سایر تحقیق و پژوهش

نظریه تصمیم گیری  انواع آن

tasmim-giri-6

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه تصمیم گیری  انواع آن”

نظریه تصمیم گیری  انواع آن

اسلاید 1: نظریه تصمیم گیری  انواع آنارائه:

اسلاید 2: تاریخچه نظریه های تصمیم گیری اگر تاریخچه نظریه های تصمیم گیری را مرور کنیم، می‌بینیم که در بخش زیادی از تاریخ زندگی انسان، بحث تصمیم گیری بیشتر از فرایند تصمیم گیری بر روی نتیجه تصمیم گیری تمرکز داشته است.این را بهتر از هر کسی فالگیرها می‌دانسته‌اند و می‌دانند.تاریخچه تصمیم گیری در هزاران سال گذشته، سرشار از فالگیرهایی است که به جای دیگران و برای دیگران تصمیم می‌گرفتند و هیچکس از آنها، علت تصمیم گیری و فرایند پیشگویی‌شان را نمی‌پرسید.اگر چه در تاریخ بدنامی این نوع فال‌گیرها بیشتر برای اوراکل‌های معبد دلفی باقی مانده است، اما این سبک تصمیم گیری بر اساس پیش گویی، هزاران سال در سراسر نقاط کره زمین به شکل فراگیر رایج بوده است.

اسلاید 3:

اسلاید 4: نظریه تصمیم و انواع آن«نظریه تصمیم» (Decision Theory)، مطالعه در مورد گزینه‌های یک تصمیم است. نظریه تصمیم را می‌توان به دو شاخه تقسیم کرد: «نظریه تصمیم‌گیری اصول‌گرا» (Normative Decision Theory)، که نتایج تصمیمات را تجزیه و تحلیل یا تصمیمات بهینه را با توجه به محدودیت‌ها و فرضیات، مشخص و تعیین می‌کند. ولی نوع دوم، یعنی «نظریه تصمیم توصیفی» (Descriptive Decision Theory) چگونگی فرآیند تصمیم‌گیری در افراد تحلیل را مورد بررسی قرار می‌دهد. همانطور که مشخص است یکی به نتایج تصمیم و دیگری به نحوه اتخاد خود تصمیم توجه دارد.

اسلاید 5: نظریه تصمیم اصول‌گرا، با حوزه «نظریه بازی» (Game Theory) ارتباط نزدیک دارد و یک موضوع میان رشته‌ای محسوب می‌شود، که توسط اقتصاددانان، آمار شناسان، دانشمندان داده، روانشناسان، زیست شناسان، دانشمندان علوم سیاسی، فیلسوفان و دانشمندان علوم رایانه، هر کدام به نوعی، مورد مطالعه قرار گرفته است. کاربردهای تجربی این نظریه، معمولاً با کمک روش‌های آماری و اقتصادسنجی انجام می‌شود.

اسلاید 6: نظریه تصمیم اصول‌گرا، با حوزه «نظریه بازی» (Game Theory) ارتباط نزدیک دارد و یک موضوع میان رشته‌ای محسوب می‌شود، که توسط اقتصاددانان، آمار شناسان، دانشمندان داده، روانشناسان، زیست شناسان، دانشمندان علوم سیاسی، فیلسوفان و دانشمندان علوم رایانه، هر کدام به نوعی، مورد مطالعه قرار گرفته است. کاربردهای تجربی این نظریه، معمولاً با کمک روش‌های آماری و اقتصادسنجی انجام می‌شود.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید