علوم مهندسی مهندسی شهرسازی

پاورپوینت تندگیرکننده و کندگیرکننده بتن

bton07

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت تندگیرکننده و کندگیرکننده بتن”

پاورپوینت تندگیرکننده و کندگیرکننده بتن

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: موضوع ارائه: تندگیرکننده و کندگیرکننده بتن ارائه دهنده:............. نام استاد:............... زمستان 1396

اسلاید 3: مقدمه: زمان گیرش اولیه مدت زمان سپری شده از لحظه اختلاط آب و سیمان می باشد که از این به بعد رشد کریستالهای ناشی از هیدراسیون سیمان به اندازه ای است که روانی خمیر رو به کاهش می گذارد.گیرش اولیه سیمان بر اثر تری کلسیم سیلیکات انجام می شود.با توجه به این که غلظت مخلوط (میزان آب نسبت به سیمان) در سرعت گیرش اولیه بایستی با مقدار آب مشخص (غلظت نرمال) صورت گیرد تا اینکه نتایج این آزمایش برای نمونه های مختلف سیمان پرتلند قابل مقایسه با یکدیگر بوده و یا بتوان این آزمایش را برای یک نمونه سیمان مشخص نسبت به مقادیر قید شده در مشخصات کارخانه ای آن محک زد.در ارتباط با اهمیت این آزمایش با توجه به اینکه قبل از زمان گیرش اولیه میزان گیرش سیمان غیرقابل ملاحظه است پس کلیه عملیات ساخت،حمل،ریختن،تراکم و پرداخت بتن بایستی در این محدوده زمانی صورت گیرد،در غیر این صورت هر گونه حرکت بتن در زمانی که بتن در حالت سخت شدن است باعث کاهش پایایی ومقاومت فشاری بتن می گردد.

اسلاید 4: مقدمه: موضوع در مواقعی که فاصله بین محل ساخت و مصرف بتن زیاد است ویا اینکه عملیات بتن ریزی با مشکلاتی روبرو می گردد حائز اهمیت است در هر صورت بایستی قبل از زمان گیرش اولیه بتن در محل نهایی خود قرار گیرد.(گیرش واژه ای است که برای بیان سفت شدن خمیر نرمال سیمان بکار برده می شود. به طور کلی گیرش به تغییر وضعیت از حالت مایع به حالت جامد اطلاق می گردد.)کاربرد این آزمایش شناسایی زمان گیرش انواع سیمان پرتلند است.به عنوان مثال زمان گیرش اولیه سیمان دیرگیر بیش از سیمان زودگیر یا معمولی در شرایط یکسان می باشد،که مسلم بایستی برای آن نمونه ،نخست آزمایش تعیین غلظت نرمال انجام گیرد.همچنین این آزمایش جهت بررسی کیفیت سیمانهای مصرفی در کارگاه قابل استفاده است زیرا سیمانهای فاسد شده دارای زمان گیرش بیش از حد متعارف  می باشند.زمان گیرش نهایی مدت زمان سپری شده از لحظه اختلاط آب و سیمان است که کارایی خمیر به کلی از بین می رود.بنابراین زمان گیرش نهایی می تواند به عنوان زمان شروع عملیات نهایی هیدراسیون سیمان و خاتمه عملیات گیرش سیمان تلقی گردد.

اسلاید 5: تندگیر و کندگیر در سیمان تیپ 3 و تیپ 4 3- سیمان پرتلند تیپ سه (سیمان زودگیر) این سیمان کاملا ریز آسیاب می شود و به همین جهت زمان گیرش آن سریعتر است . در ساعات اولیه مصرف حرارت قابل توجهی آزاد می کند و باعث گرم شدن بتن می شود . عمل آوردن بتن در هوای سرد بسیار سخت است و هزینه بالایی دارد . سیمان زودگیر زمان لازم برای کیورینگ را کم کرده و موجب می شود بتن زودتر به مقاومت مورد نظر برسد. در موارد فوری، مثلاً تعمیر بخشی از سازه که باید سریعاً مورد استفاده قرار گیرد ، این سیمان کاربرد زیادی دارد و باعث می شود بتن سریعاً به مقاومت مورد نظر برسد . 4- سیمان پرتلند تیپ چهار (سیمان دیرگیر یا پرتلند کم حرارت) موارد مصرف این نوع سیمان به شرح زیر است : - مصرف این سیمان در هوای گرم باعث می شود که دمای تولید شده توسط بتن در عملیات گیرش کمتر شود .

اسلاید 6: - در بتن ریزی دیوارها که طول دیوار زیاد است (دیوار مخزن آب و یا استخر) چون بتن لایه لایه ریخته می شود و احتمال دارد زمان زیادی طول بکشد تا لایه بتن جدید روی بتن قبلی ریخته شود ، ممکن است در هنگام ریختن بتن جدید ، بتن لایه قبلی سخت شده و اتصال خوبی بین دو لایه برقرار نشود. مصرف سیمان نوع چهار در چنین مواردی باعث می شود که فرصت کافی برای بتن ریزی باشد و لایه های قبلی با لایه های جدید اتصال مناسبی برقرار کنند. - در بتن ریزی های حجیم مانند سدها و پایه پلهای بزرگ ، جهت کاهش تنش های حرارتی می توان از این نوع سیمان استفاده کرد . قابل ذکر است که برای جبران تنش حرارتی در بتن ، می توان از آرماتورهای حرارتی استفاده نمود .سیمان نوع چهار در هنگام گیرش حرارت کمی تولید می کند.

اسلاید 7: افزودنی های بتن - افزودنی های کندگیر کننده یا دیرگیر بتن موادی هستند که عموما به دو شکل زيربه مخلوط های پايه سيمانی افزوده شده و گيرش آن ها را به تاخير می اندازند:کُندگيرکننده‌ها موادی هستند که عموما به دو شکل زيربه مخلوط های پايه سيمانی افزوده شده و گيرش آن ها را به تاخير می اندازند:استفاده از روان کننده ها و يا فوق روان کننده ها يی که تاثيرجانبی کندگيری دارند.استفاده از يک ماده افزودنی کند گير کننده مستقل.ايجاد تاخير در گيرش بتن در بسياری موارد مانند: بتن ريزی در هوای گرم و مناطق گرمسيری، حمل و نقل های طولانی، کسب زمان لازم برای ريختن و پرداخت بتن، هماهنگی با سرعت حرکت قالب لغزنده، کنترل دمای آبگيری بخصوص در بتن های حجيم يا بروز وقفه در عمليات بتن ريزی ضروری است که می تواند با استفاده از افزودنی های کند گير کننده امکان پذير شود. استفاده از کند گير کننده ممکن است بر طراحی و يا روند بتن ريزی تاثير گذارد: بعنوان مثال با کنترل دمای بتن  می توان مقاطع بزرگتری را طراحی و اجرا نمود، و يا نماهای تزئينی با استفاده از سنگدانه های نمايان بوجود آورد.برخی از سيمان ها دارای خاصيت کند گيری هستند و گيرش بتن را به تاخير می اندازند، تاخيرايجاد شده بايستی در محاسبه زمان گيرش مورد انتظار لحاظ گردد. حتی مشاهده گرديده است که تغيير در ترکيبات يک نوع سيمان به خصوص ميزان قليايی ها تاثير قابل ملاحظه ای بر زمان گيرش دارد.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید