kompoost

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوينت: 28 اسلاید جهت استفاده کارشناسان بهداشت محیط ، کشاورزی و محیط زیست
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1071 بازدید, 2 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ورمی کمپوست”

ورمی کمپوست

اسلاید 1: کود ورمی کمپوستمقصود امیرپوردکترای تخصصی(PHD) مهندسی محیط زیستدانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه

اسلاید 2: ورمی کمپوست:verms معادل لاتین کلمه کرم می باشدورمي‌كمپوست عبارتست از:مدفوع كرم‌هايي كه از زباله يا كود دامي تازه يا هر مواد آلي ديگر تغذيه كرده و مواد آلي را به ذرات خيلي ريز خرد مي‌كنند.ورمي‌كمپوست نتيجه‌ي هضم طبيعي غذا در سامانه هاضمه‌ي كرم خاكي است و دورة رشد گياه را بوسيله‌ي داشتن ميكروارگانيسم و همچنين مواد آلي فعال و تسريع مي‌نمايد.

اسلاید 3: ورمي‌كمپوست يك كود بيوارگانيك است كه بسيار نرم، سبك وزن، ترد، تميز و بي‌بو بوده و ظاهري كم و بيش شبيه به پودر گرانوله قهوه دارد. كيفيت ورمي‌كمپوست به نوع غذا (محيط كشت) يا مواد زائد آلي كه كرم‌ها از آن تغذيه كرده‌اند، بستگي دارد. براي مثال كرم‌ها مي‌توانند مواد آلي با سلولز زياد مانند خاك اره را هضم كرده و يك مادة اصلاح‌كننده‌ي خاك با كيفيت پائين توليد نمايند، برعكس كرم‌ها قادرند با مواد غني از ازت و فقير از سلولز ورمي‌كمپوست با كيفيت عالي توليد نمايند.

اسلاید 4: انواع کرم ها:دو نوع کرم به نام هاي: 1- Rubellus Lumbricus 2- eisenia fotida که بیشترین مورد استفاده را در تولید ورمی کمپوست دارند رایج ترین نوع کرم می باشند و این به دلیل سهولت در تکثیر و شرایط زیست محیطی لازم است که براي زندگی ترجیح می دهند .

اسلاید 5: ایزینیا فتیدا * کرمهایی قرمز متداول که به عنوان کرم ببري نیز نامیده می شوند (Manure worm) یا کرم کود * ایزینیا فتیدا که در اصطلاح کرم قرمز یا خزنده قرمز، یا کرم کادیلاك نامیده می شود (The Cadillac of worm) کمپوست سازي بسیار ارزشمند است. ماده آلی بازیافت شده که از روده کرم عبور کرده و سپس به شکل مدفوع یا کود کرمی دفع می شود، سرشار از مواد مغذي و شبیه به خاکی با ساختمان دانه ایی خوب و مناسب می باشد.

اسلاید 6: شرایط ایده آل برای زندگی کرم های خاکی: *کرم ها را در دماي 55 تا 70 درجه فارنهایت نگه دارید، زیرا این دما میانگین دماي مطلوب براي بستر کرمی است. میزان رطوبت متوسط نیز باید55 درصد باشد. * همچنین کرمهاي خاکی را دور از معرض بارش باران نگه دارید.کرمها در زیر باران یا تحت رطوبت زیاد غرق شده ویا در همه جا پراکنده می شوند.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید