کسب و کار مدیریت و رهبری

وظایف مدیریت (POSDCORB)

vazayefe_modiriyat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “وظایف مدیریت (POSDCORB)”

وظایف مدیریت (POSDCORB)

اسلاید 1: وظايف مديريت (POSDCORB)برنامه ريزي (PLANNING)سازماندهي(ORGANIZING)کارمنديابي(STAFFING)فرماندهي(DIRECTING)هماهنگي(COORDINATING)گزارش گيري (REPORTING)بودجه بندي(BUDGETING)

اسلاید 2: برنامه ريزي برنامه ريزي فرايندي است كه در ضمن آن اهداف و خطوط كلي فعاليتها و ماموريتهاي سازمان در دراز مدت تعيين مي شود

اسلاید 3: مراحل برنامه ريزي تعيين و تدوين اهداف آينده سازمانشناخت اهداف و استراتژي هاي موجود سازمانتجزيه و تحليل شرايط محيطي سازمان تجزيه و تحليل امكانات سازمانشناخت وضع موجود سازمانتعيين ميزان تغييرات لازم در استراتژي ها تصميم گيري در مورد برنامه هاي انتخاب شدهاجراي برنامه هاي جديدكنترل و ارزيابي برنامه هاي جديد در عمل

اسلاید 4: كنترلكنترل فعاليتي است كه ضمن آن عمليات پيش بيني شده با عمليات انجام شده مقايسه مي شوند و در صورت وجود اختلاف و انحراف بين آنچه بايد باشد و آنچه هست به رفع و اصلاح آنها اقدام مي شود

اسلاید 5: مشخصات سيستم كنترل موثر كنترل بايد متناسب با برنامه ها و فعاليتها تنظيم گرددكنترل بايد در نقاط حساس و كليدي انجام گيرددر اعمال كنترل نبايد افراط و تفريط شوداطلاعات مورد استفاده در كنترل بايد دقيق، صحيح و بروزدرآورده باشندكنترل بايد جامعيت داشته باشدكنترل بايد عينيت داشته باشدكنترل بايد واقع بينانه باشدكنترل بايد وسيله اصلاح باشد نه تنبيه و مجازات

اسلاید 6: رهبريرهبري فرايندي است كه ضمن آن مديريت سازمان مي كوشد تا با ايجاد انگيزه و ارتباطي موثر انجام ساير وظايف خود را در تحقق اهداف سازماني تسهيل نمايد و كاركنان را از روي ميل و علاقه به انجام وظايفشان ترغيب نمايد

اسلاید 7: انواع سبك هاي رهبري از ديدگاه تئوري مسير - هدفرهبري آمرانه :رفتار رهبر آمرانه است، مشاركت وجود ندارد و رهبر تعيين كننده همه امور استرهبري حمايتي : رفتار رهبر دوستانه است، براي پيروان حرمت قائل است و در حمايت آنها كوشا مي باشدرهبري مشاركتي : تصميمات با مشاركت كاركنان انجام مي گيردرهبري توفيقگرا : رهبر هدفهاي سازمان را براي زير دستان مشخص نموده است و به آنها اعتماد مي دهدتا به اهداف مذكور نائل گردند

اسلاید 8: تصميم گيري تصميم گيري سازماني عبارت است از فرايند شناسايي و حل مسائل. و شامل مراحل ذيل مي باشد:1- نظارت و کنترل بر محيط2-تعريف مساله3- تعيين اهداف4- شناسايي علت مساله5- ارائه راه حل6- ارزيابي راه حل ها7- انتخاب بهترين راه حل8- اجراي تصميم

اسلاید 9: مديران تنها در سايه اشتباه مي توانند از مسيري بگذرند که آن را آموزش تصميم گيري مي نامند و براي اينکه کارها را در آينده به صورتي موثرتر و با راندماني بالاتر انجام مي دهند بايد مقدار کافي دانش و تجربه به دست آورند

اسلاید 10: کارآيي و اثربخشياثربخشي(Effectiveness) :انجام کارهاي درستمربوط به سطوح عالي سازمان استبا اهداف و برنامه هاي بلند مدت سازمان سر و کارداردکارآيي(Effeciency):انجام درست کارهادر سطوح ابتدايي و مياني سازمان استبا اهداف و برنامه هاي کوتاه مدت سرو کاردارد

اسلاید 11: طيف تفويض اختيارتفويض اختيارکمزيادمهارت هاي مورد نيازکمزياد و پيچيدهغني سازي شغلبرنامه هاي پيشنهاديمشارکت گروهدايره کيفيتتيم هاي خود گردان

اسلاید 12: ويژگي هاي مديران و رهبران موفق1- رهبران موفق خود اگاه هستند و عزت نفس دارند2-چنان رفتار مي کنند که مرزها و حريمها نفوذ پذير مي شوند3- استفاده از نيروي زنان يکي از مزيت هاي رقابتي محسوب مي شود4- آرمان و هدف نهايي رهبران موفق ، مشخص و روشن است5- اعتماد افريني6- عملگرايي و طرفداري از عمل7- انتخاب آرمانهاي پر معنا8-استقبال از فن اوري هاي پيشرفته 9-رهبران اگر هم کوچک باشند بايد دست به کارهاي بزرگ بزنند

اسلاید 13: مقايسه سازمانهاي مدرنيسم و پست مدرنيسم

اسلاید 14: مديريت يكتا (PAIE)به نظر آدزيس مديريت عبارت است از ايفاي چهار نقش در سازمان:1- توليد و اجرا نمودن (PRODUCING)2- اداره كردن (ADMINISTRATING)3- يكپارچگي و هماهنگ نمودن (INTEGRATING)4- كارآفريني(ENTEREPRENEURSHIP)

اسلاید 15: مديريت پورتفوليومديريت پورتفوليو عبارت است از توانايي انتخاب پروژه هاي امروزي كه برندگان فرداي محصولات و يا خدمات جديد خواهند شد و اهداف ذيل را نيز دنبال خواهد نمود :1- حداكثر نمودن ارزش پورتفوليو، يعني انتخاب پروژه هايي كه مزاياي حصله را حداكثر نمايد2- دست يافتن به تعادل صحيح و آميخته پروژه ها 3- مرتبط ساختن ، ادغام و هماهنگي پورتفوليو به استراتژي هاي سازمان

اسلاید 16: مديريت سينرژيكفهرست ويژگي هاي اين مديريت به شرح ذيل است :1- در بكارگيري ساختار، رفتار و عمليات سازماني مستلزم پيروي از روش اقتضايي است 2- در اتخاذ، اجرا و تصميمات سازماني، همواره از روشهاي يك هدف و چند راه استفاده مي نمايد3- هنگام درسافت و مصرف منابع م اعتبارات، بايد همواره به اصل صرفه جويي ناشي از مقياس توجه نمايد4- در بكارگيري تكنولوژي در سازمان ، مغز افزار را به سخت افزار و نرم افزار ترجيح مي دهد5- همواره در سازمان به دنباي انتقال و بهره وبرداي حداكثر از مهارتها و منابع انساني متخصص خود است

اسلاید 17: الگوبرداري (BENCHMARKING)به عنوان يك ضرورت به جاي تقليد و پيروي كوركورانه براي سازمانها توصيه مي شودكه مديران مي توانند به طرق ذيل اين عمل را انجام دهند :1- الگوبرداري دروني : يعني بررسي يك سازمان موفق داخلي كه بهترين سطح عملكرد را نسبت به ساير سازمانها دارا باشد2- الگوبرداري صحيح از رقبا : مطالعه و شناخت بر روي رقباي سازمان والگو برداري صحيح از آنها

اسلاید 18: 3- الگوبرداري از روي بهترين ها 4- الگوبرداري استراتژيك: با تحليل و خصوصيات محصول و يا خدمات، خواسته ها و انتظارات مشتريان و ارباب رجوع، وضعيت رقبا و پتانسيلهاي بالفعل و بالقوه سازمان ادامه

اسلاید 19: روش اجراي بنچ ماركينگفرايند يا بخشي را كه بايد بنچ ماركينگ شود را شناسايي كنيددر صورتي كه فرايند بايد بهبود يابد اقدام به تشكيل سيستم هاي بهبود فرايند نمائيددر صورتي كه بخشي از سازمان را مي خواهيد ايجاد يا بهبود بخشيد، گروه ويژه اي را براي اين كار انتخاب نمايئدويژگي ها و مرزهاي فرايند، ماموريت بخش مورد نظر را به صورت شفاف مشخص نمائيدسازمان يا شركتهايي را كه به صورت الگو انتخاب مي كنيد شناسايي نمائيد

اسلاید 20: با سازمان يا شركت مورد نظر ارتباط برقرار نموده و مبادرت به جمع آوري و مشاركت در اطلاعات حاصله نمائيدبه جمع اوري اطلاعات از طرق گوناگون اقدام نمايئداطلاعات بدست آمده را تجزيه و تحليل نمائيداقدامات لازم را براي بهبود به اجرا درآورده و نسبت و به نظارت و ارزيابي آنها اقدام نمائيدچرخه بهبود را تكرار كرده و بصورت مداوم اقدام نمائيد ادامه

اسلاید 21: وجوه تمايز مديران و كارآفرينان

اسلاید 22: مديريت بر نارسيسم (خود شيفتگي)خود شيفتگي يكي از سنگر هاي مهم ساختار عصبيت است كه شكستن و يا حتي تضعيف آن كار مشكلي است و داراي صفاتي است كه به برخي از آنها اشاره مي شود:تصور خود به عنوان عقل كلكبر و خود پسندي به علت تصورات ايده آليخود را منزه تر، خشن تر، دوست داشتني تر از ديگران دانستن بي تحمل به انتفاد و ملامت، خود را ايده آل و غير انتقادي دانستن احساس داشتن مقام اول در هر كاريتكرار كلمه بايد بيش از هر چيزرياست طلبي

اسلاید 23: 1- پيچيدگي :به ميزان تفکيکي که در سازمان وجود دارد گفته مي شود2- رسميت : به ميزان يا حدي که مشاغل سازماني استاندارد شده اند اشاره دارد3- تمرکز : ميزان پراکندگي اختيارات در تصميم گيري اشاره دارد

اسلاید 24: موجهاي اقتصادي الوين تافلر

اسلاید 25: ويژگي هاي سازمانهاي آينده1- کارآفريني مکرر2- برانگيختن منابع انساني و کارکنان سازمان3- سرعت بخشيدن به توليد محصولات ويا ارائه خدمات4- طراحي مجدد مشاغل، گردش شغلي،گسترش شغلي و غناي شغلي5- تاکيد بر روي نرم افزار و مغز افار به جاي سخت افزار6- فرايند سياست گذاري پويا و فعال در سازمان7- تغيير طرح سازمانيو مهندسي مجدد سازمان

اسلاید 26: مشاغل و عناوين مديران آيندهمدير جهاني سازيمدير ارشد مالي مدير ارشد عملياتمدير ارشد شبكهمدير دانش فنيمدير ارشد ارتباط با مشتري

اسلاید 27: سازمانهاي آينده در يک نگاهسازمانهاي آيندهاشکال سازمانهاي نوينويژگي هاي سازمانهاي آينده1- سازمان بدون مرز2- سازمان مبتني بر اطلاعات3- سازمان هوشمند4- سازمان مجازي5- سازمان يادگيرنده6- سازمان الکترونيکي7- سازمان شبدري1- ساختار تخت2- مرزهاي مبهم3- همکاري4- تمرکز بر روي قابليتهاي اصلي5- گروههاي منعطف6- مشارکت7- اعتماد

اسلاید 28: 1- ساختارهاي تختساختارهاي تخت ، از طريق حذف يک يا چند لايه مديريت مياني در سازمان ايجاد مي شوند. اين امر موجب مي شود تا کارکنان به راحتي بتوانند با مديران ارشد سازمان و نيز مشتريان ارتباط برقرار سازندنکته مهم اين است که با تخت شدن ساختارها تعداد افراد تحت سرپرستي مديران عالي بيشتر مي شودو اين امر هماهنگي و کنترل را با مشکل مواجه مي سازد

اسلاید 29: 2- مرزهاي مبهم مرزهاي مبهم يعني درنورديدن ساختارهاي سلسله مراتبي مستحکم تا بتوان از سرعت، انعطاف پذيري لازم براي رويارويي يا چالشهاي کنوني برخوردار شد

اسلاید 30: 3- همکاري در سازمانهاي آينده، انجام کارها مبتني بر همکاري است تا رقابت.در سازمانهاي آينده تفکر سيستمي در کارها حمکفرماست به طوري که هر واحد از عملکرد واحد ديگر کاملاً اگاه بوده ، هنگام توليد يک محصول يا ارائه يک خدمت بصورت يکپارچه عمل مي نمايند

اسلاید 31: 4- تمرکز بر قابليتهاي اصليسازمانهاي آينده به منظور انعطاف و سرعت عمل ، انجام بسياري از خدمات و فعاليتهايي را که ديگران بهتر انجام مي دهند و خود از قابليت اصلي در اجراي آن ها برخوردار نيستند ، به ديگران واگزار مي نمايند.استفاده از خدمات ديگران اين فرصت را براي سازمانها فراهم مي نمايد که پيشگامي خود را حفظ نمايند.

اسلاید 32: 5- گروههاي کاري منعطفزماني که سازمان با موضوع و يا معظلي روبرو است يک يا چند گروه به سرعت حول آن تشکيل شده و با حل موضوع و يا مشکل غالباً اين گروهها منحل مي شوند.اعضاي گروه از مهارتهاي مختلفي برخوردارندو نکته مهم اين است که اين گروهها بايد به صورت خودگردان عمل نمايند.

اسلاید 33: 6- مشارکتتشکيل ائتلاف هاي رابردي يکي ديگر از ويژگي هاي سازمانهاي آينده استسازمانهاي آينده به صورت فزاينده اي فرايندهاي توليدي و کسب و کار خود را غير متمرکز نموده و از مشارکت به عنوان ابزاري براي رسيدن رسيدن به اثربخشي سازماني اسفاده مي کنند

اسلاید 34: 7- اعتمادسازمانهاي اينده به جاي استفاده از سيستم هاي معمولي نظارت ، بيشتر مبتني بر اعتماد خواهند بود .منظور از اعتماد در سازمانها پذيرش شايستگي ها و قابليتهاي افراد و تعهد آنها به اهداف مشترک سازماني است.

اسلاید 35: چارلز هندي سبکهاي مديريت را به خدايان يوناني تشبيه نموده است:1- زئوس: سبک مديران مستبدو قوم و خويش نواز2- آپولو: دنبال نظم و هماهنگي است و همانند مدير گوسفندان تابع قوانين مي باشند.3- آتنا : در اين سبک بهترينها در راس امور هستند که به عبارتي شايسته سالاري مي توان گفت.4- ديونيسوس : معتقد است که تو سازنده زندگي خود هستي . اين خداي افراد حرفه اي ، متفکرين مستقل و محققين است که سازمانها شديداً به آننها نياز دارد

اسلاید 36: در حال حاظر با کوچک سازي در سازمانها ، فرهنگ آپولو به آتنا در حال تغيير است و آي بي ام آپولويي ها را اخراج و آتنا ها را استخدام نموده است

اسلاید 37: آينده سازمانها از فرمول 0.5*2*3 تبعيت خواهد نمود. يعني تعداد کارکنان به نصف کاهش، پرداختي به آنها به دو برابر افزايش، و ميزان توليد و عمليات محصولات يا خدمات سازمانها سه برابر خواهد شد

اسلاید 38: بيا تا گل برافشانيم و مي در ساغر اندازيم فلک را سقف بشکافيم و طرحي نو در اندازيم

اسلاید 39: تعريف مهندسي مجدد فرايند ها (BPR)عبارت است از تفکر دوباره و اصولي در مورد فرايندها و طراحي مجدد و ريشه اي آنها به منظور دستيابي به اصلاحات چشمگير در عملکرد از قبيل هزينه ، کيفيت، خدمت و سرعتاگر تنها يک سرانجام غير قابل فرار وجود داشته باشد، اين است که همه سازمانهاي امروزي ناچارند که خود را از نو تعريف نمايندچارلز هندي

اسلاید 40: ويژگي هاي مهندسي مجدد 1- تغيير ناگهاني و ريشه اي2- کار بصورت بنيادي مجدداً ساختار مي يابد3- قوانين را مي شکند4- فرايند جديد ايجاد ي شود5- معمولاً به تکنولوژي وابسته است6- ريسک بالايي دارد7- کاهش هزينه ها در آن زياد است

اسلاید 41: مراحل BPR1- در يک جهت قرار دادن راهبردها2- برنامه هريزي تغيير3- شناسايي مشکلات فرايند4- طراحي مجدد اجتماعي5- طراحي مجدد فني6- فرايند مهندسي مجدد7- بهبود مستمر

اسلاید 42: تكبر Complacency مقاومت سياسي Political Resistance توسعه‌هاي جديد New Developments ترس از ناآگاهي و شكست Fear of Unknown and Failure چرا سازمانها مهندسي مجدد را انجام نمي‌دهند؟

اسلاید 43: سازمان مجازي (Virtual Organization)سازماني است که همه کارکنان آن ، فراي مرزها و محدوديتها با يگديگر کار ميکنند که اين مرزها مي تواند جغرافيايي يا سازماني باشد و معمولاً وسليه ارتباطي آنها بوسيله فن اوري اطلاعات تسهيل مي شودابزار کليدي در سازمان مجازي ارتباطات و ميزان اثربخشي فن آوري اطلاعات است.

اسلاید 44: مقايسه ويژگي هاي سازمانهاي كنوني و سازمانهاي مجازي

اسلاید 45: مزاياي سازمانهاي مجازي1- بعد مسافت و فاصله جغرافيايي مانع از انجام کارهاي بزرگ نخواهد شد2- تاثير بلاياي فيزيکي از قبيل آتش سوزي و انفجاور و ... حداقل خواهدشد3- افزايش بهر وري و سودآوري4- تامين نيازهاي بيشتري از مشتريان5- کاهش هزينه هاي مربوط به فضاهاي اداري6- کاهش مسائل زيست محيطي به علت تردد کمتر افراد

اسلاید 46: معايب سازمانهاي مجازي1-کمتر شدن مرز بين زندگي کاري و زندگي شخصي و مشکلات ناشي از آن2- ريزش بالاي نيروي انساني3- امکان انزواي کارکنان از نظر اجتماعيبه علت کاهش تماس هاي شغلي و بازخورد4- کارکناني که دانش محود نباشند کم کم به حاشيه کشيده مي شوند

اسلاید 47: در آينده جوامعي توسعه و پيشرفت خواهند داشت که سهم بيشتري ازدانش را به خود اختصاص دهند نه سهم بيشتري از منابع طبيعي

اسلاید 48: سازمان دانش آفرينسازمان دانش آفرين سازماني است که دغدغه توليد علم و دانش داشته و به نيروي انساني خود به عنوان مهمترين عامل بقا و توليد کننده دانش مي نگرد

اسلاید 49: ويژگي هاي سازمانهاي دانش آفرين1- به خوبي مي دانند که کجا قرار دارند و به کجا مي خواهند برسند2- به محيط پيرامون خود حساس بوده و همگام با آن پيش مي روند3- منابع داخلي و دانايي افراد خود را به خوبي مي دانند و مي شناسنند4- به گرفتن بازخورد حساس مي باشند5- پيوسته به نوعي خرد گرايي انتقادي معتقد مي باشند

اسلاید 50: ويژگي هاي مديريت دولتي نوين1- مديران دولتي بايد پشتيبان تلاشهايي باشند که به توسعه دموکراسي و مردم سالاري مي انجامد.2- وقتي مردم سالاري توسعه يافت مديران دولتي بايد نقشهاي جديد خود را در قبال شهروندان تشخيص و به ايفاي آن بپردازند.3- ساختارهاي دولتي بايد از نظر محتوي و شکل مردم سالار شوند و به توانمند سازي کارکنان و شهروندان خود بپردازد.4- مديران دولتي بايد رد رهاه رسيدن به هدفهاي خود تئوري و عمل، انديشه و کاربرد را با هم تلفيق کنند و دانشگاه و جامعه را به هم پيوند بزنند.5- مديران دولتي بايد خود را خدمت گذاان مردم بدانند و دچار آزمندي و علايق شخصي و فردي نشوند.

اسلاید 51: ويژگي هاي سازمانهاي بوفالويي1- کارکنان به يک رهبر پايبند و وفادارند و همه پيروند و تابع2- کارکنان درست همان کاري را مي کنند که به آنها دستور داده شده است3- کارکنان هرگز سوال نمي کنند و فقط پيروي ميکنند4- کارکنان منتظر دستور ميمانند و تا وقتي که دستوري نرسد کاري را انجام نمي دهند5- هيچ کس جاي ديگري را پر نمي کند ، جلو نمي افتد و مسئوليت نمي پذيرد

اسلاید 52: ويژگي هاي سازمانهاي غازي 1- هر فرد در سازمان احساس مسئوليت مي کند2- هر فرد تنها پيروي محض نمي کند و همواره به دنبال سنجش وضعيت خود مي باشد3- رهبري و جلوداري بودن نوبتي است4- همه کارکنان مراقب يکديگر مي باشند

اسلاید 53: سازمانهاي موفق امروز ، انهايي هستند که به استقبال تغيير مي روند. سازمانهايي که هنوز در مقابل تغيير مقاومت مي کنند ، در واقع با قائده بازي در اين عصر آشنا نيستندپيتر دراکر

اسلاید 54: نيروهاي مشوق تغيير سازماني(3C)changesCompetitoresCustomers

اسلاید 55: عوامل موثر در حفظ و نگه داري مشتريان1- قيمت ارزان2- کيفيت بالا3- قابليت اعتماد4- توجه به احتياجات و ارجحيت هاي مشتريان5- سرعت در طراحي، توليد و تحويل دهي محصولات6- توجه به نحوه ارائه خدمات پس از فروش

اسلاید 56: يا بايد دگر گوني ها را پذيرفت و يا بايد مردجک ولش

اسلاید 57: الگوي تغيير و تحول سازماني بر اساس مدل بروک وهمکاران- رقبا- مشتريان- جمعيتي- فن آورانهعوامل محيطيدگر گوني هاشکل فعلي سازمانيماموريتچشم اندازراهبرداهداففرهنگفنآوريآموزشخط مشي نيروي انسانيشکل هاي نوين سازمانيتغيير سازمان

اسلاید 58: مشتري مداري و تلاش براي جلب نظر مشتري طبق مطالعات مجله هاروارد بيزينس ريويو اگر شركتها 5% از نقايص و عيوب فراوردهاي خود از ديدگاه مشتريان را بكاهند، موجب افزايش سود خود حداقل به ميزان 25% خواهند شدمفهوم نظر خواهي از مشتري اين است كه هر شكايت يك هديه است سعي كنيد مشتريان شيفته بيافرينيد

اسلاید 59: ويژگي هاي مديريت شايسته سالاري

اسلاید 60: ويژگي هاي بهترين و بدترين سازمانها

اسلاید 61: تنها امتياز رقابتي سازمانها در سده بيست و يكم، برخورداري از كاركنان فرهيخته و ارزشمند است و بهره وري اين كاركنان بزرگترين چالشي است كه مديران در اين سده با آن روبرو هستند

اسلاید 62: به راستي براي تربيت يك مدير يا در واقع يك واحد نيروي كاري چه بايد كرد؟پيتر دراكر دانشمند بزرگ مديريت معتقد است كه در در قرن 21 ، مديران و كاركنان علمي جايگزين مديران و كاركنان يدي و غير غلمي سنتي خواهند شد و اين امر يك ضرورت براي حفظ پايايي و پويايي سازمانها خواهد شد

اسلاید 63: ويژگي هاي مديران و كاركنان علميمعتقد به وجود مسائل جديدغير قابل پيش بيني بودنسريع عمل مي كنند و گامها را سريع برمي دارندريسك پذير مي باشندداراي تعهد سازماني پايدار مي باشندرشد و توسعه حرفه ايشان به همان اندازه رضايت مشتري براي آنها مهم استعلاقه مند و متهد بودن به دانش روز و برخورد علمي با مسائلكار جمعي و سازمانيپرسشگر بودن و بهره گيري از مهارتهاي ارتباطيدر حاي تفحص و تحقيق بودنآزادي عمل در انجام كارها چالشگر در رفتار، عملكرد ها و فعاليتهاي خود آينده نگري

اسلاید 64: امروزه دست يابي به مديران تحول آفرين، دغدغه بزرگ سازمانها به شمار مي رود. مساله آنگاه پيچيده تر مي شود كه دريابيم دانشگاهها با برنامه هاي معمول خود توفيق چنداني در پرورش و عرضه اين مديران برجسته نداشته اند

اسلاید 65: مديريت چابكمديريتي است كه در آن روش توليد به شيوه اي ميباشد كه قادر باشد محصولات متوع را بر اساس درخواست مشتريان مختلف و در اسرع زمان ممكن ،‌به موقع توليد و تحويل نمايد و از عهده تغيير سليقه هاي مكرر آنها برآيد

اسلاید 66: اصول هفت گانه مديريت چابك و چالاكاهداف سريع الانتقال(اهداف دائماً در حال تغغي مي باشد)استراتژي هاي چابك و سريع التغييرساختار چابك و چالاكسيستم چابك و چالاكانتخاب و بكار گيري چابك و سريع الانتقالسبك و رفتار مديريتي و عملياتي چابكمهارتهاي چابك و سريع الانتقال

اسلاید 67: ويژگي هاي جهاني شدنروند جهاني شدن واقيتي است كه وجود داشته و نمي توان آن را متوقف نمودجهاني شدن بعد فاصله را از بين برده استجهاني شدن موجب تضعيف قدرتهاي سياسي و دولتها شده استاز انجائيكه هسته مركزي اقتصاد رقابت است بايد فاكتورها و عوامل رقابت دسته بندي وسازماندهي شود

اسلاید 68: شرايط عضويت در سازمان تجارت جهاني(WTO)آزاد سازي تجارت خارجيحذف سوبسيدهاي غير مستقيم(90% سوبسيدهايي كه توسط ايران پرداخت مي شود سوبسيد نان و انرژي و دارو است )از ميان برداشتم مرز ملي – اقتصاديتك نرخي نمودن ارزنرخ كارمزد بانكي در كشورهاي عضو بايد يكي باشد

اسلاید 69: اگر عضو WTO بشويم:تقريباً و نه تحقيقاً ضعف مديريت از اقتصاد ما حذف خواهد شدوضعيت اقتصادي ما تغيير خواهد نموداقتصاد خواهد گفت كه چه كارخانه اي بايد فعاليت نمايدكاركنان مازاد حذف خواهند شددقيمت كالا توسط بازار تعيين خواهد شدعضويت در سازمان تجارت جهاني به معناي حاكميت اقتصاد رقابتي بر كشور خواهد بودباعث تغيير شاخصهاي مهم اقتصادي خواهد بود

اسلاید 70: مزاياي عضويت ايران در WTOاين سازمان يك نظام تجاري چند جانبه است اگر كشوري در تجارت خود تخلف نمايد امكان رسيدگي به تخلفات آن امكان پذير استتجارت جهاني مبتني بر سياست نخواهد بود بلكه مبتني بر قوائد استكشورها اگر بخواهند بازار هاي جهاني را تصاحب نمايند امكان پذير است

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید