الهیات، دین و معنویت

چگونگی ورود اسلام به ایران

chegoonegi_vorood_be_eslam

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “چگونگی ورود اسلام به ایران”

چگونگی ورود اسلام به ایران

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمچگونگی ورود اسلام به ایران

اسلاید 2: فهرست مطالبمقدمهآغاز اسلام ايرانيانرويارويي مسلمانان و ايرانيانتاملي بر عوامل پيروزي سپاهيان اسلاماسلام اجباری یا اختیاریعلل گرايش ايرانيان به دين اسلام

اسلاید 3: مقدمهدين اسلام در عهده پيامبر(ص) در سراسر جزيره العرب اشاعه يافت. با فراگير شدن آيين اسلام مسلمانان درصدد نشر اصول اعتقادي خود در ميان جهانيان و گسترش قلمرو اسلام برآمدند.در اينجا پرسش هايي به ذهن خطور مي کند؛ مانند اينکه مسلمانان چگونه وارد ايران شدند و آن را تصرف کردند؟ با توجه به اينکه دين زردتشتي هم مانند اسلام دين يکتاپرستي است، چرا ايرانيان به آيين باستاني خويش پشت کردند؟ در اين نوشتار، کوشيده ايم با استفاده از منابع تاريخي و مطالعات و پژوهش هاي جديد، به اين پرسش ها پاسخ دهيم تا مخاطبان عزيز با بخش بسيار مهمي از تاريخ اين مرز و بوم آشنا گردند

اسلاید 4:

اسلاید 5: آغاز اسلام ایرانیانايرانيان مقيم يمن و بحرين که در عصر ساسانيان جزئي از حوزه امپراتوري ايران بودند نخستين گروه از ايرانيان هستند که در زمان حيات پيغمبر اکرم(ص) در اثر تبليغات اسلامي و آشنايي با مباني ارزشمند آيين اسلام، به اين دين گرويدند.پيامبر(ص) براي اهالي بحرين احکام و شرايطي نيز مقرر کرد.

اسلاید 6: تاملي بر عوامل پيروزي سپاهيان اسلام اسلام یک انقلاب در میان اعراب بدوی بود، یک ایدئولوژی قدرتمند و مانند هر انقلابی آماده صدور

اسلاید 7: جنگ های طولانی مدت میان امپراتوری ساسانی و امپراتوری روم شرقی

اسلاید 8: برانداختن قبیله بزرگ و عرب بنی لخم توسط خسرو پرویز

اسلاید 9: انتقال پایتخت ایران به شهر تیسفون

اسلاید 10: ضعف امپراتوری ساسانی درست پس از قتل خسرو پرویز در سال ۶۲۸ آغاز شد. شاپورانوشیروانیزدگرد سومخسرو پرویز

اسلاید 11: از دیدگاه روان شناسانه، ضعیف پنداشتن دشمن، نخستین گام به سوی شکست می باشد

اسلاید 12: این انحصار سیاسی و اقتصادی و فرهنگی موبدان همراه با ظلم و فساد گسترده ی آن ها، احساس تعلق میان مردمان عادی با حکومت و مذهب رسمی را به شدت دچار تزلزل نمود. 

اسلاید 13: مخارج خوش گذارنی بزرگان همراه با مخارج لشکر کشی های فراوان، بار مالی زیادی را بر دوش طبقه ی ضعیف پیشه ور و برزگر می گذارد.

اسلاید 14: انگیزه مهم: 1. دسترسی به سرزمین های سرسبز و دارای آب و چراگاه های دائمی و فراوان 2.گنجینه های گرانبها

اسلاید 15: پیام های جدید در خصوص دین و پیامبر نوظهور اسلام( فرماندهان و خلفای ساده زیست).

اسلاید 16: نقش سلمان فارسی در پذیرش فاتحان عرب و اسلام از سوی ایرانیان می باشد.

اسلاید 17: علل گرايش ايرانيان به دين اسلامنابساماني اجتماعي، سياسي و مذهبي جامعه عصر ساسانيجاذبه هاي دين اسلامبرابري و مساوات سادگي و بي آلايشيتساهل و تسامحامتيازهاي اجتماعي و اقتصادي

اسلاید 18: اسلام اجباری و اختیارینقش اجبار در اسلام آوردن ايرانيانعوامل گرايش ظاهري ايرانيان به اسلاماسلام گرايي قلبي ايرانيان و عوامل آنمگر مي توان عقيده ملّتي را براي هميشه دچار تحوّل قلبي کرد، آن هم با زور شمشير و اجبار؟!

اسلاید 19: عوامل گرايش ظاهري ايرانيان به اسلام اوضاع آشفته در عصر ساسانيتنگ نظري و اهداف کوتاه فاتحانجنايات و روش حکومتي حاکمان اهل سنّت رفتار نژاد پرستانه عرب، و تحقير عجمايرانياني که هم زمان با فتح ايران اظهار مسلماني کردند چهاردسته بودند:عدّه اي که به سرعت اسلام را پذيرفتند امّا نسبت به معارف اسلامي ـ بخاطر ندانستن زبان عربي ـ معرفتي نداشتند. اين گروه اندک بودند. عدّه اي که بخاطر تبعيّت از اشراف و بزرگان منطقه مسلمان شدند. عدّه اي که از ترس جانشان مسلمان شدند. عدّه اي که بخاطر عدم توانايي در پرداخت جزيه هاي سنگين مسلمان شدن.

اسلاید 20: اسلام گرايي قلبي ايرانيان و عوامل آن سيره و روش پيامبر(ص) در برخورد با ايرانيانآشنايي با سيره و روش حکومت داري ائمه(ع)آغاز مهاجرت ها و آشنايي با معارف اسلاماين مطلب در سروده «ملک الشعراى بهار» به خوبي بيان شده است: گر چه عرب، زد چو حرامى به ما داد يکى دين گرامى، به ما گر چه ز جور خلفا، سوختيم زآل على(عليه السلام) تربيت آموختيم.

اسلاید 21: منابعmakarem.irwww.mehdirahbari.comrasekhoon.net

اسلاید 22: تهیه کنندگان: علی اکبر اکبر زاده علی آشور پایان چندی تا بهار 95

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان