کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

کارآفرینی و تجارت الکترونیک (روشها و ابزارها)

kar_afarini_va_tejarate_electeronic

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کارآفرینی و تجارت الکترونیک (روشها و ابزارها)”

کارآفرینی و تجارت الکترونیک (روشها و ابزارها)

اسلاید 1: كارآفريني و تجارت الكترونيك بخش اول: روشها و ابزارهامنصوردهستاني منفرد

اسلاید 2: مقدمه اي بر اينترنت و وباينترنت شبكه شبكه هاي كامپيوتري است كه با پروتوكل ارتباطي به نام TCP/IP كار مي كند و داراي مجموعه متنوعي از سرويس هاي ارتباطي است مانند:E-mailFTPWEBو ...وب ابزار و چهره گرافيك اينترنت است كه با پروتوكل HTTP كار مي كند

اسلاید 3: كاربردهاي اينترنتارتباطات:پست الكترونيك ، چت ، فهرست هاي پستي ، گروههاي خبري ، جوامع مجازي و ...اشتراك منابع:منابع اطلاعاتي:خرد جهانيپارادايم كسب وكار الكترونيك در دل كاربردهاي اينترنت است

اسلاید 4: عوامل محرك تغييرMarketTechnologySociety

اسلاید 5: MarketSocietyTechnologyعوامل محرك تغيير ادامه

اسلاید 6: پاسخ سازمان هاي كسب و كار گرا به عوامل تغييرمديريت استراتژيكبهبود مستمر و توسعه بهره وريبازمهندسي فرآيندهاي كسب وكارتوليد ناب به جاي توليد انبورراهبردهاي مبتني بر مشتريكسب و كار الكترونيكاتحاد با شركاءبراي پياده سازي اين پاسخ ها فناوري هاي بهره ور و كارا مورد نياز است!

اسلاید 7: روند رشد تعداد کاربران اینترنتدر سال 2005 بیش از 1 میلیارد نفر

اسلاید 8: تغییرات رشد فناوری های گوناگونتلفن در طي 74 سال به 50 ميليون كاربر دست يافت.راديو در طي 38 سال به 50 ميليون كاربر دست يافت.تلويزيون درطي 13سال به 50 ميليون كاربر دست يافت.شبكه كابلي درطي10سال به 50 ميليون كاربر دست يافت.اينترنت در طي 4 سال به 50 ميليون كاربردست يافت!

اسلاید 9: سير و تحول تاريخي سهم سود و ارزش‌افزودهسهم سودنوآوريتوليدفروش و بازاريابي40 - 5060 - 7050 - 6070 - 8080 - 9090 - …

اسلاید 10: اقتصاد مبتنی بر دانشK-economy as multiplier function effect of Information-Communication Technology on Business and Strategy capabilities.K-economy =ICT (Business + Strategy)∫Capability = iCapability = jانرژی هر چیزی به مقدار انتگرال، یعنی سطح زیر منحنی آن چیز بستگی دارد.

اسلاید 11: فرصت استفاده و پشتیبانی از منابع اقتصادی جهاناستفاده از تجربیات دیگرانافزایش توان رقابت در تعاملات جهانیانتخاب استراتژی های مناسب تر در برنامه های ملی توسعهاجتناب ناپذیر بودن حرکت به این سمتبهبود دائم فناوری و خلاقیت در این پارادایمبحران منابع و رقابت فشرده جهانیاقتصاد مبتنی بر دانش. چرا ؟!

اسلاید 12: روند تغییرات اساسی در محیط عصر حاضرحركت از جامعه صنعتی بسوی جامعه اطلاعاتی از تكنولوژی نیروافزا به تكنولوژی دانش افزا از اقتصاد ملی بسوی اقتصاد جهانی تغییر نگرش از كوتاه مدت به بلندمدتاز تمركز به عدم تمركزاز كمك كردن به نهادها به سمت خودیاریاز دموكراسی نماینده ای به دموكراسی مشاركتی (مشتری گرائی - اعضاء غیرموظف - توسعه سهامداری - مشاركت كاركنان)از ساختار سلسله مراتبی به نظام شبكه ایاز این یا آن به چند انتخابیاز كار فردي به كار گروهي و مشاركتي مشاركتياز تجارت سنتي به تجارت الكترونيكاز كار فيزيكي و متمركز به كار فكري و روش كار از راه دوراز آموزش سنتي به آموزش الكترونيكي

اسلاید 13: غزال و پلنگ!هر روز صبح غزال آفریقایی از خواب بر می خیزد و با خود می گوید که امروز باید سریع تر از سریع ترین شیر ها بدوم و گرنه فردا اینجا نخواهم بود....هر روز صبح پلنگ آفریقایی از خواب بر می خیزد و با خود می گوید که امروز باید سریع تر از کند ترین غزال ها بدوم و گرنه از گرسنگی خواهم مرد......

اسلاید 14: تعداد کشته های غیر نظامی جنگ آمریکا و عراق در سال 82 مساوی تعداد کشته های تصادفات جاده های ایران در نوروز 83 بود...دفتر شهرداری توکیو با 7 نفر اداره می شود و دفتر شهرداری تهران حداقل 800 نفر کارشناس دارد...هزینه تهیه و تحویل قبض آب در تهران ( 5000 تومان ) تقریبا معادل میانگین هزینه آب بهای شهر وندان است! ....GNP سنگاپور ( کشوری به اندازه تهران ) 3 برابر ایران است....میانگین انتظار قطعات خودرو در ایران 2 ماه است و میانگین انتظار قطعات خودرو در کره 2 ساعتاز اول فروردین تا آخر آذر 83 ( 9 ماه ) ایرانی ها 21 میلیارد بنزین سوزانده اند ؟!برنده کیست ؟ بازنده چه کسی است؟

اسلاید 15: ایران در حال حاضر7/10 میلیون نفر بی سواد مطلق دارد ( ملاک سواد خواندن و نوشتن فارسی )جمعیت روستایی ایران از سال 57 تا 83 از 48 % به 37 % رسیده استایران 70000 روستا دارد ( 48 % روستاها زیر 250 نفر جمعیت دارند)در کلیه مقاطع تحصیلی قبل از کنکور سالیانه 32 % مردود می شوند ، 37 % ترک تحصیل می کنند و میانگین معدل دیپلم در کشور 92/11 استبرنده کیست ؟ بازنده چه کسی است؟

اسلاید 16: نگاهی به جمعیت ایران در طول زمان(1)http://www.census.gov/ipc/www/idbpyr.html

اسلاید 17: نگاهی به جمعیت ایران در طول زمان(2)http://www.census.gov/ipc/www/idbpyr.html

اسلاید 18: انفجار جمعیت و افزایش بیکاری ( فرصت یا تهدید ؟ )افزایش سالیانه 1800000 نفر به بیکاران کشور در صورت نظام مند سازی آموزش ( مهارتی – حرفه ای ) یکی از فرصت های خروج از بحران اقتصادی در دهه آینده استآموزش های کسب وکار گرا ( کارآفرینانه ) کلید راه گشای حل بحران بیکاری در کشور استنظام مند سازی آموزش ها و پیاده سازی استانداردهای توانمند سازی نیروهای انسانی و لشگر بیکار کشور نیاز ضروری ترین نیاز نظام است ، خلاقیت درافکار و نوآوری در روش ها ضروری ترین مهارت های سازمانی استموج جمعیتی به وجود آمده در دهه 60 ، به مرز بحرانی در دهه 80 رسیده است ، توجه به نیاز های اولیه این موج جمعیتی ( غذا ، پوشاک ، مسکن ، کار ، آموزش و ... ) نیازمند به کاربردن سیاست های تاکتیکی سریع ، موثر و کارآمد برای خروج از بحران است

اسلاید 19: انفجار جمعیت و افزایش بیکاری ( فرصت یا تهدید ؟ )1.9 ميليارد ساعت اتلاف وقت تهراني‌ها در ترافيك طي يكسال10 تريليون ريال زيان ساليانه ناشي از خوردگي150 هزارنفر جراح و مهندس ايراني ساكن آمريكا90 نفر از 125 دانش‌آموز داراي رتبه در المپيادهاي جهاني در حال تحصيل در آمريكا11 ميليون دلار اتلاف سالانه در سر ريز بنزين به هنگام بنزين زدن در ايران21 برابر بودن فضاي اداري هر كارمند ايراني در مقايسه با يك كارمند ژاپني22 ميليون جوان 15 تا 29 سال خواهان كار در كشور

اسلاید 20: نگاهی به آمار ها ( 1 ) تا ده سال آينده هر سال حدود 1800000 نفر به سن ‏‏24 سالگي مي‌رسند يعني فرصت اشتغال مي‌خواهند . بضاعت ‏اقتصاد ايران ايجاد 1500000 اشتغال، در سال است تا اطلاع ‏ثانوي ساليانه 1500000 نفر به تعداد بيكاران موجود ‏اضافه شود. طي 3 سال آينده لشكر بيكاران در ايران به ‏حركت در مي‌آيد.با عضويت ايران در ‏WTO‏ حداقل 30 درصد از شاغلين ‏فعلي بيكار مي‌شوند يعني چيزي حدود 5 ميليون نفر شغل خود ‏را دست مي‌دهند . ‏

اسلاید 21: تعداد كارمندان دولتي ايران 13 برابر ‏استاندارد ژاپن است . هزينه‌ ‏حقوق يك ميليون پرسنل مازاد دولتي در سال معادل ريالي 3 ‏ميليارد دلار است . اخراج پرسنل مازاد دولتي به بحران ‏اجتماعي منجر مي‌شود . ‏تا 10 سال آینده ( سال 1393) جمعیت ایران به بیش از 100 میلیون نفر خواهد رسیدنگاهی به آمار ها ( 2 )

اسلاید 22: هزاره نو ، باورهای نو ، اقتصاد نوما در حال ورود به اقتصادي هستيم كهنيروي محركه آن فناوري ،انرژي آن اطلاعات وهدايت كننده آن دانش و آگاهي است .

اسلاید 23: مفهوم قدرتقدرت يک زنجير را قدرت ضعيفترين حلقه آن زنجير تعيين می کند!(ضرب المثل چینی)اطلاعات ودانايي ، قدرت است. قدرت يک کشور به ميزان تسليحات و جنگ افزارهای آن نيست بلکه به ميزان اطلاعات موجود و فرهيختگان و دانشمندان آن کشوراست!

اسلاید 24: ویژگی محصولات در هزاره نوسریع ترکوچکترمعمولا کامل ترپیچیده ترارزان تردر دسترس ترغیر قابل پیش بینی تر

اسلاید 25: روند تغییر مشاغل1940196019802000كم توسعه يافتهتوسعه يافته (متوسط)خيلي توسعه يافتهفوق توسعه يافتهاشتغالاطلاعاتIT))خدماتكشاورزيصنعت

اسلاید 26: To e or not to be .يا به اينترنت روي آوريد يا مضمحل شويد .

اسلاید 27: مؤسساتي كه مدلهاي كسب و كاري خود را به لحاظ قرار دادن بر روي اينترنت بازآفريني نكنند ، بزودي از ميدان رقابت بيرون رانده شده و شكست خواهند خورد.

اسلاید 28: يك نكته مسلم است ، سازمان‌هاي قرن 21 بكلي با سازمانهايي كه ما امروز مي‌شناسيم متفاوت خواهند بود. من انهدام تشكيلات استخدامي را مي‌بينم . بسياري از نوشته‌ها در مورد سازمانها و مديريت آنها نياز به بازنويسي مجدد دارند.

اسلاید 29: مدل سه لايه اي در وب

اسلاید 30: مدل سه لايه اي وب

اسلاید 31: لايه اول – لايه نمايش داده ها

اسلاید 32: لايه دوم – لايه منطق هاي كاري

اسلاید 33: لايه سوم – اطلاعات و بانك هاي اطلاعاتي

اسلاید 34: انواع كسب و كاركسب و كار بزرگكسب و كار كوچك و متوسطكسب و كار خانگيكسب و كار خانوادگيكسب و كار از راه دور( كلا ً الكترونيكي):كار در خانه ( Homebased Telework )مراكز انجام كار از راه دور (Telecenter )كلبه‌هاي الكترونيكي راه دور (Telecottage )دهكده الكترونيكي ( Televilage )دفاتر اقماري ( Satellite Office )دفاتر سيار (Mobile Office )هريك از موارد 1 تا 4 مي توانند به صورت الكترونيك هم انجام شوند

اسلاید 35: تعريف كسب‌وكار الكترونيكاستفاده از شبکه‌ها و فناوري‌هاي مربوطهبه منظورخودكارسازي، بهبود، ارتقاء، تكميل و يا طراحي مجدد سيستم کسب‌وکاربرايايجاد ارزش بيشتر براي مشتريان و شرکاي تجاري

اسلاید 36: مزایای تجارت الکترونیکافزایش درآمدافزایش فروشافزایش سرمایه گذاریافزایش سطح رفاه عمومیایجاد فرصت های تجاری جدیدافزایش فرصت های جدید شغلیامکان ارایه خدمات و محصولات در سطح جهانیجلوگیری از اتلاف وقت و کاهش تردد های بی موردکاهش هزینه های سربار و ایجاد رقابت در سطح بین المللیدسترسی سریع به اطلاعاتعدم حضور واسطهکاهش هزینه های تبلیغات کالاورود به بازارهای فرامنطقه ای

اسلاید 37: بعضي از مشكلات تجارت الكترونيكيتاثيرات رواني: مشخص نبودن تاثيرات آن بر روابط اجتماعيتاثير فرهنگي: اغلب اطلاعات در سيستمهاي تجاري بصورت انگليسي است، كشورهاي پيشرو در اين زمينه زبان و فرهنگ خود را تحميل مي‌كنند.رقابت سنگين: هركه امكانات بيشتري داشته باشد شانس حذف رقبا را با سرعت خواهد داشت.هك: هكرها همواره مشكلي عمده تلقي مي‌شوند كه مي‌توانند در تراكنشهاي اختلال ايجاد نمايند.قانون جهاني: نبود قانون تجارت جهاني تجارت الكترونيك در حال حاضر سبب مي‌شود كه پيگيري قانوني از يك كشور در كشور ديگر مشكل باشد.

اسلاید 38: برخی نیاز های تجارت الکترونیکسیستم بانکی روان و دقیققوانین گمرکی ، مالیاتی و بانکداری الکترونیککد تجاری محصول تهیه و تدوین نظام مالی اطلاعات و نظام حقوق اطلاع رسانیامنیت اطلاعات محرمانه بودن اطلاعات شخصیتطبیق مقررات ملی با مقررات متحدالشکل بین المللیهمکاری دانشگاهه مراکز تحقیقاتی و سازمان های مختلفپذیرش اسناد الکترونیکی توسط قوه قضاییهتامین ، صدور وبکار گیری کارت اعتباریتامین خطوط ارتباطی پرسرعت ومطمئن مخابراتی

اسلاید 39: کسب و کارالکترونيکي E- Business EB = EC + BI + CRM + SCM + ERP کسب و کار الکترونيکي = تجارت الکترونيکي + هوشمندي (توانايي)تجاري + مديريت روابط با مشتري + مديريت زنجيره تامين + مديريت و برنامه ريزي منابع شرکت

اسلاید 40: ابعاد تجارت الكترونيكSource: Choi et al. (1997), p. 18.

اسلاید 41: مثال: كسب‌وكار الكترونيك در شركت IBM تجارت الکترونيک (e-Commerce)- 15 ميليارد دلار فروش از طريق وب در سال 1999 ، با نرخي معادل 40 ميليون دلار در روز مديريت تامين‌کنندگان الکترونيکي (مواد غيرمستقيم) (e-Procurement)- 13 ميليارد دلار خريد مواد از طريق وب ، 750 ميليون دلار صرفه‌جويي در هزينه‌ها مديريت پشتيباني‌كنندگان الکترونيکي (مواد مستقيم) (e-SCM) زمان برنامه ريزي عرضه و تقاضا ، از 45 روز به 20 روز زمان چرخه سفارش، از 27-44 روز به 2-23 روز سرعت در پاسخگويي ( ارسال سريع)، درآمد از 0 به 103 ميليون دلار 42 ميليون پاسخگويي به سفارشات بر روي وب ، 750 ميليون دلار صرفه‌جويي در بخش پشتيباني مديريت روابط با مشتري‌هاي الكترونيكي (e-CRM)- بخش تجارت با شركاء ، به 45000 نفر از شرکا اجازه مي دهد تا سفارش دهند، وضعيت سفارش خود را پيگيري کنند و تأمين مالي و اعتباري خود در IBM را از طريق شبکه وب و بطور online انجام دهند. مديريت روابط با شركاي الكترونيكي (e-PRM)

اسلاید 42: مثال: كسب‌وكار الكترونيك در شركت IBM مديريت ارتباطات بيروني (e-External Relationship Management ) سايت هاي اختصاصي براي اطلاع‌رساني، مشاوران IT، تحليل‌گران مالي و سهامداران . صفحه سرمايه‌گذاران – مشاهده 300،000 صفحه در ماه برنامه هاي توسعه مديران به صورت آن لاين، شبيه سازهاي آموزشي و ابزارهاي يادگيري. صرفه جويي 200 ميليون دلاري در سال 1999. طراحي و توسعه الكترونيكي محصولات (e-Product Development and Design) توصيف قطعات به صورت يکپارچه و متمرکز براي فروشندگان. ابزارهاي طراحي براي برنامه نويسان نرم افزاري. صرفه جويي 175 ميليون دلاري در سال 1999. شبکه داخلي IBM روزي 11 ميليون بار مورد استفاده قرار مي گيرد. 87% از کارمندان IBM به طور روزانه از شبکه داخلي استفاده مي کنند. ليست اطلاعات کارمندان، دريافت اطلاعات اختصاصي، امتياز عملياتي براي IBM در مقابل رقبايش مي‌باشد. مديريت الكترونيكي روابط با كارمندان (e-Employee Relations Management )

اسلاید 43: ساختار كسب وكار الكترونيك

اسلاید 44: كسب‌و‌كار الكترونيكe-BusinessB2CBusiness to Customer B2PBusiness to Peer B2EBusiness to Employ B2BBusiness to BusinessB2GBusiness to Government اعتماد، امنيت، قوانين و ضوابط اجتماعي، اداري، اقتصادي در محيط الكترونيكزيرساخت‌هاي مخابراتي و فناوريساختار كسب‌وكار الكترونيك

اسلاید 45: ساختار كسب‌وكار الكترونيكارتباط بنگاه با مشتريانB2Cارتباط بنگاه با شركاء تجاريB2P ارتباط بنگاه با كارمندانB2E ارتباط بنگاه با ديگر بنگاه‌ها B2B ارتباط بنگاه با دولتB2G

اسلاید 46: تاكتيك Tactical استراتژيك Strategicاطلاع‌رساني و حضورInform &Presenceتعاملات ماليTransactionدگرگونيTransformationارزش/ هزينهتبادلات يكطرفهOne-way Interactionزمانمستند‌سازيراه‌اندازي وب‌سايت شهرداريمهندسي و مديريت محتواانتشار كلية اسنادومستنداتراه‌اندازي بانك‌هاي اطلاعاتي قابل جستجوقراردادن كلية فرم‌ها به صورت PDFموتورهاي جستجوي قويپست الكترونيك همكانيمديريت دانشراه‌اندازي فرم‌هاي الكترونيكافزايش افراد بخش پشتيبانيهماهنگي داده‌هاي زيادنظرسنجيثبت درخواست‌ها به صورت onlineمهندسي مجدد فرايندهاپردازش Online فرم‌هاارائه خدمات Onlineتأييديه و شناسايي هويتمديريت كانالهاي ارتباطيفراهم‌كردن زيرساخت‌هاي ارتباطي 24/7/365حفاظت و امنيتيكپارچه‌سازي عمودييكپارچه‌سازي افقيCRMBPRامنيت/محرمانگيقيمت‌گذاريتأييديه‌هاي الكترونيكيكارت اعتباريمديريت درآمدهادريافت‌و‌پرداخت الكترونيكيدريافت عوارض و ...تغيير مجموعة مهارتهاي پرسنليERP و SCMخدمات يكپارچهتغيير زنجيرة ارزشروشهاي جديد كاريفرآيندها و خدمات جديدتغيير ارتباطات و روابطتداركات الكترونيككار از راه دور براي پرسنلآموزش از راه دورابزارهاي كاربردي جديدمديريت داناييمديريت مجازيابزارهاي كنترلي مالتي‌مدياسازماندهي پويامحيط‌هاي كاري توزيع‌شدهتبادلات دوطرفهTwo-way Interactionمراحل تكامل و شكل‌گيري كسب‌وكار الكترونيكمرحله سوممرحله دوممرحله چهارممرحله اولمرحله پنجم

اسلاید 47: مرحله اول : اطلاع‌رسانيمستندسازيراه‌اندازي وب سايت سازمانمهندسي و مديريت محتواانتشار كلية اسناد و مستنداتراه‌اندازي بانك‌هاي اطلاعاتي قابل جستجوقراردادن كلية فرم‌ها به صورت PDFموتورهاي جستجوي قويInform and presence

اسلاید 48: مهندسي محتوا و اطلاعاتخدمات جديد

اسلاید 49: مهندسي محتوا و اطلاعاتمحتواي جديد، كوتاه، موجز و كامل چارچوب نام خدمات- توضيح- مستندات پشتيباني- كاربردهاي ديگر- خدمات مرتبط- - FAQ ديگر اطلاعات- اطلاعات موجوددر مورد خدمات

اسلاید 50: تاكتيك Tactical استراتژيك Strategicاطلاع‌رساني و حضورInform &Presenceتعاملات ماليTransactionدگرگونيTransformationارزش/ هزينهتبادلات يكطرفهOne-way Interactionزمانمستند‌سازيراه‌اندازي وب‌سايت شهرداريمهندسي و مديريت محتواانتشار كلية اسنادومستنداتراه‌اندازي بانك‌هاي اطلاعاتي قابل جستجوقراردادن كلية فرم‌ها به صورت PDFموتورهاي جستجوي قويپست الكترونيك همكانيمديريت دانشراه‌اندازي فرم‌هاي الكترونيكافزايش افراد بخش پشتيبانيهماهنگي داده‌هاي زيادنظرسنجيثبت درخواست‌ها به صورت onlineمهندسي مجدد فرايندهاپردازش Online فرم‌هاارائه خدمات Onlineتأييديه و شناسايي هويتمديريت كانالهاي ارتباطيفراهم‌كردن زيرساخت‌هاي ارتباطي 24/7/365حفاظت و امنيتيكپارچه‌سازي عمودييكپارچه‌سازي افقيCRMBPRامنيت/محرمانگيقيمت‌گذاريتأييديه‌هاي الكترونيكيكارت اعتباريمديريت درآمدهادريافت‌و‌پرداخت الكترونيكيدريافت عوارض و ...تغيير مجموعة مهارتهاي پرسنليERP و SCMخدمات يكپارچهتغيير زنجيرة ارزشروشهاي جديد كاريفرآيندها و خدمات جديدتغيير ارتباطات و روابطتداركات الكترونيككار از راه دور براي پرسنلآموزش از راه دورابزارهاي كاربردي جديدمديريت داناييمديريت مجازيابزارهاي كنترلي مالتي‌مدياسازماندهي پويامحيط‌هاي كاري توزيع‌شدهتبادلات دوطرفهTwo-way Interactionمراحل تكامل و شكل‌گيري كسب‌وكار الكترونيكمرحله سوممرحله دوممرحله چهارممرحله اولمرحله پنجم

اسلاید 51: مرحله دوم : تبادلات يكطرفهپست الكترونيك همگانيراه‌اندازي فرمهاي الكترونيكفرم‌هاي نظرسنجيثبت آن‌لاين درخواست‌هامهندسي فرم‌هامديريت دانشDialoging Phase

اسلاید 52: مهندسي فرم‌ها

اسلاید 53: مهندسي فرم‌هاحذفنكات زائدو تكراري مهندسي مجدد فرم‌هاي جديد فرم‌هاي موجود

اسلاید 54: تاكتيك Tactical استراتژيك Strategicاطلاع‌رساني و حضورInform &Presenceتعاملات ماليTransactionدگرگونيTransformationارزش/ هزينهتبادلات يكطرفهOne-way Interactionزمانمستند‌سازيراه‌اندازي وب‌سايت شهرداريمهندسي و مديريت محتواانتشار كلية اسنادومستنداتراه‌اندازي بانك‌هاي اطلاعاتي قابل جستجوقراردادن كلية فرم‌ها به صورت PDFموتورهاي جستجوي قويپست الكترونيك همكانيمديريت دانشراه‌اندازي فرم‌هاي الكترونيكافزايش افراد بخش پشتيبانيهماهنگي داده‌هاي زيادنظرسنجيثبت درخواست‌ها به صورت onlineمهندسي مجدد فرايندهاپردازش Online فرم‌هاارائه خدمات Onlineتأييديه و شناسايي هويتمديريت كانالهاي ارتباطيفراهم‌كردن زيرساخت‌هاي ارتباطي 24/7/365حفاظت و امنيتيكپارچه‌سازي عمودييكپارچه‌سازي افقيCRMBPRامنيت/محرمانگيقيمت‌گذاريتأييديه‌هاي الكترونيكيكارت اعتباريمديريت درآمدهادريافت‌و‌پرداخت الكترونيكيدريافت عوارض و ...تغيير مجموعة مهارتهاي پرسنليERP و SCMخدمات يكپارچهتغيير زنجيرة ارزشروشهاي جديد كاريفرآيندها و خدمات جديدتغيير ارتباطات و روابطتداركات الكترونيككار از راه دور براي پرسنلآموزش از راه دورابزارهاي كاربردي جديدمديريت داناييمديريت مجازيابزارهاي كنترلي مالتي‌مدياسازماندهي پويامحيط‌هاي كاري توزيع‌شدهتبادلات دوطرفهTwo-way Interactionمراحل تكامل و شكل‌گيري كسب‌وكار الكترونيكمرحله سوممرحله دوممرحله چهارممرحله اولمرحله پنجم

اسلاید 55: مرحله سوم : تبادلات دوطرفهيكپارچه‌سازي عمودييكپارچه‌سازي افقيمهندسي مجدد فرآيندهاارائه خدمات آن‌لاينمديريت روابط با مشتريارائه خدمات 24/7/365حفاظت و امنيتIntegration Phase

اسلاید 56: مهندسي مجدد فرآيندهاي كاريفرآيندهاي موجود سازمانتدوين‌وفرموله‌كردناز طريق‌تجزيه‌وتحليل فرآيندهاي‌كاري

اسلاید 57: يكپارچه‌سازيارائه خدمات مستقل از ساختارسازمان يك مرحله‌اييكپارچه‌سازي عمودييكپارچه‌سازي افقييكپارچه‌سازي درون سازمانييكپارچه‌سازي مابين سازماني-Integration Phase

اسلاید 58: پتانسيل ارزشعملكردذهنيتيكپارچه‌سازيادراك و آگاهيانطباق‌پذيري با نيازهاي جامعه اطلاعاتياثربخشي فرآيندهابهينه‌سازي ارزش براي مشتريانسازمانواحدهاهدفهمكاري بين شبكه‌ايكارايي بخشيتجربه بهترين رويه‌ها

اسلاید 59: تاكتيك Tactical استراتژيك Strategicاطلاع‌رساني و حضورInform &Presenceتعاملات ماليTransactionدگرگونيTransformationارزش/ هزينهتبادلات يكطرفهOne-way Interactionزمانمستند‌سازيراه‌اندازي وب‌سايت شهرداريمهندسي و مديريت محتواانتشار كلية اسنادومستنداتراه‌اندازي بانك‌هاي اطلاعاتي قابل جستجوقراردادن كلية فرم‌ها به صورت PDFموتورهاي جستجوي قويپست الكترونيك همكانيمديريت دانشراه‌اندازي فرم‌هاي الكترونيكافزايش افراد بخش پشتيبانيهماهنگي داده‌هاي زيادنظرسنجيثبت درخواست‌ها به صورت onlineمهندسي مجدد فرايندهاپردازش Online فرم‌هاارائه خدمات Onlineتأييديه و شناسايي هويتمديريت كانالهاي ارتباطيفراهم‌كردن زيرساخت‌هاي ارتباطي 24/7/365حفاظت و امنيتيكپارچه‌سازي عمودييكپارچه‌سازي افقيCRMBPRامنيت/محرمانگيقيمت‌گذاريتأييديه‌هاي الكترونيكيكارت اعتباريمديريت درآمدهادريافت‌و‌پرداخت الكترونيكيدريافت عوارض و ...تغيير مجموعة مهارتهاي پرسنليERP و SCMخدمات يكپارچهتغيير زنجيرة ارزشروشهاي جديد كاريفرآيندها و خدمات جديدتغيير ارتباطات و روابطتداركات الكترونيككار از راه دور براي پرسنلآموزش از راه دورابزارهاي كاربردي جديدمديريت داناييمديريت مجازيابزارهاي كنترلي مالتي‌مدياسازماندهي پويامحيط‌هاي كاري توزيع‌شدهتبادلات دوطرفهTwo-way Interactionمراحل تكامل و شكل‌گيري كسب‌وكار الكترونيكمرحله سوممرحله دوممرحله چهارممرحله اولمرحله پنجم

اسلاید 60: مرحله چهارم : تعاملات ماليكارت اعتباريامنيت و محرمانگيتأييديه‌هاي الكترونيكيمديريت درآمد و قيمت‌گذاريدريافت هزينة خدماتقوانين و مقررات درآمديتداركات الكترونيكيTransaction Phase

اسلاید 61: مديريت رفتار مشتريان

اسلاید 62: مدل جديد مديريت فروش

اسلاید 63: مرحله پنجم : دگرگوني و تغيير حيطة فعاليت سازمانخدمات يكپارچهتغيير در زنجيرة ارزشآموزش و كار از راه دورفرايندها و خدمات نوينمديريت داناييمديريت مجازيسازماني پوياTransformation Phase

اسلاید 64: راهبردهاي كسب و كار الكترونيكIn house SolutionsInstant Storefronts

اسلاید 65: In House SolutionsE-commerce software packageA service PlatformRedundant Internet connectionSecure Payment Processing Network ConnectionRound-the-clock maintenanceAdvantage: Complete control of hardware and software infrastructureEasier integration into existing back-end enterprise systemDisadvantage:Mainly monetary

اسلاید 66: Instant StorefrontsUse a software packages from a vendor. These package require very little Knowledge:Online StorefrontsOffline Storefronts

اسلاید 67: Online StorefrontsThe entire electronic commerce package is on the service provider infrastructure.Advantage:Manage from everywhere.No need to constant upgrade.Disadvantage:Speed of Internet connection!http://smallbusiness.yahoo.com/merchant/

اسلاید 68: Offline StorefrontsTypically software package installed on the business company infrastructure.Advantage: More control speedDisadvantage: software problems

اسلاید 69: Web storefront componentsHardware:T1, T3, DSL, ADSL , ISDN ConnectionDesktop component Software:T1, T3, DSL, ADSL, ISDN networkFTP and Telnet serverDirectory server *Certificate Authority serverPayment infrastructureDatabase and database management system* Directory services : A network service that identifies all resources on a network and makes them accessible to users and applications.

اسلاید 70: Seven essential integrations for successDemand generationOrderingFulfillmentProcessing paymentServices and supportSecurityCommunity

اسلاید 71: Demand generationLookers Buyers

اسلاید 72: OrderingBe consistentMake ordering easyAccept many substitutes ( payments)Include a bailout mechanism

اسلاید 73: FulfillmentE-mail response

اسلاید 74: Processing PaymentPayment models:Cash Model ( E-cash, E-valet)Check modelCredit Model

اسلاید 75: Services and SupportAutomatic call back ( voice-over IP)Click-to-dial( voice-over IP)Co-browsing

اسلاید 76: Security

اسلاید 77: فرآيند طراحي و توسعه نرم افزاري كسب و كار الكترونيك

اسلاید 78: امنيت و تكامل حملات امنيتي

اسلاید 79: هدف غائي چيست ؟ايجاد قابليت انعطاف‌پذيري در سازمان به منظور پاسخگويي به نيازهاي مشترياننه مكانيزه كردن سازمان !هدف غائي كسب‌وكار الكترونيكي، دگرگوني كلي در كسب‌وكار است.

اسلاید 80: L-Commerce , M-Commerce

اسلاید 81: Web Marketing Goals ( Success Keys)Personal SelectionInteractivityProduct SupportDirected E-mailOne-to-One Experience (( سفارشی شدن صفحه سفارشOnline PurchasingWorld Wide

اسلاید 82: DellSelf SelectionInteractivityIntegrationOne-to-One ServicesOnline PurchasingGlobal Reach ( any Lang. & Count.)

اسلاید 83: CISCOSelf SelectionInteractivityIntegrationOne-to-One ServicesOnline PurchasingGlobal Reach ( any Lang. & Count.)

اسلاید 84: Marketing GoalsImprove Customer Service and SatisfactionGain Access to Different MarketSell New ProductsAutomate Business Process

اسلاید 85: راهبردهاي كسب و كار الكترونيكراه اندازي وب سايتتبليغات آنلاينبرنامه فروش هدفمند بر اساس مشتريانبهينه سازي براي موتورهاي جستجوگر

اسلاید 86: Drivers & BarriersDrivers: Factors that encourage growthBarriers: Factors that limit Growth

اسلاید 87: DriversAccess and Ease of accessAround-the-clock ServicesElectronic Data Interchange (EDI)Increasing bandwidthEnabling technologyCostCritical Mass ( economic sense )Non-Physical LocationsDiversification of OfferingDecentralization

اسلاید 88: BarriersFragmented Data and Data formatLarge SegmentationRapid ChangeIncreased CompetitionPhysical Location ( security feeling due to referring of goods)SaturationCostRestrictions (regulation increase)Distributions ( difficult to ship)

اسلاید 89: اطلاعات مربوط به مشترياناطلاعات جمعيت شناختياطلاعات روانشناختي

اسلاید 90: شاخص هاي جمعيتيسن و سالجنسيتنژاددرآمدآدرستحصيلات

اسلاید 91: شاخص هاي روانشناختيفعاليت هاعلائقعقايد و باورها

اسلاید 92: روشهاي متداول تبليغات آنلاينبنرهاي تبليغاتي Banner Ads.تبادل بنر Banner Exchangeسايت هاي معرف Referrer sitesرتبه در موتور جستجو گرSearch engine placementايميل انبوه Spam E-mailايميل هدفدار Targeted E-mailايميل درخواست شده Opt-in E-mail

اسلاید 93: واژه نامه بنرهاي تبليغاتيAd clickBannerCASIE:Coalition for Advertising Supported Information and Entertainment (1994) By ANA and AAAAANA: Association on National AdvertiseAAAA: American Association of Advertising Agencies Click throughCPC( Cost per click)CPM ( cost per thousands)HitImpressionsLog filePage ViewsUnique usersVisits

اسلاید 94: شاخص هاي بنر اثربخشحالت سوالي داشته باشد Questionsعامرانه باشد Calls to actionبه روز رساني شود Refreshed bannersابعاد استاندارد داشته باشدStandard sizing كم حجم باشد Minimal file sizeمتحرك باشد Animationپيام منفي نداشته باشد No false claimكيفيت بصري مناسب داشته باشد Visual Qualityپيوندهاي مشخص داشته باشد Obvious hyperlinks

اسلاید 95: ابعاد بنر468x60392x72234x60120x240125x125120x90120x6088x31

اسلاید 96: تبادل بنرhttp://www.bannerexchange.comhttp://www.impressionz.comhttp://www.linkhut.comhttp://www.linkexchange.comHttp://www.le-express.com

اسلاید 97: Referrer ProgramsAmazon:

اسلاید 98: Search Engine Placementhttp://www.submitit.comhttp://www.siteannounce.comhttp://www.search-engine-submit.comhttp://www.sitepromoter.comhttp://www.webpositiongold.comhttp://www.cyberspacehq.com

اسلاید 99: E-mailSpam E-mail (unsolicited)Targeted E-mailOpt-in E-mail ( Legitimate)

اسلاید 100: E-payment

اسلاید 101: ObjectivesCatalogingNegotiationContactPaymentDeliveryAfter sale Support

اسلاید 102: Definitionپرداخت الکترونيک عبارتست از پرداخت پول در مقابل کالا و خدمات در تجارت الکترونيک .به عبارت ديگر پرداخت پول از طريق وسائل الکترونيک به خصوص اينترنت. پرداخت کننده (Payer) : کسي است که بابت چيزي پول پرداخت مي کند.در واقع مشتري است.دريافت کننده (Payee) : کسي است که بابت چيزي پول دريافت مي کند.در واقع فروشنده است. بانک کارگزار مشتري يا موسسه مالي صادر کننده اعتبار براي مشتري (Issuer) بانک کارگزار فروشنده (Acquirer)

اسلاید 103: Definition

اسلاید 104: ويژگي هاي يک روش پرداخت الکترونيکي مناسبامنيتSecurity قابليت بررسي Audit ability : ثبت تمام مراحل کارايي Efficiency : انجام کار با هزينه کم و زمان کوتاهقابليت اطمينان Reliability: Fault toleranceمقياس پذيري Scalability: افزايش تبادلات باعث کاهش کارايي نشودقابليت مجتمع شدن Integration : ارتباط با ساير سيستم های مالی قابليت پذيرش Acceptability: پذيرش از سوي مشتري هاهزينه پايين Low Cost گمنامي Anonymity

اسلاید 105: مدل هاي پرداخت الکترونيکمدل پرداخت مستقيم مانند پول Direct Cash Like مدل پرداخت مستقيم بر مبناي حسابDirect Account Basedمدل پرداخت غيرمستقيم کشش بر مبناي حساب Indirect Pull Account Based مدل پرداخت غيرمستقيم فشار بر مبناي حساب Indirect Push Account Based

اسلاید 106: مدل پرداخت مستقيم مانند پول (Direct Cash Like) در اين مدل ارتباط مستقيم بين پرداخت کننده و دريافت کننده وجود دارد.پرداخت کننده ابتدا از يک بانک با دادن پول نشانه (Token) دريافت مي کند.سپس اين نشانه را به دريافت کننده مي دهد.دريافت کننده اين نشانه را به بانک کارگزار خود و به حساب خود مي گذارد.در نهايت بانک کارگزار دريافت کننده (Acquirer) و بانک کارگزار پرداخت کننده (Issuer) با هم تسويه حساب مي کنند.از نمونه هاي واقعي بر مبناي اين مدل مي توان پول ديجيتالي Digital Cash ٬ (E-cash) را نام برد. شکل زير نشان دهنده مدل پرداخت مستقيم مي باشد.

اسلاید 107: مدل پرداخت مستقيم بر مبناي حساب Direct Account Basedدر اين مدل ارتباط مستقيم بين پرداخت کننده و در يافت کننده وجود دارد.پرداخت کننده يک سند پرداخت به دريافت کننده مي دهد.دريافت کننده اين سند را در بانک کارگزار خود به حساب خود مي گذارد.سپس بانک کارگزار در يافت کننده و بانک کارگزار پرداخت کننده با هم تسويه حساب مي کنند. در نهايت پيامي از بانک کارگزار پرداخت کننده به وي مبني بر انجام پرداخت مي رسد.از نمونه هاي واقعي بر مبناي اين مدل مي توان چک الکترونيکيE-check را نام برد. شکل زير نشان دهنده مدل پرداخت مستقيم بر مبناي حساب مي باشد.

اسلاید 108: مدل پرداخت غيرمستقيم کشش بر مبناي حساب Indirect Pull Account Based در اين مدل ارتباط مستقيم بين پرداخت کننده و دريافت کننده وجود ندارد.دريافت کننده آغاز گر جريان پرداخت است و اطلاعات حساب پرداخت کننده را در اختيار دارد.روند انجام پرداخت بدين صورت است که دريافت کننده از بانک کارگزار خود تقاضاي انتقال وجه را از حساب پرداخت کننده در بانک وي به حساب خود مي کند.سپس بانک کارگزار دريافت کننده و بانک کارگزار پرداخت کننده با هم تسويه حساب مي کنند.در نهايت پيامي از بانک کارگزار پرداخت کننده به وي مبني بر انجام پرداخت مي رسد. از نمونه هاي واقعي بر مبناي اين مدل مي توان کارت اعتباري Credit Card را نام برد. شکل زير نشان دهنده مدل پرداخت غير مستقيم کشش بر مبناي حساب مي باشد.

اسلاید 109: مدل پرداخت غيرمستقيم فشار بر مبناي حساب Indirect Push Account Based در اين مدل ارتباط مستقيم بين پرداخت کننده و دريافت کننده وجود ندارد. پرداخت کننده آغاز گر جريان پرداخت است و اطلاعات حساب دريافت کننده را در اختيار دارد.انجام پرداخت به اين صورت است که پرداخت کننده از بانک کارگزار خود تقاضاي انتقال وجه را از حساب خود به حساب دريافت کننده در بانک کارگزار وي مي نمايد.سپس بانک کارگزار دريافت کننده و بانک کارگزار پرداخت کننده با هم تسويه حساب مي کنند.در نهايت پيامي از بانک کارگزار دريافت کننده به وي مبني بر انجام پرداخت مي رسد.اين مدل شبيه پرداخت سنتي در دنياي واقعي است ولي به صورت الکترونيکي پياده سازي شده است. شکل زير نشان دهنده مدل پرداخت غير مستقيم فشار بر مبناي حساب مي باشد.

اسلاید 110: روشهاي پرداخت الکترونيکي (1) کارت اعتباريCredit Card

اسلاید 111: چک الکترونيکي E-check روشهاي پرداخت الکترونيکي (2)

اسلاید 112: پول ديجيتاليDigital Moneyروشهاي پرداخت الکترونيکي (3)

اسلاید 113: سيستم Cyber Cash روشهاي پرداخت الکترونيکي (4)

اسلاید 114: سيستم مايکروسافت ( Microsoft Site Server)E-Wallet يا کيف الکترونيکي EFTPOS card (Electronic Funds Transfer at Point of Sale )روشهاي پرداخت الکترونيکي (5)

اسلاید 115: CyberCash Secure Internet Credit Card PaymentMerchantServerConsumerPC46321The InternetMerchant’sBank or 3rd PartyProcessorCardholder’sBank• Encrypted secure• Seller authentication• Digital signature Authorization Code Receipt Process all transactions• Password protected• Encrypted secure• Buyer authentication• Digital signature• Log of purchases Digital receiptTelcoFlowers5 BankPayment ServerCard Association Operational 24 x 7 Since April 95

اسلاید 116: نردبان تحول كسب‌وكار الكترونيكهدف غائي كسب‌وكار الكترونيكي، دگرگوني كلي در كسب‌وكار است.ابتکارعمل براي رشد و توسعه کسب و کارابتکارعمل براي حفظ کسب و کاربازآفريني مجدديکپارچه‌سازيخودکارسازياطلاع‌رساني كوتاه مدت تمركز به درون ) Bottom-line( حد پائيندر سطح فعاليت عدم يكپارچگي دسترسي به اطلاعات كارايي خروجي‌ها در سطح فرآيند يكپارچگي جزئي پردازشهاي دسته‌اي اثربخشي خروجي‌ها بلند مدت تمركز به بيرون ) Top-line( حد بالادرسطح بنگاه يكپارچه‌سازي در سطح گسترده پردازش همزمان توسعه و رشد خروجي‌ها در شبكة توليد ارزش يكپارچه‌سازي از ابتدا تا انتها بنگاه توسعه‌يافته بهنگام دگرگوني و تحول در خروجي‌ها

اسلاید 117: توليد الكترونيكي در شركت Rockwellهدف غائي كسب‌وكار الكترونيكي، دگرگوني كلي در كسب‌وكار است.ابتکارعمل براي رشد و توسعه کسب و کارابتکارعمل براي ماندن در عرصه کسب و کارباز‌آفريني مجدديکپارچه‌سازيخودکارسازياطلاع‌رسانياطلاعات محصول اطلاعات پشتيباني تداركات خودكار پشتيباني خودكار ابزارهاي پيكره‌بندي ابزارهاي طراحي از فروشگاهتا بالاترين سطوح طراحي – اجراء – نگهداري MROارتباطات بهنگام SCMارتباطات بهنگام بهينه‌سازي بهنگام كنترل از راه دور پيمان‌سپاري‌ها

اسلاید 118: كسب‌وكار الكترونيك يك پروژه نيست !سرعت تحولات بسياري از مفاهيم مديريتي را تحت الشعاع خود قرار داده است ! پياده‌سازي كسب‌وكار الكترونيك يك سفر است كه نيازمند به ديدگاه‌ها و رويه‌هاي جديد و غير معمول دارد.

اسلاید 119: كسب‌وكار الكترونيك معماري است ، نه مهندسي

اسلاید 120: مراحل شكل‌گيري جامعه الكترونيك

اسلاید 121: اتوماسيون واحدها و مهندسي مجدد در فرآيندهاي بخشيAutomationماليبخش‌ها و واحدهاي مختلف كسب‌وكارتوليدپرسنليفروشتداركاتبازاريابيآموزش

اسلاید 122: يكپارچه‌سازي بخش‌ها و واحدهاي كسب‌وكار ( دروني )Internal Integrationبخش‌ها و واحدهاي مختلف كسب‌وكارماليتوليدپرسنليفروشتداركاتبازاريابيآموزششبكة داخلي سازمان

اسلاید 123: يكپارچه‌سازي با مشتريان و تأمين‌كنندگان ( برون سازماني )Internal Integrationبخش‌ها و واحدهاي مختلف كسب‌وكارشبكة داخلي سازمانماليتوليدپرسنليفروشتداركاتبازاريابيآموزشمشتريانتأمين‌ كنندگان

اسلاید 124: طراحي مجدد شبكة كاري كسب‌وكارBusiness Network Redesignتوليدمشتريانتأمين‌ كنندگاننماينده پرسنليپرسنلينماينده ماليمالينماينده آموزشآموزشنماينده بازاريابيبازاريابيفروشفروشتداركاتتداركات

اسلاید 125: طراحي مجدد شبكة كاري كسب‌وكارBusiness Network Redesignتوليدمشتريانتأمين‌ كنندگاننماينده پرسنليپرسنلينماينده ماليمالينماينده آموزشآموزشنماينده بازاريابيبازاريابيفروشتداركات

اسلاید 126: طراحي مجدد شبكة كاري كسب‌وكارBusiness Network Redesignتوليدمشتريانتأمين‌ كنندگاننماينده پرسنلينماينده مالينماينده آموزشنماينده بازاريابيفروشتداركاتپرسنليماليتداركاتآموزش

اسلاید 127: طراحي مجدد شبكة كاري كسب‌وكارBusiness Network Redesignمشتريانماليتداركاتپرسنليآموزش

اسلاید 128: طراحي مجدد شبكة كاري كسب‌وكارBusiness Network Redesignسازمانهاي مجازي وابسته به كسب‌وكار5پروژه‌ها364شبكة كاري پروژه‌ها21

اسلاید 129: طراحي مجدد شبكة كاري كسب‌وكارBusiness Network Redesignسازمانهاي مجازي وابسته به كسب‌وكارپروژه‌ها364شبكة كاري پروژه‌ها21پيمانكاران شبكه‌اي5مشتريانشبكة داخلي سازمان

اسلاید 130: طراحي مجدد حيطه فعاليت سازمان ( مشاركت با ديگر سازمان‌ها )Business Scope Redefinitionسازمانهاي مجازي وابسته به كسب‌وكارپروژه‌ها364شبكة كاري پروژه‌ها21پيمانكاران شبكه‌اي5مشتريانشبكة ديگر سازمان‌هاي دولتي يا خصوصيشبكة داخلي سازمان

اسلاید 131: روند شكل‌گيري جامعه الكترونيكيكاهش هزينه و افزايش بهره‌وري از طريق يكپارچه سازي فرايندهاي كسب‌و‌كاربهبود اثر‌بخشي از طريق همكاري در زنجيرة پشتيبانيايجاد ارزش از طريق مشاركت ميان جوامع تجاري برنامه‌ريزي منابع بنگاهEnterprise Resource Planningهمكاري بين بنگاهيInter-Enterprise Co-operationمشاركت اجتماع الكترونيكيE-Community Collaboration

اسلاید 132: تأمين‌كننده ‌محورمشتري محورملموسغيرملموسارزشيكپارچه‌سازيسازمان توسعه‌يافتهسازمان مجازياكوسيستم سازمان هوشمندمنابعروند شكل‌گيري و تكامل سازمان مجازيVirtual Organization

اسلاید 133: مكانيزه كردن فعاليت‌هاي شهرداريMunicipality Function Automationارزش خدماتتوانمند‌سازEnablerپيش‌برندهDriverيكپارچه سازي درون سازمانيكپارچه‌‌سازي با مشتريان و سازمان‌هاي مرتبطتعريف مجدد حيطة فعاليت‌هاي سازمان و ارائه خدمات نوينهمگرايي مشتريان، تأمين‌كنندگان، سازمان و سازمان‌هاي مرتبطدگرگونيهمكاري در زنجيره ارزش يكپارچه سازيمشاركت با جامعه الكترونيكيميزان نفوذ فناوري اطلاعات در فعاليت‌هاي سازمانايجاد توانمندي و افزايش انعطاف‌پذيري

اسلاید 134: همكاري بين سازمان و ديگر نهادهاي خدمات‌رساني دولتي و خصوصيمهندسي زنجيرة ارزش از ابتدا تا انتهانوآوري در ارزشارائه خدمات جديد به مشتريانتعريف مجدد حيطة فعاليت سازمانيكپارچه سازي فرآيندهاي سازمان و سازمان‌هاي تابعهمهندسي مجدد و بازآفريني در داخل سازمانكاهش زمان و هزينهكاهش هزينه‌ها و افزايش بهره‌ورييكپارچه سازي كل سازمانبهبود كيفيتبهبود بهره‌وري3مشاركت با جامعة الكترونيكيجوامع1برنامه‌ريزي منابع سازمانفرآيندها2توانمندي منابع انسانيكارمندانمنافع سازمان وخلق ارزشهدف : خلق ارزش براي مشترينقش توانمندي پرسنلايجاد قابليت يادگيري سازمانيزمان

اسلاید 135: طراحي مجدد شبكه كاري سازمانBusiness Network Redesignارتباط محورRelationship Centricمنابع محورResource Centricزمانمشاركت با جامعه الكترونيكي Collaboration e-Communityطراحي مجدد فرآيندهاي سازمانBusiness Process Redesignمديريت دانايي Knowledge Management مكانيزه‌كردن فعاليت‌هاي سازمانBusiness Function Automationيكپارچه‌سازي فعاليت‌هاي سازمانBusiness Function Integrationمديريت روابط با مشتريان Citizen Relationship Managementمديريت دانايي ، حلقه مفقوده

اسلاید 136: اتوماسيون فعاليت‌هاي منفردطراحي مجدد فرآيندهاي سازمانطراحي مجدد شبكة كاري سازمانتعريف مجدد حيطه فعاليت سازمانبهبود بهره‌ورينوآوري در ارزشيكپارچه‌سازي كل سازمانگسترده‌تر شدن خدمات گيرندگانسفارشي‌كردن خدماتبهبود كيفيتكاهش زمان انجام كاركاهش هزينه‌هاانعطاف‌پذيريخلق ارزشمديريت دانايينتيجه اينكه :

اسلاید 137: نگاه كلان، شروع كوچكخدماتحداقلگسترش ‌يافتهزمان1- تفكر بزرگ2- شروع كوچك3- پروژه‌هاي كوچك و سريعبازگشت به ابتدا

اسلاید 138: نقطه شروع مناسبمشكل داشته باشد در معرض ديد باشددرصد موفقيت بالا باشد

اسلاید 139: خدمات با ارزش‌تر، شروع سريعتر+هماهنگCoordinatedپراكندهDispersedپيچيدهComplexسادهSimplifiedخدمات با بالاترين امتيازارائه خدماتروش اجرائيخدمات با پائين‌ترين امتياز

اسلاید 140: كار منتقويم منتماس‌هاي مننامه‌هاي منكيف منموسيقي منتلفن‌هاي منمدارك منآدرس منماليات منحساب‌هاي منپاسخگويي به كلية نيازهاي مشتريان

اسلاید 141: بكارگيري كلية كانالهاي ارتباطيمنافعبرنامه‌ريزيمسائل تفريحيسلامتيعدالتتحصيلاتپرداخت حقوقاطلاعاتاينترنتمراكز پاسخگوييOtherكانال‌هاخدماتعموميحمل‌ونقلكيوسكiTVMobile

اسلاید 142: از كجا شروع كنيم؟ شناخت خويشتن! چه عواملي در كسب‌و‌كار شما بر هزينه‌ها تأثير‌گذار هستند ؟تأمين مواد اوليه و پشتيباني از فعاليت‌هاي اجرايي ؟هزينه‌هاي بازاريابي و فروش ؟هزينه‌هاي پرسنلي ؟ چه عواملي در كسب‌و‌كار شما ايجاد تمايز مي‌كند ؟ تخصص در زنجيرة پشتيباني (supply Chain) طراحي محصول كانال‌هاي توزيع همكاري‌هاي تجاري و ارتباط با مشتريان

اسلاید 143: شاخص ها ارزیابی وب سایتطراحی : طراحی تصاوير گرافيک صفحه و جانمايی آنهاطراحی و پيش بينی امکانات ضروری مشتری مداریساختارمحتوی مقدار اطلاعاتنوع اطلاعاتقابلیت اطمینان از اطلاعاتصحت اطلاعاتخدمات پشتيبانی

اسلاید 144: مراحل راه اندازي كسب و كار الكترونيكطراحي طرح توجيهي كسب و كار الكترونيكتهيه طرح جامع و برنامه استراتژيك كسب و كارثبت نام سايت:نام مناسب ، قابل به خاطر سپاري، غير رايگان، كوتاه، ساده و گويا، ثبت تلفظ هاي مشابه، نزديك به نام شركت، داراي پيشوند يا ميانوند يا پسوند مناسب و ...اجاره فضا از ميزبان:قابليت اطمينان، خدمات مشتري، زمان پاسخگويي، مسائل فني سرورها، ساختار شبكه ميزبان، امنيت و محافظت از سرورها،

اسلاید 145: مراحل راه اندازي كسب و كار الكترونيك ادامهطراحي و پياده سازي سايت:به صورت InHouse : فناوري هاي مايكروسافت، مانند ASPفناوري هاي Open Source، مانند PHPبه صورت Instant Store Frontثبت در موتورهاي جستجوگر:ثبت اوليهارتقاء رتبه در موتورهاي جستجو: كاربرد راهبردهاي SEOمديريت و نگهداري سايت: آمار و مانيتورينگ سايتارتقاء سايتاستفاده از ٤ استراتژي اثر بخش در كسب و كارالكترونيك:رشد و تقويت هسته ( تكميل كردن، همجواري، توسعه، پل سازي )معماري كسب و كار الكترونيكمشتري گرايي، تكامل كسب وكار الكترونيك

اسلاید 146: منصور دهستانيكارآفريني و تجارت الكترونيك بخش دوم: معماري و استراتژي هاي اثربخش

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید