علوم انسانی و علوم اجتماعی روانشناسی و روانپزشکی

نظریه روانشناسی فردنگر آلفرد آدلر

Alferd-Adler

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه روانشناسی فردنگر آلفرد آدلر”

نظریه روانشناسی فردنگر آلفرد آدلر

اسلاید 1: روانشناسی فردنگرآلفرد آدلر

اسلاید 2: زندگی نامهاوایل کودکی آدلر با بیماری، آگاهی از مرگ و حسادت به برادر بزرگترش مشخص می شود.آدلر به نرمی استخوان مبتلا بود و در 3 سالگی، برادر کوچکترش در تخت کنار او مُرد.آدلر در 4 سالگی در اثر ذات الریه، نزدیک به مرگ بود. وی زمانی که دکتر به پدرش گفت «پسر شما از دست رفته است» تصمیم گرفت دکتر شود.آدلر نسبت به برادرش و کودکان دیگر محله که همگی سالمتر از وی به نظر می رسیدند، احساس حقارت می کرد. در نتیجه تصمیم گرفت برای چیره شدن بر احساس های حقارت، سخت تلاش کرده و خود را وادار کرد تا به بازی ها و ورزش ها ملحق شود. به تدریج پیروز شد و احساس اعتماد به نفس و پذیرش اجتماعی کسب کرد.او برای تحقق بخشیدن به آرزوی کودکی، به تحصیل پزشکی در دانشگاه وین پرداخت.1

اسلاید 3: او با عنوان چشم پزشک، شغل آزاد را شروع کرد ولی طولی نکشید که به پزشک عمومی تغییر جهت داد. او از ناتوانی خود در پیشگیری از مرگ، مخصوصا بیماران جوان، ناراحت بود که تصمیم گرفت در عصب شناسی و روان پزشکی تخصص بگیرد.آدلر و فروید، 9سال همکاری داشتند. فروید در آغاز روی آدلر خیلی حساب میکرد و مهارت او را به عنوان پزشکی که توانسته بود اعتماد بیمارانش را جلب کند، تحسین می کرد.با اینکه آدلر رئیس انجمن روانکاوی وین بود، در عین حال به طور فزاینده ای از نظریه فروید انتقاد می کرد. طولی نکشید که او تمام ارتباط خود را با روانکاوی قطع کرد و رویکرد خودش را به شخصیت به وجود آورد.آدلر در سال 1912 انجمن روانشناسی فردنگر را دایر کرد. وی در کلینیک های خود، روشهای آموزش گروهی و راهنمایی را که پیش درآمد گروه درمانی نوین بودند، معرفی کرد.در سال 1937، در حالی که آدلر برای ایراد 56 سخنرانی در اروپا بود، دچار حمله قلبی شد و در اسکاتلند درگذشت.2

اسلاید 4: مفاهیم نظریه شخصیت آدلراحساس حقارتعقده حقارتتلاش برای برتریعقده برتریغایت نگری خیالیعلاقه اجتماعیسبک زندگینیروی خلاق خود (من خلاقه)3

اسلاید 5: احساس حقارتاحساس های حقارت منبع تمام تلاش های انسان و به عنوان نیروی برانگیزنده رفتار است.رشد فرد از جبران و تلاش برای غلبه کردن بر حقارت های واقعی یا خیالی ناشی می شود.انسان در طول زندگی، با نیاز به جبران کردن این احساس های حقارت و تلاش برای رسیدن به سطوح بالاتر رشد، تحریک می شود.این فرایند در کودکی آغاز می شود و در همه کودکان صدق می کند ولی به صورت ژنتیکی تعیین نشده، بلکه این شرایط درماندگی و وابستگی به بزرگسالان، حاصل محیط است.احساس های حقارت گریزناپذیرند، ولی از همه مهمتر ضروری هستند، زیرا برای تلاش و رشد کردن، انگیزش تامین می کنند.4

اسلاید 6: عقده حقارتناتوانی در چیره شدن بر احساس های حقارت، آنها را تشدید می کند و منجر به پرورش عقده حقارت می شود.افرادی که عقده حقارت دارند، در مورد خود نظر مناسبی ندارند و احساس می کنند نمیتوانند با ضروریات زندگی کنار بیایند.تفاوت بین عقده حقارت و درماندگی آموخته شده: در این است که در عقده حقارت فرد خودش را ناتوان و عاجز در مورد مسائل زندگی می داند ولی در درماندگی آموخته شده فرد معتقد است که عوامل محیطی برای وی تصمیم می گیرد و کنترلی بر آنها ندارد.عقده حقارت می تواند در کودکی از 3 منبع سرچشمه بگیرد: 1 . حقارت عضوی 2 . لوس کردن 3 . غفلت5

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید