای
ا ل Ree DCE Sr ee peer] STi الكت
ار ار ا 0209
۳ Ber Web Eee ne ا
آموزش هاى حرفه اى با طيف كسترده اى از مهارتهاى آموزشى و شغلى
ox 6
م اا 7 00
53,15 00 ار ا را
Bao irre ie csr pe trae)
درکلاس درس طی ساعات آموزشی ملزم می
بدین ترتیب برخورداری از حقوق آموزشی, ت
بیمه اجتماعی و حقوق و مزایای کاری ویژه
در قانون كار كشور فرانسه بيش
صفحه 24:
oll