علوم مهندسی معماری و عمران

پایانه اتوبوس بندر نیویورک (NY Port Authority terminal)

terminale_new_york

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پایانه اتوبوس بندر نیویورک (NY Port Authority terminal)”

پایانه اتوبوس بندر نیویورک (NY Port Authority terminal)

اسلاید 1: 1NY Port Authority terminal

اسلاید 2: پیشینه - در سال 1939،آمریکا در حال رشد حمل و نقل اتوبوس بین ایالتی بود و باعث هرج و مرج در شهر نیویورک شده بود.درآن زمان اتوبوس ها از هشت ترمینال جداگانه میبایست مسافران را حمل کنند که باعث بوجود آمدن هرج و مرج در میان شهر شده بود.و شهر به دنبال یک پاسخ مناسب بود.شهردار وقت در اواخر سال 1946 دستور ساخت یک ترمینال واحد برای شهر صادر کرد.که انتظار این را داشتند که این ترمینال به یکی از بی نظیرترین ترمینال ها در آمریکا تبدیل شود.در 27 ژانویه 1949 زمینی در محله ای بین خیابان های 40 وخیابان هشتم و نهم و خیابان 41 در طول 2 سال با 9000 تن سازه فولادی در 15 دسامبر 1950 پس از یک دوره ساخت وساز نزدیک به 2 سال و یک سرمایه گذاری 24000000 دلاری این ترمینال متولد شد. پايانه اتوبوس هاي بين شهري در بندر نيويورک از وسيعترين و شلوغترين پايانه هاي اتوبوس در .جهان به شمار مي رود. 2

اسلاید 3: 3مشخصات و معمار محل اجرا: پل جورج واشنگتن در تقاطع خيابان هاي 178 و برادوي در نيويورک کارفرما: دايره اجرايي حمل ونقل نيويورک مهندس معمار: پير لوئيچي نروي مساحت ساختمان: 28700 فوت مربع

اسلاید 4: 4پايانه اتوبوس هاي بين شهري در بندر نيويورک از وسيعترين و شلوغترين پايانه هاي اتوبوس در جهان به شمار مي رود. سفرهائي که توسط اين پايانه انجام مي شوند را مي توان به دو نوع سفر تقسيم نمود:سفر نوع اول شامل سفرهاي بين شهري يا سفرهاي راه دور و سفرهاي نوع دوم از نوع سفرهاي کوتاه بين نيويورک و حومه آن در اصطلاح برنامه ريزي حمل و نقل بنام CUMMUTER خوانده مي شوند.

اسلاید 5: بطور متوسط 225 دستگاه اتوبوس راه دور ( بين شهري) و 500 دستگاه اتوبوس راه نزديک از پايانه اتوبوس نيويورک در ساعت اوج بعدازظهر ( 18 – 17 ) اعزام مي گردد. به طور متوسط در حدود 800 جابجايي اتوبوس به طور روزانه انجام گرفته و به 20000 مسافر سرويس مي دهد. 5پايانه اتوبوس بندر نيويورک داراي 116 پهلوگاه ( سکو) مسافرگيري براي راه نزديک و 65 پهلوگاه جهت اتوبوسهاي بين شهري است. اين ارقام نشان دهنده اين است که پايانه مزبور جزو پر رفت و آمدترين پايانه هاي جهان مي باشد.

اسلاید 6: 6معایب سایت و ترمینال - قرارگرفتن ترمینال درداخل بافت شهری. - ایجاد گره های ترافیکی در محدوده اطراف ترمینال. - داشتن نمای زشت بطوریکه این ساختمان در رتبه بندی زشت ترین ساختمان های جهان دارای رتبه ی بالایی است.

اسلاید 7: 7محاسن سایت و ترمینال - استفاده از تقاطع های غیر هم سطح و تونل برای ورود و خروج اتوبوس ها از ترمینال که اگرچه بخش اعظمی از مشکلات ترافیکی را حل کرده ولی همچنان مسافرینی که با تاکسی و یا وسایل نقلیه دیگر به این ترمینال مراجعه میکنند ترافیکی در محدوده ترمینال ایجاد کرده اند.

اسلاید 8: 8- اگرچه این تقاطع های غیرهمسطح بخش اعظمی از مشکل ترافیکی حاصل از ترمینال را حل کرده است ولی باعث خراب شدن منظر شهری شده است.

اسلاید 9: - یکی دیگر از محاسن سایت امکانات رفاهی فراوان واستفاده از تکنولوژی های پیشرفته و دارا بودن قوي ترين دستگاهها و بالاترين ميزان کاربردي مي باشد. ساختمان اين ترمينال از بهترين نوع سازماندهي برخوردار است به عنوان مثال توسط علائم راهنمايي الکترونيکي به اتوبوس هاي در حال ورود علامت داده مي شود که به طرف کدام سکو حرکت کنند و در آنجا توقف نمايند.9

اسلاید 10: 10چمدانهاي مسافرين توسط آسانسورهاي مخصوص از راهروي تحتاني به راهرو اصلي انتقال داده مي شود. يک سکوي کمکي نيز جهت مسافران آن عده اي که قصد مسافرتهاي ويژه خارج از برنامه و بخصوص را دارند همواره آماده است پله هائي نيز مسافرين را مستقيماً به خيابان يا به سالن هدايت مي کند.

اسلاید 11: 11- خدمات ارتباطی خوب : پايانه مذکور در قلب منهتن قرار گرفته است. تمام بلوک هاي ساختمان بين دو خيابان هشتم و نهم در ميدان تايمز قرار گرفته و راههاي مستقيم زير زميني پايانه را به ايستگاههاي خيابان هشتم و ايستگاههاي مترو متصل مي کند. - جابجایی کلان مسافران: در سال 1968 طي عملکرد اين پايانه 2575000 اتوبوس و 68000000 مسافر جا به جا گشته اند که به طور متوسط يک روز در هفته 8000 اتوبوس و 232000 مسافر مي شود.

اسلاید 12: عملکرد مجموعه12- پايانه اتوبوس بندر نيويورک داراي 116 پهلوگاه ( سکو ) مسافرگيري براي راه نزديک و 65 پهلوگاه جهت اتوبوسهاي بين شهري است. اين ارقام نشان دهنده اين است که پايانه مزبور جزو پر رفت و آمدترين پايانه هاي جهان مي باشد. - سازمان و مديريت پايانه توسط مقامات شهر نيويورک اداره شده و شامل 60 مأمور حفاظت و 80 پرسنل عملياتي و اداري تعدادي نظافت چي و 32 مامور نگهداري است.- بطور متوسط 225 دستگاه اتوبوس راه دور ( بين شهري) و 500 دستگاه اتوبوس راه نزديک از پايانه اتوبوس نيويورک در ساعت اوج بعدازظهر ( 18 – 17 ) اعزام مي گردد. به طور متوسط در حدود 800 جابجايي اتوبوس به طور روزانه انجام گرفته و به 20000 مسافر سرويس مي دهد.

اسلاید 13: پلان های پايانه اتوبوس بين شهري نيويورک13

اسلاید 14: 141- بار 2-پلکان متحرک به سمت محل فروش بليط و سالن انتظار3- انبار 4-محل ورود اتوبوس ها5- محل خروج اتوبوس ها 6- گذرگاه7- خيابان 8- ورودي راهروي کوچک هدايت کننده به سمت راهروي اصلي9- کنترل اتوبوس هاي در حال ورود 10- چراغ قرمز11- پست 12- تلفن ها13- پلکان متحرک هدايت کننده به سمت سالن انتظار و راهروي اصلي14- سرويس مخصوص مردان 15- سرويس مخصوص زنان16- پله هاي خروجي به سمت خيابان 17- سکوي کمکي18- راهروي پاييني 19- بالکن هاي ممتد روي فضاي بين طبقه اول و دوم20- پله ها به سمت راهروي زير زميني 21- تأسيسات22- پمپ هاي هواکش ويژه تخليه و تعويض هوا 23- محل چرخيدن و دور زدن

اسلاید 15: 15طبقه اصلی (همکف) - فروشگاه ها - غذا و نوشیدنی - مراکز اداری - مراکز خدماتی - محل تهیه بلیط - اتاق های استراحت

اسلاید 16: 16طبقه دوم - فروشگاه ها - غذا و نوشیدنی - مراکز اداری - مراکز خدماتی - محل تهیه بلیط - اتاق های استراحت

اسلاید 17: 17زیرزمین (مترو) - فروشگاه ها - غذا و نوشیدنی - مراکز اداری - مراکز خدماتی - محل تهیه بلیط - اتاق های استراحت

اسلاید 18: نحوه ارتباط ترمینال شمالی و جنوبی18

اسلاید 19: 19پايانه مذکور از چهار فضاي تجمع بزرگ تشکيل شده است که در بخش هاي منظم مسافرين را به اتوبوس هاي مورد نظرشان هدايت مي کند. ادارات مسافربري قسمت هاي فروشي و چک بليط فضاهاي انتظار، رستوران و ديگر سرويس هاي مصرف کنندگان در سطوح فوق الذکر قرار گرفته اند و راحتي مشتريان پايانه را تضمين مي کنند. 43 پله برقي به کريدورهاي پهن مي رسند و راه پله ها حرکت مسافرين را در داخل تأمين مي کنند. بين سرويس هاي مختلفي که براي مشتري ها تهيه شده يک پيشخوان اطلاعات در سالن اصلي قرار دارد. مرکز اطلاعات تلفني به دو ميليون تلفن در عرض يک سالن به وسيله 128 اپراتور جواب مي دهد. کار ديگر اين مرکز بسته بندي و شماره زدن بسته ها است.

اسلاید 20: 20پايانه از سه طبقه مجزا براي سرويس دهي به اتوبوس ها تشکيل شده و گنجايش 184 اتوبوس را در يک زمان واحد دارد. طبقات مختلف آن به شرح زير است:الف) طبقه زيرين (اتوبوس ها): مخصوص اتوبوس هاي مسير دور است که 91 پارکينگ دندانه اي اتوبوس پيرامون سالن مرکزي و يک سکوي اضافي براي 12 اتوبوس در ضلع جنوبي ترمينال دارد.ب) طبقه مياني (اتوبوس ها): شامل 16 پلاتفورم است که روي هم گنجايش 72 اتوبوس را دارد. يک سکوي عمومي براي تخليه در ضلع جنوبي اين سطح قرار دارد.

اسلاید 21: 21ج) طبقه بالا(مخصوص اتوبوس ها): اين طبقه به عنوان توسعه پايانه اجرا شد و روي بام ساختمان اصلي استقرار يافت. اين سطح کلاً گنجايش 159 اتوبوس را دارد که کنار سکوهاي نواري يا دندانه اي پارک مي کنند. يک سکوي عمومي تخليه شبيه طبقه مياني نيز وجود دارد. سکوي دندانه اي وسط سالن، مخصوص اتوبوس هاي سفرهاي راه دور با گنجايش 126 اتوبوس است. پلاتفورم هايي که در قسمت شمالي سالن قرار دارند گنجايش 33 اتوبوس ديگر را دارند.

اسلاید 22: 22سه طبقه پارکينگ با استراکچر قوي روي بام پايانه ساخته شده که گنجايش 1080 اتومبيل را دارند. در سال 1986 کلاً700000 اتومبيل از اين پارکينگ استفاده کرده اند. اين پايانه ها به وسيله رامپ به طور مستقيم به تونل لينکلن مربوط مي شود و اين به خاطر عدم استفاده اتوبوس ها و ماشين هاي استفاده کننده از پايانه از خيابان هاي اصلي شهر نيويورک مي باشد. رامپ ها در زمستان گرم مي شوند تا از يخ زدن و مسئله عدم استفاده از آن مصون باشند. ابعاد پايانه حدود 240×60 متر مربع با ارتفاع هشت طبقه است که کلاً سطح زيربنايش حدود 115200 متر مربع مي گردد.

اسلاید 23: 23

اسلاید 24: 24براي اتوبوس هايي که به حومه نيويورک و شهرهاي نزديک سفر مي کنند 105 محل بارگيري (72 محل در طبقه وسطي اتوبوس ها، 33 محل در طبقه بالايي اتوبوس ها) و براي اتوبوس هايي که به نقاط دور سفر مي کنند 79 محل بارگيري (41 محل در طبقه پايين اتوبوس ها و سالن مرکزي و 12 محل در پلاتفورم جنوبي طبقه پايين و46 محل در طبقه بالايي اتوبوس ها).

اسلاید 25: نحوه قرار گيري سکوها25همچنين در قسمت بالاي خيابان برادوي جهت زيبا نمودن ترمينال ما بين بتن ها را با قطعات فلزي و شيشه اي و علائم ديگر تزيين نموده اند.از نکات قابل ذکر ديگر در طرح اين پروژه، نحوه قرار گيري سکوها است. اين سکوها به روش دندانه اي مستقيم با زاويه 45 درجه قرار گرفته اند و کار جالبتري که صورت گرفته انحنايي است که در سکوها ايجاد کرده اند که منطبق با مسير چرخش و ورود اتوبوس به سکو مي باشد.

اسلاید 26: 26

اسلاید 27: سیستم mesh media که از آن برای ساخت نمای جدید این ساختمان استفاده شده است واز شبکه های توری ازجنس فولاد ضدزنگ تشکیل شده که پروفیل های led به آنها متصل است.این سیستم نمای شبکه ای همانند یک رسانه عمل میکندوبه عبارت دیگر راه حلی هوشمندانه برای تبلیغات بازرگانی چند رسانه ای به شمار میرود.27

اسلاید 28: مزایای این سیستم - کسب درآمد برای ترمینال - تبدیل کردن ترمینال به یک مکان دیدنی - سازگار با هر نوع شرایط آب و هوایی - نقش مهم در آگاهی مردم مانند طوفان ایرن در سال 2011 که این سیستم دررساندن پیام های اضطراری و ایمنی نقش بسزایی را ایفا کرد.28

اسلاید 29: 29

اسلاید 30: امروزه مسئولین این ترمینال قصد گسترش این ترمینال را داشته و خواستار اضافه شدن یک ساختمان دیگر به روی این ترمینال هستند که طرحی که برای این ترمینال درنظر گرفته شده بصورت روبرو است:30

اسلاید 31: تهیه و تنظیم: مهران محمودی مطهر31

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید