علوم تجربیعلوم انسانی و علوم اجتماعیروانشناسی و روانپزشکیعلوم پایهعلوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

پاورپوینت کاهش اختلال اضطراب فراگیر به وجود آمده توسط والدین در کودکان با مداخله درمان شناختی- رفتاری

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 20 اسلاید برای بهم نریختن مطالب و جهت طراحی بهتر، در بعضی از صفحات از نرم افزار فتوشاپ استفاده شده است و مطالب قابل تغییر نیست. مطالبی که در زیر ارائه میگردد در پاورپوینت موجود نبوده و برای ارائه بهتر فرد باید از مطالب زیر در هنگام ارائه استفاده کند. مطالب درون پاورپوینت برای دیدن دیگر افراد بوده و مطالب زیر با صوت توسط دانشجو باید عنوان گردد. این روش، در کلاس های مجازی استفاده شده و از خستگی دیگران می کاهد. دانشجو باید مطالبی به جز مطالب پاورپوینت نیز در گفتار خود داشته باشد که مطالب زیر برای این هدف نوشته شده است. منابع مطالعاتی بسیاری جهت جمع آوری پاورپوینت استفاده شده است و مطالب زیر و پاورپوینت، همگی از کتاب های این رشته استفاده شده است. ص سوم اختلال اضطراب یک بیماری روانی ناتوان‌کننده است که با نشانه‌های ترس، نگرانی و ناامیدی همراه است و در وسیع‌ترین معنا می‌تواند با حالت‌های فیزیولوژیکی یا بدن شناختی و هیجانی مختلفی همراه باشد. اختلالات اضطرابی واجد بیشترین فراوانی در سطح کل جمعیت هستند و از شایع ترین اختلالات روانی دوران کودکی و نوجوانی نیز می‌باشد. پژوهش‌های جمعیت شناختی شیوع آن را بین ۱۵ تا ۲۲ درصد گزارش کرده‌اند. معرفی انواع اضطراب از پاور در این ارائه قصد معرفی انواع اضطراب رو نداریم و فقط به اضطراب فراگیر، یا منتشر در کودکان و راه های درمان اون به صورت موردی بر درمان شناختی- رفتاری می پردازیم. ص چهارم کلش رو از رو پاور میخونی ص پنجم اضطراب ۳ نوع علائم داره : شناختی، رفتاری، جسمی در این صفحه شناختی رو ارائه میدیم یکی، یکی انگشت ها رو باز میکنی : سطح پایین تحصیلی و اجتماعی: اختلال در حل مسئله و عملکرد تحصیلی، تفکر جزمی، اختلال در تمرکز، اختلال در حافظه اختلال در امور روزمره: واکنش بیش از حد به رویدادهای کم اهمیت، زودرنجی، گوش به زنگی افراطی، کمال رایی. اجتناب از فعالیت‌های جدید: انجام ندادن امور چالش بر‌انگیز ترس، نگرانی و غمگینی: ترس از دست دادن کنترل، ترس از شکست. اعتماد به نفس پائین بعد میگیم : میزان تاثیرات منفی اختلالات اضطرابی بستگی مستقیم به دوام و باقی ماندن اختلال دارد و در صورت عدم درمان به صورت یک اختلال مزمن در بزرگسالی ادامه می‌یابد. ص ششم در این صفحه علائم رفتاری و جسمی رو معرفی میکنیم از رو پاور میخونیم ص هفتم عوامل مهمی در خصوص تعیین پیش آگهی بد در کودکان دچار اضطراب نقش دارد، از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: سن شروع بیماری، شدت بروز علائم، پاسخ ضعیف به درمان اولیه و همراه شدن با بیماریهای دیگر. ص هشتم عوامل رو از رو پاور میگیم بعد میگیم در این پاور تمرکز بر روی نقش خانواده بر روی اضطراب فراگیر کودکانه ص نهم خانواده نخستین واحد اجتماعی است که کودک و نوجوان فرایند رشد شناختی، اجتماعی، عاطفی و روانی خود را در آن ،تجربه می‌کند و در خانواده، روش فرزندپروری بر چگونگی رشد و تکوین شخصیت کودکان و نوجوانان و مترتب آن بر اضطراب کودکان تاثیر بسزایی دارد. محققان معتقدند که ارتباط بین سبک‌های فرزندپروری والدین (دیکتاتوری یا کنترل شدید، سهل گیر و بی تفاوت، دموکراتیک و آزادمنش) و اضطراب، وجود دارد. ص ۱۰ پاور رو میخونیم و بعد این رو میگیم: که از مهمترین دلایل عدم توانایی کامل کودکان در بروز حالت‌های اضطرابی و گزارش آنها به درمانگر، عدم تشخیص دقیق علائم اضطرابی کودکان توسط والدین می‌باشد. مزیت آموزش به والدین برای کاهش اضطراب کودک، شامل بهبود تعامل والد- کودک و روش‌های جدید انضباط در محیط خانواده است . ص ۱۱ صرفا جهت معرفی عوامل درمان این صفحه عنوان میشه اول از همه میگیم که روش های درمان به طور کلی به سه صورت دارودرمانی، اقدمات خودحمایتی و رواندرمانی هستند که هر کدام شامل بخش های متفاوت هستند. در این تحقیق بر روی رواندرمانی و به طور خاص cbt یا درمان‌ شناختی – رفتاری اشاره میشه ص ۱۲ مطلب توی پاور خونده میشه بعد این رو عنوان میکنیم اساس کار درمان شناختی رفتاری، بررسی افکار و برداشت های منفی ای است که باعث ایجاد این اضطراب شده است و به وسیله ی آن ها مدیریت اضطراب انجام می شود. بر این اساس، طرز فکر شما درمورد یک موقعیت، بسیار مهم تر از اتفاقاتی است که در آن موقعیت می افتد. به بیان دیگر، این افکار شما هستند که احساسات شما را می سازند. افکار منفی، ترس و اضطراب را افزایش می دهند. بنابراین، هدف درمان شناختی رفتاری، اصلاح این افکار منفی و جایگزینی آن با برداشت های مثبت و واقعی تر است. CBT می‌تواند به صورت جداگانه و یا با درگیری خانواده و والدین در یک گروه انجام شود یا از راه دور و در منزل انجام شود. CBT خانواده / والدین می‌تواند شامل آموزش روانشناختی والدین یا مهارت‌های همدرد درمانی باشد ص ۱۳ از رو پاور میخونیم ص ۱۴ استفاده از بازی درمانی در خلال CBT به بچه‌ها و والدین آنها کمک می‌کند تا پاسخ‌های اضطرابی شان را مدیریت کنند. شواهد مطرح شده حاکی از اثربخشی درمان CBT از طریق بازی درمانی دارند و اظهار می‌شود که این نحو درمان مناسب رشد شناختی کودکان می‌باشد و موفقیت‌های درمانی چشمگیری را در آموزش به کودکان برای مقابله با اضطراب همراه داشته است. در خلال پیگیری CBT، بازی درمانگران می‌توانند همراه با مراقب کودک، تاثیرات منفی محیط را به کودک یاد دهند و نیز به کودک آمورش دهند تا چگونه رفتارهای خود را تنظیم کند و با اضطرابش مقابله کند. ص ۱۵ از رو پاور میخونیم ص ۱۶ از رو پاور میخونیم

farzad_sait

صفحه 1:

صفحه 2:
قش اختلال اضطراب فراکیر به وجود آمده توسط children with cognitive-behavioral therapy (CBT) inter

صفحه 3:
05 1 ١ } اختلال استرس پس از اضطراب ذ ‎“=O (PTSD) its‏ فوبیای خاص و ناامیدی همراه است و در ن معنا می‌تواند با حالت‌های 5 ۱ (ترس) ‎ae i.‏ 0 اختلال وسواس ی با بدن شناختی و هیجانی | فكرىوعملى (060) اختلالپانیک سير طبيعى و تتايج اين اختلالات بسته به نوع اختلال اضطرابی تغیبر می‌کند

صفحه 4:
‎ne‏ تس ‏برای عوامل ایجاد کننده‌ی اضطراب قطعیتی وجود ندارد. نظر قطعى: درباردى تأثيرهايى كه در فرد ايجاد مىكند. دشوار | است! هر جند نشانههاى اضطراب از نوع و شدت در افراد و ‎rome fer creme sce Taylor En ۱‏ ۱ ۱ تمام اختلالهاى اضطرابى مشترك هستند. ‎Pye areca en a) ‏نت اضطراب ‎

صفحه 5:

صفحه 6:
عمده علاتم جسمی و رفتاری علائم رفتاری اضطرا 2 علائم فيزيولوزيكى ثم رفتاری اضظراب 7 اختلال اضطرابى >> عادات رفتاری نامطلوب ‎gg‏ دسا > اشکال در تمرکز 1 اس اتذ نفس ع ۳ ‎WAP‏ كنا > خستگی مفرط و بی‌خوابی 9 لح دوت 1 ره گیری )> نيش قلب > نكرانى بيش از حد ]> تعريق و لرزش دست > هجوم افكار 6 خشكى دهان ]>> تند حرف زدن > بی قراری مشکلات گوارشی

صفحه 7:
15-95 مهترین عوامل در تعیین پیش آگهی بد در کودکان دچار # اضطراب سب

صفحه 8:
0 ed) ee SI AT

صفحه 9:
بر /ادر فرزند يرورى بايد اقتدار و اتعطاق داشته بافیم واز هر گونه سلطه گری یا سهل گیری دوری کنیم انتظار بیش از مد والدین و یا شرایطی که والدین مدام از کودک توقع دارند می‌تواند در ایجاد افتلال اضطراب منتشر در کود کان دفیل باشد

صفحه 10:
جه ناآگاهی والدین از میمترین دلایل تشدید اضطراب کودکان می‌باشد. كودكى كه مورد انتقاد قرار مى كيرد همان يرخورد را ياخكودش دارد و در نهايت به فردى با عزت نفس يايين تبديل خواهد شد

صفحه 11:
روش‌های درمانی اختلال اضطراب (81:)) رفتار درمانی شناختی اصلاح الگوی ذهنی و به جالش کشیدن استفاده از مکمل ها ترس ها ۲1 و یا تغییر رژیم غذایی ۱ \ و تن 2 ‎gp‏ تمرين تمر كز و 7 و نفس عميق و کنترل آنها ' پادداشت كردن افكار انجام مديتيشن 2 یا مراقبه روزانه تمرینات پوگا ‎web‏ درمانی ¢ 205 ۳ با پزشک و دارو

صفحه 12:

صفحه 13:
7 بپلوک که کو ددکهب‌اید بولساساصوللستاندار ملنجام ۱ ‎ee Re‏ يف با قرار كرفتن در معرض موقعيت افکار مربوط به اضطراب) ‎Sata Goh Xcel‏

صفحه 14:
|.استفاده از بازی درمانی در ‎Gos HOOT YM |‏ 9 | والدین آنها کمک می‌کند تا | باسخ‌های اضطرابی شان را ‎Cad ph cho‏ کنند.

صفحه 15:
براساس نظربه شحَصیتی موری در سال ۱۹۴۹به وسیله سونیا سورل بلاک و لنوپاد بلاک برای کودکان ۳ تا ۰ ۱ تهیسه شده است. آزمون دارای ۱۰ کارت است و در کازتهای لین آزمون به جای تصاویر انسان از تصویر حبوانها استفاده شده است:با لین تصور که کودکان در مورد تصاویر حیوانات آسانتر فرافکنی مى كنند. تصويرها طورى طراحی شده‌اند که بتوانند تخیلات مربوط به تجارب دوره کودکسی را برانگیزد. هدف آزمون درک نوع ارتباط کودک با اطرافیان و همچنین شناخت گرایش‌ها: ‎bool, bs‏ و نر س هاي او است.

صفحه 16:
درمان نکردن اضطراب "موجب ایجَاد مشکل در غملکرد تحصيلي, روابط اجتماعی و عزت نفس پائین در کودکان خواهد شد. کودکان معمولاً در مورد مشکل پیش آمده وربا احساسشان به طورت مستقیم شحبت نمی‌کنند. ولی در مقلبل می‌توانند از طرییق روش‌های رواندرملنی مثل:درمان رفتاری- شناختی» بازی. در نقاشی‌ها ویا گاهی داستان؛ لین چیزها را بیان کنند. مشارکت والدین در درمان اضطراب به دلیل عوامل مختلف. در رفع,اضطراب نقش مهمی,دارد. بعد از ورود به دنیای کودک از طربق تصاویر و نقاشی‌های مختلف. اهداف درملنی را متناسب با رویکرد 88۲ ادامه می‌دهیم.به لین صورت که نقلیص شناختی احتمللی کودک را شناسایی کرده. در واقعیت آنها را امتحان کرده و مهارت‌های جدید رابه وی یاد می‌دهیم و نیز افکار و باورهای غیرمنطقی رابه الفا ا و پاک ی یر کنيم.

صفحه 17:
0 ae ‏بهترين نحو استفاده كنيد‎

صفحه 18:
ملاحاظات: 0 مطالبی که در ادامه ارائه میگردد در پاورپوینت موجود نبوده و براي ارائه بهتر فرد باید از مطالب زیر در هنگام ارائه استفاده کند. مطالب درون پاورپوینت براي دیدن دیگر افراد بوده و مطالب زیر با صوت توسط دانشجو بايد عنوان گردد. این روش در کلاس هاي مجازي استفاده شده و از خستگي دیگران مي كاهد. دانشجو بايد مطالبي به جز مطالب پاورپیوینت نيز در كفتار خود داشته باشد كه مطالب زير براي اين هدف نوشته شده است. منابع مطالعاتي بسياري جهت ‎Eo‏ آوري پاورپوینتر استفاده شده است 3 مطالب زیر و پاوربوینت, همكي از كتاب هاي اين رشته

صفحه 19:
اص سوم اقلا اسراب یک بیماری روانی تانوان‌کننده يسك للها نشاتمهاى ترس: تكرانى و نااميدى همراء ايج زؤزون وسيوتزين معدا ‎١‏ 000 || احالك طق #ازهواوزكي يا بدن شناختي و طيجاني مختلفي همراه باشد. اختلالات اضطرايي واجد بیشتتزین قرآوايس در سيل كل 0000000000 از شاب و افقلالات روانی دوران كودگي و توجواني نیز می‌باشد. پزوهش‌هاي جمعیت شتاختی یآ زاین که با 2 ۰۰ ۳۰۱ معرفی انوا اضطراب از باور ۳ ۰ ‏انواع اضطراب رو نداریم و فقط به اضطراب فراگیر: يا منتشر در کودکان وراه های درمان اون به حور‎ ob pas and alll gil Sy ‏درمان شناختی- رفتاری می پردازیم*‎ ص جهارم كلش رو از رو باور ميخونى ص بنجم اسراب 3 بوع علائم داره : شناختي؛ رفتاری, جسمی در اين صفحه شناختی رو ارائه میدیم یکی یکی انگشت ها رو باز میکنی : سطح پایین تحصیلی و اجتماعی: اختلال در جل مسئله و عملکرد تحصیلی, تعکر جزمی, اختلال در تمرکز, احتلال در حافطه اختلال در امور روزمره: واکنش بیش از حد به رویدادهای کم اهمیت, زودرنجی, گوش به زنگی افراطی, کمال رایی. اجتتات از فعاليت‌هاي جدید: انجام ندادن آمور چالش برانگیز ان الراك وقفگینی: ترس از دست دادن کنترل/ برس از شکشت. اعتماد به نفس باثين بعد میگیم : میزان تاثیرات منفي اختلالات اضطرايي بستگي مستفیم به دوام و بافي ماندن اخثلال دارد و در صورت عدم درمان به صورت يك احتلال مزمن در بزرء امه مي‌یاید. ص ششم در این صفحه علائم رفتاری و جسمی رو معرفی میکنیم از رو پاور میخونیم تضوص تعبین بیش آگهي ره در کودکان دچار اضگراب نقش ذارد, از جمله آنها مي‌نوان به موارد زیر اشاره کرد: سن شروع كي زاسح ضقیف یه دزمان اوئبه و همراه شدن با بیمازيهاي دیگر ‎al oe‏ تاه ری تق فده مر ادف اما ات ات مق ارت ‎ ‎ ‎

صفحه 20:
اص نهم خی یات اسساهی است که تلف و نیون فرا ضتاختي اجساعي. ماطفي و روات عون را در إن حي جييكتت ودر ‎ee, Site‏ 0000 و ون شخسیت کیدکان و موجینان و مترش آن ر اخطراب ‎SS Saye Ss tag‏ تسمقلن شري اي مسلا ۱ ‎SESE Tir ae ire eee‏ 2۵ ‎omer‏ و بت این رو مگیم : که از مهمترین دلایل عدم توانايي کامل کودکان در بزوز حالت‌هاي اضطرابي و گزارش آنها به درمانگر, عدم تشخیص دقیق علائم اضطرابي کودکان توسط والدین مي‌باشد. ۲ آموزتن ب این بزاي کاهش اضطراب کودتء شامل بهبود تعامل والد- کوک و روش‌هاي جدید نضباط در مسر فان ‎uw‏ ‏المرهل ‎af dlpis ante Sl gtr dos‏ ‎ae‏ اش هاه دزمان یة طور کلی به سه صورت دار‌درماش [ق سل خوشیتن و ‎af MLAS Galapaily,‏ هر کدام سامل بقل هاف متفاوت هستند در[ خی بت زوق رواندرمانی و به ظور خاش 56 با درمان شناهتی - رهتاری اشاوه سید ‎Re‏ ‎al ١‏ شونده مه مد این ود عنوان مچکنيم ۱ امس رفنازی بزرسی اهکاز و برداس‌های مه اه کت که زاف ‎ste‏ این اشظرایة شده او به وسیله ی آن ها مدپریث اضطراب انجام می شود بز این اساین, رز فکر شما درصورد ب موفعيت: بسبار مهم تر أز اتقافاتى است كه در آن موفعيت مى آفتد" 0 این افکار تما هشتند که احساسات شما را می زیت 1 رس و اشملزان را آفزایس می دهنت بتنززن. هدفد ترمان شناتی زهنار, اصلتح اب فکارمنفرا و جایگرینی آن با برداشت های مثبت و وآقمی تر است. ۴ وان نه سور تجداکانم و با با دیگیرچهانوادم وولدبردز پگ رو انجام شود با از رله دورو در منزلانجام شود. 655 حانواده | وین مخ ولند شامل‌آموزش رواتشتاحتر و یزیا مهاربها‌همدرد دیماني_آشد ae ‏از رو باوز میخونیم‎ اص 14 فاده أن بازي درماني در حلال 687 به بجمها و والدين آنها كمك ميكند تا باسؤهاي اصطرابي شان را مديريت كتند. شواهد مطرح شده حاکي از اثربخشی درمان 68۳ از 1 | بازی دزماني دارند و الهار مي‌شود كه اين تج درمان مناسب زد شناختي کودکان می‌باشد و موففيت‌هاي درماني ي را در آموزش به کودگان برای مقابله با اشت رل بلج داشتم است. ‎JUD yo‏ سگبري ۵6۳ بای درحانگران مي‌تواند همراه با مراهب فودق, تاتبرات منفي معبط را به كوك يلد دهتد انز به کودك آمورش مهند یا چگوته رفتارهای خود را تتظیم کند و با اضطرایش مقابله کند.

29,000 تومان