چشمانداز استراتژیک
اسلاید 1: چشم انداز استراتژيکStrategic vision
اسلاید 2: در جستجوي رقابتي شدنThe Quest for Competitivenessتجديد ساختار و كوچك سازيٌRestructuringفرآيند هاي مهندسي مجدد و بهبود مستمرRe-engineeringتجديد بنا و خلق استراتژي هاي جديدReinventingكوچكترمتفاوتبهتر
اسلاید 3: دسته بندی سازمانهاسازمانهای قانونگذارسازمانهای پيروسازمانهای انقلابی
اسلاید 4: Transformational LeadershipCommunicating the visionCreating a visionModeling the visionBuilding commitment to the visionخلق چشم اندازتبيين چشم اندازالگوسازی چشم اندازايجاد تعهد نسبت به چشم اندازرهبری تحول آفرين
اسلاید 5: شناخت وضع موجود : _ چشم انداز _ ماموريت_ اهداف _ استراتژي هاتدوين استراتژي : _ استراتژي شركتي _ استراتژي تجاري _ استراتژي هاي وظيفه ايبررسي محيط داخلي : _ شايستگي هاي محوري _ هم افزايي _ ارزش سازيشناخت عوامل استراتژيك : _ فرصت ها _ تهديدهاشنلخت عوامل استراتژيك : _ نقاط قوت - نقاط ضعف -چشم انداز _ ماموريت جديد_ اهداف جديد _ استراتژي جديدپياده سازي استراتژي از طريق تغيير :_ فرهنگ_ ساختار_ مديريت منابع انساني_ تكنولوژي اطلاعاتبررسي محيط خارجي :_ ملي_ جهانيفرايند مديريت استراتژيكSWOTSource: Richard; L Daft; Management; 2001
اسلاید 6: چشم انداز سازمانآينده واقع گرايانه ، قابل تحقق و جذاب براي سازمانبيان صريح سرنوشتي كه سازمان بايد بسوي آن حركت كندهنر ديدن ناديدني ها
اسلاید 7: چشم انداز مشترك چيست ؟ چشم انداز يك عامل كليدي در رهبري و يك جنبش ذهني از شناخته ها به ناشناخته ها است كه رهبران اثر بخش را قادر مي سازد ، با در كنار هم قرار دادن حقايق ، آرزوها ، ايده آلها ، فرصتها و تهديدها ، آينده اي جذاب براي شركت خود خلق كنند .Hickman & Silva
اسلاید 8:
اسلاید 9: مديراني پروش دهيد كه با شما چشم انداز مشتركي دارند ، ما در پي كساني هستيم كه انرژي مي دهند ، هيجان بر مي انگيزند و مهار كار را در دست دارند ، نه كساني كه براي مهار كارها سستي بخرج مي دهند و افسردگي مي آفرينند .
اسلاید 10: ” اگر توانستيد كاري را تصور كنيد ، حتما مي توانيد آن را انجام دهيد“والت ديسني
اسلاید 11: دلايل نياز به چشم انداز 1- آيا اختلال و سردرگمي نسبت به اهداف وجود دارد ؟2- آيا كاركنان از كافي نبودن چالش در كار خود شكايت دارند ؟3- آيا در حال از دست دادن اعتبار ، بازار يا شهرت هستيم ؟4- آيا رقباي جديدي در حال ظهور هستند كه قرار است خدمات بهتري اراِيه دهند ؟5- آيا به نظر مي رسد حركت شركت با روندهاي تغيير محيطي هماهنگ نيست ؟6- آيا احساس غرور و افتخار در سازمان ما كاهش يافته است ؟7- آيا كساني هستند كه صرفا براي پول كار مي كنند و هيچ تعهد و انگيزشي نسبت به سازمان نداشته باشند ؟ 8- آيا اجتناب از ريسك در سازمان بيش از حد ، لازم است ( افراد تمايل به مسـئوليت پذيري ندارند،در چارچوب قوانين و مقررات ، محدود مانده اند و در مقابل تغيير مقاومت مي كنند ؟)9- آيا احساس مشترك نسبت به پيشرفت يا حركت به سمت جلو مشاهده مي شود ؟
اسلاید 12: هدف ، ايجاد چشم اندازي است كه : فرصت هاي موجود براي شركت را نشان دهد . راه بهره جويي از فرصت ها را بنماياند . بلند پروازانه باشد . منحصر به فرد باشد . در كاركنان رضايت شغلي ايجاد نمايد . استانداردهاي بالايي را بنا گذارد . در كاركنان ايجاد تعهد , علاقه و غرور نمايد . مسير حركت شركت را به وضوح بيان كند . مشوق يادگيري باشد . مخاطب را مشخص سازد .
اسلاید 13: كاركردهاي چشم انداز1- تعهد ايجاد مي كند و انرژي مي دهد2- به زندگي كاركنان معني مي بخشد3- استاندارد برتر را شناسايي مي كند4- حال و آينده را بهم پيوند مي دهد
اسلاید 14: بهبود دائمي چشم انداز : ارز يابي و پالايش چشم انداز ارزيابي عملكرد مبتني بر چشم انداز در محدوده هاي زماني گوناگون مرور مراحل ايجاد چشم انداز تعيين و تكرار نياز به چشم انداز
اسلاید 15: نمونه اي از چند چشم اندازFederal Reserve Bank of Atlanta ما نمادي از نقطه كمال در انسجام ، مسئوليت پذيري و پاسخگويي خواهيم بودكه شايسته اعتماد عمومي باشد .
اسلاید 16: دانشگاه سانفرانسيسكو بعنوان اولين دانشگاه بين المللي ، با چشم اندازي جهاني ، به آموزش افرادي مي پردازد كه ميتوانند دنيايي انساني تر و عادلانه تر را بوجود آورند.University of San Francisco
اسلاید 17: ما تلاش ميكنيم تا روياهاي مشتريانمان تحقق يابد Citibank
اسلاید 18: C.Patrick Lewis:The real miracle of “Japanese Management” was their ability to develop, communicate, and implement a good shared vision.معجزه واقعی مديريت ژاپني توانايی آنان در ايجاد، بيان، وپياده سازی يک چشم اندازمشترک و مطلوب بود.
اسلاید 19: Bill Gates Vision“A computer on every desk and in every home” يک کامپيوتر بر روی هرميز ودر هر خانه
اسلاید 20: چشم انداز جديد چه تأثيري بر شركت مي گذارد : آيا به تقويت نقاط قوت و حذف نقاط ضعف شركت مي انجامد ؟ آيا فرهنگ جاري شركت را به چالش مي طلبد ؟ آيا پاسخگوي و فرصتها و تهديدهاي آتي خواهد بود ؟
اسلاید 21: آرمان دانشگاه كمبريج تاثير گذاري در جامعه از طريق تعقيب برنامه هاي آموزشي ، يادگيري و تحقيقاتي در بالاترين سطوح بين المللي است.University of Cambridge
اسلاید 22: ” آنانكه بيشتر كار مي كنند بيشتر رويا پردازي مي كنند“استفان ليكاك( اقتصاددان )
اسلاید 23: Our vision is to be the world leader in transportation products and related services.قصد داريم در محصولات و خدمات صنعت حمل و نقل پيشتاز باشيم.جنرال موتورز
اسلاید 24: Vision Statement By executing our annual plan and building upon it we will maintain and improve our prominence as a premier provider of quality products to the middle, upper middle income and select niche markets.با اجراي برنامه سالانه و توجه به آن، برتری خود را بعنوان فراهم كننده محصولات با كيفيت براي مشتريان متوسط، بالای متوسط و کليدی حفظ كرده و موقعيت خود را بهبود خواهيم بخشيد و از اين رهگذر بازار هدف خود را انتخاب ميکنيم.
اسلاید 25: شماره 1 ويا 2 باشيد، اگر در صنعت خود شماره 4 يا 5 هستيد، با سرفه كردن رقيب شماره 1 شما سينه پهلو مي كنيد.
اسلاید 26: We will be the first drug maker with advanced research in every disease category. Our research will be as good as the science being done anywhere in the world. Merck will continue to grow on a steady basis, bringing forth worthwhile products….ما نخستين توليد كننده دارو با تحقيقات پيشرفته در انواع بيماري ها خواهيم بود. تحقيقات ما مطابق با دانش روز جهان خواهد بود. “مرك” به رشد مداوم خود و توليد محصولات ارزشمند ادامه خواهد داد.
اسلاید 27: بالابردن اعتبار بوسيله موفقيت و تلاش هاي جمعي Promoting dignity through achievement and community enterprise.
اسلاید 28: از مديريت دست برداريد ، به رهبري بپردازيد، مديران ناتوان كشنده كسب و كارها هستند ؛ آنها شغل ها را نابود ميكند.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.