نقش جامعه محلی در فرایند یاددهی یادگیری دانش آموزان مدارس چند پایه
اسلاید 1: مشخصاتنام افرادو مشخصاتنام استاد یا معلم
اسلاید 2: نقش جامعه محلی در فرایند یاددهی – یادگیری دانش آموزان مدارسچند پایهولی محمد رئیسی اسلم
اسلاید 3: در کشور ما عوامل جمعیت شناسی، جغرافیایی،تاریخی،سیاسی،اقتصادی، و فلسفی در تشکیل کلاس های چندپایه اثرچشمگیری داشته اند و از این روش برای برآوردن نیاز آموزش همگانی استفاده می شود. جامعه محلیجامعه محلی شامل کلیه کسانی است که در موقعیت کلاس های چندپایه زندگی می کنند؛ ممکن است برخی از آن ها فرزندانی داشته باشند که در کلاس چندپایه تحصیل می کنند و برخی فرزندی در کلاس چندپایه نداشته باشند. با این حال جامعه محلی دارای مهارت ها و نقش های متفاوتی از جمله؛ دامدار ، کشاورز، روحانی مقیم، دهیار ، بهورز و نیروی انتظامی هستند که می توانند به شکل های مختلفی به معلم کلاس چندپایه کمک کنند.جامعه محلی حوزه های جغرافیایی مشخص با مرز های محدودی دارد که افراد در آن هم دیگر را می شناسد و نیاز ها و منابع مشترک خود را شناسایی می کنند و برای رفع آن ها اهداف مشترکی را طراحی نموده و برای دست یابی به اهداف، فعالیت های با همکاری یکدیگر انجام می دهند. چنین اجتماعی دو ویژگی دارد: 1 اعتماد - 2 همکاری . این دو ویژگی مانند چسبی اجتماع را با هم نگه می دارد و از نفوذ آسیب ها و مشکلات جلو گیری می کند، اساس این جامعه بر گفت و گو و تعامل استوار است.موفقیت معلم کلاس چندپایه به شناخت جامعه محلی بستگی دارد. . اعضای جامعه محلی در زمینه های گوناگونی نظیر:آموزش به دانش آموزان، بررسی تکالیف آن ها،املا گرفتن، پرسش و پاسخ،نظارت بر آن ها، برگزاری مسابقات،جشن ها و مراسم ها می توانند همکاری کنند.
اسلاید 4: اگر به همکاری جامعه محلی در زمینه های مختلف نیاز پیدا کردید، سعی کنید ابتدا اعضای جامعه محلی را شناسایی وطی جلسه ای ضمن بیان تجربیات اعضای جامعه محلی از تحصیل و زندگی شان، آن ها را مورد ارزشیابی قرار دهید تا از توانمند های آنان آگاه شوید. ملاک های انتخاب افراد جامعه محلی جهت آموزش به دانش آموزان عبارتند از :ملاک انتخابمیزانتحصیلاتتجربهعلاقهمهارت وتوانایینوع شغلملاک انتخاب از جامعه محلی
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.