gharch

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پرورش قارچ”

پرورش قارچ

اسلاید 1: یکی هست و هیچ نیست جز او وحده لا شریک الا هوبنام آنکه جان را حکمت آموخت

اسلاید 2: پرورش قارچ برای همهآموزش پرورش قارچ های خوراکی بر اساس آخرین متد انجمن قارچ کاران هلندهلند C.P.H دانش آموخته زیر نظر اساتید

اسلاید 3: چرا قارچ پرورش دهیم ؟ناپیوستگی تولید قارچ در طبیعت، وجود انواع سمی در کنار انواع خوراکی، و کیفیت غذایی مطلوب این گیاه باعث شده که انسان از دیر باز در جستجوی راهی برای پرورش آن باشد.قارچ سرشار از پروتئین ،آهن،ویتامین ودر عین حال بسیار خوش طعم است .دوره کشت آن بسیار کوتاه است و در سال می توان چندین بار به کشت آن مبادرت نمود.

اسلاید 4: www.Hortilover.netقارچ یک گیاه معجزه گرقارچ گیاهی منحصر به فرد ، با مشخصات مخصوص بخود و غیر قابل قیاس با گیاهان دیگر .چون ظهورقارچ به دوران ما قبل تاریخ بر می گردد ، و در همه جا همراه با بشر خود را نشان داده است لذا اعتقادات و باورهای عجیب و حتی خرافات جالبی در ذهن بشر ایجاد نموده است .گیاه خارق العاده ، شفا بخش و مورد احترام در ادبیات مردم چین، یونان ، مصر ، مکزیک و ....

اسلاید 5: مختصری درباره زندگی قارچ ها

اسلاید 6: مورفولوژی قارچ :در دنیای قارچ شناسی هزاران هزار نوع قارچ در اندازه،شکل ورنگ های مختلف و متنوع وجود دارد.وقتی در باده حرفه پرورش قارچ های خوراکی صحبت می شود منظورمان پرورش :قارچ های جنس آگریکوس می باشد.قارچ های خوراکی گروهی از قارچ های کوشتی کلاهک دار هستند بنام :Mushroom

اسلاید 7: www.Hortilover.netساختمان رویشی قارچ :فاز رویشی قارچ از میسلیوم آغاز می گردد.میسلیوم قسمت اصلی قارچ را تشکیل می دهد و از رشته هایی بنام هیف تشکیل شده است .مسیلیوم قارچ در نتیجه نمو بازیددوسپور و ایجاد میسیلیوم تک هسته ای اولیه است که بلا فاصله با الحاق دو رشته هیف رویشی ، میسلیوم دو هسته ای ثانوده بوجود می آید.زمانی که رشد میسلیوم ثانویه کامل شد میسلیوم نوع سوم تشکیل می شود و بافت پیچیده ای از میسلیوم ها را بوجود می آورد که بر روی آن بازیدیوکارپ طاهر می شود.

اسلاید 8: طول عمر میسلیوم ها : عمر میسلیوم اولیه در طبیعت بسیار کوتاه بوده و چنانچه به عللی دو هسته ای نشود به زودی از بین می رود.بعکس طول عمر میسلیوم دو هسته ای به حدی است که سالیان دراز زنده مانده و متوالیا، قارچ بوجود می آورند.

اسلاید 9: ساختمان کلاهک:کلاهک قارچ نیز از هیف تشکیل گردیده، لیکن با تغییر شکل به بافت گوشت قارچ را تشکیل می دهد.قارچ شامل کلاهک و ساقه می باشد.در زیر کلاهک،تیغه های حاوی اسپور قرار گرفته است . لامل ها که همان تیغه یا ژیل هستند ،در سطح داخل بازیدیوکارپ به شکل قطعات نازک باریک یا پهن بطور شعاعی محیط خارجی کلاهک را به ساقه متصل می کنند.

اسلاید 10: www.Hortilover.netتراما :به بافت داخلی قارچ می گویند که معمولا از سلول های طویل تشکیل شده است.در سطح تراما که غالبا لبه ودو طرف تیغه ها را می پوشاند لایه هیمنیوم قرارمی گیرد.بر روی این لایه است که بازیدیم ها در نزدیکی یکدیگر تشکیل می شوند. هر یک از بازیدیم ها معمولا شامل 4 اسپور می باشند که با فشار از پایه خود جدا شده ،تحت تاثیر نیروی جاذبه در زیر کلاهک می افتند ، وبا جریان هوا روی هم انباشته شده و لایه رنگینی بنام اسپور پرینت بوجود می آورند.

اسلاید 11: کلیدهای تشخیص گونه ها و جنس های آگاریکالها :امتداد یافتن لبه داخل تبغه ها که به ساقه متصل است تا فاصله ای به طرف پایین ساقه .آزاد بودن و امتداد نیافتن ژیل ها به طرف ساقه .دارا بودن حلقه مجزا بر روی پایه .رنگ اسپورها نیز از دیگر صفات مشخصه جنس آگریکوس است.

اسلاید 12: www.Hortilover.netتشکیل قارچ از میسلیوم :گره کوچکی مشتق از سلول های هیف رشد کرده و جسم کروی یا بیضوی بوجود می آورند که دکمه نامیده میشود.پس می توان گفت :قارچ نوعی گیاه است که تندام غیر جنسی آن ، بنام میسلیوم یا ریسه ، اغلب به چشم نمی آید.آنچه بعنوان قارچ می شناسیم، یعنی مجموع کلاهک و پایه ، در واقع فقط دستگاه تولید مثل این گیاه است.

اسلاید 13: طبقه بندی قارچ ها :قارچ ها را می توان از ابعاد مختلف طبقه بندی نمود.

اسلاید 14: www.Hortilover.netطیقه بندی بر اساس اندازه اندام زایشی :1- قارچ های میکروسکپیقابل مشاهده با چشم غیر مسلح نیستند. مانند انواع کپک ها و مخمر ها2- قارچ های ماکروسکپیدر مراحلی از زندگی خود با چشم غیر مسلح قابل مشاهده اند.مانند انواع قارچ های کلاهک دار

اسلاید 15: طبقه بندی بر اساس نوع بستر رویش1- قارچ های چوب رست قارچ هایی هستند که بر روی بستر هایی از سلولز و لیگنین رشد می کنند . مانند:آریکولاریا، پلئوروتوس، شیتاکه2- قارچ های کودرست بر روی بستر های حاوی کود حیوانی که بصورت کمپوست درآمده اند رشد می کنند.مانند انواع قارچ های دکمه ای3- قارچ های روینده بر روی بقایای بستر کشت قارچ های دیگربر روی بقایای حاصل ازکمپوستهای مصرف شده سایرقارچ ها مانند قارچ دکمه ای رشد می کنند. مانند کوپر ینوس ولپیستا نودا

اسلاید 16: www.Hortilover.netطبقه بندی قارچ ها بر اساس شکل تغذیه ای1- قارچ های خوراکی- داروئیمانند : قارچ های صدفی، دکمه ای ،شیتاکه، ولواریلاو2- قارچ های داروئیبعلت دارا بودن نوعی بافت خاصیت خوراکی ندارند ،ولی عصاره آنها خواص داروئی دارد.مانند :گنودرمالوسیدیم3- قارچ های غیر خوراکیقارچ هائی که نه خاصیت خوراکی دارند و نه سمی هستند مانند : قارچ های جنگلی4- قارچ های سمیاین قارچ ها بعلت دارا بودن مواد خاصی در بافت خود خاصیت سمی داشته و قابل مصرف نیستند. باعث ایجاد مسمومیت و در نهایت مرگ میشود.مانند : آمانتیای سفید یا قرمز

اسلاید 17: بر اساساکولوژی

اسلاید 18: قارچ های انگل :این قارچ ها مواد مغذی خود را از مواد گیاهی زنده تامین می کنند و باعث آسیب رساندن به آنها می شوند.گونه های میکروسکوپی و بیماریزای آنها اغلب مورد توجه بسیاری از کشاورزان و باغداران هستند چون موجب وارد آمدن خسارت به محصولات کشاورزی شده وعملکرد محصولات را کاهش می دهد.قارچ های انگل شامل :1- انگل های اجباری................. مانند: قارچ های عسلک2- انگل های اختیاری................ مانند : قارچ های شاه صدف

اسلاید 19: قارچ های مایکوریز یا همزیستقارچ هایی که با یکسری موجودات زنده دیگر زندگی همزیستی دارند و از این همزیستی هر دو سود می برند.از جمله این قارچ ها، قارچ هایی که با موریانه زندگی می کنند ، یا قارچ هایی که با ریشه درختان در خاک زندگی میکنند.مانند : دنبلان کوهی

اسلاید 20: نیاز های غذایی قارچ خوراکیقارچ در یک دوره رشدی به ترکیبات کربن دار، مواد ازته، مواد معدنی و مواد تحریک کننده رشد نیاز دارد.منابعی که می تواند نیازهای فوق را براورده کند بدین ترتیب است:منابع مناسب برای ترکیبات کربن دارمواد ناشی از تجزیه سلولز و همی سلولز می باشد.منابع مناسب برای ترکیبات شامل اوره،گروهی از ترکیبات آمونیوم و بسیاری از اسید های امینه مانند آسپارژین،الانین و گلسین می باشد.املاح کلسیم ،پتاسیم و منیزیم در حد مطلوب برای رشد مسیلیوم نیاز است.مواد تحریک کننده رشد عبارتند از:اندل استیک اسید، نمک های اسید های چرب اولئیک ولینولئیک ، و اسید های آلانین ، متیونین و پرومین .

اسلاید 21: ارزش غذایی قارچ های خوراکی قارچ های خوراکی در شمار بزرگترین و ارزشمندترین منابع طبیعی هستند که می توانند در مدت زمان کوتاه از مواد با ارزش غذایی کم ، موادی با ارزش غذایی بالا تولید کنند.بامحدود شدن زمین های قابل کشت وعملکرد زمین های کشاورزی در تولید مواد غذایی بخصوص مواد پروتئینی، قارچ های خوراکی می توانند جایگاه خود را بیابند.

اسلاید 22: www.Hortilover.netبررسی ارزش غذایی محصولات مختلفبر اساس مطالعات انجام شده توسط کووک، از هر هکتار زمین طی یک دوره تولید، فقط 78 کیلوگرم پرتئین حیوانی(گوشت قرمز) و 678 کیلوگرم پروتئین آبزیان (ماهی و میگو)بدست می آید.این در حالی است که، از هر هکتار زمین با احتساب قابلیت بهره گیری از حجم،در پرورش قارچ های خوراکی ،65 هزار کیلو گرم پروتئین قارچی در سطح راندمان جهانی و 14 تا 21 هزار کیلو گرم با راندمان تولید در ایران بدست می آید.

اسلاید 23: چرا تولید قارچ خوراکی از لحاظ اقتصادی بسیار مهم است ؟چون ،اولا:اصولا تولید پروتئین بسیار گران است .ثانیا: راندمان تولید بالا و دوره کشت کوتاه قارچ های خوراکی، دال بر جنبه اقتصادی بسیار مهم آن است.محصولی غنی از پروتئین ، کلسیم و اسید های امینه ضروری است.

اسلاید 24: میزان مواد غذایی قارچ الف )میزان پروتئین قارچ صدفی حدود 22 تا 27 درصد وزن خشک و 3 تا 4 درصد وزن ترآن است.ب )میزان چربی موجود در قارچ 1درصد وزن خشک و1/0 تا 3/0درصد وزن تر می باشد، که این چربی شامل اسید های چرب ضروری و غیر اشباع است.ج )میزان املاح در قارچ ها 1درصد وزن تر آن می باشد، که شامل پتاسیم ، فسفر،مس،آهن و مقداری کلسیم است.

اسلاید 25: www.Hortilover.net

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید