صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
Fras Crag ا emo ors 7 a
PIPPI ape Perce vanres rors ا ا
در سال به طور متوسط در حرکت است برابربا ۴۰۰ ساعت می شود. بنابراین» هر اتومبیل به طور
FOG ry اا
سادة نشان'مى دهد كه مدت زمان نياز هر اتومبيل به ياركينك به مراتب بيشتر از مدت زمان خركت
1
RS ا
Die ا ا vane mits ee ar HOM ene D ler rl Ds Serr
el ey nea ita
صفحه 4:
lols تا
IES ROTOR VPC EEC POM Rey me can Pet 1
OPS Cee nome ae acne SP SRU NES eee
سطح توقف خودرو
معوسط سحي كه براى ۱
neon SP mere ieee ااا 0ك
شهر برای ایجاد پار کینگ نیاز دارد و چون اتومبیل وسیله شخصی است. حداقل دو جای پارک لازم دارد؛ یکی
در محل سكونت و ديكرى در محل كسب و 0
صفحه 5:
مکان یابی پارکینگ
|
Deven ا Preairs rap euerca Sen is verter
(2:1380,s@)153)
reser ye seb Rpire teaccmes eer rege Neor AC ecgoved Been [Pee rele
مناسب و كافى و ارتباط آن با ساير كاربرىهاى شهرى به منظور انتخاب مكانى
[9 مم Cate peg
9 va epee hrnrer senses Cea Ses Cer Cen
مکان نیازمند میباشد که پس از تجزیه و تحلیل اين اطلاعات جمعآوری شده و با
ارزيابى كزينههاى مختلف امكان تصميمكيرى مكانى وجود خواهد داشت.
صفحه 6:
S885 uLs Whol 0945 aw a US 52 wbol& slea sls
oS dale » oS L ole gus cain oS she a bee shaybi
ROWaneet bene every
7 COWS ETT CPUS UNE] Femt FOVaN ents Ps
ااا ait
نظريههاى مربوط به تجزيه و تحليل بازار: تأكيد بر تقاضا و غوامل تشكيل ذهنده
بازارهای در دسترس و حداکثر کردن درآمد.عدم توجه نظریه حداقل هزینه به تقاضاء
ee ROPOnIOTEE STC nT WN OCE f R SOEO 7 0[
Br eeearemeel tec ei Ses ane e renee Bt wt omewr i ES(b Fay pn eee rene On
orn ae NC ar eal اام ااا ااام
Fever eM peer Scares eam ne CCE vena nema rs Per IO
صفحه 7:
د مربوط به حداکثر کردن سود: ترکیبی منطقی از دو نگرش فوق
۱ Ne cepe ee ey | Men Avene alone Sen
Or erent Pept int Ptr Wt prneririness hay ht emES
رویکرد, فعالیتها و صنابع باید در موقعیتی جا نمایی شوند که فاصله درآمدها از
هزینهها (سود) را برای کارفرمایان اقتصادی به بیشترین مقدار ممکن سوق
دهد.
نظریه سیستمی: در اين رویکرد. فعاليتها و صنايع بايد در موقعيتى جا
نمايى شوند كه فاصله درآمدها از هزينهها (سود) را براى كارفرمايان اقتصادى
Ee ا 0
صفحه 8:
|۱۱ bene enna een acres ener eee pe)
تفریحی, اماکن زیرتی, مراکز آموزشی و پایانه هایاتوبوسرانی و تاک
0000 nee eae PAT CRF o Re Ae ean ea FC Coo gro)
FEIT es me Cee ene Ser TOME eter ا
۳
هزینه تملک زمین
00 ا
00 Fs et Pees reed ees ar
صفحه 9:
لا ال رس سر ات
ترافکی )
0 7
eee SPS ICSTS (TCS) Res O more re err CES BU IOR ames ae” Nt)
كام ١ : تعيين محدوده مورد مطالعه ياركيئق
گام ۲ : برآورد عرضه پارکینگ
(cere aah oles rene mes est Neer oe
برآورد تعداد فضاي پارکینگ هاي خياباني (حاشیهای)
تعیین عرضه پارکینگ
برآورد تقاضاي باركينىق
: مطالعه ساير عوامل تأثي ركذار بر عرضه و تقاضاي يارى
: مطالعه عوامل تأثي ركذار بر مديريت پارکینگ ( خصوصیات پارکینگ )
ا 00
صفحه 10:
Pere Fe rr Fe pee a eee
Eptretit ap) BUS te Dag tttpe Ps
ماتریس سازگاري
كه خود بدودوديسته مع جوارعتفاف ساركار مامد ابواع مكتلف كارترىها 9[
ا ا
end yb yu jibe
By ا
cag ilivs guagst
Pee oem St Reece Reese Ene Rom Rae nec le TCA y
اقلیمی,
صفحه 11:
صفحه 12:
مديريت داخلى
OPEN VEEN ل 0100
ل ل اا Se de
مديريت خارجى
م ا 12200
و نقل و ترافیک. نیروی انتظامی و راهتمایی و رلنندگی و پررسی عملکردهای سازمانها
[0 Seer eed eee cme rcs Bes
صفحه 13:
صفحه 14:
۱ [0 pm SuSyL
Pe errata Be) ecu Cero re POPC EEE TPE Te Be
پارکینگ استفاده کرد. آنچه در مورد اینگونه پارکینگها اهمیت دارد این است
که قواغد اساسی طرح پارکینگ ها در آنها رعایت شود؛ به: طوری که از
FEI an earn ee Cs ea Or
سوى ديكر مشكل ياركينك براى مراكز خريد است؛ غريداران ممكن است |
Peace nee carey erin tne Car One n NPOE Ferra
ام م
وسیعتری داشته باشند. طراحی مناطق ورودی و خروجی برای اينکه پارکینگ
RST Pe reverb eerr artery ReeesPerr ROTTS Pe apc Rennes
0 even Reepe piper reepes Ieee nya sree oer ere Se
صفحه 15:
8
پارکینگ طبقاتی:
سازههاى ياركينك طبقاتى وجوه مشترك متعددى با ساير ساختمانها دارند: با
Rory 7 arte Pip UeP ere at Ser ranree Svat DENS | eaten
بديهى اين اسست كهبيراي دسترسيى اتوسيلها از يك طيقه به طبقه ديكر بايد
یک reer Ove ie ee erate meee peed PnSe meer Rat are 1۳9۹ امکان
Brown irser ira WPT Bt Bret He TBC EDIRC ETSY 09[
CNT Panties Sirah petra aaentapee ent ent pene) ree
کاملاً پیچیده و مشکل باشد با اين حال پیچیده بودن طرح بدان معنی نیست که
راننده هنكام استفاده از سيستم دجار سردركمى خواهد شد.
صفحه 16:
[۳ sere eon
RSet ا OCC Sea
0 ا ee Deny
است ایجاد پارکینگهای همسطح برا eee
۳ ۱
لاح ني ار اين قبيل ery ea eaerc les
Roane er) 06 ie erent on) BC aS
اوداهت رين موسو جدد:
صفحه 17:
0 ال ل ا
0000 ا RK een
00 Laveen Tr ns
0
ا ا ا ا 00
1 Rear Ne Sennen ER Re
صفحه 18:
صفحه 19:
صفحه 20:
صفحه 21:
صفحه 22:
صفحه 23:
پارکینگ های اتوماتیک (مکانیزه)
Fe tara peered Pn Ey her va PESOS Sts ory Peed IPS COME SACS
RS PePIren Doce Fane foes pe TORR Oem Prt I DanePe TT Oris Ben
ser nS eat DEC ernCS ie EOD vntC or prerrel Deve rer nern|
Sepa eenteres Freeh ا
cen a Cn eeeren Sra eres
Rice PRPC Oped Fo Car TR tT es Yeates es a
VSuite > 9 ojilSo 5 ili Sle Si5jb Gla! vedo Ugur La gis
ee ree ا
صفحه 24:
۳
۱ ae
|
اصطلاحاً پارکیتگهای مکانیکی می نامند
پارکینگهای مکانیکی با حرکت
al
صفحه 25:
صفحه 26:
استفاده وسایل قلیه از سطح خیاباتها بهعنوان پارکینگ هنگامی مشکل
چندانی ایجاد تمی کند که تعناد این وسایل در شهر نسبث به ترفیت
er rere eee ere ere carers
گیرند که جواگوی نیازهای آینده طرحباشد .از لین رو ظرفیت هر جاده
ree pierce rc rn es etn ae eee ein
Revere perenne ae) ا 1
حللت مشکل چندانی ایجاد تمی کند. ام به تدریج که بر تعدد وسایلنقلیه
افزوده مى شود «كمبود فضاى عبور و مرور وسایل نقلیه محسوس می شود
1 ron I
0000 aa
صفحه 27:
۱
30 CROOn MUU ces FIO Feo لا cree Od
PSN Mea Sear Peer VOR Po RIT SOC Fran coc aR era Oe Pees
Rye rca
صفحه 28:
ياركينك زيرزمينى
he ae ل ا ل ا ل ا ا ل ا ا
ا ا م ا ۱
زمینی بیشتر قسمتی از ساختمان اصلی را تشکیل می دهد و به علت لزوم صرف هزینه زیاد برای
خاکبرداری .ساختن دیوارها . شیبهای مختلف و تاسیسات گوناگون . کمتر اتفاق می لفتد که جدا از
۱
Tepe OO Ps oC PPS oR OP EO Pes rd Rs aC
RON neces nt SULT to
صفحه 29:
صفحه 30:
شهي مشهد بل مسلحتى بللغ بي ۲۵۶۹۶۰۵ هکتلی و جمعیتی. معلدل. ۲۴۲۷۳۱۶
apd دومین. کالن. شهر مذهبی جهلن. و مهمتیین. شهر کشور يعد لو تهرلن-
طللعه بد لحت. ۴۰۰۳ هکتل ۱۵۰۵۸ 1 1 کل مش
ید به خود لختصلص. دلده لست. و بل توجه به جمعیت. ۲۴۲۷۳۱۶ نفری شهر مشهدس
۸ سدیصد لین. جمعیت. که معلدل ۵۱۹۰۸۶ نفی میبلشد دی حوزد میلنی- غیبی-
جلی گیفته لستد
این حوزه به طور متوسط از تراکم جمعیتی بیشتری. نسبت به میانگین شهر مشهد برخورد
تس مت
8 و زور مطالعه تسبت به کل شهر
تست
صفحه 31:
صفحه 32:
روش wld مورد colic) » كت
دو قلبلیت مورد استفلدم در پهنه بندی مکلن هلی مستعد لیجلد
پلرکینگد:
52070
2 -قلبليت هلى GIS
روش كلى مكان يابى: روش وزن دهى جمعى ساده (/5411)
صفحه 33:
معیارهای موثر در مکانیابی
پارکینگ در محدوده مورد مطالعه
| سیارهای عم دای پر
میتی يب
‘ter 985 تسین
و همیب راو زر مار
eee
صفحه 34:
وزه دهی تنعل شیم مر دب
a را eines ATE
ey NEN ee 2
۳[
پییملیهد لذ بیش.- ۸۲۱۲
iter Tiana, از غرم
EXPERT CHOICE 1,41
صفحه 35:
در فرآیند مکلن یلبی استخرلج لاا هلی لطلاعلتی مورد
نبلزد لولین مرحه لز مرلحل عملعا تتقیق لباشد كه طی
آن لایم هلى نقشم لى هريكى لز معیلرها و زبرمعیلرهلی
آنها لستخرلج شده و بولی لنجلم مرلحل بعدی ولرد پلیگلم
دلدم 15و میشود. لین مرحله شلمل رقومی سلزی. زمین
مرجم نمودن و ۲620۷ 915 نمودن لايى هلی لطلاعلتی می
بلشد.
پس لز تهیه نقشه لايم هلی لطلاعلتی موردنیلز معیلرهلی
دکر شده با لستفلده لن نرم لفزلر 915 226 در سیستم
مختصات ومین SURES Ss
صفحه 36:
ارزش گذاری و تلفیق نهایی
در لين مرحلم بلید شرلیطی فرلهم شود تا جمع کلیم شاخص. هلی
موثر لمکلن يكين بلشدبنلبرلین بلید لرزش محدوده هل شهر لز
لحلظ هریک لو شلخص هل بع صورت کمی بل ولحد یکسلن با سلیر
شلخص هل مشخص شود.
روش منتخب به منظور ارزش گذاری لایه های os منطق فازی
در منطق فازی با استفاده از تابع عضویت فازی که برخی از آنها از پیش تعیین شده و دستورهای آن در نرم افزار وجو:
و یا توسط کاریر تعریف میشود. محدوده مورد مطالعه در هریک از لایه ها در فاصله ای بین صفر تا یک ارزشگذاری
میشود. جهت تلفیق لایه های حاصل با استفاده از وزن های به دست آمده. روش وزن دهی جمعی ساده مورد استفاده
قرار ميكيرد.
صفحه 37:
ارزش گذاری و تلفیق نهایی
معیارها
- يهندهاى بالقوه بر اساس معيار مراکز جاذب سفر
(فاصله از پهنههای عمده اداری و دولتی ) 4 ۰/۲۷۲ + (فاصله از بهنههای عمده تجاری و خدماتی) ۶ ۰۳۷۳
(فاصله از پارکها و مراکز تفریحی) ۰/۱۵۱۵ +(فاصله از پهنههای عمده بهداشتی و درمانی ) ۰/۲۰۴ +
clog = بالقوه بر اساس معیار فاصله از معایر
(فاصله از معابر درجه ۲ ) ۰/۲۲۳۶ + (فاصله از معابر درجه ۲ ) * ۰/۳۴۶ - (فاصله از معابر درجه ۱) * ۰۱۴۳۱
صفحه 38:
ارزش گذاری ۱ 3 و تلفیق نهایی : تسیا رها
ارزش فاصله از معابر ارزش فاصله از مراكز جاذب
صفحه 39:
ارزش گذاری ۱ 3 و تلفیق نهایی : تسیا رها
صفحه 40:
ارزش گذاری و تلفیق نهایی معیارها
بعد از ارزش گذاری لایه هاء نوبت به تلفیق لایه ها در سطح اول یا همان تلفیق نهلیی لایه های تولید شده می
رسدبا توجه یه روش انتخاب شده جهت تلفیق. وزن های به دست آمده در سطح اول و لایه های نهایی
ارزشگذاری شده (فازی) با ضرب هریک از ضرایب در ارزش هریک از پیکسل ها
گذاری نهلیی پهنه های حوزه با اعمال ضرلیب اهمیت آنها به دست می آید که در نهلیت تمام لایه های به
دست آمده با هم جمع شده و ارزش نهایی هریک از پیکسل ها به دست می آید.
لایه فازی شده. ارش
- پهنههای بالقوه بر اساس کل معیارها
(فاصله از معابر ) * ۰/۳۵۸ + (فاصله از مراکز جاذب سفر) * ۰/۵۰۵
(عمر بنا) ۰/۰۱۵ +(تراکم جمعیت ) * ۰/۰۲۱+ (ارزش ملک) ۱۶
صفحه 41:
آخرین گام در شناسایی پهنه های مستعد آحداث پارکینگ حذف بعضی از کاربری ها و
مناطق از نقشه نهایی تلفیق لایه ها می باشد که تحت عنوان کاربری های نامناسب
جهت احداث پارکینگ از آنها باد میشود. از مهمترین دلابل حذف_اين مکان ها میتوان
ل ات
ناسازگار
مراکز فرهنگی
0
دولتن ۱۳ تن
حسینیه ها
بیمارستان 5 سطح خيابان
صفحه 42:
ارزش گذاری و تلفیق نهایی معیارها
تصور وير se wt حاصل سل ار لایه ها و کاربری های نامناسب حاصل از روش Lsaw
See هرچه ارزش یک پیکسل به یک نزدیکتر باشد مکان بهینه ترى جهت احداث
نقشه حاصل از تلفیق نهایی معیارها ۳
يهنه هاى مستعد احداث
صفحه 43:
اجيلو. اسماعيل
IGS
صفحه 44:
Ce
PARKING
صفحه 45:
صفحه 46:
صفحه 47:
باركينق طبقاتى أسانسور 1936
صفحه 48:
ان 1
پارکینگ کاردوا در ایألت ونکوور کانادا
صفحه 49:
صفحه 50:
صفحه 51:
9 OISy.N
صفحه 52:
صفحه 53:
2
21
۳
ح
9
8
۳
ie
صفحه 54:
صفحه 55:
صفحه 56:
صفحه 57:
germany
صفحه 58:
صفحه 59:
صفحه 60:
۳ 00/4
YOU MAY NOW RELAX!