Hydraulic_asiyabhaye_fyber

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “هیدرولیک آسیاب های فایفر”

هیدرولیک آسیاب های فایفر

اسلاید 1: هیدرولیک آسیابهای فایفرمنصور ابوالقاسمیکارشناس بازرسی فنی سیمان آبیک

اسلاید 2: سیستم هیدرولیک آسیاب غلطکی Fphifer شفتهای سیلندر در صورتی که نیروی هیدرولیک به سمت پائین اعمال گردد باعث کشیده شدن شفتهای کششی و به تبع آنها سبب کشیده شدن غلطکها بر روی سینی می شوند . بستر مواد روی سینی در حال چرخش باعث بحرکت درآمدن غلطکها می شود و فشاری که جکها بر روی سینی وارد می کنند سبب خرد شدن و سایش مواد می گردد.

اسلاید 3: 1 – وضعیت بهره برداری – در این حا لت روغن وارد فضای بالای پیستون شده و باعث می گردد شفت به سمت پایین اعمال نیرو کند . و بدین ترتیب اعمال نیروی هیدرولیک باعث آسیاب شدن مواد می گردد.

اسلاید 4: آسیاب در وضعیت بهره برداری

اسلاید 5: وضعیت تعمیراتی - در این وضعیت ، روغن از مجرای پائین وارد فضای زیر پیستون شده و در نتیجه شفت به سمت بالا حرکت کند که به این ترتیب فریم و غلطکها از روی سینی فاصله خواهند گرفت. در این وضعیت فعالیت های مربوط به تعمیرات تجهیزات داخل آسیاب امکان پذیر می گردد.

اسلاید 6: آسیاب در وضعیت تعمیراتی

اسلاید 7: Classification of pumps :پمپها را به دو دسته ” با جابجایی مثبت ” و ” با جابجایی منفی ” تقسیم می کنند که پمپهای هیدرولیک معمولا از نوع اول هستند. ”non-positive-displacement ” & “Positive displacement“

اسلاید 8: پمپ با جابجایی مثبت پمپی است که تقریباهمان مقدار سیال را که در هر سیکل چرخش پمپ مکش نموده است منتقل نماید. این برابری در مکش و تحویل ، بدلیل آببندی داخلی پمپ و تلرانس بسیار پایین فاصله بین قطعات چرخنده و بدنه پمپ بوجود می آید.مقدار ناچیز روغن که از این فواصل فرار می کند تاثیر چندانی برکارکرد پمپ ندارد. ولی چنانچه مقدار آن افزایش یابد پمپ نیاز به تعمیر دارد.

اسلاید 9: جابجایی مثبت می تواند ثابت و یا متغییر باشد. در جابجایی مثبت ثابت ، خروجی پمپ، مقدار ثابتی است ولی در نوع متغییر ، با تغییر هندسی محفظه جابجایی ، مقدار خروجی نیز تغییر می کند. پمپهای باجابجایی مثبت را پمپهای هیدروستاتیک و با جابجایی منفی را هیدرو دینامیک می نامند.هیدروستاتیک بدین معنی است که این پمپ انرژی مکانیکی را با مقدار و سرعت نسبتا اندک به انرژی هیدرولیکی تبدیل می سازد.در پمپ های هیدرودینامیکی سرعت و جنبش سیال بسیار زیاد است ، و فشار خروجی به سرعت سیال بستگی دارد.

اسلاید 10: پمپهای باجابجایی متغیّر معمولا بدلیل دارا بودن تجهیزات و عناصر کنترلی داخلی اضافی ، کمی بزرگتر و حجیم تر هستند.Axial-piston pump varies displacement by changing angle of swashplate.

اسلاید 11:

اسلاید 12:

اسلاید 13:

اسلاید 14:

اسلاید 15:

اسلاید 16:

اسلاید 17:

اسلاید 18:

اسلاید 19:

اسلاید 20:

اسلاید 21:

اسلاید 22:

اسلاید 23:

اسلاید 24:

اسلاید 25:

اسلاید 26:

اسلاید 27:

اسلاید 28:

اسلاید 29:

اسلاید 30:

اسلاید 31: Radial-piston pumps در این نوع پمپها ، پیستونها بصورت شعاعی در بلوک سیلندرها قرار گرفته اند که عمود بر خط مرکزی شفت ، حرکت رفت و برگشتی انجام می دهند.این پیستونها از نظر شکل ظاهری دو نوع می باشند: 1 – انتهای استوانه ای 2 – انتهای کرویراندمان پمپهای پیستونی بدلیل آببندی خوب و فرار کم روغن ، نسبت به دیگر پمپها بیشتر است.

اسلاید 32: Radial-piston pumpsسایز ، تعداد ، طول و کورس پیستون ها ، مشخص کننده مقدار جابجایی پمپ را معین می سازد که مقدار جابجایی را می توان با تغییر وضعیت reaction ring ، یعنی با کم و زیاد کردن کورس ، کاهش یا افزایش داد.

اسلاید 33: آکومولاتورها

اسلاید 34: آکومولاتورها:آكومولاتور هيدروليكي بعنوان يك منبع ثانويه، با ذخيره پتانسيل سيال غير قابل تراكم (تحت فشار قرار گرفته توسط عامل خارجي) مي‌تواند در هنگام نياز، مورد استفاه قرار گيرد. به منظور ذخيره‌سازي انرژي از مكانيزمهاي وزنه‌اي، فنري، و يا گازي استفاده مي‌شود.

اسلاید 35: با توجه به اینکه یک فاصله زمانی بین هر سیکل از کارکرد پمپ باعث افت فشار می گردد ، چنانچه خروج مقدار معینی از روغن را در واحد زمان اندازه گیری نماییم ، مشخص می گردد خروج روغن از پمپ ، غیرخطی بوده و بنا به ساختار پمپ ، ممکن است بصورت سینوسی ، مربعی و یا دنده اره ای باشد. با استفاده از آکومولاتور می توان این جریان غیر خطی را به جریان مستقیم تبدیل کرد

اسلاید 36: اطلاعات مورد نياز براي سايز كردن آكومولاتوراطلاعات مورد نياز براي سايز كردن آكومولاتور1حداكثر فشار سيستم2حداقل فشار مجاز سيستم3حجم روغن مورد نياز4دبي موجود در سيستم5نوع سيال6دماي سيستم

اسلاید 37: کارکرد مداوم پمپ باعث افزایش استهلاک آن ودر نتیجه بعد از مدتی سبب کاهش راندمان پمپ می گردد ، بنابر این با توجه به هزینه های سنگین تعمیرات و نگهداری پمپها ، استفاده از آکومولاتور بعنوان منبع ذخیره انرژی ، عاقلانه ومقرون به صرفه خواهد بود. در این حالت وقتی فشار سیستم تا اندازه معینی بالا رفت ، یک سوپیچ فشار می تواند پمپ را خاموش کرده وتا زمانی که فشار به حداقل نرسیده است ، آکومولاتور روغن مورد نیاز سیستم را تامین نماید..

اسلاید 38: در بعضی سیستم ها ضرباتی که از برگشت جکها و یا نیروهای خلاف جهت سیستم هیدرولیک وارد می گردد ، چنانچه کنترل و دفع نشوند باعث وارد امدن صدمه به سیستم می شوند که جهت جلوگیری از این ضربات ، از خاصیت الاستیسیته آکومولاتور که در اثر قابلیت فشرده شدن گاز ازت یا خاصیت جمع شدن فنر بوجود آمده است استفاده شده و می توان هجوم روغن را کنترل نمود.

اسلاید 39: لذا آکومولاتور در سیستم های هیدرولیک گاهی برای ذخیره انرژی و استراحت پمپ ، و گاهی جهت جلوگیری از شوکهای حرکتی و گاهی نیز برای ایجاد پیوستگی جریان مورد استفاده قرار می گیرد.مثلا استفاده از آکومولاتور در مسیر گیج های کنترل فشار سیستم.

اسلاید 40: وظایف اکومولاتور

اسلاید 41:

اسلاید 42:

اسلاید 43: آکومولاتورها ممکن است از نوع هیدروپنوماتیک ویا فنردار و گاهی نیز از نوع پیستونی باشند.آکومولاتور نوع هیدروپنوماتیک دارای قسمتهایی بشرح زیر است:1 – بدنه فولادی ، 2 – سوپاپ ورود و خروج روغن ، 3 – تیوپ ازت ، 4 – سوپاپ گاز ازت

اسلاید 44: نصب افقی آکومولاتور باعث تخریب کیسه ازت و محبوس شدن روغن می گردد.

اسلاید 45: مراحل ششگانه عملکرد آکومولاتور :: اکومولاتور خالی است و گاز شارژنشده است. a: // با گاز ازت شارژشده است.b: گاز ازت شارژ شده و روغن وارد آکومولاتور شده است. c:فشار سیستم و مقدار روغن به بالاترین حد رسیده است . de :فشار سیستم کاهش یافته و فشار شارژاولیه ، روغن رابه طرف سیستم میراند. :فشار سیستم به حداقل رسیده است.f

اسلاید 46:

اسلاید 47: Table 1 - Relative outputs, 10-gal accumulatorTable 1 - Relative outputs, 10-gal accumulatorTable 1 - Relative outputs, 10-gal accumulatorTable 1 - Relative outputs, 10-gal accumulatorTable 1 - Relative outputs, 10-gal accumulatorTable 1 - Relative outputs, 10-gal accumulatorTable 1 - Relative outputs, 10-gal accumulatorCompression ratio 1/2System pressure, psiSystem pressure, psiRecommended precharge, psiRecommended precharge, psiOutput, galOutput, galCompression ratio 1/2maximum 1minimum 2bladder 3piston 4bladder 5piston 61.5 2.03,000 3,0002,000 1,5001,600 1,2001,900 1,4002.53 3.803.00 4.413.0 6.03,000 3,0001,000 500800 -900 4005.06 -5.70 6.33

اسلاید 48: Table 2 - Maximum recommended accumulator flow ratesTable 2 - Maximum recommended accumulator flow ratesTable 2 - Maximum recommended accumulator flow ratesTable 2 - Maximum recommended accumulator flow ratesTable 2 - Maximum recommended accumulator flow ratesPiston bore, in.Bladder capacityGpm at 3,000 psiGpm at 3,000 psiGpm at 3,000 psiPiston bore, in.Bladder capacityPistonBladderBladderPiston bore, in.Bladder capacityPistonStandardHigh-flow2 4 61 qt 1 gal 2.5 gal100 400 80060 150 220- - 6007 9 12larger than 2.5 gal1,200 2,000 3,400220 220 220600 600 600

اسلاید 49: تنظیم و نگهداری آکومولاتور : شارژ اولیهقبل از شارژ اولیه گاز ، سطح داخلی آکومولاتور را روغنکاری نمایید. از باز بودن مسیر روغن داخل آکومولاتور اطمینان حاصل کنید .شارژ بیش از حد ویا کمتر از حد معمول ، می تواند باعث صدمه دیدن آکومولاتور و سیستم گردد .تخلیه روغن را نیز بامشکل روبرو خواهد کرد .

اسلاید 50: باعث خستگی فنر سوپاپ می شود. اگر چنانچه شارژ اولیه کمتر از حد مجاز باشد باعث گرم شدن وآسیب دیدن سیستم خواهد شد. درصورتی که فشار اولیه وجود نداشته باشد ، سبب از کارافتادن آکومولاتور می گردد.

اسلاید 51: مدارهاي كاربردي آكومولاتورStandby power source

اسلاید 52:

اسلاید 53:

اسلاید 54:

اسلاید 55: شیرهای کنترل مسیر Directional control valves شیرهای مسدود کننده شیرهای یک طرفه شیرهای 4 راهی شیرهای چند حالته

اسلاید 56: Directional-control valves

اسلاید 57:

اسلاید 58:

اسلاید 59:

اسلاید 60:

اسلاید 61: شیر یک طرفه پایلوت دار

اسلاید 62: تعاريف اوليه شير:موضع شير: بيانگر حالت يا وضعيت شير ميباشد ، براي مثال موضع باز يا موضع بسته. موضع سوئيچي: هر شير توسط قسمت متحركي مانند فنر ميتواند موضع معینی به خود بگيرد، بطور مثال باز يا بسته. موضع سكون يا نرمال: به موضعي گفته ميشود كه شير قبل از تحریک به خود ميگيرد.

اسلاید 63: هر موضع سوئيچ شده توسط يك مربع نمايش داده ميشود. مربعهايي كه در كنار هم قرار دارند، نشانگر تعداد موضعهاي سوئيچي شير مذكور ميباشد. به طور مثال دو مربع يعني دو موضع سوئيچي.

اسلاید 64: نحوه نام گذاری شير:نام شير بستگي به تعداد مواضع سوئيچي و تعداد دهانه هاي آن شير دارد. به طور مثال شير راه دهنده 2/3 (خوانده ميشود سه-دو) يعني شيري كه داراي 3 دهانه و دو موضع سوئيچي ميباشد.

اسلاید 65:

اسلاید 66:

اسلاید 67:

اسلاید 68:

اسلاید 69:

اسلاید 70:

اسلاید 71:

اسلاید 72:

اسلاید 73:

اسلاید 74:

اسلاید 75:

اسلاید 76:

اسلاید 77:

اسلاید 78:

اسلاید 79:

اسلاید 80:

اسلاید 81:

اسلاید 82: شیر راه دهنده 2/2مجرای نشت

اسلاید 83: The 2/2-way valve is actuated and the passage from P to A is open.2/2-way valves are also available which are normally open from P to A.

اسلاید 84: شیر 2/2 بعنوان عنصر کنترل نهایی

اسلاید 85:

اسلاید 86:

اسلاید 87: [66.2a] 2/2-way valve as final control element (Animation)

اسلاید 88: شیر 2/2 بعنوان شیر بای پس (شماتیک)

اسلاید 89:

اسلاید 90:

اسلاید 91:

اسلاید 92:

اسلاید 93:

اسلاید 94:

اسلاید 95:

اسلاید 96:

اسلاید 97:

اسلاید 98:

اسلاید 99:

اسلاید 100:

اسلاید 101:

اسلاید 102:

اسلاید 103:

اسلاید 104:

اسلاید 105:

اسلاید 106:

اسلاید 107: 4/3-way valve with pump bypass (Animation)

اسلاید 108: 4/3-way valve with pump bypass (Animation)

اسلاید 109: 4/3-way valve with pump bypass (Animation)

اسلاید 110: 4/3-way valve with pump bypass (Animation)

اسلاید 111:

اسلاید 112: نکته: در کلیه نقشه ها ، نماد شیرها را در حالت توقف رسم می نمایند که به آن حالت کار نیفتاده می گویند.اگر شیر 2 حالته باشد مربع سمت چپ و اگر 3 حالته باشد مربع وسط ، حالت کار نیفتاده محسوب می گردد.

اسلاید 113:

اسلاید 114:

اسلاید 115:

اسلاید 116: شیرهای کنترل جریان ( دبی )چنانچه در نقاط مختلف سیستم نیاز به حجم متغیری از روغن داشته باشیم می توانیم از شیرهای کنترل دبی استفاده نماییم .

اسلاید 117: برای تغییرات سرعت در یک سیستم هیدرولیک ، بایستی از تغییرات دبی استفاده نمود . بطور مثال کاهش دبی روغن جهت پرشدن سیلندر جک و حرکت شفت آن ، باعث کندی حرکت شفت و افزایش دبی سبب تندی حرکت آن می گردد .

اسلاید 118: گاهی ممکن است مقدار حجم روغن با توجه به دور ثابت پمپ و افت طبیعی فشار ، کاهش یابد. و این درحالی است که برای ادامه کار ، سیستم نیاز به دبی معینی دارد تا در سرعت عملگرها اخلالی بوجود نیاید

اسلاید 119: با نصب شیر کنترل دبی در قسمت خروجی پمپ می توان دبی معینی را در تمام شرایط وارد سیستم نمود. اگر عملکرد شیر کنترل دبی که در پمپ دور ثابت نصب شده است تابع مقدار روغنی باشد که از سیستم بصورت فید بک دریافت کرده ، و باتغییر کورس پیستونها بتواند دبی خروجی را در همه حال ثابت نگه دارد ، یک حالت خود تنظیم برای پمپ ایجاد نموده است

اسلاید 120: چنانچه در مسیر روغن تنگنا یا اورفیس کنترل سرعت قابل تنظیمی قرار داده شود می توان دبی روغن جهت پرشدن سیلندررا افزایش یا کاهش داد که به تبع آن ، حرکت شفت ، تند ویا کند خواهد شد.

اسلاید 121: شیرهای کنترل جریان ( دبی )اورفیس ثابت و متغییر رگولاتور جریان رگولاتور جریان که اضافه جریان پمپ را به تانک برمی گرداند.Demand-compensated flow control bypasses fullکه کل جریان پمپ را درزمان بدون بار به تانک برمی گرداند.

اسلاید 122: جبران کننده قابل تنظیم جریان باتغییرات فشار و حرارت که سنسور آن می تواند تغییرات ویسکوزیته روغن را در اثر افزایش یا کاهش دما تشخیص دهد.شیرکنترل دبی باراه انداز. که می تواند جریان پایلوت را کنترل نماید. جبران کننده فشار ، جریان قابل تنظیم

اسلاید 123: تابع فشار

اسلاید 124: جبران کننده فشار

اسلاید 125: کاربرد شیر کنترل فلو: Linear-type flow dividerجریان ورودی مشترک ولی خروجی 2تا شده است.

اسلاید 126: حتی می توان برای کنترل بیشتر جریان خروجی 2تایی مدارقبل را به 4 شیرکنترل توسعه داد.

اسلاید 127:

اسلاید 128: شیرهای کنترل فشار Pressure Control Valves

اسلاید 129: شيرهاي كنترل فشارشيرهاي كنترل فشار وسيله أي در سيستم هاي هيدروليك ميباشند كه توسط آنها ميتوان فشار سيستم را تعيين، محدود و يا كاهش داد و بطور كل فشار سيستم تحت تاثير آنها قرار ميگيرد

اسلاید 130:

اسلاید 131: شير محدود كننده فشار يا Relief Valve اين شير براي محدود كردن فشار سيستم هاي هيدروليكي بكار گرفته ميشود و ميتواند سيستم را از افزایش فشارهايي كه در اثر ازدياد بار در سيستم پديد ميايد، حفظ نمايد. حداكثر فشار تنظيم شده در اين شير معمولا بيش از حداكثر فشار كاري مصرف كننده ميباشد.

اسلاید 132:

اسلاید 133:

اسلاید 134:

اسلاید 135: Pressure Differential Valve135SupplySenses the DIFFERENCE in Pressure

اسلاید 136:

اسلاید 137: Relief Valve از پر كاربردترين انواع شيرهاي كنترل فشار ميباشد. از اين شير جهت محافظت از پمپ و اجزائ سيستم در مقابل افزايش فشار استفاده ميشود. همچنين حداكثر قدرت سيلندر و هيدروموتور توسط اين شير محدود ميگردد.

اسلاید 138:

اسلاید 139: Relief Valve139SupplyPilot supplyReturn toReservoir

اسلاید 140: شير محدود كننده فشار يك شير با موضع نرمال بسته است كه در هنگام رسيدن فشار به مقدار معين ، جريان اضافي را از پمپ به مخزن باز گردانده و سطح فشار را در حد تنظيمي نگه ميدارد.شيرهاي محدود كننده فشار باتوجه به ميزان دبي عبوري به دو نوع ساده و پيلوتي تقسيم ميشوند. نوع پيلوتي به صورت تركيب دو شير عمل نموده و امكان عبور حجم روغن خيلي زياد را دارا ميباشد.

اسلاید 141:

اسلاید 142:

اسلاید 143: رلیف ولو با ضربه گیر

اسلاید 144: رلیف ولو پایلوت دار1

اسلاید 145: رلیف ولو پایلوت دار2

اسلاید 146:

اسلاید 147:

اسلاید 148: سکوئنس ولو

اسلاید 149:

اسلاید 150: رگولاتور فشار 1

اسلاید 151:

اسلاید 152:

اسلاید 153:

اسلاید 154:

اسلاید 155:

اسلاید 156: شیرهای کنترل فشار Pressure Control Valvesشیر کنترل فشار بدون پیچ تنظیمشیر کنترل فشار با پیچ تنظیم

اسلاید 157: رلیف ولوقابل تنظیم پایلوت دارشیر کاهنده فشار

اسلاید 158: Fig. 5. Sequence valve is a 2-way valve held closed by an adjustable spring and opened by pressure at the inlet port acting on the left of the spool. Fig. 6. Counterbalance valve stops flow from its inlet port to its outlet port until pressure at the inlet port overcomes adjusting spring force. An integral check valve permits free flow through the valve in the opposite direction.

اسلاید 159: شیر کانتربالانساین نوع شیر بعنوان قفل کننده مدار و یا بعنوان کنترل کننده سیستم کرین های کوچک و یا در مواردی که سیلندر یا موتور موجود در سیستم بار منفی دارد بکار می رود.

اسلاید 160: شير كانتربالانس : اين شير مقاومت كافي در مقابل عبور جريان در يك جهت را ايجاد نموده اما در جهت ديگر اجازه عبور آزاد را ميدهد.این شیر در حقیقت همان شیر یک طرفه پایلوت دار است اما با این تفاوت اساسی که فشار اعمال شده توسط بار پشت شیر عامل بازکردن شیر است ، درصورتی که فشار لازم جهت بازکردن شیر کانتربالانس بوسیله فنرپشت شیر اعمال می گردد.ولذا عملکرد دینامیکی شیر کانتربالانس به مراتب بهتراز شیر یکطرفه پایلوت دار خواهد بود.

اسلاید 161: COUNTERBALANCE VALVEcounterbalance valve is an improved pilot operated check valvethe opening pressure of a pilot operated check valve depends on the pressure (applied by the load) behind the valvethe opening pressure of a counterbalance valve depends on the spring pressure behind the valve.

اسلاید 162: Counterbalance Valvedynamic performance of balance valve is many times better than the performance of a pilot operated check valvebalance valve is applied as a brake valve in order to get a positive control on a hydraulic cylinder or motor with a negative loadsmall crane systemselevatorscissor liftsinoutpilotpilot

اسلاید 163: Counterbalance

اسلاید 164: Counterbalance valveinoutpilotpilotLeft side of DCV is activated, cylinder will make its OUT-stroke‘, oil flows through integrated check valve.To lower cylinder, the right side of DCV is activated. From that moment on pressure is built up at the rod side of the cylinder. This pressure opens the balance valve & the oil at the bottom side of the cylinder flows through the balance valve & DCV back to reservoir.

اسلاید 165: Counterbalance valveTo lower cylinder, the right side of DCV is activated. From that moment on pressure is built up at the rod side of the cylinder. This pressure opens the balance valve The oil at the bottom side of the cylinder flows through the balance valve & DCV back to reservoirAs the load helps lowering the cylinder, the cylinder might go down faster than the oil is applied to the rod side of the cylinder (the cylinder isnt under control at that moment). However, the pressure at the rod side of the cylinder and therefore the pilot pressure on the balance valve will decrease and the spring moves the balance valve to the direction close as long as it finds a new balance. .

اسلاید 166: Counterbalance Circuit #1

اسلاید 167: شير بي باركننده : اين شير جريان ارسالي از پمپهاي جابجايي مثبت را در مواقعيكه سيستم هيدروليك زير بار نيست، در فشار صفر به مخزن تخليه نموده و از مصرف توان و اتلاف حرارتي ناشي از تخليه سيال از طريق شير اطمينان در فشار بالا، كاسته ميشود.

اسلاید 168: These valves are normally used to unload pumps Fig. 8. Unloading valve for accumulator circuit opens at a set unloading pressure and closes at a lower pressure. The valve opens when the system reaches a pressure determined by the adjustable spring and pump pressure on the right of the control piston. The valve closes at a lower pressure because force from system pressure on the left of the control spool must only overcome force of the adjusting spring.

اسلاید 169: Unloading valve

اسلاید 170: Fig. 7. Unloading valve is spring-loaded to the closed position. When system pressure, transmitted to the valve though the pilot port, is sufficient to overcome force of the adjustable spring, the valve opens. Pump delivery unloads to tank at low pressure. Fig. 9. Piloted unloading valve has piston with pump pressure at both ends. When system pressure on the pilot piston overcomes force of the pilot spring the pilot valve opens. Fluid from behind the main valve piston drains to tank, which opens the valve. When system pressure fails, the pilot valve closes, restoring equal pressure to both ends of main valve spool.

اسلاید 171: شیرکنترل فشار در مدار پمپ

اسلاید 172: شیرهای کنترل فشارومنیفولد

اسلاید 173: سیلندرهاسیلندر که اصطلاحا جک نامیده می شود شامل پوسته ، شفت ، پیستون و قطعات آببندی است که در کارهایی که نیاز به حرکت رفت و برگشت در راستای مستقیم باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

اسلاید 174:

اسلاید 175:

اسلاید 176: سيلندرهاي هيدروليك جريان سيال تحت فشار را به حركت خطي ميله پيستون تبديل ميكنند و داراي انواع يك كاره و دو كاره ميباشند. در نوع يك كاره برگشت به موضع اوليه توسط فنر يا نيروي ثقلي بار صورت ميپذيرد ولي در نوع دو كاره عمل رفت و برگشت تحت كنترل سيال هيدروليكي انجام ميشود.

اسلاید 177: در انتخاب سيلندرهاي هيدروليك موارد ذيل بايد در نظر گرفته شود:حداكثر فشار كاري سيستم قطر پيستون و ميله پيستون نیروی سیلندر حداكثر نيروي سيلندر طول كورس سيلندر حداكثر سرعت سيلندر نحوه نصب سيلندر وجود ضربه گير نوع و كاربرد  سيلندر

اسلاید 178:

اسلاید 179: سیلندر با ضربه گیر

اسلاید 180: سیلندر دیفرانسیالی:این نوع سیلندرها بگونه ای طراحی می شوند که فضای زیر پیستون بسیار وسیعتر از فضای سمت شفت است لذا سرعت عملگر در یک جهت بسیار بیشتر از سمت دیگر است.

اسلاید 181:

اسلاید 182: با ترکیب تعدادی از سیلندرها می توان راستای انجام کار را به همه طرف توسعه داد . مثلا ترکیب چند ین سیلندر با استفاده از مفاصل و اتصالات گوناگون ، ماشین آلاتی مانند لودر را قادر می سازد که در همه جهات و با هر زاویه ای کار کند.

اسلاید 183: ترکیبب 2 سیلندر 2کاره 1طرفه

اسلاید 184: اگر سیلندر دارای یک شفت باشد 1 طرفه و اگر دارای دو شفت با 180 درجه اختلاف در راستای عملکرد باشد سیلندر 2 طرفه نامیده می شود .

اسلاید 185: سیلندر 2 کاره 2 طرفه

اسلاید 186: اگر سیلندر 1 طرفه دارای 1 مجرای روغن بوده و حرکت برگشت شفت توسط فنر و یا وزن بار تامین گردد سیلنر را 1 کاره – 1 طرفه می نامند ولی چنانچه در یک سیلندر ، حرکت رفت و برگشت توسط روغن هیدرولیک صورت گیرد ، بایستی دارای 2 مجرای روغن باشد که در این صورت سیلندر 2 کاره نامیده می شود.

اسلاید 187:

اسلاید 188:

اسلاید 189: سیلندر 2 کاره 1 طرفه

اسلاید 190:

اسلاید 191: سطح داخلی پوسته سیلندر کاملا صیقلی و ماشینکاری می شود و یک پیستون که به شفت یا دسته پیستون پیچ شده است ، در داخل سیلندر جای می گیرد .برای آببندی کامل 2 قسمت جدا شده داخل سیلندر که توسط پیستون بوجود می اید، از قطعاتی بنام پکینگ و یا از رینگهای فلزی استفاده می شود.

اسلاید 192: نکاتی در باره نگهداری سیلندرهای هیدرولیک:نشتی خارجی: چنانچه درپوشهای دو سر سیلندر نشت روغن دارند، آنها را محکم کنید.در صورتی که نشتی ادامه داشت ، واشر درپوش را تعویض نمائید. اگر نشتی از محل گلویی شفت باشد کاسه نمد ( Seal ) آنرا عوض کنید.

اسلاید 193: نشتی داخلی: اگر پکینگ های پیستون نشی داشته باشند، جابجایی شفت در زمان کار کاهش می یابد که به تنبلی جک معروف است . بدین ترتیب که نشتی جزئی پکینگ در ابتدای خرابی باعث کندی حرکت سیلندر شده و درنهایت چنانچه تعمیرات لازم صورت نگیرد ، سیلندر در زیر بار بازمی ایستد.

اسلاید 194: آلودگی : آلودگی روغن که در اثر بی توجهی در هنگام مونتاژ سیلندر و یا در اثر عدم حفاظت از سیستم در مقابل گرد و غبار محیط بوجود می آید مهمترین عامل موثر در ایجاد خش و فرسودگی در سطوح شفت ، سیلندر ، و سیل ها و پیستونها ست.

اسلاید 195: نامناسب بودن ویسکوزیته روغن : کارکرد کند جک در هنگام استارت اولیه و عادی شدن آن بعد از گرم شدن روغن ، نشانه بالابودن ویسکوزیته روغن بکاررفته در سیستم است. درغیر این صورت کلیه عناصر سیستم نیاز به کنترل دارند.

اسلاید 196: نصب غلط سیلندر : استفاده از پایه های نگهدارنده گوناگون برای نصب سیلندر بایستی با دقت صورت گیرد . عدم توجه به سفت بودن پین ها و پایه های ساپورت باعث بروز مشکلاتی در سیستم خواهد شد که خوردگی سیلندر و پکینگ از آن جمله اند.

اسلاید 197: Misalignment : شفت سیلندر در هرشرایطی باید در راستای محور خود و بصورت خطی عمل کند . تحمیل بار جانبی به شفت باعث سائیدگی شفت و سیلندر و پکینگ ها خواهد شد. و درصورت اعمال بار بیشتر ، خم شدن و ازکارافتادن سیلندر اجتناب ناپذیر می گردد.

اسلاید 198:

اسلاید 199: Bent Shaft

اسلاید 200: متخلخل شدن شفت : خوردگی و زنگ زدگی و جریان آب و هوا و یا ضربات ناشی از برخورد اجسام سخت وسنگین و یا پرش لکه های قوس الکتریکی درهنگان جوشکاری در مجاورت سیلندرها باعث ایجاد حفرها و پستی بلندی هایی در سطح شفت می گردد که نتیجه آن نشت روغن و معیوب شدن پکینگ ها خواهد بود. روکش های پارچه ای و چرمی یا پلاستکی جهت حفاظت از شفتها کاملا ضروری و الزامی است.

اسلاید 201: مشکلات اساسی در ارتباط با سیلندرهای هیدرولیک بارگذاری غیر محوری نصب نامناسب کمانش در میل پیستون محاسبات نادرست در شتابگیری و کاهش سرعت بار بارهای ضربه ای سنگین نشتی های داخلی و خارجی تقویت فشار ناخواسته سرعت و ترتیب حرکت نادرست

اسلاید 202: محاسبات نيرو و سرعت سيلندر براي دستيابي به تناژ مورد نظر ابتدا سطح فشار كاري بايد تعيين گردد. براي مثال فشار 120bar در صنعت متداول ميباشد. با توجه به فشار كاري و نيروي مورد نياز، سطح مقطع سيلندر از رابطه ذيل تعيين ميگردد. F (kgf) = P(bar) X A(cm2)

اسلاید 203: مثال براي دستيابي به 5 تن نيرو در فشار 120bar چه سایزی از سیلندر مناسب است؟جواب:5000= 120 x A A= 41.7 cm2 D= 7.3 cm D=8 cm F (kgf) = P(bar) X A(cm2)(سايز موجود سيلندر)

اسلاید 204: سرعت حركت سيلندر متناسب با دبي ورودي به آن تعيين ميگردد. با توجه به نياز سيستم ، سرعت حركت را طراح مشخص مينمايد. معمولا تامين سرعتهاي بيش از 0.1m/sec و كمتر از 0.01m/sec نياز به تمهيدات خاص در سيستم دارد. سرعت سيلندر از رابطه ذيل حساب ميشود: V(m/sec) = Q(lit/sec) / 6 X A(cm2)

اسلاید 205: مثال سرعت سيلندر با قطر 8cm و دبي ورودي 20lit/sec ؟A=50.24 A=2*3.14*8V= 20/6X50.24 =0.066 m/sec 6.6 cm/sec =

اسلاید 206: آببندی اتصالات هیدرولیک

اسلاید 207:

اسلاید 208: اورینگ های آببندی

اسلاید 209: سیلهای هیدرولیک

اسلاید 210:

اسلاید 211:

اسلاید 212:

اسلاید 213: 1- استاتیک2- دینامیکانواع سیلها

اسلاید 214: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology214انواع سیلهای هیدرولیکMerkel Freudenberg Fluidtechnic GmbHHamburg

اسلاید 215: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology215سیلها (1)پیچیدگی های فناوری آبندی سیستم های هیدرولیک باعث شده است که نکات ظریف و دقیقی در رابطه با سیلها مورد توجه محققان و کاربران ، قرار گیرد.فشارهای بالا ، سایش ،و سرعت بالا بعنوان عوامل پدیدآورنده نشتی و یکی از مهمترین دغدغه های فکری صنعتگران شده است. تعامل فکری بین استفاده کنندگان و تولید کنندگان این محصولات نیز که باعث انتقال تجربه و توسعه دانش این رشته را هرچه بیشتر موجب شده است ، سبب رشد ودستیابی به محصولات با کیفیت بهتر گردیده است.

اسلاید 216: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology216مطلوبیتهای سیلها برای سیستمهای هیدرولیکاطمینان در کارکردعدم چسبندگی یا لغزشاصطکاک کمپایداریشیمیایی و حرارتیصرفه اقتصادیجنس، حجمنصب،نگهداریحفاظتدربرابرفشارکششیو آلودگیمقاومتدربرابر سایشوکایتاسیون سیستم هیدرولیکآبندی شدهسیالهیدرولیکفشارآلودگیآبیخکورس

اسلاید 217: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology217تعاریف (2)مربع جادویی آببندیعدم سایشکمترین هزینهعدم نشتیشیار کوچکمشکل آببندی

اسلاید 218: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology218تعاریف (3)بهینه سازی 4 درخواست مشتری در مربع جادوئی امکان پذیر نمی باشد.اغلب اوقات یک سوء تفاهم در مورد ” عدم نشتی“ وجود دارد که افرا بی تجربه تصور می کنند که هیچ مقدار نشتی روغن در سیلها قابل قبول نیست! اما آببندی مطلق در حد صفر ، امکان ندارد. در سیلهای دینامیک ، وجود نشتی بسیار کمی برای روانکاری سیستم ، الزامی است.

اسلاید 219:

اسلاید 220: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology220بها دادن به شرکاآگاهی از پیچیدگی های فرایند انتخاب سیلفهم مفاهیم وعلائم مربوط به سیلهافهم روابط متقابل عوامل مختلف موثر در انتخابدانش پایه ای در سیستم آببندیابزارهای توصیه شده برای راه حلهای استانداردپایه های آموزش پیشرفته برای انتخاب سیل

اسلاید 221: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology221فهرست مطالبطبقه بندی سیلهاعناصر آببندی سیستمهای هیدرولیکآببندی شفتهاآببندی پیستونهاجاروکننده هارینگهای راهنماجنس خواص سیلهاهدایت کننده های سیستم هیدرولیکمعیارهای انتخاب سیل

اسلاید 222: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology222 انواع سیلها (1) kk سیلهادینامیک درزبند درزبند فلزی گردان رفت و برگشتی سیلهای مکانیکی پکینگهای بافته شده O-Ringsسیلهای هیدرولیکی سیلهای پنوماتیکی درزبندهای غیرفلزی حلقه های لاستیکی سیلهای شفت گردان استاتیکحلقه های برجسته

اسلاید 223: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology223R-ringsO-Rings سیلهای هیدرولیک سیلهای دینامیک سیلهای استاتیک رینگهای راهنما جاروکنندهرینگهای لبه دار سیلهای پیستونسیلهای شفت سیلهای شیرها سیلهای چرخشینوارهای رزینیمخروطهای راهنمارینگ راهنمای فلزیجاروکننده 1 کارهجاروکننده 2 کاره انواع سیلها (2)

اسلاید 224: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology224جاروکنندهسیل شفت رینگ راهنماسیل پیستونرینگ راهنما Seals in Hydraulic Cylinders (as an example)پیستون یکپارچهشفت پیستونسیل استاتیک - رینگ oلوله سیلندرانتهای سیلندرهد سیلندر

اسلاید 225: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology225 Seals in Hydraulic CylindersFunctions of the elements of the sealing system in a hydraulic cylinderسیل شفتجلوگیری از نشت روغن از گلویی شقت به خارج سیلندرسیل پیستونجلوگیری از فرار روغن از سمت پر فشار به سمت کم فشار سیلندرجاروکننده هاجلوگیری از ورود ذرات خارجی به مدار هیدرولیکرینگ راهنماحماله بار جانبی شفت بر سیلندرسیل استاتیکجلوگیری از نشت قطعات و اتصالات ثابت مدارهیدرولیک

اسلاید 226: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology226Cylinder Differential cylinderشفت پیستون انتهای پیستون راهنمای پیستونسیلهای پیستون ARAK = AK/AR نسب سطوح 2 سمت پیستون

اسلاید 227: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology227 Differential Cylinder One piece piston designمحل جوش پیستون و شفتمحل ماشینکاری شدهمهره نگهدارنده پیستون بر روی شفتسیل پیستون 2 کارهپیستون پیستونلوله سیلندرلوله سیلندرStatic sealپیستونلوله سیلندرسیل پیستون 1 کاره

اسلاید 228: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology228سیلندرهای دیفرانسیل سیل های شفتلوله سیلندرهد سیلندرسیستم آببندی شفت

اسلاید 229: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology229Rod Sealing SystemMachined grooves - Housings شیار رینگ راهنماشیار سیل اولیهشیار سیل ثانویهdDشیار سیل جاروکنندهلبه هوزینگLشفت پیستونلوله سیلندرهد سیلندرگپ آببندیPressure

اسلاید 230: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology230 رینگ راهنمالوله سیلندرسیل اولیهسیل ثانویهdDفشار بین سیلهاجاروکنندههد سیلندرلبه هوزینگLسیستم آببندی شفتشیارهای ماشینکاری شدهسیلها و جاروکننده ها در داخل هوزینگسیستم آببندی شفتقرارگیری چندین سیل متوالیتحت فشار

اسلاید 231: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology231فیلم روغن روانکاری هیدرودینامیک بعنوان پیشنیاز بقای سیستم آببندیچسبیدن روغن به سطوح تماس 2 جسم صلبویسکوزیته روغن حرکت مرتبط 2 جسم صلبطراحی مناسب سیلجهت جلوگیری از سایش 2 جسم صلب که با یکدیگر حرکت مرتبط دارند ، وجود فیلمی از روغن در بین سطوح تماس، ضرورت داردفیلم روغن ، تکیه گاه فشار هیدرودینامیکحرکت گپ همگراروغن سیل شفت شفت پیستون

اسلاید 232: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology232مکانیزم فیزیکی سیل شفتحرکت پیستون به بیرونبرگشت شفت به داخلپیستون شفت در هنگامی کهبه سمت بیرون حرکت می کند مقداری نشت دارد و روغن نشتی مجددا وارد سیستم می گردد.

اسلاید 233: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology233هوزینگ سیل های شفتآببندی محوری آببندی سقفی که درهوزینگ باز نصب شده استشیار ماشینکاری شده شیار“ یو“ شکل و سیلهای نصب شده

اسلاید 234: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology234سیلهای شفتسیلهای کامپکتسیله های لبه دارتحت ماکزیمم فشارنصب شده آماده برای نصب تحت ماکزیمم فشارنصب شده آماده برای نصب

اسلاید 235: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology235 عوامل موثر بر نشت1-عوامل موثر برطراحی:نوع و شکل سیلتلرانسهاجنس سیلهوزینگ وتلرانسهای آنگپ ( فاصله ها )2- شرایط بهره برداری:فشار سرعت کارتناوب کار (بستگی به فشار و سرعت رفت وبرگشت شفت در سیلندر دارد.)دما و ویسکوزیته روغنی که باید آببندی شود.3-عوامل سایشی موثر بر نشت:سایش و خوردگی سیل ها و سیلندرتاثیرات میکرو دیزل و کاویتاسیونتنشهای مکانیکی و حرارتی سیلهاتغییرات جنس سیل ( تردی ، شل شدن ، متورم شدن ...)فساد و کهنگی روغن هیدرولیک

اسلاید 236: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology236

اسلاید 237: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology237

اسلاید 238: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology238طراحی سیلهای پیستونبرای پیستونهای 1 کارهپیستونهای 1 کاره فقط از یک سمت تحت فشار و بار قرار دارند.که دراین سیستم ، اببندی توسط لبه های نامتقارن تامین می گردد.pپلی ارتانحلقه پشت بندPTFEفنر فشاری

اسلاید 239: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology239ppپلی ارتانPTFEعامل فشارطراحی سیلهای پیستونبرای پیستونهای 2 کارهپیستونهای 2 کاره فقط از هردو سمت تحت فشار و بار قرار دارند.که دراین سیستم ، اببندی توسط لبه های متقارن تامین می گردد.و روغن مجددا به داخل مدار باز می گردد.

اسلاید 240: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology240طراحی سیل های پیستونسیل های کامل پیستونPOMpolyurethanePOMPTFE/Bz-compoundNBRpolyamidepolyester-elastomerNBRNBR + fabricpolyamideسیل های کامل پیستون متشکل از چندین قطعه می باشد که عملکرد مشخصی دارند.این قطعات شامل سیل ، رینگهای راهنما و گاهی نیز قطعات پشتیبان می باشند.

اسلاید 241: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology241بوش زاویه داربوش زاویه دارحلقه پشتیبانحلقه پروفیلحلقه پشتیبانطراحی سیلهای پیستونPiston Seal L 43

اسلاید 242: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology242هوزینگ سیلهای پیستون آببندی محوریشیار ماشینکاری شده U-cupsشیار ماشینکاری شده سیلهای کامپکتشیار ماشینکاری شده سیلهای کامپکتشیار ماشینکاری شده

اسلاید 243: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology243طراحی جاروکننده هافشار به سمت داخل front of the wiper can expel the wiper out of the grooveسمت هوای آزادآشغالآبیخلبه جمع کننده ذرات فیلم روغنلبه جمع کننده باقیمانده فیلم روغنافزایش فشارجمع آوری ذرات غبار آب و یخ فاصله مجاز برای عبور فیلم روغن مانع برای جلوگیری از بیرون افتادن سیل

اسلاید 244: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology244Design of WipersPTFEعامل فشارپلی ارتانجداره ورقه فلزیبرای هوزینگ بستهبرای هوزینگ باز ( محوری)

اسلاید 245: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology245جارو کننده های هوزینگشیار ماشینکاری شده جاروکننده های داخلیPU 6/P 6آببندی محوری برای جاروکننده های باجداره ورقه فلزی PU 7/P 7شیار ماشینکاری شده جاروکننده های داخلی PU 5

اسلاید 246: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology246رینگهای راهنماقطعات راهنما( شفت )قطعات راهنما( پیستون )شکاف احتناب از فشار ناشی از حرکت پیستون به سمت بیرونجبران انبساطسهولت نصب در هوزینگ های بستهگسترده بوش راهنما

اسلاید 247: 21.01.2018247مواد برای تولید سیلها ( 1 )پیش زمینه تاریخی:در دهه 1920 از تسمه های چرمی داخل شیارهای ”یو“ شکل برای آببندی قطعات در شرایط سخت کاری استفاده می شد.در 1930 بعد از گسترش هیدرولیک ، کاربرد لاستیکهای تقویت شده افزایش یافت.در 1950 از پلی ارتان استفاده شد.در تولیدات امریکایی از نایلون و رشته های سیلیس برای ساخت سیل استفاده شد.در 1960 از PTFE وPTFEاستفاده گردید

اسلاید 248: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology248سیلهای پیستونسیلهای شفتجاروکننده هاتوسعه سیلهای پیستون وشفت و جاروکننده ها

اسلاید 249: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology249مواد مورد استفاده در سیلهااستفاده از مواد مناسب برای آببندی بهترمقاومت در برابر حرارتمقاومت در برابر سیال هیدرولیکقابلیت فشردگیمقاومت در برابر بیرون افتادگی از شیار آببندیمقاومت در برابر خوردگی وسایشمقاومت در برابر نفوذ عوامل محیطیمقاومت زیاد در برابر خش و خراشیدگیپایین بودن خواص اصطکاکی

اسلاید 250: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology250مواد سیل مواد سیلهای هیدرولیکAU( Polyesterurethane )EU ( Polyetherurethane )1ترموپلاستیک - الاستومرهاPF( Phenol - Formaldehyde - Resin )UP( Polyester - Resin )ترموست هاNBR( Acryl - Nirtile - Butadien-Rubber )XNBR( carboxilized Nitrile - Rubber )HNBR( hydrogenated Nitril-Rubber )FPM(Fluoro - Rubber )ACM( Acrylate - Rubber )EPDM( Ethylene - Propylene - Diene - Rubber )Elastomers الاستومرها Thermoplasticsترموپلاستیک هاPTFE( Polytetrafluorethylene )POM( Polyoxymethylene)PA( Polyamide )PBTP( Polybutylenterephtalate )

اسلاید 251: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology2511122thermoplastselastomersthermoplastic elastomersduromers0000modulus-temperature-curve structure of materialmodulustemperature in °CSealing MaterialsPolymeric Plastics

اسلاید 252: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology252آببندهای پلی ارتانسیلهای پلی ارتان از مواد مناسبی جهت آببندی بهترساخته شده اند. Best sealing performance due to inherent stability of the finished shape of sharp sealing edges with optimal wiping effect. Long service life because optimal geometry of the sealing edge is maintained due to high wear resistance. In standard applications additional gap closing back-rings can be avoided due to extrusion resistance. Highest compressive load possible because of high mechanical strength of the material. Smaller cross sections can be designed. Insensitive to destruction by snap-in assembling. Optimal function of dirt wipers.

اسلاید 253: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology253جنس سیلها Polytetrafluorethylene (PTFE)پلی تترافلوراتیلنخواص ویژه:1- سطح کاملا صاف که باعث چسبندگی سیل به قطعه نمی گردد.2- پایداری فیزیکی در حرارتهای بیش از 200 درجه3- همسان بودن اصطکاک استاتیک و دینامیک ( ضریب اصطکاک بسیار پایین).4- خواص ضد الکتریکی.5- مقاومت بالاتر دربرابر عوامل شیمیایی6- مقاومتر بالاتر در برابر متورم شدن.- 200° C up to + 260 ° C 7- محدوده دمای کارکرد بین :

اسلاید 254: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology254جنس سیلها Polytetrafluorethylene (PTFE)پلی تترافلوراتیلنFactors to be considered when using PTFE:- that the material shows permanent deformation by creeping, respectively cold flow, beginning at a certain load- that abrasion resistance is low - that thermal expansion in comparison to metal is 10 times higher: This is similar for the most plastics- that the thermal conductivity is low. This can lead to problems with heat transmission in bearings and dynamic seals.- that the material is not rubber elastic but harder and similar to polyurethane and other plastic materials.Due to these reasons designs with elastomeric seals can not be changed over to designs with PTFE seals without further considerations.When using lip seals additional contact pressure has to be provided by meansof springs or similar solutions.To achieve special properties PTFE is filled with graphite, glass fibers, bronze, carbon and other fillers. - that in comparison with polyurethane seals high leakage occurs

اسلاید 255: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology255Sealing Materials Permissible width of gap dependent on operational pressureNBR 70 Shore ANBR 80 Shore ANBR 90 Shore APolyurethane 92 Shore APolyurethane 96 Shore AWith partial backring out of POM1,51,00,5mm010203040MPa50Operational pressureWidth of gapPolyurethane 96 Shore A

اسلاید 256: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology256

اسلاید 257: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology257

اسلاید 258: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology258Comparison of Important PUR and NBR FeaturesHardness Tensile strength Elongation at break Resistance to tear propagation Wear Shock elasticity Glass transition temperature (Tü) (torsion oscillating test) Cold brittle temperature (Ts)53 505 53 504 53 504 53 507 53 516 53 512 53 455 53 546Shore A N/mm2 % N/mm mm3 % °C °CDINUnitsAU925AU928NBR709NBR101Features94 >50 >450 >45 <50 >35 -28 -8898 >60 >400 >90 <50 >25 -17 -5080 >16 >280 >27 <130 >28 -20 -3288 >14 >200 >50 <250 >18 -13 -18

اسلاید 259: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology259acrylonitrile-butadiene-rubber with low ACN componentacrylonitrile-butadiene-rubber with high ACN componentcarboxylated Nitrile-Rubberhydrogenated acrylonitrile-butadiene-rubber ( sulfur cross-linked )hydrogenated acrylonitrile-butadiene-rubber( peroxide. cross-linked )fluoro-rubber ( bisphenolic cross-linked )fluoro-rubber ( peroxide cross-linked )polyurethane polyurethane ( extremely high hydrolysis and temp. resistant )NBR 1NBR 2X-NBRH-NBR 1H-NBR 2FKM 1FKM 2AU 1AU 2PTFEpolytetrafluorethylenePreselection of Sealing MaterialsWS93-022

اسلاید 260: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology260Applied+ Limited application (test recommended)oNot applied-NBR1NBR2X-NBRH-NBR1H-NBR2FKM1FKM2AU1AU2MaterialFluidTemp.-rangeH, HL, HLPHPLD, HVHETGHEESHEPGHFAHFC-40 bis> +100-20 bis+80-50 bis> +100-50 bis+100+5 bis+55-20 bis+60-50to+80-30to+100-20to+100-25to+120-25to+140-10to+200-10to+200-30to+100-30to+110++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++-----oooooooPTFE-200to+250++++++[ ° C ]Preselection of Sealing Materials

اسلاید 261: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology261معیارهای انتخاب جنس سیل هامقاومت جنس سیلجنس مواد شدن متورم جمع شدگی پیچیدگی هنگام نصب اثرات محیطی ازن اکسیژن مقاومت حرارتی انعطاف پذیری سرد انعطاف پذیری گرم تغییرات خواص فیزیکی معیوب شدن مواد مقاومت مکانیکیالاستیسیته ( قابلیت ارتجاعی ) کشیدگی سخت شدگی استحکام مکانیکی استحکام کششی ضد خش و خراشیدگی قابلیت فشردگی تاثیرات زمان تاثیرات دما

اسلاید 262: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology262Temperature Limits of Elastomers(Approximation data found in technical magazines)Elastomerlow temperatureresistance (°C) Upper temperature limit (°C) ClassType5 h100 h1000 hRNBR-28/-10170115 80NBR(special compounds)-28/-10190120100SBR -28150100 80MEPDM-35200160130FKM-10280230195ACM-10240180150UAU-22170100 80Test conditions of data are unknown

اسلاید 263: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology263Components for PolyurethaneThe most important components for formation of polyurethane 4,4-Diphenyl-Methan-Diisocyanat (MDI) 1,5-Naphthylen-Diisocyanat (NDI) 2,6-Toluylen-Diisocyanat (TDI) Di-Tolyl-Diisocyanat (TODI)DiisocyanateCross - linker 1,4-Butandiol Trimethylolpropan Hydrochinon-Dioxi-EthyletherPolyole Polyester Polycaprolactone Polyether Polycarbonate

اسلاید 264: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology264Model Reaction of PolyurethaneComponentsPolyolDiisocyanatcross linkerPrepolymer (Adduct)Formation of BlocksHard segment - Soft segmentThe material polyurethane is built up by the basic components by polyaddition

اسلاید 265: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology265Guide ElementsExamples for materials and their application limitsFor special applications endless guide rings are available out of plastics or bronze material which guide more precisely but they are more expensive regarding material costs and assembling.

اسلاید 266: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology266Important Material CodesS = Standard; SP = Spezial; NE = metals; SH = Shore hardness; EMG = European compound group EMN = European compound number; Spelling = SH + EMG + EMN; Till now = Old spelling

اسلاید 267: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology267Media for hydraulic systemsMineral oil for the normal standard applicationsSynthetic fluids mostly for special applications only. High and low temperatures. Industries where use of inflammable fluids is not allowed. Mining and steel industry for example.Water and water emulsions. Water was used especially in heavy presses. Today water emulsions are used because of corrosion problems. Water hydraulics are of interest in connection with pollution of the environment.Critical media are without exception not used in standard applications.Standard fluids are normally very well tested by oil producers, therefore no problems should be expected.Compatibility list in the documentation as a working tool.

اسلاید 268: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology268معیارهای انتخاب سیلهاسئوالهایی که باید جواب داده شوند:استاندارد یا غیر استاندارد بودن سیلنوع تجهیزات و عملکرد قطعات سیستم هیدرولیک مورد نظرحداقل و حداکثر فشار ( پیک ها و شوک ها )دمای محیط و سیستمنوع حرکت ( گردان / رفت و برگشتی )سرعت و فرکانس حرکتطول کورسهدایت کننده های مورد استفاده در سیستم مورد نظرسطوح مورد استفاده جهت آببندیجنس مواد قطعاتی که باید آببندی شوند

اسلاید 269: 21.01.2018Introduction to Sealing Technology269خلاصهLarge number of criteria influencing the process of seal selection except in approximately 90% of applications where standard solutions can be used. Standard seal applications for standard equipment are very well documentated nowadays. Proper selection is just a matter of training.The real decisive question is whether or not it is a standard application. Leave the non-standard to application engineering.

اسلاید 270: انواع روشهای نصب فیلترفيلتر خط مكش فيلتر خط فشار فيلتر خط برگشت فيلتر باي پس

اسلاید 271: معیارهای طراحی و انتخاب فیلترمیزان حساسیت اجزاء بکار گرفته شده در سیستم هیدرولیک به ذرات خارجی تعیین میزان دبی اختلاف فشار مجاز سازگاری مواد فیلتر با روغن مورد استفاده دمای کاری ویسکوزیته روغن

اسلاید 272: در تعیین سایز فیلتر موارد ذیل در نظر گرفته می شوند:میزان آلودگی محیطی که سیستم در آن قراردارد. میزان مراقبت و سرویس سیستم هیدرولیک دمای کاری روغنسایز فیلتر ورودی روغن به پمپ معمولا 3 تا 4 برابر دبی پمپ انتخاب میشود.

اسلاید 273: راههای ورود آلودگی و ذرات خارجی به سیستم هیدرولیک : آلودگيهاي خارجي مونتاژ راه اندازي ذرات داخلي سايش تعميرات

اسلاید 274: 274Filtersمیکرون1میلیونیوم متر یا 1 هزارم میلیمترشیر بای پس داخل فیلتر (انتخابی)

اسلاید 275: نکته:گاهی اوقات ممکن است سایز مواد آلوده موجود در روغن هیدرولیک برابر با مقدار لقی بین دوسطح قسمتهای متحرک پمپ باشد و سبب سایش و تخریب شدید سطوح داخلی پمپ گردد.

اسلاید 276:

اسلاید 277:

اسلاید 278: دیاگرام مدار : فیلتر خط برگشت

اسلاید 279: فیلتر خط مکش

اسلاید 280: فیلتر خط فشار

اسلاید 281: ایجاد خش بر روی سطوح متحرک پمپ بدلیل آلودگی روغن

اسلاید 282:

اسلاید 283:

اسلاید 284: Cavitationکاویتاسیون

اسلاید 285:

اسلاید 286:

اسلاید 287:

اسلاید 288: Reducing Cavitations Wear In cavitations wear, micro cracks propagate to the point where the material can no longer withstand the impulse load that the imploding vapor bubbles impose. Therefore, particles finally break off and enter the system. ...

اسلاید 289:

اسلاید 290:

اسلاید 291: خرابی پلیتها بدلیل کاویتاسیون

اسلاید 292: خرابی پلیتها بدلیل کاویتاسیون

اسلاید 293: خرابی آببند بدلیل کاویتاسیون

اسلاید 294:

اسلاید 295: مراحل انجام عيب يابي بررسي دستورالعمل تعمير و نگهداريبررسي تاريخچه تعمير و نگهداريانجام بازديد اوليهبررسي و تهيه ليست ايرادات مشاهده شدهمحاسبات اوليهتعيين عوامل كلي مشكلتعيين عوامل اختصاصي بروز مشكلانجام آزمايشات مختلفقبل از شروع به عیب یابی در بخش مکانیک هیدرولیک ، سعی شود از سالم بودن بخش الکتریکی سیستم ، مطمئن شوید.

اسلاید 296: رفع عیب از طریق جدول 1صدای اضافیExcessive noiseجدول 1

اسلاید 297: علائم اختصاری مربوط به چگونگی رفع عیب:جدول 1A:1 – فیلترها کثیف شده اند. 2- خط مکش گرفتگی دارد. 3 - سوپاپ تهویه مخزن کثیف است. 4 - روغن هیدرولیک کثیف است. 5 – پمپ یا موتور مناسب سیستم نیست . 6 – پمپ یا موتور نیاز به تعمیراساسی دارد. 7 – روغن هیدرولیک سرد است.

اسلاید 298: B : 1 – اتصالات خط مکش سفت نیستند. 2 – روغن به اندازه کافی در مخزن موجود نیست. 3 – سیستم نیاز به هواگیری دارد. 4 – کاسه نمد شفت پمپ باید نشتی دارد. 5 – شفت پمپ خوردگی دارد.C : 1 – یونیت باید تراز شود و سیل ها ، بیرینگ ها و کوپلینگ کنترل گردند. D : با نصب فشار سنج ، فشار را در محدوده مجاز تنظیم کنید.:E نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

اسلاید 299: حرارت بیش از حد:جدول 2

اسلاید 300: رفع عیب از طریق جدول 2A : 1 – فیلترها کثیف شده اند. 2- خط مکش گرفتگی دارد. 3 - سوپاپ تهویه مخزن کثیف است. 4 - روغن هیدرولیک کثیف است. 5 – پمپ یا موتور مناسب سیستم نیست . 6 – پمپ یا موتور نیاز به تعمیراساسی دارد. 7 – روغن هیدرولیک سرد است. B : 1 – اتصالات خط مکش سفت نیستند. 2 – روغن به اندازه کافی در مخزن موجود نیست. 3 – سیستم نیاز به هواگیری دارد. 4 – کاسه نمد شفت پمپ باید نشتی دارد. 5 – شفت پمپ خوردگی دارد.

اسلاید 301: C : 1 – یونیت باید تراز شود و سیل ها ، بیرینگ ها و کوپلینگ کنترل گردند. 2 - کلیه الزامات مکانیکی رعایت گردد. 3 – باراضافی به سیستم تحمیل نشده باشد.D : 1 – با نصب فشار سنج ، فشار را در محدوده مجاز تنظیم کنید.E : 1 - نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

اسلاید 302: F : 1 - در صورت تغییر ویسکوزیته ، بایستی روغن سیستم تعویض شود. 2 – مقدار روغن کنترل ودر صورت نیاز ، تاحدلازم به آن اضافه شود.G: 1 – کولرروغن را تمیز کنید. 2 – کنترل ولو کولر اشکال دارد. 3 – کولر نیاز به تعویض دارد.

اسلاید 303: دبی روغن درست نیست جدول 3

اسلاید 304: رفع عیب از طریق جدول 3A : 1 – فیلترها کثیف شده اند. 2- خط مکش گرفتگی دارد. 3 - سوپاپ تهویه مخزن کثیف است. 4 - روغن هیدرولیک کثیف است. . 5 – پمپ یا موتور نیاز به تعمیراساسی دارد. B : 1 – اتصالات خط مکش سفت نیستند. 2 – سیستم نیاز به هواگیری دارد. C : 1 – پمپ اشکال دارد. 2 – کوپلینگ نیاز به تراز ویا تعویض دارد.

اسلاید 305: D :1 – نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.E : 1 – نیاز به تنظیم دارد.F : 1 – وضعیت کنترل های دستی چک شود. 2 – مدارهای الکتریکی سولونوئید ولوها چک شود. G :1 – دور معکوس است.H : 1 – ازپمپ مناسب استفاده شود

اسلاید 306: فشار صحیح وجود نداردجدول 4

اسلاید 307: رفع عیب از طریق جدول 4 A : 1 – فیلترها کثیف شده اند. 2- روغن هیدرولیک کثیف است. B : 1 – اتصالات خط مکش سفت نیستند. 2 – روغن به اندازه کافی در مخزن موجود نیست. 3 – سیستم نیاز به هواگیری دارد.

اسلاید 308: C : 1 – آکومولاتور کنترل گردد. 2 – ازت آکومولاتور شارژ گردد. 3 – آکومولاتورتعویض یا تعمیر گردد.D : 1 – با نصب فشار سنج ، فشار را در محدوده مجاز تنظیم کنید.E : تعویض قطعات

اسلاید 309: اشکالات کلی سیستمجدول 5

اسلاید 310: ادامه جدول 5

اسلاید 311: رفع عیب از طریق جدول 5 A : 1 – ویسکوزیته روغن صحیح نیست. 2-- روغن هیدرولیک کثیف است. . 3– روغن هیدرولیک سرد است. B : 1 – تعمیرات الزامی است. C : 1 – تنظیم ، تعمیر ، یا تعویض.D : 1 – فیلترها کثیف شده اند. 2- خط مکش گرفتگی دارد. 3 - سوپاپ تهویه مخزن کثیف است.

اسلاید 312: E : 1 – نیاز به تعمیر یا تعویض.F : 1 – مدارهای الکتریکی سولونوئید ولوها چک شود. G : 1 – نیاز به روانکاری دارد. H : از تجهیزات مناسب استفاده شود.

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید