چرا باید با ماهواره مقابله کرد؟
در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونتها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.
- جزئیات
- امتیاز و نظرات
- متن پاورپوینت
برچسبهای مرتبط
- اعتیاد رسانه ای
- پاورپوینت
- پاورپوینت آماده
- پاورپوینت چرا باید با ماهواره مقابله کرد؟
- پاورپوینت رایگان
- جایگاه تلویزیون در زندگی
- جنگ رواني
- جنگ روانی
- جنگ نرم
- چرا باید با ماهواره مقابله کرد؟
- دانلود پاورپوینت
- دانلود پاورپوینت آماده
- دانلود پاورپوینت رایگان
- دانلود رايگان پاورپوينت
- رخنه فرهنگی
- رسانه
- سبک زندگی
- سواد رسانه ای
- سواد رسانه ای چیست؟
- ماهواره
- مضرات ماهواره
- هدف اصلی شبکه های ماهواره ای
امتیاز
چرا باید با ماهواره مقابله کرد؟
اسلاید 1: چرا باید با ماهواره مقابله کرد؟
اسلاید 2: در جنگ رواني و آنچه كه امروز به او جنگ نرم گفته ميشود در دنيا ، دشمن به سراغ سنگرهاي معنوي ميآيد كه آنها را منهدم كند . به سراغ ايمانها ، معرفتها ، عزمها ، پايهها و اركان اساسي يك نظام و يك كشور ،دشمن به سراغ اينها ميآيد كه اينها را منهدم بكند و نقاط قوت را در تبليغات خود به نقاط ضعف تبديل كند ، فرصتهاي يك نظام را به تهديد تبديل كند.
اسلاید 3: وقتي انسان ، تجهيز ، صف آرايي ، دهانهاي با حقد و غضب گشوده شده و دندانهاي با غيظ فشرده شده عليه انقلاب ، امام خميني و آرمانهاي نظام اسلامي را ميبيند وجود اين جنگ نرم را باور ميكند ، هرچند ممكن است عدهاي اينها را نبينند مسئولان فرهنگی باید مراقب رخنه فرهنگی باشند.امروز بیشتر از روزهای اول انقلاب دستگاههای تبلیغات دشمن همه تلاش و توان خود را گذاشته اند برای اینکه مردم را نسبت به پایه های انقلاب بی اعتقاد کنند.باورهای قلبی مردم را مورد تهاجم قرار می دهند.این را نمی شود انسان نادیده بگیرد.
اسلاید 4: سواد رسانه ای چیست؟آگاهی و شناخت فرد، گروه یا جامعه نسبت به ماهیت، شاکله، روش و اثرات رسانه های حاکم بر محیط خود و کسب قدرت تحلیل پیرامون تکنیک ها و عملیات رسانه ای جنگ نرم رسانه
اسلاید 5: رسانه حس انسان را تغییر می دهد.رسانه نیاز انسان را تغییر می دهد.رسانه برناخودآگاه تاثیر می گذارد.رسانه وارونگی(ویترین سازی )است .رسانه ذائقه بصری را دستکاری کرده و تصویر سازی میکند.رسانه موج سازی میکند.رسانه تولید فرهنگ می کند.
اسلاید 6: انسان را تنوع طلب می کندذائقه افراد را تغییر می دهدمردم را مصرف گرا می کندمصرف مردم را جهت می دهدفاصله میان فضای عمومی و خصوصی را از میان می بردواقعیت را جعل می کندزندگی دایره ای انسان را به خطی و نقطه ای تبدیل می کند
اسلاید 7: رسانه زندگی ما را اداره و کنترل می کند(سبک زندگی)رسانه مغز انسان را دستکاری می کنداعتیاد رسانه ای چیست؟کارکرد تربیتی رسانه چیست؟(تغییر عادت غذایی، تغییر الگوی پوشش، تغییر آداب جنسی، تغییر زبان محاوره و تغییر علائق و...)
اسلاید 8: جایگاه تلویزیون در زندگی ما چیست؟معرفت شناسی(سبک زندگی)هستی شناسی (وجود رسانه، تاثیرات و ...)عصر ارتباطات یا بی ارتباطی؟
اسلاید 9: هشدارهدف دشمن تغییر رفتار استرسانه ای و تلویزیونی شدن خانواده ها
اسلاید 10: ماجراهای دوست خائن و دزد ناموسماجراهای دوست خائن و دزد ناموس
اسلاید 11: چاقويي كه مشغول بريدن دست و پا و سر است
اسلاید 12: تسلیم شویم!!!مقابله کنیم؟؟؟ تحریم کنیم؟؟؟با شبکه های ماهواره چه باید کرد؟
اسلاید 13: ماهواره واقعاً گنداب فسادی است که تیرهای زهرآگین خود را به سمت ملت ها و کشورها هدف گیری می کند.مقام معظم رهبری-75/02/26
اسلاید 14: چرا ماهواره این قدر سریع زندگی ما را پر کرد؟آیا ماهواره تابعی از سبک زندگی است؟آیا سبک زندگی تابع ماهواره است؟چگونه محوریت رسانه را در خانواده ها کم کنیم؟آرایش و چیدمان خانه های ما چگونه است؟آیا ماهواره رسانه ای یک طرفه است؟نسبت میان تلویزیون و میزان استفاده از آن با ماهواره چیست؟
اسلاید 15: تمرکز دشمن بر روی خانواده است که:اولا؛ خانواده از محوریت خارج شودثانیا؛ خانواده ای شکل نگیردبالارفتن سن ازدواج افزایش طلاقدوری اعضاء خانواده ازهمدیگرکاهش نقش مادری و پدریافزایش مدرک گرایی و اشتغال زنانترویج زندگی های مشترک و ازدواج های سفیدکاهش نرخ ازدواج و زاد و ولد
اسلاید 16: زندگی بدون ازدواج ره آورد شبکه های ماهواره ای است سن ازدواج دختران به 28 سال و پسران به 30 سال افزایش یافته است. در حالی که سن بلوغ دختران به 10 سال و پسران به 12 سال کاهش یافته است. افزایش نرخ طلاق محصول سست شدن و فروپاشی بنیان خانواده است. از یک دهه اخیر نرخ طلاق در ایران 130 درصد افزایش داشته است. هم اکنون از 5 ازدواج 1 ازدواج به طلاق منجر می شود. در تهران این آمار 3 به 1 است.
اسلاید 17: براساس آخرین آمارتعداد کل شبکه های ماهواره ای:32000 شبکه تعداد شبکه های قابل دریافت در ایران:18000 شبکه تعداد شبکه هائی که به وضوح قابل دریافت هستند:3000 شبکه تعداد شبکه های فارسی زبان: 162شبکه )با تولید روزانه 3504 ساعت برنامه)
اسلاید 18: آمار 3000 شبکه520شبکه فیلم سینمائی170 شبکه سریال250 شبکه کودک و نوجوان380 شبكه موسيقي 300شبكه تبليغ اديان ساختگي 235 شبكه مبتذل 74شبکه مخصوص تبلیغات مد لباس و لوازم آرایش1200 شبکه هم در خلال برنامه های خود از کلیپ های غیر اخلاقی یا تحریک کننده استفاده میکنند
اسلاید 19: در سال 1373 ، تنها سه شبکه و در سال 1387 فقط هفت شبکه تلویزیونی فارسی زبان علیه ایران فعالیت می کردند. این آمار در سال 1391 به 125 شبکه رسید که 13 شبکه آن مخصوص پخش سریالها و فیلم های سینمایی می باشد.امروز 162 شبکه فارسی زبان فعالیت می کنند.
اسلاید 20: محتوای شبکه ماهواره ایفیلم ، سریال، موسیقی و سرگرمی 48 شبکهکودک و نوجوان 19 شبکهدینی و مذهبی 24 شبکهمصرف گرایی، پوشش و مد 8 شبکهسیاسی (بیگانه) 3 شبکهسیاسی (ضد انقلاب) 10شبکهسیاسی (تجزیه طلب) 8شبکه
اسلاید 21: اولویت های مردم در استفاده از ماهواره در 6 ماهه نخست سال 1392 به درصد
اسلاید 22: هدف اصلی شبکه های ماهواره ای:هدف شبكههای ماهوارهای تغییر الگوی نگرشی و رفتاری خانوادهها در راستای جنگ نرم تحمیلی دشمن می باشد این برنامهها قصد دارند نوع تفكر و بینش سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ما را تغییر دهند و مصرفگرایی، غرب گرایی، سبک زندگی غربی و در یک کلام غرب پذیری و غرب باوری را در میان جامعه ما نهادینه كنند.این نوع شبكهها ابتدا مغز مخاطبان خود را تسخیر و در ادامه آنچه خود دوستدارند را به آنها القا میكنند.شبكههای ماهوارهای به دنبال كانالیزه كردن جریانهای فرهنگی هستند به این معنی كه تمام جویبارهای كوچك فرهنگی به رودخانه اصلی كه جهانبینی آنهاست منتقل شوند
اسلاید 23: ميگويند ماهواره يك وسيلهاي است كه هم ميتوان از آن استفاده درست كرد و هم نادرست؛ اگر بر فرض هم بتوان از ماهواره در عالم امكان استفاده خوبي هم كرد ولي آن چيزي كه در عالم واقع در حال تحقق است، غير از اين است و مانند چاقويي است كه فعلا در حال بريدن دست و پا و سر است.اگر الان ماهواره را يك عنصر دو منظوره حساب كنيم به نظر مي رسد مقداري نگاه ساده انديشانه به ماهواره داشتهايم
اسلاید 24: مخاطبان ما يا در دام ماهواره گرفتار هستند که قطعا آگاهی لازم است اما آنها که گرفتار نیستند باید به دلایل زیر اگاه شوند.الف ) اول آن که ما هیچ گاه نباید از ناحیۀ دشمن احساس امنیت کنیم و خیالمان آسوده باشد و فكر نكنيم كه دشمن ، دور ما را يك خط قرمز كشيده است و كاري به ما نداردب) نكته دوم آن است كه ما الان در جنگ نرم هستیم. مشغول مبارزه در جبهه تهاجم فرهنگي هستيم. ما به عنوان کسانی که درد دين داريم و دل در گرو دین داریم، به عنوان يك سرباز در جبهۀ فرهنگی بايد با دامها و دسيسههاي دشمن آشنا باشيم.
اسلاید 25: سوال- چرا طرح طبقه بندی سنی مخاطب در شبکه های فارسی زبان اجرا نمیشود؟- چرا شبکه های ماهواره ای رایگان هستند؟(کادوی ماهیانه 16/790/000 تومانی در هر ماه به خانواده های ایرانی؟)- مدیران و سیاست گذاران شبکه های ماهواره ای فارسی زبان چه کسانی هستند؟-
اسلاید 26: -پشت پرده شبکه های ماهواره ای چیست؟ -آیا برنامه های شبکه های ماهواره ای فقط برای سرگرمی ما ساخته می شوند؟ -آیا از ما خوششان می آید؟ -آیا دلشان به حال ما سوخته است؟ - واقعا هدفشان از تولید برنامه برای ما چیست؟
اسلاید 28: راهکارها مقابله1- انقطاع رسانه ای(توقف حلقه استمرار)2- افزایش سواد رسانه ای و دیجیتالی3- استخراج استراتژی و راهکار از قرآن و متون دینی4- سم بودن ماهواره را نشان دهیم5- تربیت کارشناس و مربی 6- شناخت و دسته بندی مخاطب7- ارائه راهکار و جایگزین پس از هشدار8- تشخص داشتن ماهواره را از بین ببریم9- مشاوران خانواده ها را تقویت کنیم10- استمرار برای اثرگذاری مهم است
اسلاید 29: 11- بازی های جایگزین را معرفی نماییم12- تقویت شیوه های سنتی و چهره به چهره در تبلیغ دین13- استفاده از زبان شوخی و طنز14- توجه به مادران و دختران در جهت استحکام خانواده15- دادن عزت نفس به مردم16- تحکیم پیوندهای خانوادگی بین زن و شوهر و فرزندان17- پرهیز از تجمل گرایی و اشرافی گری18- ایجاد اعتماد و مسئولیت پذیری متقابل19- مطالبه گری از رسانه ملی برای ایفای نقش فعال در تقبیح ماهواره20- بازگشت به مسجد و مکتب اهل بیت به عنوان راه درمان مطمئن21- عمل به انچه که به دیگران می گوییم
اسلاید 30: 22- پرهیز از شعارگرایی و لزوم توجه به رفتاروعمل 23- توجه به مدارس و دانش اموزان 24- انتقال از وادی معصیت به معنویت و چشاندن معنویت به جوانان 25- به جای تبلیغ صرف دین، به آن عمل کنیم26- رفتار فرهنگی به جای کلام، گزاره و دانسته های فرهنگی27- مهربان و خوش خلق بودن با جوانان و خانواده
اسلاید 31: دلایل گرایش مردم به ماهواره: اولين دليل ناآگاهي است. آگاهی بخشیمتولیاناهدافشیوه ها
اسلاید 32: متولیان شبکههای ماهوارهای چه کسانی هستند؟در حال حاضر بیشترین شبکههای ماهوارهای دنیا از کشور آمریکا مدیریت میشوند. 90 درصد رسانههاي آمريكايي هم دست صهيونيستها است و اغلب برنامههاي ماهوارهاي در شبكههاي فارسي توسط صهيونيستها اداره ميشود.اينكه صهيونيست براي ما شبكه فارسي زبان با گرايش خانوادگي ميسازد كه صبح تا شب براي ما فيلم وسريال پخش ميكند بايد ما را به هوش آورد كه چه اتفاقي دارد ميافتد.
اسلاید 38: رابرت مرداک: سرمایه دار یهودی الاصل آمریکایی-استرالیایی، متولد 1931 در ملبورن استرالیا است. پدرش سرکیث مرداک ناشر یک روزنامه و مادرش یک یهودی بود. مرداک در طول دوران فعالیت خود تا کنون توانسته است امپراتوری رسانه ای تشکیل دهد : حداقل 60 شبکه تلویزیونی به 13 زبان مختلف از جمله موسسه تلویزیونی فاکس و شبکه معروف فاکس نیوز، مالک 130 روزنامه و مجله معتبر مانند دیلی تلگراف، وال استریت ژورنال ، تایمز، نیویورک پست و ..، صاحب پر تیتراژترین مجله انگلستان که یک مجله جنسی و مملو از تصاویر زنان برهنه ، عمده ترین سهامدار کمپانی عظیم نیوزکورپریشن و ...
اسلاید 39: بررسی شبکه های ماهواره ایی فارسی زبانچندین سال قبل که فیلم آرماگدون در سینمای هالیوود ساخته شد این فیلم نکته حائز اهمیتی نشان می داد، و آن نکته این بود که راه نابودی دشمن حمله از درون است. در آن فیلم به زیبایی نشان داد که راه غلبه بر اسلام ناب اضمحلالی از درون که همان جنگ نرم است، می باشد در نتیجه تلاش شد که جنگ را به درون خانواده ها بکشانند . شبکه های فارسی زبان را می توان به دسته های مختلفی تقسیم کرد که عبارتند از:1 - شبکه های خبری و سیاسی2 - شبکه های مروج فرهنگ و مدل زندگی غربی (life style) معروف به شبکه های لس آنجلسی3 - شبکه های اعتقادی و مذهبی
اسلاید 40: 1 - شبکه های خبری و سیاسی:درباره این شبکه های بحث زیاد است که ما نمی خواهیم به تفضیل به آن بپردازیم. اما نکته حائز اهمیت این است که تمامی این شبکه ها دارای رویکرد اپوزوسیون نسبت به جمهوری اسلامی هستند؛ اما دارای دیدگاه مشترک نیستند؛ عده خواهان لیبرالیسم، عده ای دموکرات، بعضی کمونیست و اندک نفراتی هم شاه دوست هستند bbc Persian - (شبکه بی بی سی فارسی) :voice of America/VOA - (صدای آمریکا):) EURO NEWS -یورو نیوز):SIMAYE AZADI) -) سیمای آزادی:شبکه های سلطنتی ( CHANNEL ONE , PARSTV , TASVIR IRAN , IRAN ARIAEE ):)KOMOLEH کوموله):RASATV (رسانه سبز ایران) :
اسلاید 41: bbc Persian -1 (شبکه بی بی سی فارسی):در تمام لحظات این شبکه یک خبر مثبت از ایران، لبنان، سوریه، مصر و فلسطین و عراق وجود ندارد؛ اما در عوض اکثر اخبار درباره بریتانیا، ایالات متحده و رژیم صهیونیستی به صورت زنده به نمایش در آمده و همه اخبار هم مثبت است! این شبکه 85% از کادر خودرا از بین روزنامه نگاران روزنامه های موسوم به اصلاحات انتخاب کرده است، همان کسانی که در NGO های دوره اصلاحات تربیت شدند.
اسلاید 42: پوشش کامل خبری کارناوال برزیل توسط بی بی سی: بنابر آمار رسمی اعلام شده ، نزدیک به یک میلیون تماشاگر حاضر ، کارناوال را تماشا می کنند و نزدیک به 50 هزار نفر نیز در اجرای مراسم و رقص و سیرک، نقش ایفا می کنند.
اسلاید 44: بزرگمهر شرفالدین: سردبیر سابق هفته نامه زرد چلچراغ که چند سالی است به بهانه تحصیل از ایران خارج است و در شبکه بی بی سی به فعالیت می پردازد. هفته نامه چلچراغ از زمان آغاز به کار سعی کرده است خط شاخه جوانان حزب منحله مشارکت را ادامه دهد. وی در شبکهی بی بی سی به تهیه گزارش و مستندهای ضعیف میپردازد. فرناز قاضیزاده: سالها در روزنامههای داخل ایران از جمله نشاط، جامعه روز، عصر آزادگان، اخبار اقتصاد، آفتاب امروز، هم میهن فعالیت کردهاست. در فوریه ۲۰۰۵، فرناز قاضی زاده به عنوان تهیهکننده رادیو، به استخدام بیبیسی فارسی درآمد و علاوه بر تهیه گزارش، به عنوان مجری برنامههای رادیویی، جام جهاننما، چشمانداز بامدادی، روز هفتم و صدای شما کار کرد تا اینکه در سال ۲۰۰۹ به عنوان مجری تلویزیون فارسی بیبیسی کار خود را آغاز کرد.تعدادی از خبرنگاران و نویسندگان این شبکه عبارتند از:
اسلاید 45: سیما علینژاد: در سال ۱۹۹۰ با نوشتن چند مقاله برای مجلههای ایرانی، کار خبرنگاری را در ایران آغاز کرد. وی در سال ۱۹۹۳ پس از ترک ایران بهعنوان خبرنگار و مجری در رادیو بیبیسی فارسی کار خود را آغاز کرد. علینژاد در رادیو بیبیسی سمت سردبیری را کسب کرد و در برنامههای مستند و زنده سوژههای مختلفی را تهیه کرد.نفیسه کوهنورد: خبرنگار بیبیسی فارسی در استانبول او در روزنامههای شرق، همشهری، ایران و شبکه سیانان ترک در تهران سابقه خبرنگاری داشته و از سوی روزنامه همشهری دوران اصلاحات به عنوان خبرنگار اعزامی به ترکیه سفر کرد و پس از مدتی به عنوان مسئول صفحه سیاست خارجی همشهری دوران اصلاحات منصوب شد.
اسلاید 46: شبکه های سلطنتی (CHANNEL ONE , PARSTV,TASVIR IRAN , IRAN ARIAEE ):این چهار شبکه ، معروف به شبکه های سلطنت طلب هستند که هر یک داعیه انقلاب و حکومت داری دارند، هرکدام مطابق با زمان و تاریخ برای خود میتینگ های چند نفری برگزار می کنند! امثال هخاها،همایون ها و تیمسار رحمانی ها از مدیران این شبکه ها هستند.نکته حائز اهمیت اینجاست که این شبکه ها همواره یکدیگر را به استهزاء می گیرند.
اسلاید 47: voice of America/VOA (صدای آمریکا):این شبکه که نیز به مانند بی بی سی فارسی دارای قدمت زیادی در بخش رادیو است. امّا در بخش تصویری قدمت آن به بعد از جنگ خلیج فارس بین عراق و آمریکا برمی گردد. این شبکه در جهت جنگ نرم آمریکا بر علیه ایران آغاز شد. این شبکه مأمورسفید نمایی کامل از وضع ایالات متحده و سیاه نمایی از وضع ایران است.کارکنان این شبکه به مانند بی بی سی فارسی از جمع در راه ماندگان انقلاب اسلامی می باشند امّا از نیروهای نسل اول انقلاب همچون محسن سازگارا را که یکی از عوامل اصلی در قتل شهیدان رجایی و باهنر بود و دردهه هفتاد به همراه گروهی موسوم به حلقه کیان مأموریت به سکولاریزه کردن جامعه ایران را برعهده داشت که بعدها به بهانه بیماری و عمل جراحی به آمریکا رفت و دیگر برنگشت! دیگر کارکنان این شبکه اکثرا مرتکب فسادهای اخلاقی و تجاوز به یکدیگرند که می توان این اطلاعات را در شبکه اینترنت یافت.سال گدشته هم دوتن از باسابقه ترین کارمندان این شبکه از آنجا اخراج شدند،یکی از آنها احمد باطبی دانشجوی قائله 18تیراست و دیگری جمشید چالنگی است.علت اخراج اولی در ظنّ به او نسبت به ارتباط با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی است و دیگری هم به دلیل فساد اخلاقی و تجاوز به یکی از کارکنان این شبکه اخراج شد. این شبکه زیاد در جامعه داخل ایران تأثیر گذار نیست امّا تأثیر به سزایی در جامعه ایرانی خارج از کشور دارد. نکته جالب توجه درباره آرم این شبکه این است که، از سال 88 رنگ حرف A سبز شد!
اسلاید 48: )EURO NEWSیورو نیوز):این شبکه کار خودرا از ابتدای سال89 آغاز کرده و با تقسیم برنامه های خود به دو بخش عربی و فارسی سعی در اغنای عمومی دارد. فعالیت اصلی این شبکه به زبان فرانسوی است امّا در بخش فارسی خود فعلا سعی دارد تصویری زیبا از اروپای فعلی ارائه دهد. شایان ذکر است این شبکه مسئول ارائه افکار و نظرات اتحادیه اروپا است. دیگر شبکه های خبری یا به اصطلاح سیاسی در اقلیت بوده و نظرات یک اقلیت خاص را بیان کرده و بینندگان آن ها نیز اقلیت خاص هستند. پخش این شبکه از فرانسه است.SIMAYE AZADI)) سیمای آزادی:این شبکه مسئول رسمی انتشار افکار،اخبار و نظرات سازمان مجاهدین خلق(منافقین) است. به شدّت مخالف اصل نظام و شخص ولی فقیه است. پخش این شبکه از فرانسه است. این شبکه به پوشش گسترده منویات مریم و مسعود رجوی می پردازد.هم اکنون این شبکه از لندن پخش می شود.
اسلاید 49: 2- شبکه های مروج سبک زندگی و جریان فرهنگی غرب ( LIFE STYLE):این شبکه ها مأمور هستند که الگوی زندگی آمریکایی و غربی را در ایران ترویج دهند. این الگوی زندگی حول سه محور : نوع رابطه دختر و پسر ، خانواده و مصرف گرایی تأکید دارد. همان طور که می دانید دکترین اسلام در نظام اجتماعی جامعه دارای چارچوبی است که متضمن فردای جامعه ، فردای جوانان و فردای خانواده هاست. چارچوبی که اسلام بر آن قائل است نتیجه ای جز حفظ حرمت ها و ارزش های اخلاقی ندارد و جامعه را از ابتلاء به فساد بازمی دارد. به گفته شاهدان عینی از اروپا و بر اساس فلسفه غرب(MODERNISM) در غرب دیگر مفهومی به نام خانواده وجود ندارد. اکثر روابط هم که وجود دارد بر مبنای برطرف کردن نیاز جنسی است؛ در نتیجه دختران و پسران به صورت دوستانه یا قراردادی برای مدت کوتاهی باهم زندگی می کنند. در غرب موج فرزندان بدون پدر(فرزندان نامشروع) به شدت بر ساحل نظام اجتماعی جامعه ضربه می زند.
اسلاید 50: شبکه هایی که در ادامه اسم آنها برده می شود به ترتیب پربیننده ترین شبکه ها در ارائه یک الگوی غربی به جامعه فارسی زبان ما می باشند برنامه های این شبکه ها حول سه محور سریال و فیلم سینمایی، کلیپهای تصویری(music video)و پیام های بازرگانی است که نابودی تولید ملی را هدف قرار داده است. - سریال ها و فیلم های سینمایی آن ها اکثرا به فارسی دوبله شده است یا حداقل دارای زیرنویس فارسی است. - کلیپ های تصویری که 98% آن مربوط به ویژگی های مادی و ظاهری انسان است؛ در این کلیپ ها بد پوششی و سکس موج می زند. - پیام های بازرگانی هم که پخش می شود، اکثرا بر پایه مصرف گرایی است و به تبلیغ کالاهایی می پردازند که بیشتر حول مسائل جنسی بوده یا کالاهایی است که در صدا و سیمای ما به هر دلیل مجوز پخش نمی گیرد یا نمی توانند از اداره استاندارد مجوز حضور در ایران را بگیرند و در نتیجه در این شبکه ها پخش می شود.
اسلاید 51: farsi1(فارسی1): این شبکه یکی از صدها شبکه ماهواره ای رابرت مرداک، غول رسانه ای دنیا و میلیاردر اسرائیلی است. این شبکه چهار سال است که تشکیل شده است. دوبله فیلم ها و سریال هایی از کشورهای، آمریکای جنوبی،ترکیه، کره جنوبی و ایالات متحده می باشد . این شبکه که بسیار مورد استقبال زنان فارسی زبان قرار گرفته ، سمی مهلک در جامعه ایرانی ماستده سریال دیگر شبکه فارسی1 که از تلویزیون ترکیه، سینمای هالیوود و از شبکه های برزیل همچون TELLMONDOW و دیگر شبکه های آمریکایی پخش می شود حول چهار محور زیر عمل می کنند، و موضوعات آنها عبارتند از:1- مدل زندگی غربی2- خیانتهای جنسی3- عشق های مثلثی4- رابطه ضعیف بین پدر و مادر با فرزندان
اسلاید 55: داستان مربوط می شود به زمانی که مردی ۷۰ ساله عاشق دختری جاه طلب و حسابگر می شود که همسن دخترش است. این پیشامد سبب سکته ناگهانی او می شود. در مدتی که پیرمرد در بیمارستان است، همسر جدیدش با فرد دیگری رابطه جنسی برقرار می کند.سفری دیگر
اسلاید 56: داستان این فیلم درباره زندگی چند زن و مرد است که هر کدام همزمان معشوقه دیگریست و می خواهد با دیگری ازدواج کند. شخصیت اصلی داستان وقتی می خواهد با زنی که تصادفی با او آشنا شده است ازدواج کند، که متوجه می شود او با رئیسش رابطه دارد. این آقای رئیس همزمان معشوقه دیگری دارد که رابطه اش به هم می خورد و راننده تاکسی که قهرمان داستان نیز می باشد او را سوار کرده و نتیجه اش می شود رابطه بین این دو نفر. اساس این داستان بر رابطه نامشروع و خیانت به همسر است و هر لحظه ممکن است کسی از راه برسد و داستانی دیگر و عشقی دیگر آغاز شود.همسایه ها
اسلاید 57: zemzemeh (زمزمه):این شبکه خواهر خوانده شبکه farsi 1 است ولی تمرکز بیشتر این شبکه بر روی زنان و سکس مخفی آنها و همجنس بازی زنان است که به صورت مخفی در حال جریان است. کافه پرنس:داستان زندگي گو يون چان است که براي گذران زندگيش دست به هر کاري مي زند.
اسلاید 58: این شبکه توسط سرمایه داران ایرانی مقیم لندن که وابسته به خاندان پهلوی هستند(اکثر مدیران این شبکه بهایی هستند) و با استفاده از شخصیت کاریزماتیک گوگوش ( فائقه آتشین) راه اندازی شد. این شبکه در ابتدای کار خود سر و صدای زیادی بپا کرد و توانست علاقه مندان زیادی را جذب کند. مهمترین دلیل موفقیت آن هم پخش مستند هایی جذاب بر مبنای علم غربی و با نگاه پوزیتیویستی بود. مبنای مستند های این فیلم برگرفته از تفکرات داروین و لامارک می باشد. این شبکه همچنین در پایان شب به بررسی جهت دار فضای سیاسی ایران می پردازد.
اسلاید 60: همجنس بازی در عوامل من و تو
اسلاید 61: نکته:در بیشتر برنامههای شبکهی من و تو ناخودآگاه این نگاه القا میشود که «زندگی میتواند لذت بخشتر از آنی که هست باشد» و این نکتهی کلیدی و نهفته این برنامههاست. عنصر بسیار تأثیرگذاری در جذابیت و محبوبیت و ارائه یک مدل سبک زندگی غربی این شبکه برای جوانان می باشد.
اسلاید 62: شبکه جم کلاسیک شعار شبکه: «جم همه شما را دوست دارد»
اسلاید 64: سریال حریم سلطان زندگي خصوصي و اجتماعي سلطان سليمان اول كه در سالهای1520تا 1566 میلادی پادشاه عثمانی بوده است.
اسلاید 67: -برگزاری مراسم عیدالزهرا-تاکید بر قمه زنی در مراسم های عزاداری-توهین به سایر مراجع-مخالفت با ایران و حزب الله -هفته برائت در مقابل هفته وحدت-انحراف در عزاداری امام حسین(ع):روی آتش رفتن ؛روی شیشه غلتیدن؛ قمه و زنجیر تیغ دار زدن
اسلاید 69: شبکه فدک موسسین:یاسر الحبیب و سید مجتبی شیرازی(پدر همسر یاسر الحبیب) پخش از لندن یاسر الحبیب کویتی از شاگردان سید صادق شیرازی است که به دلیل توهین به مقدسات اهل سنت و همسر پیامبر گرامی اسلام، تابعیت کویتیاش سلب شد. او با حمایت بریتانیا به لندن رفت و در آنجا پناهنده سیاسی شد و هیئت خدام المهدی را که پیشتر در کویت تأسیس کرده بود، در لندن راهاندازی کرد. معتقدند بجای آزادی قدس باید بقیع را آزاد کرد
اسلاید 70: شبکه اهل بیت موسس:حسن اللهیاری طلبه افغانی مقیم آمریکا ترویج دهنده اعتقادات حجتیه
اسلاید 71: رویکرد شبکه: وهابیت سلفی عملکرد شبکه: تند رو مذهبی تاریخ تأسیس: رمضان 1432 هـ.ق مجریان مطرح: سید عقیل هاشمی و عبدالفتاح خدمتی با محوریت: -عدم اعتقاد اهل بیت پیامبر و ائمه هدی به امامت خود -جعلی بودن اندیشه امامت و تشیع توسط عبدالله بن سبأ یهودی -عدم اختلاف و نزاع میان خلفای راشدین و امام علی علیه السّلام -امّ المؤمنین بودن عایشه و مصداق اهل بیت بودن ایشان -شرک بودن زیارت قبور متبرک ائمّه معصومین علیهم السّلام -باطل بودن اندیشه شفاعت و برابر شرک بودن آن -دروغ و مجعول بودن شفا از سوی اهل بیت علیهم السّلام -باطل بودن عبادات شیعه به دلیل مخالفت آن با سنت پیامبر
اسلاید 72: 1- دروغ پردازی راجع به شکل گيری مذهب شيعه تحت عنوان توطئه ايجاد فرقه ای ساختگی به نام شيعه توسط يهوديان منافق 2-تبرئه يزيد بن معاويه از قتل امام حسين(ع) و مجرم دانستن عمربن سعد، شمر و اهالي كوفه در اين حادثه 3-ارائه صلح امام حسن مجتبي(ع) به شكل نادرست و تبرئه معاويه از نقض صلحنامه و نشان دادن برتري وي در برابر امام علي(ع) و امام حسن مجتبي(ع) ؛ 4- يكسان نشان دادن امام حسن و امام حسين عليهما السلام با معاويه و يزيد ؛ 5-سفيد و مطهر نشان دادن تصوير معاويه و يزيد؛ 6- تنزل جايگاه حسنين(ع) با به تصوير كشيدن آن دو حضرت(ع) و نشان دادن آن دو امام معصوم(ع) بدون هيبت و بدون هرگونه وقار و قداست
اسلاید 73: شگرد های تبلیغی هنری برای نفوذ:1- خبر و گزارش2- برنامه های ورزشی یا نمایشی3- میزگردها و بمباران4- فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی
اسلاید 74: اهداف شبكههاي ماهوارهاي با گرايش خانواده چیست ؟ 1- ايجاد خانوادههای بیقید در برابر خانوادههای سنتی اگر غرب بتواند در محیط خانه تعریف خودساختهای از عفاف ارائه دهدوسد عفاف را در محیط جامعه هم به راحتی بشکند می تواند رابطه نزديكي را بين محارم در خانواده توليد كند كه نتيجه آن در بيرون خانواده مشخص مي شود. يعني غرب توانسته با رسانه مادر و خواهر را در خانواده زمينه تحريك پذيري پسر خانواده قرار دهد. در خانوادههای سنتی جایگاه ویژۀ پدر و مادر به صورت طبیعی مانع بسیاری از انحرافات است. اما در شبکههای ماهوارهای یکی از اصلیترین کارها خارج کردن پدر و مادر از محوریت خانواده و معرفی آنها در اندازۀ زمینهساز تولد است
اسلاید 75: 2. ترویج و عادی جلوه دادن خیانت زن و شوهر به یکدیگر يكي از اصلي ترين شگردها و دسيسههاي آنها براي به هم ريختن خانواده سنتي ترويج خيانت زن و شوهر به هم ديگر و عادي جلوه دادن اينها به ويژه خيانت زن به شوهر؛ مخصوصا اگر زن متوجه شد شوهرش به او خيانت كرده است يك حق مسلم و طبيعي اوست كه او هم به شوهر خيانت كرده و انتقام بگيرد و اين يك حق طبیعي است.
اسلاید 77: 3- عادی جلوه دادن ارتباط دختر و پسر پیش از ازدواج تا حد باردار شدنيكي از كارهاي آنها اين است كه بتوانند خانوادههاي موجود را به هم بزنند و اجازه ايجاد خانوادههاي سنتي و پايبند و مذهبي را ندهند. دختر اگر قبل از ازدواج ارتباط برقرار كرد و اين ارتباط برايش عادي شد بعد از ازدواج هم معلوم نيست چقدر پايبند باشد. دغدغه ديگر دختران بارداري است، كه اين را هم با ترويج سقط جنين به شدت قبحش را ميشكنند.
اسلاید 78: 4. هویت زدایی از مفهوم خانوادهالان در غرب تعداد زندگيهاي غير رسمي كه تحت عنوان ازدواج نبوده است به شدت رو به افزايش است. دونفرباهم زندگي ميكنند بدون اينكه تعهدات قانوني در برابر يكديگر داشته باشند.در برخي از كشورهاي اروپايي این مساله33 – 34 درصد است. يعني از هر سه فرزند يكي نامشروع است. چرا كه در غرب مفهوم خانواده در حال از دست دادن معناي خود است.
اسلاید 79: 5. ارزشزدایی از مفهوم غیرتغيرت در آن حد و اندازهاي كه دين مشخص كرده است يك ويژگي در مردان است كه به جرأت ميتوان گفت كه يكي از اصلي ترين عوامل مصونيت از عفاف است. ناموس یکی از واژههای آشنا در فرهنگ ما است. كلمه مقدسي در ادبيات ملي ماست.اگر مردی حساسیت خود را نسبت به ناموس خود از دست داد، خود ميتواند زمینهساز انحرافاتی در خانواده شود.چرا هم اکنون برخی از مردان ما هیچ حساسیتی در قبال آرایش کردن و پوششهاي زنندۀ همسران، دختران و نواميس خود ندارندآيا مي شود در اين موضوع ترديد كرد كه يك نفر مرد باشد، احساس به جنس مخالف هم داشته باشد ولي نداند، وقتي يك زن با پوشش زننده و محرك وارد جامعه مي شود، مرداني كه از چشمان خود مراقبت نميكنند و نگاه رهايي دارند،چگونه به اين زن نگاه ميكنند؟
اسلاید 80: 6. ترویج فیمینیسم و ایجاد حس رقابت در میان زنان و مرداندر شبکههای ماهوارهای به شدت روی این مسأله تکیه میشود که زن و مرد رفیق هم نیستند؛ بلکه رقیب یکدیگرند که اگر زن اندکی غافل شده یا کوتاه بیاید، عقب میافتد و قافیه را میبازد. در برخی از برنامهها مرد را تنها در اندازۀ موجودی که پاسخگوی نیاز جنسی زن است، پایین میکشند و این رقابت را به اندازهای تقویت کردهاند که توقع چندهمسری برای زنان را حقی معقول و عادلانه به شمار میآورند.
اسلاید 81: 7. ایجاد حس رقابت در میان زنان و دختران برای جلب توجه مرداناين نكته به وضوح در شبكههاي ماهوارهاي به خصوص در فيلمهاي سينمايي و بالاخص در سريالها خانوادگي قابل مشاهده است. در تفکر رسانهای غرب که در شبکههای ماهوارهای نمود یافته، تأهل و ازدواج كردن مانعی برای هوسرانی نیست واين نكته را به صراحت اعلام كردند كه چشم و چراغ ما در اين موضوع زنان و دختران هستند و ابزار اصلی گردانندگان این رقابت هم خودآرایی است. خودآرایی در خانوادهای که غرب به دنبال آن است یک ضرورت است. این خودآرایی هم باید بر محور تحریک امیال جنسی مردان باشد. اينكه در شبكههاي ماهوارهاي آموزش آرايش به انحاء و انواع مختلف و به وفور نمايش داده ميشود، از لحاظ روان شناسي يك محور و يك نقطه ثقل دارد كه آن هم تحريك اميال جنسي است.
اسلاید 82: 8. ایجاد بلوغ زودرس جنسیجامعۀ ایدهآل، جامعهای است که پسرها و دخترها در سنینی با مفهوم غریزۀ جنسی آشنا شوند که اندکی پس از آن ازدواج میکنند. جامعهای را تصور کنید که پسرها و دخترها زودتر از موعد طبیعی با غریزۀ جنسی آشنا میشوند و سالها بعد زمینۀ ازدواج برای آنان فراهم میشود. در حال حاضر پسرانی که در سن 12 سالگی و دختراني كه در 9 سالگي به بلوغ جنسی رسيدهاند کم نیستند. و این پسرها و دخترها هم در سنی بالای بیست و پنج سال ازدواج میکنند؛ یعنی بیش از 13 سال دست و پنجه نرم کردن با این غریزه. نوجوانی که در سن 12 سالگی به سن بلوغ میرسد؛ بسياري از آن مديريتهاي عاقلانهاي كه بايد در زندگي وجود داشته باشد تا اين غريزه را كنترل كند، ندارد . بدون ترديد تماشاي صحنههاي مستهجن يكي از اصلي ترين عوامل بلوغ زودرس است. پسر بچههاي زير 10 سال که دچار بيماري خود ارضايي شدهاند، وقتي از خانواده آنها پرسوجو شده، مشخص گردیده كه در خانه ماهواره دارند.
اسلاید 83: 9. ایجاد روحیۀ تنوع طلبی جنسیوقتی یک مرد و زن دائم با انواع و اقسام مردها و زنها و روابط میان آنها آشنا شده و نگاه میکنند، بدون این که بخواهند و انتخاب کنند، دچار روحیۀ تنوع طلبی در امور جنسی میشوند. در ماهوارهها تبليغ ميشود اين است كه اين تنوعطلبي يك حق است و نبايد آن را زشت شمرد. دو مسئله مانع اين تنوع طلبي ميشود: 1- حسادت زنانه 2- غيرت مردانه. كه به تعبيرآنها بايد فرهنگ مردم بالا رود و روشنفكري مردم ارتقا پيدا كند.از نگاه روانشناسی، سیری ناپذیر کردن مخاطب نسبت به مسائل غریزی است. مردی که مشتری این صحنهها شده از همسر خود همان توقعی را دارد که در این فیلمها دیده، به طور حتم همسر او نمیتواند پاسخگوی این توقعات باشد
اسلاید 84: سؤال: برخی معتقدند که اگر ماهواره در خانه باشد، بچهها از همان ابتدا به آن عادت کرده و وقتی بزرگ شدند دیگر حرص و ولعی نسبت به آن نخواهند داشت؛ اما اگر آنها را منع کنیم، نسبت به ماهواره حریص شده و در اولین فرصتی که به آن دست یافتند، بیمهابا و بدون رعایت حد اعتدال به آن هجوم خواهند برد.این حرف از آن حرفهای زشت تزئین شده است؛ آنها براي اثبات نظريه خود مثال زدهاند به قنادهايي كه به شاگردان تازه كار خود نميگويند شيريني نخور، بلكه او را آزاد ميگذارد تا هرچه قدر ميخواهد بخورد تا از آن دلزده شود. شايد وقتي در مقابل اين شاگرد اسم شيريني هم بيايد، حالش هم بد شود. اين افراد ميگويند كه مسئله جنسي هم همينگونه است. كه اين مطلب بسيار سادهانديشانه و نشان از ناآشنايي با مقوله جنسي است. مگر غريزه جنسي را مي شود با ميل به شيریني خوردن مقايسه كرد؟!
اسلاید 85: مگر در کشوری مثل آمریکا محدودیت خاصی برای نمایش این مسائل وجود دارد؟ آیا هم اکنون برای آن دسته از جوانان آمریکایی که از کودکی پای این فیلمها نشستهاند، این مسائل عادی شده؟ اگر عادی شده، چرا این همه ناامنی جنسی در آمریکا وجود دارد؟ نیل پُستمن (neil postman) استاد دانشگاه نیویورک، جامعه شناس و پژوهشگر مسائل ارتباط جمعی درآمریکا، در کتاب «زوال دوران کودکی» نظریهای را ارائه میدهد که بر مبنای آن رسانههای غربی در حال از بین بردن دوران کودکی و فاصلۀ میان کودک و بزرگسال است. او می گوید:اگر بنا بود که مسائل جنسی برای کسی که از کودکی به تماشای آن پرداخته عادی شود، حال و روز غرب این نبود.
اسلاید 86: علل گرایش مردم به ماهواره1- تنوع طلبی2- جوّزدگیيكي از عوامل گرايش مردم به ماهواره جوزدگي است؛ باید پذیرفت که برخی از مردم در زندگی خویش فکر مستقلی ندارند و در اصل جوّ جامعۀ اطراف آنها است که برایشان تصمیم میگیرد. در نگاه این دسته اصالت با همرنگ جماعت شدن است. اگر جماعت اطراف چنین فردی، ماهواره را جزوی از زندگی بدانند، او هم به دنبال این جو رفته و ماهوارهای خواهد شد.
اسلاید 87: 3- نقش فني صدا و سيما در گرايش مردم به ماهوارهبسياري از مردم اعلام كردهاند كه پايين بودن كيفيت دريافت شبكههاي ملي يكي از عوامل گرايش آنها به ماهواره است.4- بیکاری وتنهایی5- توجیحات سطحی مثل تماشای برنامه های علمی ، اخبارویا استفاده از برنامه های مذهبی مثل نماز مسجدالحرام و...پدر و مادر عزیزی که برای دیدن برنامههای معنوی ماهواره، به سراغ این وسیله رفته و آن را تهیه کردهاید آیا میتوانید ضمانت کنید که فرزندانتان از این وسیله هم استفادۀ صحیح خواهند کرد؟ آیا تعداد شبکههای ماهوارهای مبتذل و گمراهکننده با حجم شبکههای خوب قابل قیاس است؟!
اسلاید 88: 6- اخبار سیاسییکی از دلایل دیگر برخی از مردم برای گرایش به ماهواره اخبار سیاسی است. این عده معتقدند برای اطلاع از اوضاع دنیا و حتی ایران نمیتوان به اخبار رسانۀ ملی بسنده کرد. باید دید آیا آن سودی که شما از اخبار ماهوارهای به دست میآورید با آن ضرر و خطری که متوجه خانوادهتان میکنید، قابل مقایسه است؟ يك عقل سليم اين حكم را ميكند كه اين دزد ناموس را داخل خانه كند براي اينكه با اخبار سياسي روز دنيا آشنا شود. معروفترين شبكه خبري در ماهواره شبكه بي بي سي فارسي باشد.مجری این برنامه جوانی است که ژست روشنفكري گرفته و هر از گاهي هم حرف مذهبی هم ميزند. در یکی از برنامههای نوبت شما او این گونه آغاز میکند:
اسلاید 89: 7- لذت گرایی و دور بودن از فضاهای لذت معنویلذت گرایی و دور بودن از فضاهای لذت معنوی يكي از دلايل اصلي براي گرايش به ماهواره است. اینها به جهت ضعف شدید در مسائل معنوی، لذتگراي مادي شده و لذت را هم تنها در همین لذایذ مادی محدود کردهاند. از نگاه اینها مهم نیست که متولیان شبکههای ماهوارهای با پخش این برنامهها چه اهدافی را دنبال میکنند، آنچه اهمیت دارد، لذت بردن من است که آن هم فراهم است.و لذت غريزي كه از ديدن فيلمها و سريالهاي مبتذل و مستهجن بردهاند، مانع از اين ميشود كه ديگر منطقي فكر كنند. اين يك واقعيتي غير قابل انكار است.
اسلاید 90: اثرات ماهواره :الف ) اعتقادی: با القاء شبهات زیبا اعتقادات افراد جامعه را هدف گرفته و سعی در از بین بردن اساس مکتب شیعه دارند.ب) فرهنگی و اخلاقی : هویت انسان به فرهنگ او برمی گردد و انسانی که دارای فرهنگ و تمدن نباشد دچار بحران هویت گشته و ازاو یک موجود کاملاً وابسته و متکی می سازد با همین نیت با پخش فیلمها و تصاویر سکس و رواج بی بندوباری سعی در از بین بردن فرهنگ کهن ایرانی دارد.ج) سیاسی :
اسلاید 91: آسیبهای شبکه های ماهواره ای:1- ترویج خشونت 2- سست شدن بنیاد خانواده3- زیاد شدن آمار دختران فراری4- اختلافات خانوادگی و شکستن حریمهای خانواده5- بد حجابی و زنان خیابانی6- تبلیغ تنوع طلبی و هوس بازی7- افزایش خریدهای کاذب و بی برنامه در زندگی ، فاصله گرفتن از ساده زیستی و تمایل به زندگی لوکس و اشرافی
اسلاید 92: 8- تبلیغات ضد دینی و ضد اسلامی 9- نهادینه کردن بی غیرتی10- بلوغ زودرس 11- اعتیاد به ماهواره12- افزایش جرایم13- ازبین رفتن قبح روابط غیر اخلاقی در بین مردم14- ترویج مد گرایی و ارائه مد های آرایشی و پوشش زننده 15 - پایین آمدن سطح رضایت مندی همسران 16- رفتار نامطلوب کودکان و نوجوانان 17 - افزایش طلاق
اسلاید 93: از توجه شما سپاسگزارمح
خرید پاورپوینت توسط کلیه کارتهای شتاب امکانپذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.
در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.
- پاورپوینتهای مشابه
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.