hepatit

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “هپاتیت B و C”

هپاتیت B و C

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمموضوع : هپاتیت Bو Cاستاد مربوطه : دکتر مهدوی گردآورنده : زهرا محمدی

اسلاید 2: مقدمههپاتیت (به انگلیسی: Hepatitis) به معنی التهاب در پارانشیم کبد است . یک بیماری التهابی با گستره وسیع جهانی است و به دلایل مختلفی می‌تواند ایجاد شود که بعضی از آنها قابل سرایت هستند و برخی مسری نیستند.

اسلاید 3: عامل بیماری هپاتیت ویرال (ویروسی) یک ویروس است و در ابتدا می‌تواند مثل یک سرماخوردگی بروز نماید.در ایران بالغ بر ۳٪ افراد آلوده به این ویروس می‌باشند. حدود ۷۵ الی ۸۰ درصداز افرادی که تازه به این ویروس مبتلا شده‌اند، دچار پیشرفت و مزمن شدن اینبیماری شده و از بین آنها نیز 60 الی ۷۰ درصد به بیماری‌های مزمن کبدی دچارمی‌شوند. از بین افراد حدود ۵ الی ۲۰ درصد به سیروز کبدی مبتلا شده و ۱ الی۵ درصد آنان بر اثر بیماری سیروز کبدی و یا سرطان کبد می‌میرند

اسلاید 4: A نوع B نوع C نوع D نوع E نوعانواع هپاتیت

اسلاید 5: :B نوعاین نوع از هپاتیت از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا عوارض بسیار گسترده ای را در بدن ایجاد می کند. باعث سرطان کبد و آسیب آن می‌شود. کمتر از 10 درصد بزرگسالان بیماری را به شکل مزمن نشان می‌دهند، در حالی که این رقم در کودکانی که در موقع تولد آلوده شده‌اند به 90 درصد و در نوجوانان به 30 - 25 درصد می‌رسد. خطر ابتلا به ویروس در بزرگسالان بستگی به سلامتی دستگاه ایمنی دارد. برای مثال افرادی که دستگاه ایمنی آنها به دلایلی مانند پیوند عضو ، دیالیز و مشکلات کلیوی ، شیمیوتراپی و ایدز تضعیف شده است بیشتر از افراد سالم مبتلا می‌شوند.

اسلاید 6: راه های انتقال بیماری1) ازطریق خون و فرآورده های خونی(خالکـــــوبی – سوراخ کردن گوش – طب سوزنی – اصابت سوزن– وسایل آزمایشگاه – دیالیز - دندان پزشکی – مسواک مشترک و...) 2) تماس با ترشحات بیماران و ناقلین بیماران3)ازمادر به جنین در طی بارداری ، هنگام زایمان و بعد ازآن4) تماس جنسی5) آب آلوده(B (هپاتیت نوع

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید