وسایل نقلیه

همه چیز درباره شرکت بنز

benz

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “همه چیز درباره شرکت بنز”

همه چیز درباره شرکت بنز

اسلاید 1: بنزاستاد:1گردآونده:

اسلاید 2: 2

اسلاید 3: تاریخچه درسال 1885 ، مردم شهر کانستات در آلمان با دیدن دو چرخ چوبی که به آنها یک موتور چهار اسب بخاری وصل شده بود و با سرعت از خانه ی گاتلیب دایملر بیرون می آمد ، شگفت زده شدند. این وسیله ی ساده که بسیار خلاقانه ساخته شده بود، اولین اومبیل در طول تاریخ به حساب می آید و دایملر اولین فردی است که توانست از موتور احتراق در یک وسیله ی حمل و نقل استفاده کند.به موازات دایملر ، شخص دیگری به نام کارل بنز که او هم آلمانی بود ، اتومبیل سه چرخه و بنزینی خود را که در سال 1844 ساخته بود ، ثبت کرد و بدین تریتب دو شرکت دایملر موتور کمپانی و بنز کمپانی مشغول به فعالیت شدند. پیشرفت روز افزون این دو شرکت و حضور آنها در مسابقات مختلف ، توجه فرد ثروتمندی بنام امیل جلینک Emil Jellinek را به خود جلب کرد. او که شیفته ی سرعت بود ، هر دو شرکت را خرید و نام آن را به مرسدس بنز تغییر داد . مرسدس ، نام دختر امیل جلینک بود و او معتقد بود تنها زیبایی دخترش است که می تواند زیبایی اتومبیلهای ساخته شده در این کارخانه را به تصویر بکشد.3

اسلاید 4: جنگ جهانی دوم ، نقطه عطفی در تاریخ مرسدس بنز به حساب می آید. اگر کسی در اکتبر 1945 و با پایان یافتن جنگ جهانی از کارخانه ی معروف آنترتوخیم مرسدس بنز در آلمان دیدن می کرد ، شاید حتی باور هم نمی کرد که روزی در آنجا اتومبیل ساخته می شده است. اما با کوشش 3 نفر به نامهای دکتر اینگ ، هسپل و هوپ ، این کارخانه ظرف مدت سه سال بازسازی شد و اولین مدل مرسدس بنز پس از جنگ جهانی در سال 1948 به بازار عرضه شد . پس از آن مرسدس بنز توانست هم در زمینه ی تولید اتومبیلهای جاده ای و هم در تولید اتومبیلهای مسابقه ای ، یکی از برندهای پیشتاز باشد. مرسدس بنز در کنار بسیاری از اقدامات نوآورانه ی خود ، در سال 1980 با همکاری پرفسور ارنست دیکمنز ، موفق به ساختن اولین اتومبیل روباتیک دنیا4

اسلاید 5: 5

اسلاید 6: شد.این پروژه در سال 1995 به ثمر رسید و این اتومبیل رباتیک توانست مسیر مونیخ آلمان تا کپنهاگ دانمارک را با سرعتی که در بزرگراهها گاه به 175 کیلومتر در ساعت می رسید ، طی کند و دوباره برگردد . تولید این مدل ، سرآغازی بر تحقیقات و مطالعات در زمینه ی تولید اتومبیلهای روباتیک شد.سازمان مرکزی مرسدس بنز در شهر اشتوتگارت آلمان قرار دارد و این برند ، اسپانسر تیم فوتبال اشتوتگارت نیز به شمار می آید. علاوه بر این ، مرسدس بنز حقوق مربوط به نام ورزشگاه اشتوتگارت را نیز در اختیار دارد. ورزشکاران معروفی همچون ماریو گوتزه و بندیکت هاودس نیز تحت اسپانسری مرسدس بنز قرار دارند. 6

اسلاید 7: نام گذاری و آرم مرسدس بنزمرسدس برگرفته از یک نام اسپانیایی به معنای زیبا و دلربا است و نام دختر امیل جلینک، تاجر بزرگ اتریشی است و کارل بنز نام او را روی محصول خود گذاشت. پدر این دختر نماینده فروش محصولات بنز بود.امیل جلینک یکی از علاقمندان به رشته های ورزشی بود که در پی ظهور صنعت خودرو به سوی این صنعت جذب شد. او در سال 1897 به شهر کانستات در جنوب آلمان سفر کرد تا دیداری از کارخانه دایملر (یا DMG، یکی از کارخانجات معروف خودرو سازی آلمان) داشته باشد. امیل جلینک به این نتیجه رسیده بود که می توان کسب و کار خوبی با فروش محصولات دایملر به برخی اشراف زادگان آغاز کرد. بنابراین در سال 1899 تعداد 10 دستگاه خودرو به دایملر سفارش داد.7

اسلاید 8: بازاری که امیل جلینک در آن فعالیت داشت، خواستار خودروهایی با سرعت و قدرت بیشتر بود. همین رویکرد باعث کشیده شدن پای او به مسابقات اتومبیل رانی شد. در اوایل سال 1900 بود که امیل جلینک با نام مستعار مرسدس برگرفته از نام دخترش که در آن زمان 10 سال داشت وارد مسابقات نایس ویک در اتریش شد. در این مسابقات خودروهایی که با نام مرسدس شرکت کرده بودند خوش درخشیدند و توانستند توجهات بسیاری را به جلینک و مرسدس جلب کنند.ستاره سه پر در سال 1902 به عنوان علامت تجاری دایملر DMG به ثبت رسید. این ستاره نشان تسلط آن بر زمین، دریا و آسمان است. در سال 1916 این ستاره با دایره ای محصور شد که سه ستاره کوچک و کلمهMercedes را در خود جای می داد.8

اسلاید 9: در آن زمان آرم شرکت بنز حلقه ای از برگ بود.در سال 1926 بعد از جنگ جهانی اول که صنعت آلمان رو به زوال بود دو شرکت دایملر و بنز برای بقای خود چاره ای جز ادغام شدن نداشتند. پس از ادغام دو شرکت ستاره دایملر در وسط حلقه برگ بنز قرار گرفت .این آرم طی چند مرحله تغییر یافت تا به شکل امروزی در آمد.9

اسلاید 10: مصاحبه• نام مرسدس بنز هر جا که می آید ، نوعی اعتبار به همراه دارد و این اعتبار را سالها است که حفظ کرده است . یک برند چه کارهایی باید انجام دهد و نیز چه کارهایی نباید انجام دهدتا بتواند در فرهنگ عامیانه اعتباری همچون مرسدس بنز کسب کند؟برند متشکل از کیفیت و خدمت است . درست مانند شخصی است که شخصیت و کلاس خود را دارد. لوگو تصویر برند است و مردم با تجربه ی کسب و کار ما ، آن را به ذهن می سپارند.هر چه تمرکز بر برند بیشتر باشد ، تأثیر آن بر مشتری بیشتر خواهد بود.چیزی که باعث بزرگی برند می شود ، تجربه ای است که برای مشتریان فراهم می شود.این تجربه چه مثبت باشد و چه منفی ، بستگی به عملکرد کسب و کار دارد. برای همین ایجاد اولین تجربه بسیار مهم است و باعث می شود تا مشتری به سوی ما بازگردد. برندهای موفق به طور مداوم محصولات و خدمات بزرگ ارائه می دهند.این مداومت در تولید محصولات و خدمات عالی است که توجه مشتریان را به سمت برند باز می گرداند و مشتری را مشتاق جدیدترین محصول برند می کند. این نوع انتظار ، از سوی مشتری سبب موفقیت برندها در صنعت خودشان می شود.10

اسلاید 11: 11

اسلاید 12: اجرای تحقیقات و پالایش داده ها هم به بهبود کالا و خدمت و اثر بخش بودن آ|ن در دنیای رقابتی کمک می کند . برای همین است که بخش تحقیق و توسعه ، یکی از بایدهای کسب و کار به شمار می آید.همچنین اگر برند بتواند هر از چند گاهی با ارئه ی محصولی مشتری را شگفت زده کند ، مسلماً این تجربه ی مشتری دهان به دهان منتقل خواهد شدو در برند سازی مؤثر خواهد بود.اما اگر حضور برند در بازار به هر یک از دلایل زیر منجر شود ، برند اعتبار خود را از دست می دهد :• حذف یک محصول / برند از بازار به هر د لیل.• ناتوانی محصول / برند ئدر درک سهم بازار لازم برای حفظ حضور در بازار.• تاتوانی محصول / برند در دستیابی به طول عمر پیش بینی شده از سوی سازمان به هر دلیل.• سود ده نبودن محصول .12

اسلاید 13: بعضی از مهمترین دلایل شکست برند/ محصول علاوه بر وجود نقص در مفهوم یا طراحی ، می تواند یک یا چند مورد از موضوعات زیر باشد:• اصرار مدیران ارشد بر ایده ای که متناسب بابازار هدف نیست.• تخمین بیش از حد اندازه ی بازار.• جایگذاری نادرست محصول .• تبلیغات غیر مؤثر ، شامل پیامی که از طریق بسته بندی محصول منتقل می شود و با پیام بازاریابی محصول ، ویژگیها ، یا مورد استفاده ی آن مطابقت ندارد.• عدم درک بخشهای بازار هدف و روند برند سازی ، به نحوی که بتواند برای آن بخش ایجاد ارزش کند.• قیمت گذاری نادرست ، خیلی بالا یا خیلی پایین.• هزینه های تحقیقاتی بیش از اندازه برای توسعه ی محصول.13

اسلاید 14: عدم درک یا دست کم گرفتن فعالیتهای رقبا یا پاسخ متقابل به آن .• زمانبندی ضعیف توزیع.• تحقیقات بازار گمراه کننده ، به نحوی که رفتار واقعی مصرف کننده ی بخش هدف را به درستی نشان ندهد.• انجام تحقیقات بازاریابی و عدم توجه به نتایج.• عدم هماهنگی با توزیع کنندگان کلیدی و یا اطلاع رسانی مناسب یا هر دو.• حاشیه ی سود کمتر از میزان پیش بینی شده.بنابراین عدم موفقیت برند نمی تواند فقط به محصول ضعیف و ناتوانی در فروش نسبت داده شود بلکه ، دلایل دیگری هم وجود دارد.14

اسلاید 15: • در بررسی مسیری که برند مرسدس بنز پیموده است ، مشاهده می کنیم که این برند نخواسته است همه چییز برای همه کس باشد و نوعی هدفگذاری بین مشتریان بالقوه انجام داده و اقشار و طبقات مرفه را در تولیداتش در نظر گرفته است. این رویکرد را چگونه تحلیل می کنید؟مرسدس بنز اولین اتومبیل تولید شده در جهان و یکی از موفقترین بازیگزان عرصه ی اتومبیل سازی است که توانسته مشتریان زیادی را به خود جذب کند و به آنها اتومبیل بفروشد.بخش مهمی از این موفقیت ، به نگرش برند مرسدس بنز بر میگردد. نگرش برند همان ادراک مصرف کنندگان از یک برند یا محصول خاص است. نگرش مرسرس بنز همیشه از نوع تجملی بوده است.نگرش شرکت اصولاً تولید اتومبیلهای با کیفیت بالا و لوکس است که سعار امروز مرسدس بنز با عنوان یا بهترین یا هیچ Das Beste Oder Nichts ، مؤید اینئ مطلب است. مرسدس بنز اتومبیل افراد مشهور و ثروتمند شناخته شده است.15

اسلاید 16: هر چند مرسدس بنز در مورد نوآوری برای افزایش سطح ایمنی در بسیاری موارد مبدع و پیشرو بوده است ، با وجود این ، نام آن تصویری از تجمل گرایی را به ذهن متبادر می کند. این نگرش برای مرسدس هم سازنده و هم مخرب بوده است. از یک طرف لوکس بودن سبب می شد تا مردم به سوی آن جذب شوند اما در همان زمان شرکت نمی توانست اتومبیل ارزانتر تحت برند مرسدس بنز را در بخی از بازارها عرضه کند. اما در خارج از آمریکا و در نقاط دیگر دنیا ، مرسدس بنز توانسته است با عرضه ی اتومبیلهایی به نسبت ارزانتر ، دایره ی مشتریان خود را وسیعتر کند و طبقه ی پایینتر بازار را هم هدف بگیرد.مرسدس بنز به وسیله شرکت آلمانی دایملر تولید می شود که این شر کت در کنار برند مرسدس بنز داررای دو برند اسمارت SMART به عنوان یک برند اقتصادی برای اتومبیلهای درون شهری و نیز مای باخ Maybach به عنوان یک اتومبیل تشریفاتی و بسیار سطح بالا است.16

اسلاید 17: در آمریکا این اتومبیل هنوز به طبقه ی ثروتمند تعلق دارد و تصویر برند آن باعث می شود که مرسدس بنز ، اتومبیلی برای گروههای کم درآمد تحت نام خود عرضه نکند ، زیرا در این صورت به ارزش برند آن لطمه وارد می شود. به منظور نفوذ به بازار پر جاذبه ی آمریکا ، شرکت دایملر پس از ادغام با شرکت کرایسلر توانست از شناخت بیشتری نسبت به بازرا برخوردار شود و سهم بیشتری از بازار را از آن خود سازد که این موضوع حتی با وجود جدایی دو شرکت دایملر و کرایسلر به قوت خود باقی است. همچنین برخی از سواریهای این شرکت از قبیل R Class ونیز GL ، مشخصاً برای بازار امریکا طراحی و عرضه شد تا نظر خاص مشتریان این بازار تأمین شود.17

اسلاید 18: 18

اسلاید 19: • بنز به غیر از اتومبیلهای سواری ، در عرصه ی اتومبیلهای مسافربری و باربری هم فعال است . آیا پرداختن به این عرصه ها به اعتبار این برند آسیب وارد نکرده است ؟اصلیت مرسدس بنز به دهه ی 1880 و دو نفر به نامهای گالتیب دایملر و کارل بنز بر می گردد که به صورت مجزا اما همزمان به ساختن اولین اتومبیلهای سواری امروزی دنیا مبادرت ورزیدند. Benz Cie در سال 1871 به وسیله کارل بنز ساخته شد ؛ گاتلیب دایملر و دستیار و همکار وی ویلهلم می باخ نیز در سال 1890 ، Daimler Motor Gesellschaft ( DMG ) را بنا کردند. هر دوی این شرکتها ، مخترع اتومبیل محسوب می شدند و موتور درون سوز را باداع کردند.اما جالب اینجا است که با اینکه هر دو در جنوب آلمان زندگی می کردند و بر روی یک چیز کار می کردند ، اما در ابتدا از وجود هم اطلاعی نداشتند. برای همین سالها به موازات هم در صنعت اتومبیل سازی پیش می رفتند.19

