مدیریت و رهبری

وظایف و اختیارات شوراها در قوانین جمهوری اسلامی ایران

vazayef_va_ekhtiarat_shoraha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۲۸ اسلاید بیش از ۸۰ ماده تبصره مربوط به وظابف و اختیارات شوراها در این پاوپوینت وجود دارد و یکی از منابع کامل برای مرور وظایف و اختیارات شوراها است .
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1691 بازدید, 6 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “وظایف و اختیارات شوراها در قوانین جمهوری اسلامی ایران”

وظایف و اختیارات شوراها در قوانین جمهوری اسلامی ایران

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحيم

اسلاید 2: وظايف و اختيارات شوراهاشوراي اسلامي شهر

اسلاید 3: ماده71- وظايف شوراي اسلامي شهر- انتخاب شهردارو خاتمه خدمت شهردار.- شناخت كمبودها و نيازها درزمينه هاي اجتماعي فرهنگي آموزشي بهداشتي و ارائه راه حل هاي كاربردي. - همكاري با مسئولين اجرايي ،نهادها، سازمانها درزمينه هاي مختلف وبرنامه ريزي جهت مشاركت مردم.- نظارت بر امور بهداشتي و اماكن عمومي.- انتشار صورت بودجه و هزينه در پايان هر سال مالي.-تصويب مقررات لازم.

اسلاید 4: (خلاصه قوانين)ماده72-شرايط احراز تصدي سمت شهردار.ماده73-اعتراض به عملكرد شهردار يا عمليات شهرداري.ماده74-عدم دخالت در نصب وعزل كاركنان دهياري ها ،شهرداري ها و موسسات وابسته.ماده75-آئين نامه سازماني،تشكيلاتي توسط شوراي عالي استانها تهيه وبه تصويب هيات وزيران ميرسد.ماده76-اقدام در جهت اطلاع مردم از مصوبات،عملكرد و بودجه شوراها.ماده77-وضع عوارض جهت تامين هزينه هاي خدماتي وعمراني . ماده78(مكرر4)ارسال مصوبات شوراها به مقامات زيربط.ماده78(مكرر5)-دعوت از نمايندگان شوراها،توسط استانداران، فرمانداران وبخشداران در كليه شوراها و كميته هاي مرتبط با وظايف شوراها.ماده78(مكرر6)-الزام به رعايت تصميمات قانوني شوراها توسط مقامات دولتي.

اسلاید 5: ماده 71- وظايف شوراي اسلامي شهر به شرح زير است 1- انتخاب شهردار براي مدت چهارسال . تبصره 1- شوراي اسلامي شهر موظف است بلافاصله پس از رسميت يافتن نسبت به انتخاب شهردار واجد شرايط اقدام نمايد . تبصره 2- شهردار نميتواند همزمان عضو شوراي شهر باشد . تبصره 3 ( اصلاحي 4/8/1382 ) – نصب شهرداران در شهرها با جمعيت بيشتر از دويست هزار نفر و مراكز استان بنا به پيشنهاد شوراي شهر و حكم وزير كشور و در ساير شهرها به پيشنهاد شوراي شهر و حكم استاندار صورت مي گيرد . شوراي شهر براساس ضوابط و شرايط احراز صلاحيت شهرداران مندرج در آيين نامه مصوب اين قانون ، شهردار مورد نظر خود را انتخاب مي كند . وزير كشور و استانداران موظفند حكم شهردار معرفي شده را ظرف مدت ده روز صادر نمايند . در صورتي كه وزير كشور يا استاندار ، شهردار معرفي شده را واجد شرايط تعيين شده نداند ، مراتب را با ذكر دليل و مستندات به شوراي شهر منعكس مي نمايد ، در صورت اصرار شوراي شهر برنظر قبلي خود و عدم صدور حكم شهردار ، موضوع توسط شوراي شهر به هيأت حل اختلاف ذي ربط ارجاع خواهد شد . هيأت مذكور ظرف پانزده روز مكلف به تصميم گيري بوده و تصميم آن هيأت براي طرفين ( وزارت كشور و شوراي اسلامي شهر ) لازم الاجرا مي باشد . چنانچه در مدت مقرر ، هيأت حل اختلاف نظر خود را اعلام ننمايد ، نظر شوراي شهر متبع خواهد بود و شهردار ميتواند اختيارات قانوني خود را اعمال و اجرا نمايد .

اسلاید 6: ادامه ماده71:تبصره 4- دوره خدمت شهردار در موارد زير خاتمه مي پذيرد :الف – استعفاي كتبي با تصويب شورا . ب – بركناري توسط شوراي شهر با رعايت مقررات قانوني . ج – تعليق طبق مقررات قانوني . د – فقدان هر يك از شرايط احراز سمت شهردار به تشخيص شوراي شهر . 2- بررسي وشناخت كمبودها ، نيازها و نارسائيهاي اجتماعي ، فرهنگي ، آموزشي ، بهداشتي ، اقتصادي و رفاهي حوزه انتخابيه و تهيه طرحها و پيشنهادهاي اصلاحي و راه حلهاي كاربردي در اين زمينه ها جهت برنامه ريزي و ارائه آن به مقامات مسئول ذيربط .

اسلاید 7: ادامه ماده71:3 - نظارت بر حسن اجراي مصوبات شورا و طرحهاي مصوب در امور شهرداري و ساير سازمانهاي خدماتي در صورتي كه اين نظارت مخل جريان عادي اين امور نگردد . 4- همكاري با مسئولين اجرايي و نهادها و سازمانهاي مملكتي در زمينه هاي مختلف اجتماعي ، فرهنگي ، آموزشي ، اقتصادي و عمراني بنا به درخواست آنان . 5- برنامه ريزي درخصوص مشاركت مردم در انجام خدمات اجتماعي ، اقتصادي ، عمراني ، فرهنگي ، آموزشي و ساير امور رفاهي با موافقت دستگاههاي ذيربط . 6- تشويق و ترغيب مردم درخصوص گسترش مراكز تفريحي ورزشي و فرهنگي با هماهنگي دستگاههاي ذيربط . 7- اقدام درخصوص تشكيل انجمنها و نهادهاي اجتماعي ، امدادي ، ارشادي و تأسيس تعاونيهاي توليدي و توزيع و مصرف ، نيز انجام آمارگيري ، تحقيقات محلي و توزيع ارزاق عمومي با توافق دستگاههاي ذيربط .

اسلاید 8: ادامه ماده71:8- نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمايه و داراييهاي نقدي ، جنسي و اموال منقول و غير منقول شهرداري و همچنين نظارت بر حساب درآمد و هزينه آنها به گونه اي كه مخل جريان عادي امور شهرداري نباشد .9- تصويب آيين نامه هاي پيشنهادي شهرداري پس از رسيدگي به آنها با رعايت دستورالعملهاي وزارت كشور . 10- تأييد صورت جامع درآمد و هزينه شهرداري كه هر شش ماه يك بار توسط شهرداري تهيه مي شود و انتشار آن براي اطلاع عموم و ارسال نسخه اي از آن به وزارت كشور . 11- همكاري با شهرداري جهت تصويب طرح حدود شهر با رعايت طرحهاي هادي و جامع شهرسازي پس از تهيه آن توسط شهرداري با تأييد وزارت كشور و وزارت مسكن و شهرسازي .

اسلاید 9: ادامه ماده71:12- تصويب بودجه ، اصلاح و متمم بودجه و تفريغ بودجه سالانه شهرداري و مؤسسات و شركتهاي وابسته به شهرداري با رعايت آيين نامه مالي شهرداريها و همچنين تصويب بودجه شوراي شهر . تبصره – كليه درآمدهاي شهرداري به حسابهايي كه با تأييد شوراي شهر در بانكها افتتاح مي شود واريز و طبق قوانين مربوطه هزينه خواهد شد . 13- تصويب وامهاي پيشنهادي شهرداري پس از بررسي دقيق نسبت به مبلغ ، مدت و ميزان كارمزد . 14- تصويب معاملات و نظارت بر آنها اعم از خريد ، فروش ، مقاطعه ، اجاره و استيجاره كه به نام شهر و شهرداري صورت مي پذيرد با در نظرگرفتن صرفه و صلاح و با رعايت مقررات آئين نامه مالي و معاملات شهرداري . تبصره – بمنظور تسريع در پيشرفت امور شهرداري ، شورا ميتواند اختيار تصويب و انجام معاملات را تا ميزان معيني با رعايت آيين نامه معاملات شهرداري به شهردار واگذار نمايد .

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید