پاورپوینت درس نه عربی هشتم
اسلاید 1: اَلدّرسُ التّاسِعُعربی هشتم
اسلاید 2: واژه نامهبر اساس متن درس ، تصاویری زیبا از مناظر طبیعی استان های فارس و کهگیلویه و بویر احمد انتخاب شده است .
اسلاید 3: سَفرَۀٌ عِلمیّۀٌ مِن شیرازَ
اسلاید 4: إلی یاسوجَ
اسلاید 5: آرامگاه حافظ شیرازیطالِباتُ المدرسۀِ مَسروراتٌ لِاَنّهُنَّ سوفَ یَـذهَبـنَ لِسَفرَۀٍ عِلمِیّۀٍ مِن شیرازَ إلَی یاسوجَ .المُدیرَۀُ : سَـنَـذهَبُ إلَی سَفرَۀٍ عِلمِیّۀٍ یومَ الخَمیسِ فِی الاُسبوعِ القادِمِ.عَلَیکُنَّ بِمُراعاۀِ بَعَضِ الاُمورِ :* تَهَیئَۀِ المَلابِسِ المُناسِبَۀِ ؛ لِأنّ الجوَّ فی یاسوجَ بارِدٌ . * تَهَیئَۀِ مِنشَفَۀٍ صَغیرۀٍ و کَبیرۀٍ و فِرشاۀٍ و مَعجونِ أسنانٍ .دانش آموزان مدرسه شادند چراکه آنها برای گردش علمی از شیراز به یاسوج می روند .خانم مدیر : پنجشنبه ی هفته ی آینده به گردش علمی خواهیم رفت .شما باید به برخی کارها توجّه داشته باشید :ـ فراهم کردن لباس مناسب ؛ چونکه ( هوای ) یاسوج سرد است .ـ فراهم نمودن حوله ی کوچک و بزرگ و مسواک و خمیر دندان .
اسلاید 6: تصاویر زیبا از بهشت ناشناخته (کهگیلویه و بویراحمد)* الحُضورُ فِی ساحَۀِ المَدرَسَۀِ فِی السّاعَۀِ السّابِعۀِ صَباحًا .الطّالباتُ یَـساَلـنَ المُدیرۀَ : اَلاولَی : إلَی أینَ نَـذهَبُ یا سَیّدَتِی ؟ المُدیرۀُ : إلی یاسوجَ و حولَها . فی هَذهِ المُحافَظۀِ غاباتٌ و أنهارٌ و أزهارٌ و بَساتینُ و عُیونٌ و شَلاّلاتٌ جَمیلَۀٌ .ــ باید ( سرِ ) ساعتِ هفت صبح در حیاط مدرسه حاضر باشید . دانش آموزان از مدیر پرسیدند :اوّلی : کجاها می رویم خانم ؟مدیر : به یاسوج و پیرامون آن .در این استان ، جنگل ها و رودخانه ها و گل ها و بوستان ها و چشمه ها و آبشارهای قشنگی است .
اسلاید 7: اَلثّانِیۀُ : کَم یَومًا نَـبقَی ؟ المُدیرَۀُ : ثلاثۀَ أیّامٍ مِنَ الخمیسِ إلَی السَّبتِ .الثّـالِثَۀُ : مَتی نَـرجِعُ ؟ اَلمُدیرۀُ : صَباحَ یومِ الأحَدِ فِی السّاعۀِ السّابِعَۀِ إن شاء اللهِ .الرّابِعۀُ : بِـمَ نَـذهَبُ إلَی هُناکَ ؟اَلمدیرۀُ : بِـالحافِلَۀِ .دومی : چند روز می مانیم ؟مدیر : سه روز ؛ از پنج شنبه تا شنبه .چهارمی : کی برمی گردیم ؟مدیر : به خواست خدا روز یکشنبه ساعت هفت صبح ( برمی گردیم ) .چهارمی : به چه وسیله ای به آن جا می رویم ؟مدیر : با اتوبوس .
اسلاید 8: ورودی شهر یاسوج ـ خانه معلم استان الخامِسَۀُ : أینَ نَـأکُلُ الطّعامَ : « الفُطورَ و الغَداءَ و العَشاءَ » ؟المدیرۀُ : فی مَطعَمٍ نظیفٍ و جَیِّـدٍ .السّادسَۀُ : هَلِ الجَوّالُ مَسموحٌ لَـنا ؟ ـ المُدیرۀُ : نَعَمالسّابِعَۀُ : أینَ نَـبقَی لِلإستراحَۀِ ؟ ـ المُدیرۀُ : فِی فُندقِ المعلِّمِینَ .الثّامِنۀُ : هَل هُناکَ مَلعَبٌ : ـ المدیرۀُ : نَعَم ؛ ثلاثۀُ ملاعِبَ .« فَـفَرِحَ الجَمیعُ لِـهَذهِ السّفرۀِ الجمیلۀِ . »پنجمی : کجا غذا می خوریم : « صبحانه و ناهار و شام » ؟مــدیر : در یک رستوران تمیز و خوب ( زیبا )ششمی : آیا اجازه آوردن تلفن همراه را داریم ؟ ــ مدیر : بله .هفتمی : برای استراحت کجا می مانیم ؟ ــ مدیر : در مسافرخانه معلم .هشتمی : آیا آن جا ورزشگاه ( هم ) هست ؟ ــ مدیر : بله ؛ سه تا ورزشگاه« پس همگی به خاطر این مسافرت زیبا خوشحال شدند . »
اسلاید 9: اَلفِعلُ المُضارِعُيَـفعَلـونَ يَـفعَلـنَ يَـفعَلـانِ تَـفعَلـانِ انجام می دهند . آرامگاه سعدی
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.