اسلاید 20: کمپانی دایملر که امروزه بیشتر با برند مرسدس بنز شناخته می شود ، در زوئن سال 1926 با عنوان دایملر بنز پایه گذاری شد . با ترکیب این دو کمپانی ، در حقیقت قدیمی ترین خط تولیدی اتومبیل سازی جهان بنا نهاده شد. پیش از این ادغام ، شرکت دایملر اولین ماشین باری و بنز اولین اتوبوس دنیا را ساخته بود . اولین محصول مشترک ماشینهای باری دایملر – بنز در سه مدل و ظرفیت در سال 1927 در نمایشگاه بین المللی اتومبیل ماشینهای باری عرضه شد.چند سال بعد نیز به رغم مشکلات مالی فراوان ناشی از بحران اقتصادی دایملر – بنز برند موتور دیزلی با توان تحمل 2 تن بار را تولید کرد. تولید موتور دیزلی یکی از اختراعات مهم بود در پاسخ به تقاضا برای موتور های پر قدرت تر ابتدا برای ماشین های باری و سپس اتومبیل به کار گرفته شد. این شرکت خط تولید اتوبوس خود را نیز در پاسخ روز افزون برای ترانسپورت در مسیرهای طولانی به راه انداخت و اتوبوس های دو طبقه ی آن در بعضی از شهرهای آلمان به حرکت در آمدند.20

اسلاید 21: پس اشتباه است اگر فکر کنیم وارد شدن در عرصه ی تولید اتوبوس و ماشین باری به اعتبار انها لطمه می زند.در هر روز 400 ماشین باری از کارخانه ی ماشین های سنگین ورث ( Worth ) در آلمان روانه ی بازار می شوند. یعنی هر سه دقیقه یک ماشین از خط تولید خارج می شود. مرسدس بنز سنت ساخت ماشینهای باری را از زمان ساخت اولین ماشین باری در سال 1896 به وسیله گاتلیب دایملر حفظ کرده است. ماشینهای باری این شرکت پس از گذشت بیش از 100 سال ، همچنان از نظر تکنولوژی ، ایمنی ، و اقتصادی سرآمد هستند. اساس موفقیت مرسدس بنز مدلهای متنوع آن در سبد محصولاتش است.مرسدس بنز گذشته ی موفقی را پشت سر گذاشته وپیشروی تکنولوژی در آینده است.دلیل آن هم واضح است ، زیرا یکی از ممتازترین برندهای اتومبیل در دنیا را مخترعان آن به وجود آورده اند. علامت تجاری ستاره ی بنز ، نماد کیفیت ، و رانتدگی ایمن در خیابانها و جاده ها است. بیش از صد سال است که مرسدس بنز با طرحها و نوآوریهای خود به مردم اطمینان بخشیده است.21

اسلاید 22: • برخی برندها هستند که با کشور تولید کننده گره خورده اند و جزئی از نمادهای فرهنگی آن کشور شده اند. به غیر از بنز ، که به نوعی یکی از نمادهای مهم کشور آلمان است، برندهای دیگری همچون کادیلاک ، هوندا ، و ... نیز چنین وضعیتی دارند. یک برند باید چه برنامه ای را پیش بگیرد تا به این جایگاه برسد و هویتی از این لحاظ برای خودش دست و پا کند؟در بحث برند سازی و ارتباط برند با میراث مکانی و برند ملی ، ظرافتهایی وجود دارد که بدون توجه به آنها یک برند می تواند به بیراهه برود.اولین نکته توجه به مشخصات و به عبارت دیگر تداعیهای برند Brand Association مطلوبی است که یک سازمان و مدیران ارشد آن خواهان دستیابی به ان هستند.به عنوان مثال ، مرسدس بنز برندی است که با کلاس ، وقار و پرستیژ ، کیفیت بالای مهندسی ، و ایمنی شناخته میر شود ؛ صاحبان آن در طول دهه ها این ویژگیها را با تک تک سلولهای حیاتی این سازمان آمیخته اند.22

اسلاید 23: 23

اسلاید 24: حال اگر به جای این تداعیها ی برند، تداعیهای دیگری نظیر کم هزینه بودن ، اتومبیل خانواده و قابل اطمینان بودن قرار می گرفت ، آیا مرسدس بنز را همینگونه می شناختیم ؟ پاسخ این است که مسلماً خیر ؛ آیا این تداعیهای برند مناسبتر و یا مناسبترین هستند؟ پاسخ این است که الزاماً نه ، نمی توان گفت اینکه ما را با کدام ویژگیها بشناسند، الزاماً بهتر است . این مسأله بسیار شبیه مسأله ی بخش بندی بازار است ؛ در بخش بندی بازار نیز نمی توان گفت که الزاماً فروش در مناطق مرفه تر برای سازمان سود آورتر از مناطق با در آمد کمتر است .پس نکته ی اولی که باید در ذهن داشته باشیم این است که تداعیهای یک برند از سوی بزرگان یک سازمان و در طول زمان بر اساس تفکرات و حتی سلایق این افراد تعریف می شود.24

اسلاید 25: نکتهی دومی که باید به آن توجه شود ، میراث مکانی و ظرفیتی است که تداعیهای برند یک کشور در اختیار سازمانهای مرتبط با آن کشور می گذارد.برای مثال تداعیهای برند آلمان که به ذهن بیشتر افراد می رسد ، مواردی نظیر انضباط و دقت بالا ، جدیت ، توان مهندسی بالا ، و در عین حال نوعی غرور از نوع آلمانی است.اما اگر بخواهیم تداعیهای برند ملی ژاپنی را تعریف کنیم ، مواردی که بیشتر افراد به انها اشاره می کنند عبارتند از انضباط و دقت بالا ، وفاداری به سنتها ، توجه به منافع جمع در برابر منافع فرد ، و نوعی قناعت و صرفه جویی ژاپنی . اگر بخواهیم همین را برای آمریکاییها تعریف کنیم ، شاید به مواردی نظیر فرد گرایی در برابر جمع گرایی ، علاقمند به زندگی تجملی و جلوه گر ، و در عین حال رقابت گرا و موفقیت گرا اشاره کنیم. 25

اسلاید 26: اگر به مثال مرسدس بنز با توجه به تداعیهای برند ملی کشورها برگردیم ، می بینیم که غرور آلمانیها به وضوح در کلاس و پرستیژ موجود در مرسدس بنز ترجمه شده است. محصولات مرسدس به نماد توان مهندسی بالای آلمانیها تبدیل شده اندو جدیت و انضباط آلمانیها را می توان در اتومبیلهای مرسدس مشاهده کرد. به همین ترتیب هوندا نیز می تواند نمادی از برند ملی ژاپنیها به شمار آید که جمع گرایی و توجه به کانون خانواده را کاملاً در اتومبیلهای به صرفه ی ژاپنی مشاهده کرد و در عین حال نظم و انضباط ژاپنی ها به نوعی در برند هوندا قابل مشاهده است . برند کادیلاک نیز به همین شکل قابل تفسیر است.البته باید توجه داشت که این نسخه ، تنها نسخه ی مفید و قابل اجرا نیست ؛ برای مثال لکسوس مثالی از برندی است که |ژاپنیها برخلاف برند ملی خود به توسعه ی آن پرداخته اند و موفق هم بوده است. باید توجه داشت که مهمترین دلیل موفقیت برند لکسوس ، توجه آن به تداعیهای برند مطلوب بازر مصرف آن ، یعنی خریداران ساکن آمریکای شمالی است و یا برند فولکس واگن به عنوان یک برند اقتصلادی و خانودگی در کشور آلمان تولید می شود.26

اسلاید 27: بنابراین به طور خلاصه باید گفت :1. برند ملی و تداعیهای آن را بخوبی شناسایی کنید.2. تداعیهای برند مطلوب سازمان و محصولات خود را تعیین کنید.3. باتطابق تداعیهای برند ملی و تداعیهای برند سازمانی ، نقاط مشترک را شناسایی کنید.4. در صورتی که تضاد میان تداعی برند سازمانی و تداعی برند ملی وجود داشت، از این استراتژی پرهیز کنید.5. در صورت اتخاذ این استراتژی ، آن را برای سازمان خود تا سطوح پایین سازمان شفاف کنید.6. از ظرفیتهای ملی مانند جشنهای ملی ، برای اتصال برند سازمان و برند ملی کمک بگیرید.7. بر روی انتقال پیام برند به مخاطبان ثابت قدم باشید ( بدانید که چند دهه پایمردی بر روی اهداف لازم است. )27

اسلاید 28: • در بازار اتومبیلهای سواری ، معمولاً اینگونه بوده است که مرسدس بنز در بازار اتومبیلهای سدان ( دارای 5 در ) موفق بوده است و در بازار اتومبیلهای اسپورت یا حتی مدلهای قدیمیتر ، توفیق چندانی به دست نیاورده است. آیا این ناشی از تخطی از هویتی نیست که مرسدس بنز در ذهن مشتری برای برند خود ایجاد کرده است؟البته در پاسخ به این سؤال باید گفت که هر چند برند مرسدس بنز بیشتر در بر خی بازارها از جمله در کشور ایرن با اتومبیلهای سدان شناخته می شود، ولی در واقع برند مرسدس بنز با تولید اتومبیلهایی همچون G Class به عنوان یکی از بهترین اتومبیلهای مناسب برای مسیرهای صعب العبور Off Roader و نیز SLR به عنوان یکی از مدعیان همیشگی مسابقات فرمول 1 ، توانسته است سهم ذهنی قابل توجهی در بازار اتومبیلهای اسپرت و دو دیفرانسیل به خود اختصاص دهد.28

اسلاید 29: در این راستا و به منظور پاسخگویی هر چه قویتر به نیازمندی های مشتریان در مورد انواع اتومبیلها، برند مرسدس بنز اتومبیلهای سواری خود رغا در کلاسهای مختلفی از جمله A به عنوان یک اتومبیل نسبتاً ارزان برای جوانان ، B به عنوان یک اتومبیل اقتصادی برای خانواده ، C به عنوان اتومبیلی اسپرت برای جوانان ، E به عنوان یکی از بهترین اتومبیلهای سدان در جهان ، SL به عنوان یک اتومبیل اسپرت و پرسرعت برای دو سرنشین، M، GL ، G به عنوان اتومبیلهای SUV با کیفیت بالا و سرانجام S به عنوان یک اتومبیل تشریفاتی و مجهز ، به بازار عرضه کرد.لازم به ذکر است که برای تأمین نظر مشتریان در برخی بازارهای خاص بویژه آمریکا ، کلاسهایی همچون R برای مشتریان تولید می شود.جالب است بدانید که هر چند یک وجه اشتراک کلی بین استفاده کنندگان کلاسهای مختلف بنز که همانا پرستیژ و توجه به سطح برتر مهندسی است، وجود دارد، ولی انتخاب کنندگان هر کدام از این کلاسها ممکن است بیشتر به طبقه اجتماعی ، طبقه ی سنی و یا سطح درآمدی خاصی متعلق باشند.29

اسلاید 30: باید توجه داشت که در برخی مواقع همه ظرفیتها و تخصصهای موجود در یک سازمان بیشتر در جهتی خاص شکل گرفته است ؛ برای مثال در جهت طراحی ، تولید ، بازاریابی و فروش اتومبیلهای سدان و البته تداعیهای برند شکل گرفته در ذهن مخاطب ، و تغییر همه یاین موارد به آسانی ممکن نیست.اما تاجایی که می توان مسأله را از دید برند بررسی کرد ، بید گفت که درک تداعیهای مختلف در بسیاری موارد دشوار و حتی غیر ممکن به نظر می رسد. با وجود یان ، برند مرسدس بنز با حفظ اصول اولیه ی توجه به پرستیيژ ، ایمنی ، و مهندسی اتومبیل توانسته است با ارائه ی مدلهایی همچون SLS ونیز GL همزمان تداعیهای جدید از یک اتومبیل لوکس اسپرت را به مشتری القا کند.30

اسلاید 31: 31

اسلاید 32: • یکی از ویژگیهای اصلی برندهای قدیمی ولی موفق ، به روز شدن با تحولات و سلایق نسلهای گوناگونی است که در هر برهه به عنوان مشتری در بازار مطرح می شوند. گذشته از تحولات تکنیکی که مرسدس بنز در طول سالیان و دهه های مختلف در تولیدات خود ایجاد کرده است ، چه تمهیدات مبتنی بر بازاریابی را به کار گرفته است تا در طول این همه سال همچنان محبوب نسلها باقی بماند و ضمن حفظ اعتبار خود ، فرسوده و کهنه به نظر نیاید؟استراتژی بازاریابی مرسدس بنز زمانی حول ایمنی ، تجمل ، و مهندسی دقیق اتومبیلهایش می چرخید اما به سبب افزایش رقابت در صنعت اتومبیلهای لوکس و تغییر نگرش مشتریان در مورد برند مرسدس بنز ، این استراتژی بازاریابی آنها بیشتر بر محور سبک زندگی استوار است و بر جنبه ی لذت بخشی ف دوستانه و پر انرژی بودن مرسدس بنز و البته توجه به محیط زیست تمرکز می کند. تکامل استراتژی بازاریابی مرسدس بنز را می توان مستقیماً به گسترش بازار هدف آن مرتبط دانست که اکنون علاوه بر بازار هدف اولیه ی شامل قشر مسن تر جامعه ،جوانان 25 تا 35 سال را در بر می گیرد.همچنین این برند با درک اهمیت تبلیغات رسانه ای و نیز میدانی ، با تبلیغاتی هوشمندانه سعی می کند تا ارزشهای اساسی برند خود را بیش از پیش برای مشتریان خود تبیین کند. 32

اسلاید 33: همچنین توجه بیش از پیش به موضوع تجارت الکترونیک ، به عنوان یکی از استراتژیهای نسبتاً جدید فروش و بازاریابی این برند به حساب می اید .مرسدس بنز به منظور فراهم آوردن بالاترین سطح ارزش برای مشتری بازار هدف خود ، تصمیم گرفت تا خط تولید را توسعه دهد، اتومبیلهایی با قیمت قابل رقابت روانه ی بازار کند ، ارتباط خود را با بازار هدف افزایش دهد ، دسترسی به مصرف کنندگان را حفظ کند ، و خدمات مشتری عالی خود را ادامه دهد که در این ارتباط کسب رتبه ی اول در خدمات پس از فروش در رقابت با سایر برندها هدف اصلی آن به شمار می آید.33

اسلاید 34: این شرکت می داند که مشتریانش فقط برای جابه جایی خود اتومبیل نمی خرند ، بنابراین قبل از فروش واقعی اتومبیل ، باید مفهوم اتومبیل خود را به آنها بفروشد. آنها مفهوم خود را با تبلیغ و ترویج می فروشند و در صددند تا درک از برند خود را در سطح اشخاص تغییر دهند و مفهومی را جایگزین کنند که برند آن نزد مردان جوان حرفه ای ازهر نژاد و قومی جذاب باشد. همچنین مرسدس بنز ایده ی دوستانه ، لذت بخشی ، شخصی و پر انرژی بودن برند را با بازار هدف برند مطرح می کند و این پیام جدید در آگهیهای تبلیغاتی آن آشکار است.جایی خواند که مرسدس بنز در تابستان سال 2003 در کمپین بازاریابی بزرگی که 16 شهر امریکا برای تبلیغ اتومبیل جدید کلاس C خود برای خریداران جوان برگزار کرد ، به مشتریان امکان می داد تا اتومبیل را در شرایط بازسازی شده از زندگی واقعی برانند و با اشخاصی که اتومبیل مرسدس بنز داشتند ، از نزدیک تبادل نظر کتتد . و این تجربه ی مشتری برای برند بسیار ارزشمند است.34

اسلاید 35: با تشکر از توجه شما35

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید