علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

نکته‌هایی در مورد موتورهای جستجوی وب

Motorhaye_jostejoye_web

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نکته‌هایی در مورد موتورهای جستجوی وب”

نکته‌هایی در مورد موتورهای جستجوی وب

اسلاید 1: نکته‌هایی در مورد موتور‌های جستجوی وبارائه درس مهندسی اینترنت مدرس: مهندس زمانیان ارائه دهنده: مجتبی قربانعلی بیک

اسلاید 2: موتور جستجوی وب چیست؟ مراحل کار موتور جستجو چیست؟ خزنده‌ی وب چگونه کار می‌کند؟ شاخص‌گذاری باید چگونه باشد؟ انواع جستار چیست؟ چند نکته جالب! جمع بندی و منابع فهرست 2

اسلاید 3: جستجوی اطلاعات در Web و FTP Server‌ها ارائه فهرست مرتب شده‌ای از نتایج (hits) به کاربر امکان تفکیک نتایج بر اساس موارد مورد نیاز کاربر بهبود جستجو بر اساس پسخورد دریافت شده از کاربر در بعضی از موارد عامل انسانی نیز (به غیر از عامل الگوریتمی) در نتایج تاثیر دارند. موتور جستجوی وب چیست؟ 3

اسلاید 4: خزیدن در وب (Web crawling) شاخص گذاری (Indexing) جستجو (Searching) مراحل کار موتور جستجو چیست؟ 4

اسلاید 5: خزنده‌ی وب چگونه کار می‌کند؟ 5

اسلاید 6: تجزیه (Parsing) متن با توجه به غالب (Format) تشخیص واژه‌ها (با توجه به زبان های مختلف) و ارزش‌گذاری تشخیص و اعمال نشانه‌گذاری‌های متن در ارزش‌گذاری فشرده سازی اطلاعات بدست آمده ادغام و به‌روز رسانی اطلاعات بدست آمده شاخص‌گذاری باید چگونه باشد؟ 6

اسلاید 7: جستار‌هایی که یک سرفصل را مورد بررسی قرار می‌دهند (Informational queries) جستار‌هایی که با هدف یافتن یک پایگاه یا صفحه انجام می‌شود (Navigational queries) جستار‌هایی که قصد کاربر برای انجام کاری را نشان می‌دهد (Transactional queries) جستار‌هایی که ارتباط‌های یک وب گراف شاخص گذاری شده را بررسی می‌کند (Connectivity queries) انواع جستار چیست؟ 7

اسلاید 8: چند نکته جالب! 8

اسلاید 9: چند نکته جالب! 9

اسلاید 10: چند نکته جالب! 10

اسلاید 11: چند نکته جالب! 11

اسلاید 12: هرچند موتور‌های جستجو برای امتیاز دهی پایگاه‌ها بر اساس محبوب بودن و مرتبط بودن نوشته شده‌اند، مطالعات تجربی از وجود تبعیض در نتایج به دلایل سیاسی، اقتصادی و... حکایت دارد. به طور مثال Google Bombing از اقدام‌هایی برای تغییر نتایج جستجو است. به طور مثال در سال 1999 جستجوی عبارت more evil than Satan himself منجر به نمایش صفحه شرکت Microsoft به عنوان نتیجه اول می‌شد. 12چند نکته جالب!

اسلاید 13: موتور‌های جستجوی وب به ویژه در دهه اخیر به عنوان یکی از مراجع اصلی برای جستجو استفاده می‌شوند. این موتور‌های جستجو نیز مانند بسیاری از الگوریتم‌های دیگری که با انسان‌های سر و کار دارند، ممکن است مورد استفاده ای قرار گیرند که مورد نظر طراح یا کاربر نبوده است. بیشتر مطالب این ارائه از en.wikipedia.org تهیه شده است. 13جمع بندی و منابع

اسلاید 14: 14با تشکر از توجه شما

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید