pishgiri_az_etiyad_dar_madares

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پیشگیری از اعتیاد در مدارس”

پیشگیری از اعتیاد در مدارس

اسلاید 1: پیشگیری از اعتیاد در مدارس رویا نوری جامعه شناس و محقق اعتیاد

اسلاید 2: مدرسه شاد

اسلاید 3: چه شد که مواد اعتیاد آور برای انسان و جامعه انسانی تبدیل به مشکل شد ؟

اسلاید 4: خیلی ساده 1)بشر می خواست مشکلی نداشته باشد و لذت ببرد. 2)کنجکاوی و خطرپذیری داشت. 3)ماده قابل سوء مصرف را آزمود. 4)مشتری شد. 5)لذت بخش و تسلی بخش بودن وداشتن مشتری به تلاش برای تولید و فروش می ارزید. 6)اقتصاد وارد شد.وتلاش برای مشتری بیشتر 7)عوارض پیدا شد. 8)چالش لذت من / مشکل من مشکل جامعه / نفع جامعه 9)و راه های حل مشکل به صورت دوره های تکراری

اسلاید 5: آیا پایین آمدن سن اعتیاد در کشور و افزایش مصرف میان نوجوانان به معنای این است که اعتیاد در میان دانش آموزان به یک مسئله اجتماعی تبدیل شده است.

اسلاید 6: مشکل یا مسئله اجتماعی چیست؟وضعيتي است كهاز نظر شمار قابل توجهي از مردم (نه لزوماً اكثر آنها)كيفيت زندگي يا مهمترين ارزشهاي آنها را تهديد مي‌كند،علل يا عوارض اجتماعي دارد،و حل آن نيازمند برنامه اجتماعي است. انواع: فقر، نابرابريها، انحرافات/ آسيبهاي اجتماعي (اعتياد، جرم، فحشا، و خشونت)، مشكلات نهادهاي اجتماعي (مثل بيسوادي، بيكاري، فرار دختران، خودكشي، پوشش ناكافي خدمات سلامت، اختلاس و ارتشا، ...)

اسلاید 7: اعتياد به كداميك نزديك تر است؟بيماري:حالتي كه درآن فرد احساس آسايش جسمي رواني يا اجتماعي نمي كند.جرم :عملي ناروا + نيت بدمشكل اجتماعي:وضعيتي است كه؛از نظرشمار قابل توجهي از مردم(نه لزوما اكثر آنها)كيفيت زندگي يا مهمترين ارزشهاي آنها را تهديد مي كند،علل يا عوارض اجتماعي دارد و،حل آن نيازمند برنامه اجتماعي است.(رفيعي85)

اسلاید 8: اما اعتیاد بیماری است که ارتباط تنگاتنگی با مسائل اجتماعی و رضایتمندی از زندگی دارد

اسلاید 9: ارتباط بیماری های روانی با احساس رضایتمندی از زندگیمشکلات روانیرضایتمندی از زندگی

اسلاید 10: ارتباط تنگاتنگ اعتیاد با احساس رضایتمندی از زندگیاعتیادرضایتمندی از زندگی

اسلاید 11: ارتباط احساس رضایتمندی از زندگی، استرس و طول عمرطول عمررضایتمندی از زندگیاسترسمردمانی که بیشتر عمر می کنند از زندگی راضی ترند و سلامت روان بالاتری دارند

اسلاید 12: در کشورهای پر درآمد، مشکلات بهداشتی و روانی ارتباطی با درآمد ندارد

اسلاید 13: در کشورهای پر درآمدمشکلات بهداشتی و روانی ارتباطی با درآمد ندارد اما بشدت با توزیع درآمد مرتبط است

اسلاید 14: حتی اعتماد با برابری اجتماعی مرتبط است

اسلاید 15: مصرف مواد مخدر هم با نابرابری مرتبط است

اسلاید 16: حتی چاقی !

اسلاید 17: تعاریف مصرف نابجا( Misuse)افرادي كه گاهي و در شرايط خاص به مصرف ماده مخدر مبادرت مي ورزند مصرف نابجا دارند.سؤمصرف(Abuse)در اين گروه شدت مصرف به حدي نمي باشد كه وابسته تلقي شوند نياز به مصرف در اين گروه برخلاف گروه وابسته مقاومت ناپذير نبوده و جنبه اجباري ندارد اما نتايج نامطلوب و مضر مواد را در پي دارد.

اسلاید 18: سوءمصرفمانند غيبت از مدرسه و محل كار، درگيري با همكارام و دوستان، عدم انجام تعهدات اجتماعي و خانوادگي ، بي توجهي به بچه ها و خانواده....اختلال در انجام وظايف در محل كار، مدرسه يا خانه در اثر مصرف مكرر مادهادامه مصرف مواد عليرغم مشكلات مكرر اجتماعي يا بين فردي

اسلاید 19: وابستگی Dependency تمايل شديد فرد به ادامه مصرف يك ماده. وابستگي به تدريج سبب بروز رفتارهاي غيرعادي و اختلالهاي باليني در فرد مصرف كننده مي شود كه عبارتست از: بروز پديده تحمل : در اكثر موارد ماده مخدر مصرفي فرد معتاد افزايش مي يابد. به عبارت ديگر تحمل حالتي است كه فرد در دفعات بعدي مصرف براي رسيدن به سطح قبلي رواني و جسماني ناشي از اثر مواد بايد مقدار ماده مصرفي را زياد كند.

اسلاید 20: وابستگیبروز علائم ترک یا خماري ( درد عضلات، دردهاي شديد استخواني،بي خوابي، دل پيچه، اسهال، استفراغ، آبريزش بيني، اضطراب و بيقراري،) پس از 72 ساعت عدم مصرف ميل دائمي يا كوشش هاي ناموفق براي قطع يا كنترل مصرف مادهصرف وقت زياد براي تهيه، مصرف يا رفع آثار ناشي از مصرف

اسلاید 21: بیشترین احتمال مصرف مواد در کدام دوره های زندگی افراد دیده می شود؟دوران انتقال در : دوره گذر جوامع از سنت به مدرنیته به موازات گذار از مراحل زندگی بلوغورود به دبیرستان و دانشگاه و سربازیمیانسالی کهنسالی

اسلاید 22: مصرف مواد در نوجوانیدریک نوجوان تشخیص رفتارهای ناشی از درگیرشدن با مصرف مواد مخدر ، کاری بسیار دشوار است . زیرا بسیاری از این رفتارها کاملا مشابه تغییرات ورفتارهای معمولی دوره نوجوانی است . اگر مجموعه ای از برخی رفتارها مکرر دیده شده می تواند به احتمال مصرف مواد در نوجوان مشکوک شد

اسلاید 23: رفتارهای مشکوک کننده1- رفتارهای بی ثبات وغیرقابل پیش بینی 2 – عدم تمایل به برقراری ارتباط با دیگران ومیل به تنها ماندن درخانه 3 – زود عصبانی شدن وخلق گرفته4- نحوه لباس پوشیدن ، دکور اتاق وسلیقه موسیقی ، به طور ضمنی حاکی از مصرف مواد مخدر 5 – عدم همکاری درخانه 6 – رفتار فریب کارانه ، نظیر تظاهر به خوش رفتاری ، یا پرخاشگری برای وادار کردن والدین به انجام کاری که می خواهد

اسلاید 24: رفتارهای مشکوک7- بی علاقگی به فعالیت های مورد علاقه سابق وجدایی از دوستان قدیمی 8 - تغییر ظاهر برای متفاوت به نظر رسیدن 9 – عدم تمرکز ، بی نظمی وفراموش کاری

اسلاید 25: رفتارهای مشکوک13 – خیالبافی وبی اعتنایی به واقعیت 14 – توجه شدید به زمان حال وبی توجهی نسبت به آینده15 – امتناع از روبرو شدن بامسایل مورد علاقه والدین

اسلاید 26: رفتارهای مشکوک10- بی علاقه بودن به مدرسه وکاهش سطح نمرات 11 – تمرد علیه قوانین ، بحث وجدل بیشتر بااولیای امور 12 – عدم تمایل به انجام فعالیت های خانوادگی

اسلاید 27: عوامل خطر حیطه فردیارتباط با دوستان درگیر رفتارهای ضد اجتماعی طرد شدن از سوی دوستان عوامل روانشناختی و سرشتی : هیجان خواهی ؛ کنترل تکانه ؛ خودپنداره ضعیف ؛ اضطراب ؛ افسردهاحساس بیگانگی و روحیه عصیانگری : با اعتقادات و ارزش ها ، فقدان هنجارپذیری ؛ جدایی و عدم تعلق نگرش مثبت آغاز زود هنگام رفتارهای مشکل ساز : سیگار و مشروب

اسلاید 28: حیطه اجتماعی در دسترس بودن مواد قوانین و هنجارهای اجتماعی مشوق مصرف پیوند اجتماعی ضعیف و بی نظمی اجتماعی : محله های فقدان نظارت فقر و محرومیت اقتصادی شدید

اسلاید 29: حیط میانهسابقه مصرف مواد و سایر رفتارهای مشکل ساز در خانواده مشکلات مربوط به مدیریت خانواده ( سبک های فرزندپروری )تعارضات خانوادگی نگرش و رفتارهای والدین درباره موادپیوند ضعیف و تعهد اندک به خانواده

اسلاید 30: عوامل مخاطره آمیز در سطح میانهمدرسه : نقل و انتقال ها رفتار ضداجتماعی زودرس و پایدار ( سن ابتدایی و رفتار پرخاشگر ) عدم پیشرفت وموفقیت تحصیلی عدم آموزش مهارتهای زندگی و مهارتهای امتناع عدم پیوند عمیق دانش آموز با مدرسه عدم تقویت هویت فردی و اجتماعی

اسلاید 31: مدرسهعدم تقویت حس تعلق عدم وجود قوانین روشن و لازم الاجرا در مدرسه فقدان حمايت معلمان و مسئولان از نيازهاي عاطفي و رواني به خصوص به هنگام بروز مشكلات و طرد شدن از طرف آنها.استرس‌هاي شديد تحصيلي و محيطيناتوانی در ایجاد فضای امن اعم از فضای فیزیکی و غیر فیزیکی

اسلاید 32: عوامل محافظویژگی مثبت فردی پیوندهای اجتماعی مثبت باورهای سالم و انتظارات روشن داشتن رابطه مثبت با بزرگسالان داشتن مهارت اجتماعی مشارکت در برنامه ها اعتماد به نفس بالا خوش بینی به ِآینده

اسلاید 33: خانوادهروابط نزدیک استفاده از روش های تربیتی هماهنگ نگرش مثبت خانواده به تحصیل توانایی در مدیریت استرس وجود انتظارات و حد و مرز مشخص در مورد مصرف الکل و مواد تشویق ارتباط با سایر بزرگسالان سالم مشارکت دادن نوجوان در تصمیم گیری ها

اسلاید 34: همسالان مشارکت همسالان درفعالیت های عاری از مواد عدم تایید مصرف مواد توسط دوستان

اسلاید 35: عوامل محافظ مدرسهنگرش مثبت نسبت به مدرسه : حضور مرتب و منظم در مدرسه انتظارات رفتاری و درسی مشخص تشویق موفقیت های تحصیلی و تعیین هدف رشد اجتماعی دانش آموز فضای روانی اجتماعی مدرسه مشارکت فعال دانش آموز و والدین در تصمیم گیری های مدرسهپاسخگویی مدرسه به نیاز دانش آموز فراهم ساختن برنامه های فوق برنامه سالم

اسلاید 36: با توجه به سیر مقاوم اعتیاد، پیشگیری در اولویت قرار می گیرد

اسلاید 37: پیشگیریپیشگیری یک فرایند است نه یک اتفاق پیشگیری با فرایند کاهش عوامل خطر موجود و افزایش عوامل محافظ در فرد, گروه های پر خطر , اجتماع یا در جامعه و سطح کلان معنا می شود.

اسلاید 38: پیشگیری باید مبتنی بر شناسایی موقعیت تنظیم شودپیشگیری باید بر اساس ارزیابی نیازهای مخاطب طراحی شود پیشگیری باید مبتنی بر یافته های مطالعات و تحقیقات انجام شده صورت بگیردپیشگیری باید واقع گرایانه و فارغ از خیالبافی های آرمان گرایانه صورت گیرد پیشگیری باید با توجه به نتایج اثربخشی برنامه های اجرا شده انجام شود

اسلاید 39: اصول پیشگیریاصل ششم – برنامه های پيشگيری از اعتياد بايد با مداخلاتی در سطوح پيش دبستانی طراحی شود و عوامل خطر زا برای آغاز سوء مصرف مانند رفتارهای پرخاشگرانه، مهارتهای ضعيف اجتماعی و افت تحصيلی را در نظر بگيرند.

اسلاید 40: اصل هفتم – برنامه های پيشگيری از اعتياد بايد با مداخلاتی در سطوح دبستانی طراحی شوند و توانمندی آموزشی عاطفی را در دانش آموزان بهبود بخشند.همچنين عوامل خطر زای مصرف مواد مانند پرخاشگری زودهنگام ، ترک تحصيل و افت تحصيلی را هدف قرار دهد.آموزشها بايد بر اين مهارتها متمرکز باشد:ارتباطمهارت حل مسئله بويژه مهارت خواندنآگاهی عاطفی

اسلاید 41: اصل هشتماصل هشتم – برنامه های پيشگیری از اعتياد بايد با مداخلاتی در سطوح راهنمايی و متوسطه طراحی شوند و توانمندی تحصيلی و اجتماعی را در آنان بهبود بخشند. آموزشها بايد بر اين مهارتها متمرکز باشند: مهارتهای ارتباطی مهارت حل مسئله حمايتهای تحصيلی بويژه مهارت درس خواندن مهارت برقراری ارتباط با همالان مهارت مقاومت در برابر مواد مهارت خود توانمند سازی و ابراز وجود تقويت نگرش منفی به مواد تقويت عزم و اراده فردی در مقابله با مواد

اسلاید 42: اصل نهماصل نهم – برنامه های پيشگيری از اعتياد بايد جمعيت عمومی را در مقاطع پر خطر هدف قرار دهند. (بطور مثال زمان ورود به مقطع دبيرستان)

اسلاید 43: اصل یازدهم– برنامه های پيشگيری از اعتياد بايد از مسيرهای مختلف مخاطبان را هدف قرار دهند. بطور مثال اگر دانش آموزان در مدارس، فرهنگسراها، تشکلها، اماکن مذهبی و رسانه های ملی مخاطب قرار گيرند، پيام پيشگيرانه تاثير بسيار بيشتری خواهند داشت.

اسلاید 44: اصل سیزدهمبرنامه های پيشگيری از اعتياد بايد بلند مدت و دائمی باشند.اثر بخشی برنامه های مدارس در صورتيکه در مقاطع بعدی تکرار نشوند کاهش می يابد.

اسلاید 45: اصل چهاردهم برنامه های پيشگيری از اعتياد بايد مبتنی بر آموزش معلمين باشند تا آنها بتوانند با روشهايی مانند: تشويق رفتارهای مثبت انگيزه مند سازی پيوند با مدرسه تقويت و پرورش رفتارهای مثبت از اعتياد آنان پيشگيری کنند

اسلاید 46: رویکردهای برنامه های پیشگیری1- ارائه اطلاعات 2- مبتنی بر کمبودهای فردی و تقویت ارزش ها مبتنی بر فعالیت جانشین مبتنی بر همسالان ( آنها را تقویت می کنند)مبتنی بر نفوذاجتماعی : روش های مقاومت در برابر فشار همسال یا فشار اجتماعی ؛ آموزش مهارتها و ایمن سازی اجتماعی با تکیه بر عوامل اجتماعی و روان شناختی الف – آموزش مقاومت در برابر فشار ب- تقویت توانمندی ؛ ترکیب مهارت های مقاومتی با تقویت توانایی

اسلاید 47: وضعیت موجود شیوع شناسی سال تحصیلی 1382- 1381 در کل کشورنمونه: 7786 دانش آموز از مقاطع سوم راهنمایی تا چهارم دبیرستان

اسلاید 48: شاخص در معرض خطر بودنعزت نفس پایین سوء مصرف مواد در خانه توسط یکی از اعضاءعدم ثبات خانوادگی شکست تحصیلی وضعیت پایین اقتصادی اجتماعی

اسلاید 49: نتایج در معرض خطر مصرف سیگار 23%تجربه مصرف 5/3%در معرض خطر مصرف مشروبات الکلی15/8%تجربه مصرف مشروبات الکلی 2/1%در معرض مصرف مواد 13/3%تجربه مصرف 0/5%شیوع مصرف مواد در سال 82-81 دانش آموزان 0/5 درصد

اسلاید 50: مطالعه سال تحصیلی 1390-1389نمونه 28000 نفر در کل کشور سوم راهنمایی تا چهارم دبیرستان

اسلاید 51: نتایج تجربه مصرف سیگار 14/3%تجربه مصرف مشروبات الکلی 10/2%تجربه مصرف حشیش 0/9%تجربه مصرف اکس 1/1%تجربه مصرف تریاک 1%

اسلاید 52: نتایجتجربه مصرف کراک 0/2%تجربه مصرف شیشه 0/4 %تجربه مصرف انواع مواد 1%شیوع مصرف مواد در سال 90-89 در میان دانش آموزان1%

اسلاید 53: نتایج سن 15 سالگی اولین تجربه مصرف استان های مازندران ؛ تهران, گیلان ؛ کرمانشاه؛ کردستان به ترتیب وضعیت نامطلوب مصرف مواد را داشتند

اسلاید 54: مهمترین علل-لذت طلبی تفریح کنجکاوی مصرف اعضاءهمانند جویی با ستاره های مطرح سینما

اسلاید 55: مطالعه سال 94-93 هم در حال تحلیل داده ها - به نظر میاید با توجه به منابع محدود تمرکز باید بر سال اول دبیرستان و کار روی مهارت مقاومت و خودکنترلی باشد توجه به استان های پر خطر

اسلاید 56: شیوع شناسی در دانشگاهها در سال 92-9114 تا 39 درصد دانشجویان مصرف مواد را بعد از ورود به دانشگاه افزایش دادند و بیشترین میزان تجربه مصرف قبل از دانشگاه بوده استحدود 65 درصد دانشجویان نبود امکانات تفریحی در جامعه و 76 درصد در دانشگاه82 درصد دانشجویان برنامه ریزی نامتناسب دانشگاه برای اوقات فراغت را ذکر کردند34 درصد ناامید و 24 درصد احساس پوچی

اسلاید 57: نتایج شیوع شناسیاز دیدگاه مردم ارزیابی عملکرد نهادها به ترتیب موفقیت- صدا و سیما ناجاستاد مبارزه با مواد مخدربهزیستیقوه قضاییهوزارت بهداشتدرمان و اموزش پزشکیسازمان تبلیغات اسلامی وزارت آموزش و پرورش بسیج وزارت ارشاد اسلامیمجلس وزارت علوم و فناوری

اسلاید 58: خصوصیات نسل جدیدشخصیت ژلاتینی ستیزه جو و پرخاشگرریسک پذیر و لذت گرا ( خوش بودن در زمان حال )نوخواه و تنوع طلب تحلیل گر و منتقد و مطالبه گر کم تحرک مدگرا و بر علیه هنجارهای خانواده منزوی و پنهان کار

اسلاید 59: نسل امروز-ضد پند و نصیحت فاقد مهارت های لازم فاقد حس مسئولیت پذیری رویکرد تکانه ای و عدم کنترل رفتاریبی تفاوت نسبت به پیرامون و فردگراخواهان استقلال زودرسکم حوصله ناامید

اسلاید 60: نسل امروزنترس و اهل خطر غیر فلسفی دارای تشت فکری با مبانی ایدئولوژیک ضعیف کنجکاو و ماجراجو راحت طلب و رفاه جو ؛ پر توقع و طلبکار مسلط بر تکنولوژی و معتقد به فضای شخصی با گسترش بازه ی ارتباطی و تعامل با جهان اما سطح روابط غیر عمیق و ناپایدار

اسلاید 61: نسل امروزناامید ناشی از خلا معنویت و میل به مادیات و مصرف گرایی خودکم بین و خودبزرگ بین و پوچ گراجستجوگران لذت دارای هویت نارس ( مواجه با تعارض در برابر هویت جهانی – ملی و مذهبی )آستانه پایینگرفتار عصر سرعت

اسلاید 62: و ما تا به امروز چه کردیم؟ از سال 1380 سه برنامه آغازشد برنامه مروج سلامت با نفی رفتارهای پرخطر: سیگار و الکل و مواد و خشونت تا 1388 استمرار داشت و 89 نشست کرد و الان نامعلوم !!!!برنامه مهارت های زندگی در مقطع راهنمایی یک دهه انجام شد همچنان نامعلوم !!!!برنامه مدرسه محور تعداد محدودی از مدارس ابتدایی ؛ نامعلوم !!!

اسلاید 63: نتیجه سه برنامه در یک دههحاصل یک دهه آموزش در دبیرستانها-پوشش 8% برنامه پیشگیری از کادر آموزشی تنها 20 هزارنفر آموزش دیده اند (25%)- ارزیابی هرگز صورت نگرفت و امروز برنامه FAST شروع شده بدون ارزیابی برنامه های قبلی Family and school together

اسلاید 64: تجارب موفق جهانی جایگاه مهم محیط های آموزشی در برنامه های پیشگیری اولیه از اعتیاد و تلفیق موارد پیشگیری با کلاس درس با هدف انتقال پیام و نگرش واحد به دانش آموزان و توجه ویژه به افراد در معرض خطر دخالت دادن والدین از طریق جلسات آموزشی با انان و آموزش سبک فرزند پروری و بهبود پیوندهای خانوادگیبرگزاری کارگاههای آموزشی خود مراقبتی فردی و اجتماعی به منظور تغییر نگرش دانش آموزان( کارگاه فیلم و بحث های گروهی

اسلاید 65: تجارب جهانیوضع مقررات واضح در رابطه با مواد مخدر ( با شناخت وسعت مسئله در مدرسه و ممنوعیت حمل , مصرف و فروش و روشن نمودن عواقب آن آگاه سازی معلمان و اساتید و عوامل و موقعیت های خطر و اینکه خود الگوی مناسب باشند اصلاح روش تدریس ( ورود دانش آموزان به بحث, مداخله, اظهارنظر ؛ استقلای ؛ یادگیری اکتشافی؛ پژوهش , مباحثه ) نحوه برخورد صحیح

اسلاید 66: تجارب جهانی آموزش مهارت های ارجاع دادن دانش آموزان به مراکز مشاوره و درمان استفاده از معلمان ( هرمعلم یک پیام آور پیشگیری) برای آموزش در مورد اطلاعات عوارض مواد (واقع بینانه)تمرکز در شکل دهی برنامه های ویژه در اجتماعات کوچک

اسلاید 67: كليد طلايي؟

اسلاید 68: شاخص ها و عناصر برنامه های پیشگیری دانش بنیانشناخت نوجوان امروز و نیازهای او نقش ارتباطات اجتماعی در پیشگیری(شبکه دوستان، گروهای اجتماعی،تشکل ها،دنیای مجازی......)استفاده از پتانسیل های محیط آموزشیمحیط هنجارمند مبتنی بر تغییر نگرشبررسی عوامل آسیب زا در محیط مدرسه

اسلاید 69: شناخت نو جوان امروز و نیازهای او :1- بستر و خاستگاه تربیتی نوجوان امروز2- عصر ارتباطات ونوجوان امروز3- علائق نوجوان امروز 4 – زبان گفتمان با نوجوان امروز5 – از خود بیگانگی نوجوان امروز6 – نوجوانان براي شورش وخطر كردن ممكن است مواد مصرف كنند.

اسلاید 70: تمرکز بر آموزش تاب آوريمهارتي در فرد،خانواده يا جامعه كه بتواند بر مشكلات و يا استرسهاي پيش آمده به گونه اي موثر نه فقط فائق آمده بلكه بتواند سرمايه اي براي غلبه بر مشكلات شديدتر در آينده داشته باشد.(Mangham, McGrath, Reid & Stewart, 1995)

اسلاید 71: جوانان و نوجوانان تاب اور حتي درزماني كه خانواده مشكل داشته يا خود را كنار مي كشد توانايي رفتاردرست را دارند.آنها قوي هستند!چرا؟نوجوانان و جوانان تاب اور از شكست ها و تقويتهاي منفي ياد مي گيرندآنها توان تغييرات مثبت و مفيد را پس از استرسهاي زندگي دارند

اسلاید 72: چه محیطی تاب آور شناخته می شود؟محیطی که در آن روابط حمایت گرانه باشد: این روابط می تواند از طریق تشکل ها محقق شود امید و آرمان های برجسته داشته باشد ( نه شعار بل در عمل): ایجاد فضایی شادمان با تکیه بر نگاه رو به فردای جوان به منزله همراهی در ترسیم امیدها و انتظارات اوست

اسلاید 73: عوامل موثر بر تاب آوري دامنه هاي:فرديخانوادگيمدرسهجامعه

اسلاید 74: هفت عامل افزايش تاب آوري در نوجوانشادي و اميد به آيندهمراقبت و همدليهدف و دورنمابهره هوشي مناسباعتماد به نفس بالا (نه بادكنكي)در زندگي برنامه داشته و مسير خود را مي دانندثابت قدمي و پشتكار

اسلاید 75: باید پذیرفت در نظام ایمن سازی نوجوانان شکست خوردیم

اسلاید 76: چه باید کرد ؟سرمایه گذاری روی آموزش مربیان: آموزش های پیشگیری از اعتیاد باید در سطح کلاس درس و توسط معلم آموزش داده شود ( تسلط معلم )اگر اقدامات در متن کلاس درس توسط آنها آموزش داده شود میزان اثربخشی بیش از 90 درصد است سرمایه گذاری در سطوح دانش آموزی ( سفیران پیشگیری) از خود دانش آموز بخواهیم بازاریابی اجتماعی کند و خودش وارد عرصه شود

اسلاید 77: چه باید کردهمه ارکان و سازمان مدرسه وارد برنامه شوند ؛ مدیر؛ معلم و بابای مدرسه که کلیدی است بر روی عوامل محافظ سرمایه گذاری شود نه عوامل خطر یعنی فرد بهبودیافته را که ترک کرده به عنوان الگو وارد مدرسه نکنیم که ترک کردن را آسان نشان دهیم نشان دادن مواد به بچه ها در مدرسه ناکارآمد است چون کنجکاوی را تحریک می کند

اسلاید 78: چه باید کرددر جنبه های مهارتی سعی کنید چیزهایی را ارائه کنید که جنبه تحکم نداشته باشد Just say no شعار غلطی است زیرا معنای تحکم را منتقل می کند کنش تقابلی را برانگیخته می کندبرنامه ها تدوام داشته باشد در غیر اینصورت بی اثر است

اسلاید 79: آموزش در سطح کلاس درسمواد را به کلاس نمی بریم : معلم سوال می کند : مشکل ما چیست ؟ بعد طبقه بندی می کند به نظر شما مشکل ما اعتیاد به “گل “است .حالا به نظر شما معضلات مصرف ”گل چیست ؟ حالا ما جنبه های شناختی رفتاری و هیجانی مصرف گل را روشن و واقعی می گوئیم

اسلاید 80: چه باید کردتبعات واقعی مثبت و منفی را می گوییم ( واقعیت را باید گفت مبتنی بر شواهد) لذت و سرخوشی و.......موتور ذهنی او را روشن می کنیم ترساندن با تبعات منفی برای نوجوان جواب نمی دهد اما والدین همه چیز را باید بدانند طرز مصرف ؛ قیمت ؛ عوارض؛ ........استفاده از پلیس در آموزش غلط است

اسلاید 81: نکته آخر و بسیار مهم هنر ایجاد فضای شاد در ساختار آموزشی با هدف ایجاد امنیت و قدرت فعال کردن سیستم طبیعی ترشح اندورفین و دوپامین دور نمودن از حرکت به سمت شادی کاذب

اسلاید 82: نوجوانی و شادمانی

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان