معماری و عمران

نورپردازی پویا

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۱۱ اسلاید

Mary

صفحه 1:
DYNAMIC

صفحه 2:
مقدمه طی چند سال گذشته »رو یی حالت جامد به عنوان يك فناورى روشنايى نسل جديد ظهور كرده است. منايع روشنايى حالت جامد مانند ديو(أهاى ساطع كننده نور ( 0-]) ها محبوبيت ويزه اى بيدا كرده اند زيرا بسيار كارآمد ‎٠‏ ‏از نظر جسمى كوجك ء با دوام و بسیری از کاربران مهم است یک طیف قال تنظیم در زمنواقعی است. مطالعات اخير ادعا كرده اند كه نوربردازى با ازگار با محیط زیست می باشند.) جنبه دیگری از روشنایی حالت جامد که برای 1 01 المسيسته 6158© طاثيرات عميقى بر وضميت جسمى و روسى انسان داردد در حمايت از اين داده است که روشنایی می تواند بر روی فیزیولوژی انسان مانند ضربان قلب , فشار خون و و بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانند. در حالی که نور مصنوعی قدرت جبران کننده بدن ۰ ذهن و احساسات را نشان داده است از آن جایی که کیفیت نورموجود در های کنترل شده متفاوت است. منجر به سوالاتى مى شود كه , آيا ويزكى هاى نور مصنوعى براى داشتن طلوب برای آموزش یا دیگر فعالیت های انسانی کافی است ؟ تأثیرگذری تور بر خواب, خلق و خو. تمرکز. انگیزه + تمرکز و عملکرد كار و مدرسه راء با توجه به

صفحه 3:
نورپردازی پویا ‎a a ١‏ ند و منک گفهمی شود که با با توجه به يك يا جند ات مد شدت ‏.تورددماى نور همبسته 19 ©6) ‎١‏ الول زمان تغيير مى كنند. اين امر با مخلوط کردن نورخروجی از دو لامپ مختلف با فنورى تورى اختصاصى » ايج لكأل هلى متختلف از نور نك و كرم حاصل مى شود. إين سيستم داراى حداقل سايش ‎J‏ تقال قدرت مغناطيسى هر حال حركت بين منليع نورى» هر براير تقييرات سريع واكنض ‎ ‏ريتم طبيعى شب و روز كه بدن انسان به آن واكنش مى دهد باعث تحريك بهزیستی و احساس ‏ود. همجنين با تنظيمات انعطاف بذير. مى توان نور بردازى محيط را با نيازها و حالات مختلف. ‏ل مفهومى صفحه آزمايش نور بويا و مسير موثر نور .به مغز انسان ‎

صفحه 4:
نحوه کار کرد نور پردازی پویا لخبت وتات زور ووفاء ل لتغير اصلى در سيستم هلى روشنايى هستئد كه براى روشنابى مصدوعى در فضاى داخلی استفاده می شوند. شدت تور از طريق "لوكس" اندازه كيرى مى شود و به طور معمول ۵۰۰ لوکس به صورت افقی در محل کار حداقل مورد استفاده برای ایجاد نور کافی برای معلمان و دانش آموزان است که با توجه به کمیود نور طبیعی موجود در كلاس هاء مى تواتك ببينند. دماى رنك تور که با احد کلوین ادزه گیری می شود .به کیفیت رنك نور اشاره ایش تور از "سرد" (آبی و سفید) به "گرم" (قرمز و زرد) می رسد. هر وسیله روشنایی (با صفحه)

صفحه 5:
نوربردازی پوبا در محیط های اداری و صنعتی علاوه بر اين كه با نوربردازى بويا هی تون تورمحیط کار را متناسب با شرایط بيرامون تغيير داد. از آنجابى كه سيستم روشنايى بويا شدت نور را بر اساسس تور طبيعى موجود تنظيم مى كند به هوشيارى كارمندان اداره نيز كمك مى كند. نور به احساس رفاه در محیط های کاری صنعتی . به ویژه در مکان هایی که فاقد نور روز هستند . کمک می کند. تغییر ‎ae‏ بويابه كارمتدان كمف مي كند تا يا حتياى خارج ارتباظ برقزار كتدد ‎٠‏ ببابراين

صفحه 6:
در رابطه با میزان تاثیرگذاری نوربردازی پویا

صفحه 7:
تصادفی در معرض سه محرك تور قرار كرفتند. براى هر محرك ‎٠‏ مان روی صفحه بودند تا استرس ناشى از بى حوصلكى را كاهش دهند. سيكنال ها با استفاده از تجهیزات 2-1) ۴۵۸۷ 123103 ضیط آزمایش تقريبا بيست دقيقه به طول دو جز اصلی طیفی از هم متمایز مى شوند: يك جز 601780116171 با فركانس بايين (0.04-0.15 :]| هرتز) كه منعكس فرکانس با (0.15-0.4 :۲1۴ هرتز) كه منعكس كننده آرامش است. تسبت بين مولفه او (۹۴/ ۴ا) ۲۱۴ به عنوان معيار سطع 1 كرفت مى شود. همانطور كه در جدول نشان داده شده ست اندازه كيرى هاى مكرر نشان داد كه تسبت 115 / .| از نظر آمارى به طور معن دار ان اجازه استراحت و حركت داده مى شد. اين ام قرر رفتن در معرض روشنایی 6۶۵۰۰ نشان می دهد که روشنایی ۶۵۰۰>! تحریک کننده در روشنایی 1۳۵۰۰ ‎HI‏ / ۴ کمترین بود. بنابراین اين آ-)ن) را می توان آرام ترین کات دانست. در روانشناسى ‎٠‏ قانون يركس-دادسون اظهار داشت كه بين تحريك و عملكرد رابطة منحنى وجود دارد. قانون حكم مى كند كه تا يك نقطه خاص ‎٠‏ عملكرد مى تواند با تحريك فيزيولوزيكى افزايش يابد از اين مطالعه مقدماتى نشان مى دهد كه1 © هاى روشنايى متقاوت مى توانند تحريك و آرامش aS ee » فيزيولوزيكى را إيجاد كنند .كه در نتيجه فعاليت هاى مختلف دانشجوبى را مي تو

صفحه 8:
اثرات نورپردازی و یادگیری از آنجا كه نوربردازى عميقاً بر سطوحأمختلف عملكرد انسان مانند بينايى ‎٠‏ ريتم شبانه روزى . خلق وخوى و شناخت تأثير مى کر شمنی آن بر بادگیری و موفقیت در کلاس نمی توند کنر ذاشته شود. چندین مطلعه ه این موضوع پرداخته اند که چگونه کیقیت و رنگ نورمی تاند مهارت های بصری دانشجویان و در تیجه عملکرد تحصیلی را مختل یا قویت کند.

صفحه 9:
E سیستم روشنایی پویا برای کاربردهای عملی یک "ابزار آموزش" برای تأثیر متبت بر عملکرد مدرسه در نظر گرفته شده است تا دربهبود رفتار دانش آموزان در کارهای مختلف مانند تمرکز در هنگام آزمایش ‏ همکاری یا خلاقیت در طول جلسات هنری ۰ یا کاهش بی قراری کودکان کمک كند. بر اساس تحقيقاتى كه در رابطة أكيفيت نور و درجه حرارت رنك بدن و ذهن انجام شده است سه تنظیم تور متمايز در این سیستم روشنایی کلاس ایجاه شده است. سه سیستم از پیش تنظیم شده روشنابی مختلف برای کلاس بر اساس مطالعه تجربی مکمل پیشنهاد شد و نام ای نمایشی یه آنها دادهشد که پینگرماهیت فعالیت ها است. سیستم نورپردازی "آسان " یک محیط آرامش بخش برای پشتیبانی فراهم می کند مانند فعالیت های ازاد یا برقراری ار تباط با همسالن با مینگین ‏ 3500 66۳7 با سطح روشنایی ۵۰۰ لوكس ۰ و روشنایی "استندرد" برایفعلیت های منم ماند خوندن »با مینگین 1 5000 6 و روشنایی ۵۰۰ لوکس السيستم روشنایی" فشرده" رای عملکرد دانشجويان در طول فعالیتهای فشردهدانشگاهی. منند حل مستله با مینگین 1 6500 6677 با سطح روشنایی ۵۰۰ لوکس

صفحه 10:
: با استفاده از سه سيستم روشنايى حاصل از مطالعه تجربى . يك سيستم توربردازى بويا به عنوان يك برنامه موبايل براى توليد ‎ff‏ روشنايى بهينه شده با توجه به فعاليت هاى دانش آموزان طراحى شد. اين نرم افزار به معلمان اجازه مى دهد تا مناسب ترين نور را ‏از بین سه حالت روشناییانتخاب کنند: "سا" ۰ "استاندارد" و "قشردة" . هماتطور كه در شكل نشان داده شده است. ‎

صفحه 11:
Student Learning el S. Mott, Daniel H. Robinson, Ashley Walden, Jodie Burnette, Angela S. Rutherford Dynamic lighting system for the learning environment: performance of elementary students Kyungah Choi and Hyeon-Jeong Suk* 1 {A dynamic lighting system for workplaces deficient of daylight T. Koppel & P. Tint Tallinn University of Technology ,Estonia

59,000 تومان