ravaanshenaasi-ejtemaei-pishrafte

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نگرش‌ها و چگونگی تکوین آن‌ها”

نگرش‌ها و چگونگی تکوین آن‌ها

اسلاید 1: روانشناسی اجتماعی پیشرفته

اسلاید 2: استاد:تهیه و تنظیم:

اسلاید 3: گفتار دهم نگرشها و چگونگی تکوین آنها هدف آموزش کلی:آشنایی با مفهوم نگرش، بررسی جنبه های گوناگون و چگونگی شکل گیری آنها است.

اسلاید 4: هدف های آموزش جزئی:دانشجویان پس از مطالعه این فصل باید بتوانند:1- سه تعریف از نگرش را بیان کنند و تعریف سه عنصری نگرش را توضیح دهند.2- عناصر ویژگیهای سه گانه نگرش را با ذکر مثال توضیح دهند و مهمترین عناصر و ویژگیها را بیان کنند.

اسلاید 5: 3- تفاوت بین نگرش و واقعیت ، نگرش و ارزش، نگرش و عقیده و نگرش و علایق را بیان کنند.4- ابعاد نیرومندی یا شدت و درجه پیچیدگی عناصر نگرش را با ذکر مثال توضیح دهند.

اسلاید 6: 5- جنبه های مختلف یک نگرش، از جمله مفهوم سادگی و پیچیدگی عناصر و تاثیر متقابل آنها بر یکدیگر را به کمک یک طرح توضیح دهند. 6- فرآیندهای شکل گیری و ایجاد عناصر شناختی نگرشها را شرح دهند.

اسلاید 7: 7- تاثیر خانواده و اطرافیان در شکل گیری نگرشهای کودکان و نوجوانان را توضیح دهند. 8- چگونگی تغییر در نگرشهای دانشجویان و تغییر یا ثبات نگرشهای فارغ التحصیلان را بیان کنند.9- اصل هماهنگی شناختی و نقش آن در ثبات نگرشها را توضیح دهند. 10- عوامل چهارگانه تکوین نگرشها را از نظر «کرچ» و همکارانش شرح دهند.

اسلاید 8: تعریف نگرش:«ترکیب شناختها، احساسها و آمادگی برای عمل نسبت به یک چیز معین را نگرش شخص به آن چیز می گویند.» (صناعی مترجم 1347)«نگرش عبارت است از واکنش عصبی، مثبت یا منفی نسبت به یک معنی انتزاعی یا شی ملموس.» (بروولد، 1970)

اسلاید 9: تعریف آلپورت از نگرش:نگرش یک حالت روانی و عصبی آمادگی است که از طریق تجربه سازمان یافته و تاثیری هدایتی یا پویا بر پاسخهای فرد در برابر کلیه اشیا با موقعیتهایی که به آن مربوط می شود، دارد. (آلپورت ، 1935)

اسلاید 10: تعریف سه عنصری نگرش:«نگرش نظامی با دوام است که شامل یک عنصر شناختی، یک عنصر احساسی و یک تمایل به عمل است.» (فریدمن و همکاران 1370)

اسلاید 11: عناصر نگرشها:عنصر شناختی:شامل اعتقادات و باورهای شخص درباره یک شی یا اندیشه است. عنصر احساسی یا عاطفی (مهترین عنصر):نوعی احساس عاطفی با باورهای ما پیوند دارد.عنصر تمایل به عمل:آمادگی برای پاسخگویی به شیوه ای خاص اطلاق می شود.

اسلاید 12: ویژگیهای نگرش:1- هر نگرش شامل یک شیء، شخص، رویداد یا موقعیت است.2- نگرش ها معمولا ارزشیابانه هستند (مهمترین ویژگی).3- نگرش ها معمولاً دارای ثبات و دوام قابل توجهی اند.

اسلاید 13: تفاوت بین نگرش و واقعیت:وجه عمده تمایز بین واقعیت و نگرش، دارا بودن جنبه ارزشیابانه در نگرش است.تفاوت بین نگرش و ارزش:ارزشها هدفهایی گسترده تر و انتزاعی ترند و غالباً فاقد شیء، یا موضوع شخصی یا نقطه ارجاع اند مثل شجاعت ، زیبایی، و آزادی.

اسلاید 14: تفاوت بین نگرش و عقیده:عقیده در مورد نظر خواهی از عقاید عمومی، جایی که تمرکز روی نگرشهای مشترک و اعتقادات گروههای بزرگی از مردم است به کار می رود. عقاید عمومی ترکیبی هستند از نگرشها، باورها و نیتهای رفتاری.تفاوت بین نگرش و علایق:نگرش نوعاً به عنوان احساس نسبت به یک شیء، یا نهاد اجتماعی یا یک گروه تصور می شود و علایق احساس فرد نسبت به یک فعالیت است.

اسلاید 15: درجه پیچیدگی سادگی یا پیچیدگی هر عنصر نیرومندی یا شدت ترکیب جهت و قوت نگرش نسبت به هر عضو ابعاد نگرشها

اسلاید 16: عوامل تکوین نگرشها(کرچ، کراچفیلد و بالاکی، 1962)1- آنچه که نیازهای شخص را برآورده می کند 2- کسب اطلاعات درباره موضوع یا شیء یا فرد خاص 3- تعلق گروهی 4- شخصیت فرد 5- عوامل ژنتیکی

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان