معماری و عمرانعلوم مهندسی

پروژه مبانی معماری - نادر اردلان

صفحه 1:
2 ب 1 الس كسا سا يي سي ‎Be‏ 1 بنتتر 5 0000 موضوع پروژه : نادر اردلان مقطع :کارشناسی 1ترم: رشته:معمارى

صفحه 2:
مت شهرت جهانی نادر اردلان نه به علت نوشته های ارزشمندی «معماری سنتی ایران دارد

صفحه 3:
0 ۷ 0 *درسن هفت سالگی به امریکا سفر کرد *تحصیل کرده رشته معماری در کشور امریکا ‎on‏ الشكاه كارنكى ملون *کارش را با اسکیدمور اونیگز مریل(مشهور ‎oe Seep err Lic‏ شرکت‌های معماری جهان است) در ل 0ك +در سال 1343 (1964.م) به ایران بازگشت

صفحه 4:
8 pd rl el gi ‏]ده لشبهمسجد سليمان‎ 3 000017 ‏با‎ ‎۹ ‏آنجا مدت2 سا(ساختمانهايزيادیرا طراحي‎ ‏كرك‎ ‏سح كدرشمن-باستانشناس‎ gual uleosle alp> 5a5gauil_9. 555 ‏زوتشتیان‌مشغول‌حفا رکب ود و اساسا روی‎ ‏]ا هاعهخامنشيانو ساسانيان‎ |] ery 5 9 lgisl j20 251 ‏و در‎ retain Pari = سالهای1970 بود که او در دلنشگاه ‎nore) OEE ee ce ere ere) ord‏ ‎LL hye pail ai § aizgasbil oly 5S 9 as‏ ‎Bel Fa |‏ 2010 Ly) Fee Me gi PPP ial a ee Be ere ee ee) ea ee

صفحه 5:
‎pe pce rer‏ 22ت ‏مبانی فکری نادر اردلان تحت تاثیر افراد ‎ ‎(lan Mchere) ‏يان مكهارك ‎00 col TC ea Eek ol [len eet ad ‏الرشتكى معمارى اكولوى‎ ‎

صفحه 6:
Le 0 ‏لات‎ 2 1 اشکال هندسی اشکال هندسی ‏ هندسه اشکال هندسی كرا رك الکو ادرد ارا الكو راترى |الكررادرف ازمعمارى .معمارى ايران از معماری ازمعمارى یزان .ايران .ايران 3 همدلی موزون همدلی موزون انطباق = با با محیطی 4 احترام به اجام بد ستها 7 سنتها و و سنتها ‎Sind‏ بومى فرهنگ بومی وفرهنگ بومی 5 مقیاس انسانی مقیاس انسانی مقیاس _ انسانی 8 ساده و ار اسلسلم _ (شفافیبك مكانى مراتب مكانى و زمانی و زمانی ‎Gola! Gul = 2 ۳7‏ ‎(Sages‏ (عرفان

صفحه 7:
شیوه و درصد حضور هر یک از شاخص های معماری نوگرای ایرانی در کارهای .نادر اردلان نادر اردلان ميزان حضور ایجاد درزهای نوری درطراحی 15% بهره گیری از نور از طریق ایجاد ارتباط با طبیعت ور ۱[ تلقيق معمارى و طبيعت به روشى بويا در طراحي عجو عوجر ‎Lins L‏ بهره كبرى از خطوط تويوكرافى و امتداد آنها در طرحی مجموعه ها ‎SRL SS‏ 117۳7777757۹7۳77[ ‎nls Lael sal‏ بر ومد تکردی ‎Riles‏ ‏التعافادة قز تور در هر هت ‎plea‏ ‏7 ‏الگوبرداری تناسیات هندسی گذشته ‎rij yates ponte aan aS‏ استفاده ازهندسه به عنوان مشخص کننده راهبردهای طراحی Sep ings olay ‏اسان‎ oy GAL Gas platy staal ‏طراحی براساس عرفان معنویت‎ ‏توجه به اداب و رسوم در طراحى‎ ‏ارتباط فرهنگ و مردم در طراحی‎ ‏استفاده از الگوی حیاط مرکزی‎

صفحه 8:
9 ‏م الل‎ ١ | مشارکندر طراحیدو برج سامان(ولقع در ‎pe)‏ 27101 مرکز مطالاتمدیریت‌هاروارد + طراحیو اجراعدانشگاه بو علی‌سینا ‎tbs 52 «lasyl LS» LasslSon‏ ۱ ۱۳۰0 ری رو گت وا راساس افیق معمارعس نتیایران‌و مفاهیم ف لسفی+ و Pe et pe a ee ee coe

صفحه 9:

صفحه 10:
:كتاب. حس وحدت کتأب حس وحدت دو جنبه دارد : جنبه معماری و حس وحدت ‎wes‏ ا ۳3 شکل ‎wha‏ مفاهیم (فضا - شكل- سملح- ل 9 ا 1 مفهوم صور سنتی ‎crease)‏ ‎Siren ee a)‏ نظم هندسی- عدوم 0200 ‏ا‎ Ma Perey 100 tert انطباق محیطی [] الكوى مثالى باغ بهشت [] نظام اك فضابى منيك 0 ern Jae (upeca eee] rows) eorap mec ere] eyed rey نواورى []

صفحه 11:
Bie eer eer ce rence] heey] sit rar ‏اهي عرفاني و ايراني کار ساده اي نیست حس وحدت يكي از‎ ‏کتاب هايي است که با وجود اینکه محور موضوعاتش بررسي سنت‎ ee eee Ee ere mes ents eee eC ers زماني که حدودا 30 سال از تالیف کتاب گذشته بود. (9 oars ۱0۳۳ ییوج را ‎ake‏ حس وحدت در واقع برآیند دو نوع تفکر و اندیشه_است. En te ee ed reer ie] oe ‏رت‎ شيوه تفكر بر راز و رمز عارفانه اي جاي دهند. يرداختن به جزئيات به 0 ل ا 7 7

صفحه 12:

صفحه 13:
ری ۳ ‎Cee eee spore‏ همکاران معمارارشد: نادر اردلان PAPE Mee Pie) Be ro) pee) ‏هوشنگ جاهد, علی رمضانی‎ سال ساخت:1970 تا 1974 نوع پروژه: آموزشی ااا 053111 ‎eirey‏ | ا الل مترمربع كارفرما: شركت ايران كانتينر

صفحه 14:
تحليل هند سى ۳ ‎pple‏ اردلان نوع حجم بنا (درون كرا يا برون گرا) تقارن وجود محور و آکس در نتظا: وجود ریتم» تکرار و نظم ‎oe‏ با وحدت وکثرت ‏سیک ‎ ‎0000 orl PReeee rey Fa] a ed ‏پلان-حجم‎ ‏درون گرا‎ ‏محوری ‏برای تاکید بر ابتداء انتها و 13 طبق باغ ایرانی ۹ هشت ضلعی های منتظم اطراف باغْ ‏با درنظرگرفتن مجموعه درون گرا و سه مجموعه مستقل در مجموع دارای وحدت در کثرت و کثرت در وحدت می باشد ‏سبک نوگرای ایرانی ‏هندسه اقلیدسی و رعایت نسبت های طلایی ‎ ‏الهام گرفته از معماری مدسه ها و باخ های تاریخی کشور ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 15:
ال ل .ال << ‎epee‏ ‏1 0 الى به ابعاد ‎PETC‏ فضاهای بسته که بر گرداگرد زمین استقرار یافته‌اند عموماً کم ارتفاع و يك طبقه‌اند. ۳ yleo 52 lL, 80X130 olul a tl 9 «درب ورودی» به شکل بنایی دو طبقه در شرق بستر طرح بنا شده cowl.

صفحه 16:
زر 3 کیفیتی «درونگرا» ۱ ۱ الگوی باغ ایرانی است ‎[PRC rer Wee Cer er yrs terre ie ry‏ 515 كنا آرن حياط را به دو بخش ااا الا 00 بناى كتابخانه در ميانة باغ شباهتى به «کوشكت» باغ‌های قدیمی دارد طرح مدرسه همواره در ميان دو الككوى ا 00 ایرانی» و سه انتظام فضایی ‎Pere‏ ‎caus] lugs y> «Lis.‏ toligruisils slaoja> Joli del 6,lo> ‏مجموعه‌ای است متشکل از اجزای مستقل‎ ۲۳۲۲۲ < . ‏تب‎ .اند

صفحه 17:
یازا LL iron Center for Management studies, Tehran WWW.COOLIr | The Mancola Collaborative, Nader Ardoian

صفحه 18:

صفحه 19:

صفحه 20:
محمدى 5000 ST) oe not wend Brees beter) ee) فرمانفرمائيان و همكاران ‎Lloxe‏ ار ‎Siuuon‏ ۳۳ 1352 ‏سال ساخت:1349 نا‎ CHE ST Pee od مساحت سایت: 40800 مترمربع مساحت ساخته شده: 0 مترمربع کارفر]: گروه صنعتی بهشهر

صفحه 21:
تحليل هند سى ۳ ‎pple‏ اردلان نوع حجم بنا (درون كرا يا برون گرا) تقارن وجود محور و آکس در نتظا: وجود ریتم» تکرار و نظم ‎oe‏ با وحدت وکثرت ‏سیک ‎ ‏ساختمان مرکزی گروه صنعتی بهشهر پلان-حجم ‏درون گرا ‎ea ae ‏آکس راه پله و حباط مرکزی ‏تاكيد بر حياط مركزى تاکید بر راه پله ها ‏با درنظرگرفتن مجموعه درون گرا و سه مجموعه مستقل در مجموع دارای وحدت در کثرت و کثرت در وحدت می باشد ‏سبک نوگرای ایرانی ‏هندسه اقلیدسی ‎ ‏برگرفته از ساختمان های شبکاگو(دارای بخش پایه میانی ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 22:
ies rel etre eaten ke ee) RUS etes perenne tee) erry ere rg rel brre rms Pree ers eee eeu (7 ‏سنتى ايرآن در ساختماتن كه‎ ‏.داراى عملكردى نو است‎ 00000 [pe ees ere aed eee 0 Rea rcopee ‏همسايكانشهم آواز موكند - با بتاهايوكه‎ en pene hele Pan EC any

صفحه 23:

صفحه 24:
و سه طبقة میانی را به عنوان پاره‌های ای

صفحه 25:
Cee

صفحه 26:

صفحه 27:
۳0۰۷ 9 a er ry a Vogl gal sylSaaL 9 ‏ا‎ فرمانروایان ِ i ۱ ‏رز‎ Jlw ‏نوع يروزه: ورزشى‎ 141000 ‏مساحت سايت:‎ ‏مترمربع‎ كارفرما:وزارت ورزش جوانان 20000 ‏ا‎ on 2200 0 ‏ا‎ ‎OS RC a ‏ا‎ Tee Reed ۱ poy eel vai nedlny ey 003 elie oles] Pris Orso alee cree Grea nay

صفحه 28:
0

صفحه 29:
1 eee

صفحه 30:
J. 5 Pe BP) eee ere pee ‏اردلان‎ ‏معمارارشد: عبدالعزیز‎ ‏فرمانروایان‎ ‏سال ساخت:1349-1348‎ 3 J 33000 ‏مساحت ی‎ ‏مترمربع‎

صفحه 31:
: 7 7 000070 00 متشکل از دو بلوک ۲۲طبقه هر کدام با ‎SuS,b atl aw‏ 0 ل ‎sli 35 «8 Jal Sol‏ ی بیش‌تری ‎Pree‏ ‏بلوک دوم داردو هر طبقه بین چهار تا هفت واحد است كه با توجه به مترازٌ ‎٠‏ ‎ee weer)‏ ۱ اول ‎Covered Pages Pre roger er rie ary‏ است ل اك اا ا لش ‎ore ry‏ ااا ‎Bee en‏ ابتدا جنبه مسکونی داشته است ‎wlsls wolb‏ 9 ۹ | ‎jlasl paar aS cul slaigS a: nigSiwo‏ شهر هران در تیامی طبقات قابل رت

صفحه 32:

صفحه 33:
~~ 1351: Sei as SN Ret ‏نوع پروژه:‎ ‏مسا نت‎ كت

صفحه 34:

صفحه 35:
:دانشکده‌ها دانشکده قنی و مهندسی دانشکده کشاورزی fe ean دانشکده علوم پایه | اجتماعی دانشکده هنر و معماری دانشکده شیمی دانشکده پیرادامپزشکی در 1ت و مهندسی کبودرآهنگ دانشکده صنایع غذایی , 0 دانشکده فنی ومنابع,-

صفحه 36:

صفحه 37:
Pre) ‏اردلان.کامران دیبا‎ ‏سال ساخت:1348-‎ 1356 ‏نوع پروژه: فرهنگی‎ ‏مترمريع‎ 0 ‏شده: 5000 مترمريع‎ ۳ ‏ل‎ ‏فرح پهلوی‎

صفحه 38:
۱ ۱ ‏درون ساختمان‎ Pete (۰ ۱۳۳9۳۲ ۱ Se Peer cr er ee eee an ec perry perenne ei eer oe 1 ‎grt | Coerrer ery) ery‏ ا ‎SO Peete‏ مارپیج دارای هفت فضا یا گالری (نگا .خانه) اصلی است ۳ Glos Lb S djlau 5 JIT |1۳ Obl 9 jlél dled: «pbol ‏.خواهد بود‎ [0 jl sloacls dys js yl Pe ie بالايش نوركير سقفى بزركى با ار ۳۳ با پا شکلی نامنظم دارند

صفحه 39:
پاپ 9۵پ ‎eee‏ ‏را 7 ۳ ۳ ne. ساختمان موزه تلفیقی ازمعماری ‎es‏ ۳۹( بادكيرهاى مناطق حاشيه كوير ايران .ساخته شده است ۱۳ lob auyl ‏طرح‎ ‎aah dee‏ ست

صفحه 40:

صفحه 41:
oer pee ‏چند نمونه عکس از فضای بیرونی‎ | 2 Se 1 7 at es bs ١

صفحه 42:

صفحه 43:
‘alley 1 Goal -Smal

صفحه 44:
9% ‏ما مرو‎ - ‏ل‎ ‎AE Resting ace TBE Secuty Department 13) ble Rains partment {RE otenatoal Department WBE Acminstatie Secetarate ‏ممم مر‎ ۱ 1B Coemathee Depatnent 91 Graphic Department 1301 Preyer Room. women im Service Deparment نوا ری موی

صفحه 45:

صفحه 46:
سک ‎i‏ تا اردلان‌از منظر* “مقله ۳9 ۳ ‏۳ بازشناسئاصولمعمارئ: وكر!ئايرل *مراجع ه چندین‌سایتو وبساینمختلف: ‎reer‏ ‏-گروه معمارعارل ‎PRN er‏ -معماریمعاصر ایران

صفحه 47:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
68,000 تومان