چگونه بازاریابی کنیم
اسلاید 1: بسیاری از صاحبان کسبوکارهای کوچک اهمیت طرح کسبوکار را میدانند، زیرا این طرح مسیر رسیدن به موفقیت شرکت را شرح میدهد. یکی از عناصر بسیار مهم این طرح نیز استراتژی بازاریابی است. در همین راستا در این ارائه خواهیم خواند که چگونه بازاریابی کنیم.
اسلاید 2: از آنجا که استراتژی بازاریابی در طرح کسبوکار بزرگتر پنهان شده است، ممکن است بسیاری از صاحبان کسبوکارهای کوچک با فرض اینکه پایگاه مشتریانشان را میشناسند و میدانند چگونه به آنها دسترسی پیدا کنند، زمان، توجه و تحقیق کافی برای بازاریابی در نظر نمیگیرند. اجرای استراتژی بازاریابی با رویکرد دقیق و عمیق میتواند فرصتهای مخاطبان جدید و یا خط تولید بالقوه، مشکلات در قیمتگذاری، واکنش رقابت و رسیدن به پتانسیل را نشان دهد.در ابتداییترین حالت، یک طرح بازاریابی به شما میگوید که مشتریان شما که هستند، از کجا اطلاعات دریافت میکنند و شما چگونه به آنها دسترسی پیدا میکنید. رابرتجیتوماس، استاد بازاریابی دانشکدهی کسبوکارِ مک دونایِ دانشگاه جورج تاون میگوید: برای توسعهی طرح بازاریابی، شما ملزم به انجام چهار کار خاص هستید:
اسلاید 3: ۱. دلیل جذب مشتری به کسبوکارتان را بفهمیدبه ویژه باید فهمید نیاز اصلیای که محصول یا خدمات شما آن را تأمین میکند چیست. آیا میخواهید به مشتریانتان کمک کنید در طول روز راحتتر باشند؟ آیا میخواهید کارشان را مؤثرتر انجام بدهند؟ آیا میخواهید مورد احترام و تحسین دوستانشان باشند؟ راهبرد شما برای حل مشکلات یا رفع نیازهای مشتری باید به گونهای طراحی شود که بهتر از رقبا باشد.
اسلاید 4: ۲. شناسایی مشتریان هدف دومین قدم برای پاسخ به این سوال که چگونه بازاریابی کنیم، این است که بگوییم مشتریان هدف خود را شناسایی کنید. مشتریان بالقوهی متعدد در اغلبِ بازارها وجود دارند، اما برای موفقیت بهتر و سریعتر یک کسبوکار کوچک باید بازار را مطالعه و ویژگیهای بهترین مشتریان هدف را تعیین نمایید. مشتری هدف باید با جزئیات توصیف شود. یک شخص فرضی که همهی ویژگیهای مشتری هدف را دارد خلق کنید، سپس آنچه را که این فرد در طول روز میگوید، انجام میدهد، احساس و فکر میکند بیازمایید.
اسلاید 5: ۳. شناسایی رقبایی که مشتریان هدف شما را میخواهند مهم نیست که محصول یا خدمات شما چقدر اصیل است، همیشه برای گرفتن پولهای مشتریِ هدف شما، رقابت وجود دارد. کسبوکارهای کوچک بهندرت برای مطالعهی عمیق رقبای خود و یا تعیین رقابتی که ممکن است در خارج از صنعت، با اغوای مشتری توسط رقبا و از دست دادن مشتری، زمان میگذارند. دانستن این که رقیب کیست، چه مزیت رقابتی هستهای دارد و چگونه به راهکارهای شما (کاهش قیمت، افزایش ارتباطات و غیره) پاسخ خواهد داد، به شما کمک میکند راهکارهایی را برای مبارزه با چنین ضرر و زیانی پیدا کنید.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.