hush

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “هوش”

هوش

اسلاید 1: هـوش

اسلاید 2: هـوش چیست:توانایی سازگاری و پاسخ موفقیت آمیز به موقعیت های جدید و ظرفیت فرد برای یادگیری و استفاده از تجربیات گذشته

اسلاید 3: انواع هوش: • هوش کسب و کار • هوش سازمانی • هوش رقابتی • هوش تجاری

اسلاید 4: (Business Intelligence)هوش کسب و کار فرآیند تبدیل داده های خام به اطلاعات کسب و کار و مدیریتی گفته می شود که به مدیران سازمان کمک می کند تا تصمیمات خود را سریعتر و بهتر اتخاد کنند و بر اساس اطلاعات صحیح، عملکرد سنجیده ای از خود نشان دهند. به کمک هوش کسب و کار می توان کاوش و تحلیل اطلاعات را ساده نمود.

اسلاید 5: اهداف تجاری استفاده ازهوش کسب و کار ● توانایی مشاهده اطلاعات ازمنابع مختلف با استفاده از یک واسط ساده● توانایی مشاهده خلاصه ای از داده های پراکنده در بخشهای مختلف سازمان ● توانایی مشاهده اطلاعات بر محور زمان ● توانایی ارائه پاسخ به سوال ”چه میشد اگر ...“ بر اساس اطلاعات تاریخی

اسلاید 6: عناصر اصلی هوش کسب وکار:(Data Warehouse) انبار داده◄ در واقع یک پایگاه داده معمولی است ولی با این حال، هسته اصلی بسیاری از سیستمهای هوش کسب و کار به شمار می رود. :(Data Marts) غرفه های داده◄ به محلی اطلاق می شود که ”بخشی“ از اطلاعات انبار داده در آن نگهداری می گردد. این اطلاعات بر حسب نیاز گروه هایی که در بخش فناوری اطلاعات سازمان فعالیت می کنند انتخاب و استخراج می شود. به عبارت دیگر، غرفه های داده ها نوعی پایگاه داده اختصاصی است که از یک سو برای پشتیبانی از تحلیل های کسب و کار طراحی شده و از سوی دیگر مکانی است برای استقرار اطلاعات از منابع مختلف.

اسلاید 7: بالا به پایین: در این روش یک انبار داده یکپارچه برای کل سازمان ایجاد می شود. این پایگاه داده بزرگ، تمامی اطلاعات و داده های عملیاتی سازمان را در بر می گیرد. ایجاد، پیاده سازی و استفاده از این نوع پایگاه داده، هزینه بر و دشوار است. علاوه براین چند روشی در بسیاری از کاربردها عملا ناممکن به نظر می رسد.پایین به بالا:در این روش داده های مرتبط با هم دریک غرفه داده، قرار میگیرد. به عبارت دیگرچندین غرفه داده در نقاط مختلف سازمان ایجاد می شود که این ها در کنار هم، یک انبار داده ها تشکیل می دهند.

اسلاید 8: (Data Mining) داده کاوی به معنای استخراج اطلاعات یا کشف الگوها و روابط مشخصی است که در حجم زیادی از داده های مستقر در یک یا چند پایگاه داده نهفته است. به زبان ساده، داده کاوی یعنی روشی برای مرتب سازی انبوه داده های گوناگون. در هوش کسب و کار، داده کاوی منحصر است به مرتب سازی داده ها در انبار داده. در واقع داده کاوی قلب هوش کسب و کار به شمار میرود.

اسلاید 9: هوش سازمانیهوش سازمانی (OI) به معنای کسب دانش و اطلاعات جامع از همه عواملی که بر سازمان تاثیر می گذارد. منظور از همه عوامل یعنی اطلاعاتی که از مشتریان، ارباب رجوع ، رقبا، محیط اقتصادی ، محیط فرهنگی ، فرایندهای سازمانی (مالی ، اداری ، حفاظتی ، تولیدی ، منابع انسانی ، بودجه و...) که تاثیر زیادی بر کیفیت تصمیمات مدیریتی در سازمان می‌گذارد هوش سازمانی است. هوش سازمانی شما را برای تصمیم‌گیری در همه عوامل موثر بر سازمان و شرکت‌ها توانمند می‌سازد.

اسلاید 10: هفت مولفه هوش سازمانی مورد نظر آلبرخت عبارتند از: چشم انداز استراتژیک یا بینش راهبردسرنوشت مشترکتمایل به تغییرروحیههمسویی و تجانسبه کارگیری دانشفشار عملکرد

اسلاید 11: آلبرخت براي استفاده ي درست از هوش سازماني سه گام اساسي توصيه مي كند. گام اول): آغاز انديشيدن مديرانگام دوم): دادن قدرت و اختيار فكر كردن به كاركنانگام سوم): تهاجم بي وقفه و سيستماتيك به سمت علل جهالت و ناداني دسته جمعي

اسلاید 12: هوش رقابتی چیست؟برنامه هوش رقابتی به مقایسه وضعیت سازمان خودی در قیاس با رفتارهای بالقوه رقبا می پردازدو در این مسیر به برترین های  رقبا در تمامی عرصه ها پیدا می کندبه کار گیری  و اعمال برنامه ریزی هوش رقابتی در یک سازمان این خاصیت را دارد که با پیش رو گذاشتن اطلاعات دقیق از رقبا و کسب آخرین خبرهای تازه و برنامه ریزی آنها، سازمان خودی قادر می شود خود را در وضعیت برتر قرار دهد .

اسلاید 13: سازمانها می توانند در راه هوشمندتر شدن قدم بردارند، کافیست: آنچه را که موجب کند ذهنی سازمان می شود تشخیص داده و از میان بردارند؛ آنچــــه را که موجب هوشمندی سازمان می گردد مشخص و تقویت کنند؛ساختارها و فرایندهای ضروری برای ارتقای هوشمندی سازمان را توسعه دهند.

اسلاید 14: تمایز هوش رقابتی با جاسوسی رقابتی : در برنامه هوش رقابتی ،گسترش اطلاعاتی از رقبا مد نظر است که در حیطه قانونی جای داشته باشد اما در جاسوسی رقابتی به صورت دیگری انجام می شود که از رایج ترین آنها می توان به هک کردن اشاره کرد.از دیگر عملیاتی که در بخش هوش رقابتی مجاز نیست می توان به چند نکته اشاره نمود :1- کسب اطلاعات از کارکنان رقبا با وعده ی استخدام و حقوق و مزایای خیلی زیاد2- اغوا کردن کارکنان یا کارمندان رقیب3- اعزام کارکنان خودی به سازمانهای رقیب برای استخدام در مجموعه ی رقیب و جمع آوری اطلاعات از این طریق4- مصاحبه ساختگی با اشخاص که قبلا در سازمان رقیب شاغل بودنده اند و اکنون در جستجوی کار هستند

اسلاید 15: مفهوم هوشمندی رقابتی به چهار مقوله اصلی قابل تقسیم است: ۱( آگاهی تجاری / بازاریابی - که عمدتاً اطلاعات مشتریان، تامین کنندگان، خریداران و توزیع کنندگان گردآوری و موردتجزیه و تحلیل قرار می گیرد؛۲( آگاهی از وضعیت رقبا - که متمرکز بر مسائلی از قبیل سیاستهای قیمت گذاری، محصولات جانشین و سیاستهای توسعه رقبا است؛۳( آگاهی فناوری و تکنیکی - که با تحقیقات پایه و کاربردی، کارخانجات، فرایندها و هنجارها و حق اختراع سروکار دارد.۴( آگاهی راهبردی واجتماعی - که به مسائلی از قبیل قوانین، مسائل مالی و مالیاتی، مسائل سیاسی و اقتصادی و جنبه های اجتماعی و منابع انسانی می پردازد.

اسلاید 16: وظایف واحد هوش رقابتی : بررسی صحت  کامل اطلاعاتبررسی و کنترل همه جانبه داده ها و تجزیه تحلیل ها پرهیز از هر گونه غفلت و تصمیم گیری های نادرستپرهیز از دوباره کاری های وقت گیر و کسل کنندهارائه راه حل وپیشنهادات و ابزارها به همراه گزارش ها ی خود واحد

اسلاید 17: فرایند هوشمندی رقابتی۱ ( مرحله مقصد، که مرحله آماده شدن و کسب قابلیت لازم برای انجام وظایف است2 ( مرحله تقاضا، در این مرحله نیازهای اطلاعاتی و رویکردی که باید اختیار شود، تعیین می گردد۳ ( مرحله اکتشاف، در این مرحله به جستجو و گردآوری اطلاعات با روشهای قانونی و اخلاقی پرداخته می شود۴ ( مرحله توسعه، در این مرحله از اطلاعاتی که گردآوری و موردتجزیه و تحلیل قرار گرفته است، تصویر معناداری ارائه می شود۵ ( مرحله تحویل، در این مرحله نتایج حاصل، در زمان مناسب دراختیار افراد واجدشرایط قرار می گیرد۶( مرحلــه بهبود، شامل کسب و انعکاس نقطه نظرات و اطلاعات مشتریان، برای بهبود فرایند هوشمندی رقابتی است

اسلاید 18: برخی سودمندیهای هوشمندی رقابتی افزایش درجه اطمینان از تصمیمات استراتژیک که براساس هوشمندی رقابتی اتخاذ شده استافزایش دانش بازاربهبود بخشیدن به ارتباطات چندوظیفه ای (CROSS-FUNCTIONAL) در سازمان بهبود کیفیت محصول و خدمت در مقایسه با رقبا کمک به پیش بینی بهتر روندهای بازار و نوسانات آن بهبود درامر پیش بینی استراتژی رقبا کشف مشتریان جدید و یا بالقوه درس آموختن از شکست و موفقیت دیگران تسهیل در امر ورود به کسب و کار جدید افزایش بهره وری

اسلاید 19: هوش تجاري چيست؟ هوش تجاري مجموعه تواناييها، تکنولوژي ها، ابزارها و راهکارهايي است که به درک بهتر مديران از شرايط کسب و کار کمک مي نمايد. ابزارهاي هوش تجاري، ديدگاه هايي از شرايط گذشته، حال و آينده را در اختيار افراد قرار مي دهند. با پياده سازي راهکارهاي هوش تجاري فاصله موجود بين مديران مياني و مديران ارشد از ديدگاه ارتباط اطلاعاتي از ميان خواهد رفت و اطلاعات مورد نياز مديران در هر سطح، در لحظه و با کيفيت بالا در اختيار آنها قرار خواهد گرفت. همچنين کارشناسان و تحليل گران مي تواند با استفاده از امکانات ساده، فعاليتهاي خود را بهبود بخشند و به نتايج بهتري دست پيدا نمايند.

اسلاید 20: هوش تجاري چطور کار مي کند؟ هوش تجاري بر مبناي يک هدف ساده پياده سازي مي شود: بهبود کارايي با ايجاد بستر مناسب براي تصميم سازي در سازمان. وقتي که ديدگاه مديران نسبت به داده هاي سازماني کامل وجامع است، مي توان به تصميمات اتخاذ شده اطمينان کامل داشت و مطمئن بود که اين تصميمات سازمان را در شرايط رقابتي حفظ مي نمايد و همچنين اهداف تعريف شده به دست خواهند آمد. اما براي استفاده کامل از قابليتهاي هوش تجاري، اين راه کار بايد توانايي انعطاف پذيري و در اختيار گذاشتن امکانات مختلف در سطح افراد، تيمها و کل سازمان را داشته باشد. همچنين هوش تجاري بايد به نيازهاي مختلف افراد در سطوح مختلف سازمان پاسخگو باشد و از تمام اطلاعات ساختار يافته (Structured Data) و يا ساختار نيافته (Unstructured Data) براي تصميم سازي استفاده نمايد.

اسلاید 21: قابليتهاي راه کار هوش تجاري هماهنگي داده هاانباره داده هاداشبورد گزارشاتOLAPنظارتتحليل

اسلاید 22: چه نوع کسب و کاري مي تواد از اين راهکار بهره ببرد؟ شرکتهاي توليدي و فروشبدست آوردن ديدگاه نسبت به افزايش يا کاهش سود حاصل از فروش. ميزان فروش بر حسب نوع کالا، مناطق فروش، کانالهاي فروش. پيش بيني ميزان فروش و سود آوري بر مبناي داده هاي قبليکنترل و برنامه ريزي مناسب  براي منابع فروششناسايي مشتريان با ارزشهماهنگي برنامه فروش با اهداف سازمانيشرکتهاي سرمايه گذاريبدست آوردن ديدگاه نسبت به سرمايه گذاري هاي انجام شده و پيش بيني سود حاصله از منابع مالي اختصاص داده شدهبدست آوردن ديدگاه نسبت به شرايط هر يک از سرمايه گذاري هاي انجام شده بصورت جداگانهکنترل اهداف و يا تعيين اهداف جديد بر مبناي گزارشات بدست آمدهتصميم سازي براي انجام سرمايه گذاري هاي جديد بر مبناي تحليل داده هاي پيشينهماهنگي شرايط سرمايه گذاري با اهداف سازماني

اسلاید 23: شرکتهای خدماتيتحليل نوع خدمات بر مبناي موقعيت هاي مختلف، زمان خدمت رساني، هزينه هاي انجام شده و سود بدست آمدهبدست آوردن ديدگاه نسبت به  نحوه خدمت رساني به مشتريانتصميم سازي در جهت نحوه ارائه خدماتهماهنگي خدمات با اهداف سازمانيشرکتهاي پروژه ايبدست آوردن ديدگاه نسبت به شرايط پروژه هاي انجام شده در هر لحظهبدست آوردن ديدگاه از بودجه و منابع تخصيص داده شده به پروژهتحليل ارزش کسب شده در طول مدت حيات پروژهپيش بيني شرايط منابع موجود با پيشرفت پروژههماهنگ نمودن شرايط پروژه ها با اهداف سازماني

اسلاید 24: چه افرادي در سازمان از پياده سازي اين راهکار بهره خواهند برد؟ مديران ارشددر اختيار داشتن محلي متمرکز براي مشاهده گزارشات مختلف از شرايط سازمانافزايش ضريب اطمينان تصميم سازيکاهش هزينه ها با بدست آمدن ديدگاه نسبت به عملکرد بخشهاي مختلف سازمانبررسي شرايط اهداف سازمان و برنامه ريزي براي دستيابي به اهدافمديران فروش، عمليات، پروژهکنترل روند انجام امور با در اختيار گرفتن گزارشات تحليليتقويت توان مشاوره به مديران ارشد در جهت انتخاب بهترين استراتژيمديران ITکاهش حجم امور تکراري با خودکار نمودن فرآيندهاي جمع آوري داده ها و گزارش سازي از آنهامديريت و امنيت متمرکزاستفاده از دانش موجود براي راهبري ابزارها

اسلاید 25: اهداف ایجاد هوش تجاری در سازمان • تعيين گرايش هاي تجاري سازمان • تحليل عميق سازمان • پيش بيني وضعيت بازار و بالا بردن توانايي رقابتي سازمان در بازار • بالا بردن ميزان سوددهي سازمان • تنظيم قيمت ها به نحو مطلوب • بالا بردن ميزان فروش • کاهش هزينه ها • تحليل سبد خريد • بالا بردن ميزان رضايت مشتري • شناسايي مشتري هاي دائمي و حفظ آنها • تحليل هاي مورد نياز براي تقسيم بندي مشتري • بالارفتن کارايي سازمان در انجام امور داخلي • قابليت زمان بندي امور در سازمان به صورت دقيق • توانايي استفاده مناسب منابع اطلاعاتي موجود در سازمان • استانداردسازي و ايجاد سازگازي بين ساختارهاي سازمان • توانايي فراهم کردن اطلاعات با کيفيت بالا • ايجاد توانايي اتخاد تصميم هاي سريع در سازمان • تشخيص زودهنگام خطرات و فرصت ها

اسلاید 26: دلایل شکست پروژه‌های هوش تجاری عدم پشتيباني مديريتشناسايي ضعيف نيازمندي‌هاطراحی ضعیففقدان آموزشعدم موفقیت در گسترش دادن به وسیله همبسته‌ها (aggregate) یا data mart هااستفاده از ابزار غلطپروژه‌های عظیم در مقابل گام‌های کوچکقائل شدن یک پایان برای پروژه

اسلاید 27: )EISسیستم های اطلاعاتی مدیران عالی ( يک سيستم اطلاعاتي مديران اجرايي، يک سيستم اطلاعاتي مديريت بسيار تعاملي است که داراي ويژگيهاي سيستمهاي پشتيبان تصميم و ديگر ابزار هاي هوش مصنوعي است تا به مديران اين توانايي را بدهد که مشکلات و فرصتهاي محيطي موجود را شناسايي کنند. اين سيستمها به مديران اين امکان را مي دهند تا اطلاعات را به اشکال مختلف و دلخواه ببينند تا هر چه بهتر آن را درک کنند. همچنين همانند سيستمهاي پشتيبان تصميم گيري سيستمهاي مديريت اجرايي ابزار هايي را براي تحليل بيشتر و اتخاذ استراتژيهايي براي حل مسائل و يا بهره گيري از فرصتهاي پيش آمده در اختيار مديران قرار مي دهند.  در مورد اين سيستمها اين نکته قابل ذکر است که نه تنها  اطلاعات و داده هاي درون سازماني بلکه داده هاي برون سازماني را نيز مورد تحليل قرار مي دهند.

اسلاید 28: ویژگی سيستمهاي اطلاعاتي مديران اجراييقابليت بزرگنمايي جزئيات: از ديد گزارش دهي ابتدا به شما يک شماي کلي از آنچه مورد در خواست شماست ارائه مي کند و سپس شما قادر خواهيد بود هر قسمت از آن را به دلخواه انتخاب کرده و جزئيات بيشتري از آن را ببينيد و اين کار را در مورد جزئيات نيز مي توانيد انجام دهيد. شناسايي افرادي که مسئول اطلاعات مورد نظر هستند: افراد مسئول در مورد اطلاعات مورد در خواست را معرفي مي کنند. براي مثال ممکن است شما در مورد اطلاعاتي که به جزئيات آن پرداخته ايد خواهان آن باشيد که جزئيات بيشتري را ببينيد. در اين مورد سيستم به شما فرد مسئول در مورد اين اطلاعات را معرفي مي کند. استفاده از ابزار هاي پشتيبان تصميم گيري و هوش مصنوعي: يک سيستم اطلاعاتي مديران اجرايي داراي ابزار هاي زيادي در زمينه پشتيباني تصميم گيري و هوش مصنوعي است. سيستم به کمک اين ابزار ها مي تواند دليل مشکلات را شناسايي کرده و راههايي را براي حل آنها و بهره گيري از فرصتهاي محيطي ارائه کند.

اسلاید 29: سيستمهاي پشتيبان تصميم گيري (DSS)انواع تصميم گيري: تصميمات ساخت يافته مثل محاسبه ميزان حقوق يک کارمند ساعتي تصميمات غير ساخت يافته تصميم گيري براي ايجاد يا عدم ايجاد يک خط توليد جديد

اسلاید 30: سيستم پشتيبان تصميم گيري (DSS) چيست؟سيستمهاي کامپيوتري بسيار منعطف و تعاملي هستند که براي حمايت از کليه مراحل فرايند تصميم گيري در شرايطي که مساله از نوع غير ساخت يافته است مانند مشاوری در کنار تصمیم گیرنده مورد استفاده قرار مي گيرند.

اسلاید 31: اجزاي سيستم پشتيبان تصميم گيريمديريت داده مديريت مدل واسط کاربري

اسلاید 32: سيستم خبرهيک سيستم خبره يا سيستم مبتني بر دانش سيستمي در رده سيستمهاي هوش مصنوعي مي باشد که داراي قدرت استدلال است در مورد مسايل مربوط به يک حيطه تخصصي است و نتيجه گيري نهايي را ارائه مي دهد. سيستمهاي خبره براي  تشخيص مسائل و تجويز راه حل مناسبند. به اين معني که سيستهاي خبره مي توانند تشخيص دهند که علت بوجود آمدن يک مشکل چيست و براي حل آن مشکل راه حل مناسب را تجويز کنند.

اسلاید 33: تفاوت سیستم خبره با سیستم پشتیبان تصمیم گیریبراي استفاده از يک سيستم پشتيبان تصميم گيري کاربر بايد در زمينه تخصصي مورد نظر دانش کافي داشته باشد و از سيستم براي مدلسازي راه حلهاي مختلف استفاده کند ولي انتخاب راه حل نهايي به عهده کاربر است.کاربر در بکارگيري DSS بايد بداند چه سوالهايي بايد مطرح شوند، چه فرايندي براي استدلال بايد طي شود و چگونه بايد به نتيجه نهايي رسيددر بکارگيري سيستمهاي خبره تنها لازم است وقايع مربوط به مساله را به سيستم معرفي کنيد و در واقع راه حل مساله شما از طريق دانش و تخصص ثبت شده در سيستم قبل دستيابي مي باشد. 

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید