صفحه 1:
نیازسنجی عبارت است ازفرایندجمع آوری وتحلیل اطلاعات که براساس آن نیازهای افراد. گروهها و ءجوامع مورد شناسايي واقع مي شود ابپاهیم آزاد

صفحه 2:
می شود وبتابرماهیت هریک ازاین سطوح روشها ورويكردهاينيازسنجى متفاوت است اين سطوح 2 ابپاهیم آزاد

صفحه 3:

صفحه 4:
درنیازسنجی متناسب باهریک ازسطوح ب بويع ردان ندا نسي ‎bs‏ تركيبي ازآن مورد 4 ابپاهیم آزاد

صفحه 5:

صفحه 6:
55 5 روب 70 يكى ازالكوهاويا تركيبى ازآنها مورد استفاده 6 ابپاهیم آزاد

صفحه 7:
ابپاهیم آزاد

صفحه 8:
استفاده از 5 تکنیک هامتناسب بالگوهای نیازسنج براساس جد 8 ابپاهیم آزاد

صفحه 9:
a cae کلان متمرکزبر موضوع-دوسی.» کلان فراتراز موضوع درسی منطقه ای ومدرسه ای Lat توافق محور مسأله محور هدف مجور مسأله محور ری زد تکنیک های ثیازسْنجي کافمن دلفى . فيش بول . تل استار ؛ سه بعدی كافمن درخت خطاء رويداد مهم (بحرانی).آزمون وظایف کلیدی. تجزيه و تحلیل شغل, کلاسیک کافمن ۰ استقرایی کافمن . قیاسی کافمن ؛ کلاین ؛ مدرسه محور

صفحه 10:
10 ابپاهیم آزاد

صفحه 11:

صفحه 12:

صفحه 13:
برنامه درسی موجود اده های عینی درمورداهداف عقیم مانده وی اثربخشی برنابه درسلی < کارشتاسان وبرنامه ويزان درسي ارزشیابی برنامه درسی ‎Abeta‏ ‏ماکان مردم 7 کووههای اجتماعی - معلمان وعدیران ناظرانآموزشی -استاه ومدارک مرب 2 ES REEU RT EEE E ‏نجوه الویت بندي نیازها‎ تدوین جازجوب برقامه دوسي < تفيير دوبرقامه درسي موجود ‎ese a Ase at‏ تدوین باه درسی کامل irae نجوه استفاده ازنتایج ۱ ۱ 11010000 ۶ 13

صفحه 14:

صفحه 15:

صفحه 16:
نیازسنجی بايد به هشت ‎si a‏ به هشت سوا وال ‎Sac‏ درس فراسند نمی 16 ابپاهیم آزاد

صفحه 17:

صفحه 18:
18 ابپاهیم آزاد

صفحه 19:

صفحه 20:
20 4-ساخت ابزارنیازسنجی ابپاهیم آزاد

صفحه 21:
‎Shy oui‏ با وی ‏افیا ؛ ‏5- اجرای نیازسنجی ‏| 6- جمع آوری اطلاعات ‏7 طبقه بندی داده ها ۱ ‎S| ‎ ‎ ‏| 8 تعیین جدول نیازهابرای رشته یاموضوع درس ‏21 ابپاهیم آزاد

صفحه 22:
برای انجام عمل نیازسنجی لازم است ۰ کاری قبل از انجام نیاز سنجی درمدت درمورد سوالهای محوری نیازسنجی بحث بعدازپاسخ دهی مناسب به سوالات زسنجی مناسب راانتخاب کنند وبه ترتیب ازسنجی راانجام دهند 22

صفحه 23:
۱۱۱۱۷۱ نت 11۱ ار ۱۱۱ 1 ارلثه گزایش‌درجمع ک ایشناسان‌ش رک نک ننده -2 ۳7۱۳۳ سل اراس من موضوع مورد بحث الل ی[ تهيه جدونيازِهاىيبرنامه ديسب عد انتعاملبا -4 ا ‎epee eye rere‏ ‎Dee‏

صفحه 24:
MMT TTT

صفحه 25:
Sa

نيازسنجی ‏Need Assessment -1تعريف نيازسنجی عبارت است ازفرايندجمع آوری وتحليل اطالعات که براساس آن نيازهای افراد ،گروهها و .جوامع مورد شناسايي واقع می شود 1 ابراهیم آزاد س4طوح ن44ياز4س4نجی2- نيازسنجی درسطوح مختلف نظام آموزشی اجرا می شود وبنابرماهيت هريک ازاين سطوح روشها ورويکردهاینيازسنجی متفاوت است اين سطوح :عبارتند از 2 ابراهیم آزاد 14س 4موضوعددرر 4ترازز ف4را 4ی1- 4ی 4س 4موضوع 4ترا 4النف4را ک44الن ک4 24س 4تمرکزبرموضوعددرر 4ی2- 4ی 4س 4النم4تمرکزبرموضوع ک44النم ک4 34نطقهاا 4ی3- 4ی مم4نطقه 44هاا 4س 4درر مم 4ی4- 4ی 4ه 4س 4د 3 ابراهیم آزاد 4های44ياز4س4نجی3- رو4ي4کرد ن درنيازسنجی متناسب باهريک ازسطوح يکی از رويکردهای نيازسنجی ويا ترکيبی ازآن مورد استفاده قرارمی گيرداين رويکردها عبارتنداز: 4 ابراهیم آزاد 14س )) 4وا 4يح(4(4خخ 4رجج تت44 4ت1- 4ت 4س 4وا 4يح 4ر 24م 4وجودوو 4عمم 4ينو4ضض ف4اصص 4طلوب2- 4طلوب 4م 4وجود 4ع 4لهب4ب44ينو4 4له ف4ا 34يبو 4قصان3- 4يب4ن4قصان 4ن عع و 5 ابراهیم آزاد ا4لگوهای44ياز4س4نجی4- ن بنابرماهيت سطوح و رويکردهای نيازسنجی يکی ازالگوهاويا ترکيبی ازآنها مورد استفاده قرارمی گيرداين الگوها عبارتنداز: 6 ابراهیم آزاد 14حور 1- هدفم4حور هدفم 24و4ا4فف تت44 4حور 2- 4قم4حور 4قم 4وا 34حور 3- 4سأ4لهمم4حور مم4سأ4له 7 ابراهیم آزاد های44ياز4س4نجی5- ت44کنيک ن نيازسنجی دارای تکنيک های مختلف است. استفاده ازاين تکنيک هامتناسب باالگوهای نيازسنجی وسطوح متفاوت براساس جدول زيرپيشنهادمی گردد: 8 ابراهیم آزاد سطوح نيازسنجی 9 الگوها تکنيک های نيازسنجی کالن متمرکزبر موضوع درسی توافق محور دلفی ،فيش بول ،تل استار ،سه بعدی کافمن کالن فراتراز موضوع درسی توافق محور دلفی ،فيش بول ،تل استار ،سه بعدی مسأله محور کافمن منطقه ای ومدرسه ای هدف محور درخت خطا ،رويداد مهم مسأله محور (بحرانی)،آزمون وظايف کليدی ،تجزيه وتحليل شغل ،کالسيک کافمن ، استقرايی کافمن ،قياسی کافمن ، کالين ،مدرسه محور ابراهیم آزاد 4تغيرهای44ياز4س4نجی6- ن م برای نيازسنجی متغيرهای متفاوتی شناسايی شده اند اين متغيرها عبارتنداز: 10 ابراهیم آزاد 14يايي 4را4فف 4شج4ج4غغ 4وش پپ44 4ی1- 4ی 4يا 4را4 4ش 4وش 24مل) ق4لمرو(4(4حح حح 4مل2- 4وز4ز4ه4ه4عع ) 4و ي4اق4لمرو 4يطهي4ا 4يطه 34س 4يازز ن4وعن ن44 4نجی3- 4نجی 4س 4يا ن4وع 44س 4يازز 4حصولن44 4نجی4- 4نجی 4س 4يا مم4حصولن 54نث4ث4 4يزا 4بات5- 4بات 4ن مم4يزا 64مان 4يریز گ4 4هت جج 4ی6- 4ی 4مان 4يریز گ4 4هت اطالعاتی منابعاطالعاتی --77منابع غالب هایغالب دادههای --88داده اجرايی مسئوليتاجرايی --99مسئوليت اجرايی هایاجرايی رويههای --10رويه 10 11 ابراهیم آزاد ا4صولح4اک4مب44رن4ياز4س4نجی7- 14ل44داداوو 4لت 4م1- 4م ا4ا4صص ت 24ک 4شارر ا4ا4صص 4ت2- 4ت 4ک 4لم4شا 4لم 34ام 4لجج ا4ا4صص 4عيت3- 4عيت 4ام 4ل 4ا4ا4صص 4ينيت4- 4لع4ينيت 4لع 12 ابراهیم آزاد 4ی44ياز4س4نجی8- ج4دو4لپ44يشنهاد4یب44را ن متغيرهای نيازسنجی شرايط برنامه درسی جديد توليد برنامه درسی جديد هدف نظرات ،نگرش ها ومسائل جاری داده های مورد نياز منابع اطالعاتی ) ش4رک4تک44نندگاندر4ن4ياز4س4نجی( کارشناسان وبرنامه ريزان درسی محققان اجتماعی گروههای اجتماعی -والدين نحوه الويت بندی نيازها نحوه استفاده ازنتايج 13 اصالح وافزايش طول عمربرنامه درسی موجود داده های عينی درمورداهداف عقي4م مانده وياجنبه های اثربخشی برنامه درسی -متخصصان رشته های علمی -نمايندگان مردم روش ها وفنون نيازسنجی برنامه درسی موجود دانش آموزانمسأله محور توافق محور ارزشيابی برنامه درسی معلمان ومديران ناظران آموزشیاسناد ومدارک مرتبطه4دف محور نظرات شرکت کنندگان درموردن4يازهای مهم فراوانی يادگيرن4دگانی که به هدف ها نرسيده اند -تدوين چازچوب برنامه درسی -تغيير دربرنامه درسی موجود (نظام آموزشی غير متمرکز) -تغييراثربخشیبرنامه درسی -تدوين برنامه درسی کامل -تجديدساختاربنيادی برنامه درسی متمرکز) (نظام آموزشی آزاد ابراهیم 4ی4ط4العات9- رو4شهایج4مع آور ا 14س 4یاوا 4مان س4ازز 4ن4ن دادا 4ناد 1- 4ناد 4س 4یو 4مان 4شس4ا 4ش يافته ساختيافته ساخت نيافته ساختنيافته ساخت 24شاهده4ه2- 4 مم4شاهد تلفنی تلفنی 34صاحح 4به 3- 4به مم4صا عمومی پرسشنامهعمومی پرسشنامه شغلی وتحليلشغلی تجزيهوتحليل جامعتجزيه برنامهجامع برنامه 44شنامم 4رس پپ44 4ه 4- 4ه 4شنا 4رس 14 دلفی دلفی ابراهیم آزاد مغزی بارشمغزی بارش اسمی گروهاسمی گروه 54رو4و4هه 4ندگگ44 ف4را4يي 4ی5- 4ی 4ر 4ند ف4را4 ‏DACUM ‏DACUM نيرو ميداننيرو وتحليلميدان تجزيهوتحليل تجزيه پژوهشی کنفرانسپژوهشی کنفرانس 15 ابراهیم آزاد 4های44ياز4س4نجی10- م4بان4یت44عيينرو4ش ن برای تعيين روشهای مناسب نيازسنجی گروه، نيازسنجی بايد به هشت سوال محوری دريک به هشت سوال محوری دريک فرايندتعاملی گروهی پاسخ دهدوسپس به کمک جدول پيوست ،روش ويا روشهای مناسب راشناسايی واجرانمايند. 16 ابراهیم آزاد :سوالهای محوری عبارتنداز ميزاندقت ميزان دقت وسعتعمل وسعت عمل عمقمطالعه عمق مطالعه اندازهجمعيت اندازه جمعيت سرعتتغييرات سرعت تغييرات زمانیمطالعه چارچوبزمانی چارچوب مطالعه حساسيتمطالعه حساسيت مطالعه 17 هزينهمطالعه هزينه مطالعه ابراهیم آزاد 18 ابراهیم آزاد ف4را4ي4ند ن44ياز4س4نجی11- 14س 4وضوعددرر ي4امم 4ش 4عيينر ت4ت4 4ی1- 4ی 4س 4وضوع 4تهي4ا 4ته 4ش 4عيينر 24هب4ب4 ي4اتوجج 4س 4يازز 4شن44 4عيينروو ت4ت4 4ه 2- 4ه 4ه 4نجیي4اتو 4نجی 4س 4يا 4شن 4عيينر مربوطه متغيرهایمربوطه متغيرهای 34س 4يازز 4ن4ن 4بزارر 4ت 4تا 4نجی3- 4نجی 4س 4يا 4بزا س4اخخ ا س4ا 44س 4يازز 4ن4ن 4بزارر 4خشی 4خشیا 4ب4ب 4عتبارر اا 4نجی4- 4نجی 4س 4يا 4بزا ا 4عتبا 54س 4يازز 4ن4ن 4بزارر 4الحا ا ا4ا4صص 4نجی5- 4نجی 4س 4يا 4بزا 4الح 64س 4يازز 4ی44 4ی ن اا 4نجی6- 4نجی 4س 4يا 4جرا ن 4جرا دادههاها آوریداده جمعآوری --77جمع دادههاها بندیداده طبقهبندی --88طبقه نيازها جدولنيازها تعيينجدول --99تعيين 19 درسی شروع ريزیدرسی برنامهريزی برنامه --10شروع 10 ابراهیم آزاد برگه کار گروهی -1تعيين گروه کاری نيازسنجی -2بحث وتبادل نظردرموردرشته و باموضوع درس -3تعيين روش نيازسنجی مناسب -4ساخت ابزارنيازسنجی 20 ابراهیم آزاد -5اجرای نيازسنجی -6جمع آوری اطالعات -7طبقه بندی داده ها -8تعيين جدول نيازهابرای رشته ياموضوع درس 21 ابراهیم آزاد ::فرايندعمل فرايندعمل برای انجام عمل نيازسنجی الزم است ،گروههای برای انجام عمل نيازسنجی الزم است ،گروههای کاری قبل از انجام نيازسنجی درمدت حداقل10دقيقه کاری قبل از انجام نيازسنجی درمدت حداقل10دقيقه درمورد سوالهای محوری نيازسنجی بحث وتبادل نظر درمورد سوالهای محوری نيازسنجی بحث وتبادل نظر نمايند وبعدازپاسخ دهی مناسب به سواالت مذکور نمايند وبعدازپاسخ دهی مناسب به سواالت مذکور ،روش نيازسنجی مناسب راانتخاب کنند وبه ترتيب ،روش نيازسنجی مناسب راانتخاب کنند وبه ترتيب .مراحل نيازسنجی راانجام دهند .مراحل نيازسنجی راانجام دهند 22 ابراهیم آزاد ::انتظارات انتظارات 4اشد1- 4اشد 4ملب4 4ند 4ند4ه4ف4را4 4نده 4شاند4 4ه ن 4ی 4گرو4 4شک44ا4ر 4شک 4زار هيه 14ملب4 4ندعع ف4ريا4ي 4شاند4هه 4ه ن44 ک4ک4 4ی 4گرو4هه 4ار 4زار 4هيهگ گ44 4نند4ه2-4 4ننده 4ت ش4رک 4ناسان 4ش 4معک ک44ا4ر 4مع 4شد 4زار 4ه 2ک4ک4 4ت ش4رک 4ناسان 4ش 4ار 4شرد4ر4جج 4زار 4هگ گ44 4ئا4ئ اراار دردر3- 4نندگان 4ت ش4رک 4هس4وا4ال 4ه 4نب4 4ش 4بو 4بور 4ناس 4یم 4خگوي 4اس 34نندگان ک4ک4 4ت ش4رک تت س4وا4ال 4نب4 4ش ورو 4ناس 4یم 4خگوي 4اس پ پ44 موردبحث موضوعمورد موضوع بحث 23 ب44ا4- 4ل4ا 4لب4 4ام 4د ا 4یب4 4س 4ه 4رنام 4های 4ياز 4دون 4دو 4هيه 44ام 4دزا4ت4ز4تع4ع 4ی4ب4ع4ع 4س 4هدردر 4رنام ب4ب4 4های 4ياز 4ل44 4ل ن 4هيهجج ت4ت4 صورتمکتوب مجددبهبهصورت وارائهمجدد کنندگانوارائه شرکتکنندگان شرکت مکتوب ابراهیم آزاد چهارچوبگزارش ::چهارچوب گزارش 4رهو44ه1-4 4رو4 4عضایگ 4رف ا 4رف 14عضایگ44 4ی 4ی ا م4مع4ع 4س2- 4س 4وضوع 4تهي4ا 4ته 4ش 4تخابر 4حوه 24وضوعدردر ي4ام م 4ش 4تخابر 4حو4ها44نا4ن ن ن44 34نجی 4س 4ياز 4حور ن 4حور 4هس4وا4ال 4ه 4یب4 4خگوي 4اس 4حوه 34نجی 4س 4ياز 4ی44 4ی ن تمتم س4وا4ال 4یب4 4خگوي 4اس 4حو4ه4پ پ44 ن ن44 44نجی 4س 4ياز 4شن 4تخابرو 4حوه 44نجی 4س 4ياز 4شن44 4تخابرو 4حو4ها44نا4ن ن ن44 24 ابراهیم آزاد چهارچوبگزارش ::چهارچوب گزارش 54ن 4تنآ 4حو4ه4س4ا 4حوه 4نجیو4ن 4س 4ياز 4بزار ن 54ن 4تنآ س4اخخ 4نجیو4ن 4س 4ياز 4بزار ن44 اا 64نجی 4س 4ياز 4ی ن4 4جرا ن 4جرا 4خشیوا 4عتبار 64نجی 4س 4ياز 4ی4 4خشیوا 4بر4ب 4عتبا اا 4ها7- 4ها 4ندیآ4ن 4بقه داد4 74ندیآ4ن 4بقهب4ب4 داده4ه4هاهاو وطط 84ی 4س 4تهي4اموضوع 4ته 4ش 4یر 4را 4ياز 4ل ن4 4ام ن 4ام 4لک 4دو 4ه 84ی 4س ي4اموضوعدردر 4ش 4یر 4را 4يازب4ب4 4ل4 4لک44 4دو 4هجج 4ئا4ئ اراار 25 ابراهیم آزاد

62,000 تومان