صفحه 1:
صفحه 2:
قش اختلال اضطراب فراکیر به وجود آمده توسط
children with cognitive-behavioral therapy (CBT) inter
صفحه 3:
05
1 ١
}
اختلال استرس پس از اضطراب ذ
“=O (PTSD) its
فوبیای خاص
و ناامیدی همراه است و در
ن معنا میتواند با حالتهای
5 ۱ (ترس)
ae i. 0 اختلال وسواس
ی با بدن شناختی و هیجانی | فكرىوعملى
(060)
اختلالپانیک
سير طبيعى و تتايج اين اختلالات بسته به نوع
اختلال اضطرابی تغیبر میکند
صفحه 4:
ne تس
برای عوامل ایجاد کنندهی اضطراب قطعیتی وجود ندارد. نظر
قطعى: درباردى تأثيرهايى كه در فرد ايجاد مىكند. دشوار
| است! هر جند نشانههاى اضطراب از نوع و شدت در افراد و
rome fer creme sce Taylor En ۱ ۱
۱ تمام اختلالهاى اضطرابى مشترك هستند.
Pye areca en a)
نت اضطراب
صفحه 5:
صفحه 6:
عمده علاتم جسمی و رفتاری
علائم رفتاری اضطرا 2
علائم فيزيولوزيكى ثم رفتاری اضظراب 7
اختلال اضطرابى
>> عادات رفتاری نامطلوب
gg دسا > اشکال در تمرکز
1 اس اتذ نفس ع ۳
WAP كنا
> خستگی مفرط و بیخوابی 9 لح دوت 1 ره گیری
)> نيش قلب > نكرانى بيش از حد
]> تعريق و لرزش دست > هجوم افكار
6 خشكى دهان ]>> تند حرف زدن
> بی قراری
مشکلات گوارشی
صفحه 7:
15-95
مهترین عوامل در تعیین
پیش آگهی بد در کودکان دچار #
اضطراب
سب
صفحه 8:
0 ed) ee SI AT
صفحه 9:
بر /ادر فرزند يرورى بايد اقتدار و اتعطاق داشته بافیم واز
هر گونه سلطه گری یا سهل گیری دوری کنیم
انتظار بیش از مد والدین و یا شرایطی که والدین مدام از کودک توقع دارند
میتواند در ایجاد افتلال اضطراب منتشر در کود کان دفیل باشد
صفحه 10:
جه ناآگاهی والدین از میمترین دلایل تشدید اضطراب کودکان میباشد.
كودكى كه مورد انتقاد قرار مى كيرد همان يرخورد را ياخكودش
دارد و در نهايت به فردى با عزت نفس يايين تبديل خواهد شد
صفحه 11:
روشهای درمانی اختلال اضطراب
(81:)) رفتار درمانی شناختی
اصلاح الگوی ذهنی
و به جالش کشیدن استفاده از مکمل ها
ترس ها ۲1 و یا تغییر رژیم غذایی ۱
\
و تن 2 gp تمرين تمر كز
و 7 و نفس عميق
و کنترل آنها '
پادداشت
كردن افكار
انجام مديتيشن 2
یا مراقبه روزانه
تمرینات پوگا web
درمانی
¢ 205 ۳
با پزشک و دارو
صفحه 12:
صفحه 13:
7 بپلوک که کو ددکهباید بولساساصوللستاندار ملنجام
۱
ee Re يف با قرار كرفتن در معرض موقعيت
افکار مربوط به اضطراب) Sata Goh Xcel
صفحه 14:
|.استفاده از بازی درمانی در
Gos HOOT YM | 9
| والدین آنها کمک میکند تا
| باسخهای اضطرابی شان را
Cad ph cho کنند.
صفحه 15:
براساس نظربه شحَصیتی موری در سال ۱۹۴۹به وسیله سونیا
سورل بلاک و لنوپاد بلاک برای کودکان ۳ تا ۰ ۱ تهیسه شده
است. آزمون دارای ۱۰ کارت است و در کازتهای لین آزمون به
جای تصاویر انسان از تصویر حبوانها استفاده شده است:با لین
تصور که کودکان در مورد تصاویر حیوانات آسانتر فرافکنی
مى كنند. تصويرها طورى طراحی شدهاند که بتوانند تخیلات
مربوط به تجارب دوره کودکسی را برانگیزد. هدف آزمون درک
نوع ارتباط کودک با اطرافیان و همچنین شناخت گرایشها:
bool, bs و نر س هاي او است.
صفحه 16:
درمان نکردن اضطراب "موجب ایجَاد مشکل در غملکرد تحصيلي, روابط
اجتماعی و عزت نفس پائین در کودکان خواهد شد. کودکان معمولاً در مورد
مشکل پیش آمده وربا احساسشان به طورت مستقیم شحبت نمیکنند. ولی در
مقلبل میتوانند از طرییق روشهای رواندرملنی مثل:درمان رفتاری- شناختی»
بازی. در نقاشیها ویا گاهی داستان؛ لین چیزها را بیان کنند. مشارکت والدین
در درمان اضطراب به دلیل عوامل مختلف. در رفع,اضطراب نقش مهمی,دارد.
بعد از ورود به دنیای کودک از طربق تصاویر و نقاشیهای مختلف. اهداف
درملنی را متناسب با رویکرد 88۲ ادامه میدهیم.به لین صورت که نقلیص
شناختی احتمللی کودک را شناسایی کرده. در واقعیت آنها را امتحان کرده و
مهارتهای جدید رابه وی یاد میدهیم و نیز افکار و باورهای غیرمنطقی رابه
الفا ا و پاک ی یر کنيم.
صفحه 17:
0 ae
بهترين نحو استفاده كنيد
صفحه 18:
ملاحاظات: 0
مطالبی که در ادامه ارائه میگردد در پاورپوینت موجود
نبوده و براي ارائه بهتر فرد باید از مطالب زیر در
هنگام ارائه استفاده کند. مطالب درون پاورپوینت
براي دیدن دیگر افراد بوده و مطالب زیر با صوت
توسط دانشجو بايد عنوان گردد. این روش در کلاس
هاي مجازي استفاده شده و از خستگي دیگران مي
كاهد. دانشجو بايد مطالبي به جز مطالب پاورپیوینت
نيز در كفتار خود داشته باشد كه مطالب زير براي اين
هدف نوشته شده است. منابع مطالعاتي بسياري جهت
Eo آوري پاورپوینتر استفاده شده است 3 مطالب
زیر و پاوربوینت, همكي از كتاب هاي اين رشته
صفحه 19:
اص سوم
اقلا اسراب یک بیماری روانی تانوانکننده يسك للها نشاتمهاى ترس: تكرانى و نااميدى همراء ايج زؤزون وسيوتزين معدا ١ 000 ||
احالك طق #ازهواوزكي يا بدن شناختي و طيجاني مختلفي همراه باشد. اختلالات اضطرايي واجد بیشتتزین قرآوايس در سيل كل 0000000000
از شاب و افقلالات روانی دوران كودگي و توجواني نیز میباشد. پزوهشهاي جمعیت شتاختی یآ زاین که با 2 ۰۰ ۳۰۱
معرفی انوا اضطراب از باور
۳ ۰ انواع اضطراب رو نداریم و فقط به اضطراب فراگیر: يا منتشر در کودکان وراه های درمان اون به حور ob pas and alll gil Sy
درمان شناختی- رفتاری می پردازیم*
ص جهارم
كلش رو از رو باور ميخونى
ص بنجم
اسراب 3 بوع علائم داره : شناختي؛ رفتاری, جسمی
در اين صفحه شناختی رو ارائه میدیم
یکی یکی انگشت ها رو باز میکنی :
سطح پایین تحصیلی و اجتماعی: اختلال در جل مسئله و عملکرد تحصیلی, تعکر جزمی, اختلال در تمرکز, احتلال در حافطه
اختلال در امور روزمره: واکنش بیش از حد به رویدادهای کم اهمیت, زودرنجی, گوش به زنگی افراطی, کمال رایی.
اجتتات از فعاليتهاي جدید: انجام ندادن آمور چالش برانگیز
ان الراك وقفگینی: ترس از دست دادن کنترل/ برس از شکشت.
اعتماد به نفس باثين
بعد میگیم : میزان تاثیرات منفي اختلالات اضطرايي بستگي مستفیم به دوام و بافي ماندن اخثلال دارد و در صورت عدم درمان به صورت يك
احتلال مزمن در بزرء امه ميیاید.
ص ششم
در این صفحه علائم رفتاری و جسمی رو معرفی میکنیم
از رو پاور میخونیم
تضوص تعبین بیش آگهي ره در کودکان دچار اضگراب نقش ذارد, از جمله آنها مينوان به موارد زیر اشاره کرد: سن شروع
كي زاسح ضقیف یه دزمان اوئبه و همراه شدن با بیمازيهاي دیگر
al oe تاه ری تق فده مر ادف اما ات ات مق ارت
صفحه 20:
اص نهم
خی یات اسساهی است که تلف و نیون فرا ضتاختي اجساعي. ماطفي و روات عون را در إن حي جييكتت ودر ee, Site 0000
و ون شخسیت کیدکان و موجینان و مترش آن ر اخطراب SS Saye Ss tag تسمقلن شري اي مسلا ۱
SESE Tir ae ire eee
2۵
omer و بت این رو مگیم :
که از مهمترین دلایل عدم توانايي کامل کودکان در بزوز حالتهاي اضطرابي و گزارش آنها به درمانگر, عدم تشخیص دقیق علائم اضطرابي کودکان توسط والدین ميباشد.
۲ آموزتن ب این بزاي کاهش اضطراب کودتء شامل بهبود تعامل والد- کوک و روشهاي جدید نضباط در مسر فان
uw
المرهل af dlpis ante Sl gtr dos
ae اش هاه دزمان یة طور کلی به سه صورت داردرماش [ق سل خوشیتن و af MLAS Galapaily, هر کدام سامل بقل هاف متفاوت هستند در[
خی بت زوق رواندرمانی و به ظور خاش 56 با درمان شناهتی - رهتاری اشاوه سید
Re
al ١ شونده مه مد این ود عنوان مچکنيم
۱ امس رفنازی بزرسی اهکاز و برداسهای مه اه کت که زاف ste این اشظرایة شده او به وسیله ی آن ها مدپریث اضطراب انجام می شود
بز این اساین, رز فکر شما درصورد ب موفعيت: بسبار مهم تر أز اتقافاتى است كه در آن موفعيت مى آفتد"
0 این افکار تما هشتند که احساسات شما را می زیت
1 رس و اشملزان را آفزایس می دهنت بتنززن. هدفد ترمان شناتی زهنار, اصلتح اب فکارمنفرا و جایگرینی آن با برداشت های مثبت و وآقمی تر است.
۴ وان نه سور تجداکانم و با با دیگیرچهانوادم وولدبردز پگ رو انجام شود با از رله دورو در منزلانجام شود. 655 حانواده | وین مخ ولند شاملآموزش
رواتشتاحتر و یزیا مهاربهاهمدرد دیماني_آشد
ae
از رو باوز میخونیم
اص 14
فاده أن بازي درماني در حلال 687 به بجمها و والدين آنها كمك ميكند تا باسؤهاي اصطرابي شان را مديريت كتند. شواهد مطرح شده حاکي از اثربخشی درمان 68۳ از
1 | بازی دزماني دارند و الهار ميشود كه اين تج درمان مناسب زد شناختي کودکان میباشد و موففيتهاي درماني ي را در آموزش به کودگان برای مقابله با
اشت رل بلج داشتم است. JUD yo سگبري ۵6۳ بای درحانگران ميتواند همراه با مراهب فودق, تاتبرات منفي معبط را به كوك يلد دهتد انز به کودك آمورش مهند یا
چگوته رفتارهای خود را تتظیم کند و با اضطرایش مقابله کند.